Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за елементи от лаптоп батерия...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за елементи от лаптоп батерия...

    Имам един стар лаптоп (на около 5-6 години) и реших да му сменя батерията. Тък, като не ми се дават пари за тази реликва, реших да си подновя елементите сам. Разглобих батерията и изпаднах в ужас, защото от елементите не добивам никаква представа нито за капацитета, нито за волтажа! Самите елементи са свързани на две големи групи последователно по двойки. Ако трябва ще ви нарисувам и схемата на свързването, шашава е... На самата батерия пише 14.8V, 3.2Ahr. Някъде бях чел, че на доста батерии при смяна на елементите се налага рестартиране на контролера. Как става таз работа? :D Модела на батерията е СМ2041А от Compaq лаптоп.
    Прикачени файлове
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    #2
    Една литиево йонна батерия е 3.7 волта /става въпрос за елементите които се използват в ГСМ/ 4 х 3.7 = 14.8 волта. По една гсм батерия за всяка група ще ти върши работа. Трудно ще намериш с толкова голям капацитет, но и по-малки ще ти вършат работа. Може да снимаш какво друго има край батериите.

    Коментар


      #3
      ММдам... ровейки из нета останах с впечатлението, че нещо няма да ми излезе сметката... най-евтината батерия от подобен тип е 12лв. поне в интернет... 8Х12... става сериозна сума. А накрая пък ако вземе и не тръгне, защото контролера се базика, язък за парите... Иначе типа на батерията е 18650, ориентирах се най-накрая... а така разпределени на две големи групи, свързани ми се струва, че елементите са по 1600mA.Ето това е контролерчето. Това с червеното е друг извод, който откъснах от платката докато свалях елементите. Ако искаш по-детайлни снимки утре ще направя, на дневна светлина!
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        В повечето случай са заминали 1-2 елемента и не се налага да сменяш всичките. Виж кой елемент е сдал багажа и само него сменяй. Самите елементи имат и защита от свръх налягане което може да се получи при заряд. Това е една мембрана която е свързана към + извод. При превишаване на вътрешното налягане се обръща на обратно и изключва елемента и после не се възтановява. Прилича на на копчетата на много стари дистанционни от тия на които при натискане на бутончетата се чува едно изпукване. Като чиния са. Ако имаш отвори до + извод с нещо тънко но ме метално можеш да я възтановиш ако не скъсаш мембраната. Разбира се на твой риск. В повечето случаи после си работи без проблемно. А за контролера тука има статия по въпроса. http://www3.sympatico.ca/milnoc/TP60...същност ето от къде черпих информация от преди успях да налеря линка. http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?p=30931
        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


        http://vbox7.com/play:124bedab

        Коментар


          #5
          Не си заслужава аз имам батеря 2 бр панасоник са едната беше нова но се е скапала и реших да рискувам дадох 100тина лв за елементи и всичко стана ок батерията работи месец два нормално и почна да пада изведнъж.
          Обичам си работата.

          Коментар


            #6
            Valentin_V написа:
            Не си заслужава аз имам батеря 2 бр панасоник са едната беше нова но се е скапала и реших да рискувам дадох 100тина лв за елементи и всичко стана ок батерията работи месец два нормално и почна да пада изведнъж.
            И какво е решението в краен случай като батерията се скапе?Много добри суми чувам за нови батерии.Извинявам се ,че ползвам темата на колегата.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              www.torin.bg - рециклират батерии. Правя им реклама, но поне до момента никой не ми е свършил по-качествено работа относно батерии на лаптопи. Оригинална, нова батерия е около 360лв. с ддс. Цената варира от модел/марка, но това е максимума, който аз съм плащал.
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                ...

                http://www.batterybg.com/Доколкото знам, при замяната на елементи в батерията за лаптоп имаше някаква фатка - новите се закачат успоредно и едва тогава се свалят старите (или нещо такова, не съм сигурен) - беше свързано нещо със зададените цикли на зареждане... Ама може и да е само за по-новите модели, знам ли... Най-добре си е да питаш някъде където рециклират. А по-горе намерих някакъв сайт за нови батерии на поносими цени - дано да свърши работа. И аз имам едно Fujitsu-Siemens, което плаче за нова батерия, но засега съм го оставил на това дередже
                Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
                Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

                Коментар


                  #9
                  lov написа:
                  В повечето случай са заминали 1-2 елемента и не се налага да сменяш всичките. Виж кой елемент е сдал багажа и само него сменяй. Самите елементи имат и защита от свръх налягане което може да се получи при заряд. Това е една мембрана която е свързана към + извод. При превишаване на вътрешното налягане се обръща на обратно и изключва елемента и после не се възтановява. Прилича на на копчетата на много стари дистанционни от тия на които при натискане на бутончетата се чува едно изпукване. Като чиния са. Ако имаш отвори до + извод с нещо тънко но ме метално можеш да я възтановиш ако не скъсаш мембраната. Разбира се на твой риск. В повечето случаи после си работи без проблемно. А за контролера тука има статия по въпроса. http://www3.sympatico.ca/milnoc/TP60...същност ето от къде черпих информация от преди успях да налеря линка. http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?p=30931
                  Колега, супер полезна информация е тази за мембраниките, благодаря! Линка за контролера обаче не се отваря...
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    jenshen73 написа:
                    www.torin.bg - рециклират батерии. Правя им реклама, но поне до момента никой не ми е свършил по-качествено работа относно батерии на лаптопи. Оригинална, нова батерия е около 360лв. с ддс. Цената варира от модел/марка, но това е максимума, който аз съм плащал.
                    Това ти препоръчвам и аз ( стига електрониката да е ОК)
                    "Що за човек е човекът, който не прави света по-добър?"

                    Коментар


                      #11
                      MOYA написа:
                      jenshen73 написа:
                      www.torin.