Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Край на Каско-то, ако щетата е голяма

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Край на Каско-то, ако щетата е голяма

    Копирам от СЕГА - 17 Ноември 2008, 07:35Влошаване на финансовите резултати принуди някои автозастрахователи да прибегнат до нови за родния пазар практики, които може да се окажат в ущърб на потребителя. "Уника" например започна да прекратява предсрочно договори по застраховките "Каско" в случай, че се е стигнало до изплащане на обезщетение. От това се оплакаха потърпевши от Варна, като информацията бе потвърдена от компанията.Става въпрос за случаи, когато е настъпило застрахователно събитие и компанията е изплатила сериозни обезщетения. "Започнахме прекратяване на онези договори, в които тежестта на щетите нахвърля значително границите на средното равнище за групата клиенти със застраховки "Каско", поясни Паул Мориц, главен изпълнителен директор на дружеството. Служители на "Уника" обясниха по телефона, че най-често става дума за стари автомобили, т. е. произведени през 1998 г. или по-рано."Направихме анализ на полиците, тъй като финансовите резултати от "Каско" бизнеса не бяха задоволителни за нас. Мерките, които предприехме, ни позволяват да поддържаме качеството на обслужване и нивото на цените на пазара", добави Мориц. Според него промените нямат нищо общо с финансовата криза.Адвокати обясниха, че имат намерение да заведат дело срещу "Уника", ако новата практика се окаже незаконна. Всичко зависи дали общите условия на компанията за този вид застраховка позволяват такова предсрочно прекъсване на договора. Опитите на "Сега" да се снабди с общите условия удариха на камък - те не са публикувани в сайта на "Уника", а няколкото застрахователни агенти на компанията, с които вестникът се свърза, не бяха и чували за такъв документ.Предсрочното прекратяване е възможно, ако това е предвидено в контракта и ако не противоречи на добрите нрави и интересите на потребителите. Адвокати обясниха, че това означава най-малкото клиентът да е информиран две седмици предварително, че договорът му ще се прекрати, а също и да му се изплати обратно частта от полицата за оставащия срок. В случая това не е направено."Ние не нарушаваме условията на застрахователния договор, нито тези на кодекса за застраховане", лаконично обясниха от компанията. "При нас няма сигнал по случая. Предсрочното прекратяване на договора е възможно, ако общите условия го позволяват", коментира зам.-председателят на Комисията за финансов надзор Ралица Агайн.ПРАКТИКАОт "Уника" обясниха, че в много държави прекратяването на "Каско" договори в случай на дял на загубите над определен процент в рамките на срока на застрахователния договор е допустима практика. В Чехия и Словакия например след две щети и коефициент на загубите над 75% застрахователният договор се прекратява без право той да бъде продължен. В Западна Европа, Чехия, Словакия, Унгария, Румъния и др. е въведен т. нар. франшиз, т. е. самоучастие на застрахования в щетата. Например в Румъния франшизът е 100 евро.
    --Старата ръжда любов не хваща!--
    156 sportwagon 1,9 jtd 115
    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

    #2
    Ей големи наглеци. Един вид застраховайте се, че да спечелим, ама ако ви блъснат (понеже няма да спечелим) - айде чао.

    Коментар


      #3
      честно казано говорих с един французин по този въпрос, който е в тази сфера във франция. каза, че за тях е нормално такова поведение, особенно при по-малките застрахователи. наричам ги така, защото там системата им е друга и тези офиси, които при нас са просто обслужващи клиентите при тях някой ги взема под наем и печели комисионна, абе все едно частен бизнес с това и цените им са преференциални та при тези по-мизерните било нормално така да става
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Еми разбира се, че ще го направят ако имат правното основание... все пак не са благотворително дружество. Кой чел - чел...

        Fiat Bravo T-Jet 120

        Коментар


          #5
          Да не говорим, че сигурно 50% от предявените щети в други едни държави биха се квалифицирали като "застрахователни измами" Кой сложил стар счупен фар, кой огледало, кой си одрал колата с един пирон от край до край за да му платят боядисването... стават тези неща Всички сме българчета - и ние, и застрахователите. Надхитрянето продължава

          Коментар


            #6
            Мой приятел застраховател ми е казвал, че с изключение на случаите на "тотална щета" много трудно изплащат обезщетение, което надвишава сумата, платена от клиента за сключване на застраховката. Аз и тази година се чудех дали да си правя пълно каско, за 3 години съм дал на застрахователите повече от 1200 лв., а като обезщетения от тях съм получил около 400 лв. Само страха от кражба (колкото и малко вероятно и да е) и тотална щета ме карат да си правя каско. Друг е въпроса с колите до 9 г., които са с клауза за "доверен сервиз", тогава си струва да има автокаско.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              snake написа:
              ... Друг е въпроса с колите до 9 г., които са с клауза за "доверен сервиз", тогава си струва да има автокаско.
              Те и тогава се мъчат да впишат в протокола колкото се може по-малко щети и да платят колкото се може по-малко. И за разни дребни щети ти казват да чакаш 2-3 седмици за втори оглед, и той не се сътоява щото "не успели" да отидат на място в сервиза, после насрочват нова дата и т.н. Разиграват те на макс А през това време колата си стои в сервиза. Аз все пак си правя каско само заради вероятните нетотални щети. Едва ли някой професионалист ще тръгне да краде точно моята кола. Пък и нали има доста надежден имобилайзър...
              She was only a whisky maker but he loved her still.

              Коментар


                #8
                Колкото до кражбите, крадат се най-вече 2 типа коли: луксозни лимузини, както и масови коли (най-често за разфасоване на части). По-масова кола от фиата май в момента няма...
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  snake написа:
                  Колкото до кражбите, крадат се най-вече 2 типа коли: луксозни лимузини, както и масови коли (най-често за разфасоване на части). По-масова кола от фиата май в момента няма...
                  То и ти си прав
                  She was only a whisky maker but he loved her still.

                  Коментар


                    #10
                    При изплащането на повечето щети, застрахователите не губят нищо, тъй като изплатените пари си ги търсят от отсрещния, виновен шофьор.Ако пък е паднал автомобил в дупка, си ги търсят от собственика на пътя (агенция "Пътища" или съответната община. Бил съм на няколко такива дела - застрахователна компания съди община поради изплатено каско на автомобил, попаднал в дупка. Ако има виновен шофьор - взимат си парите от неговата гражданска, или директно от него чрез дело.Лошото е, когато вие сте виновни, или пък щетата е на паркинг с неизвестен извършител. Само тогава се "набутват". Няма да се учудя ако обаче задължат в скоро време всички паркинги да имат камери, и така и този им проблем ще отпадне.Така че това е нов трик на застрахователите за да ВИ вземат още и още пари. Казвам ВИ, защото аз никога не съм си правил каско . За 18 години съм спестил поне 6000 от каско. Не съм участвал в ПТП по моя вина (да пази Господ) и щетите са ми ги плащали от отсрещните граждански.Стига им, че им давам всяка година гражданска...

                    Коментар


                      #11
                      snake написа:
                      Колкото до кражбите, крадат се най-вече 2 типа коли: луксозни лимузини, както и масови коли (най-често за разфасоване на части). По-масова кола от фиата май в момента няма...
                      има имааааа ГОЛФ3

                      Коментар


                        #12
                        Както казва Immortal, те действително си вземат парите я от друга застрахователна компания (най-често), я от виновен шофьор, я от съответната община и т.н. - регресивен иск. Само че, нещата имат и обратна страна, по техните полици ГО също има голяма щетимост от други застрахователи платили каско. Въпреки това, те са винаги на печалба. Ама винаги. С определянето на премиите им се занимават сума ти статистици, актюери, финансисти и тем подобни.А това, което прави Уника просто не подлежи на коментар. Освен ако не са си оставили някоя мноооого солидна вратичка в общите условия, те нямат право произволно да прекратяват силата на застрахователен договор след като веднъж са приели плащането на премията независимо колко висока щетимост има по дадена полица.
                        She was only a whisky maker but he loved her still.

                        Коментар


                          #13
                          Това си е добре познатата "тотална щета", просто е формулирана по друг начин и не виждам какво ви очудва Веднъж получаваш обезщетение в размер на 30% и ти остава 70% застраховка, после пак получаваш обезщетение, например, в размер на 50% и каското ти се прекратява - кое е ненормалното?! Получил си обезщетение по полицата в размер на 70-80%, което при една злополука си се води директно "тотална щета", само дето в горния слуай я постигаш на няколко етапа, а не наведнъж

                          Коментар


                            #14
                            Куку, ами аз не знам такова нещо - застраховката се сключва за период от... до... - за една година. В продължение на този период колата ти може да стане жертва на злоумишлени актове 5-6 пъти и да се наложат, да речем, 4 пребоядисвания и 3 тотални замени на всички стъкла. Общата сума може дори да надхвърли застрахователната стойност. И застрахователят е длъжен да покрие всички щети възникнали по време на застрахователния договор. Ако иска може следващата година да откаже да поднови застраховката, но докато договорът е в сила - поел си е риска. Всъщност, това е смисълът изобщо на застраховането. За последно съм чел общи условия преди 5-6 години и съм позабравил доста неща, но според мен такава е логиката.
                            She was only a whisky maker but he loved her still.

                            Коментар


                              #15
                              Вече ме хваща яд, че си направих каско преди 1-2 месеца в Дженерали, защотото и те са в кюпа освен Уника. Хубаво, е че е на вноски и може да не си платя другата вноска..!? Т.е. има ли такъв вариант, и просто да отида в някоя друга "по-голяма" компания без тези измислици, защото това е тъпо!Представете си купувате си кола за 150 000лв, и давате за пълно каско 20 000лв, обаче на 2рия ден както сте си купили колата става щета, за която примерно ви изплащат 20 500лв, и ви спират каското.. и какво става в случая - вие си оправяте колата и пак трябва да давате 20 000лв, за каско, което за мен лично е супер тъпо! Само дано и по-големите компаний да не почнат да правят такива простоий, защотото колкото ни го слагат без вазелин отвсякъде ( с извинение за израза ), сега и оттам ще почнат да ни го слагат. Поздрави.
                              Fiat Bravo 1.2 16v/82 hp....

                              ...E90..incoming..!!

                              Коментар

                              Working...
                              X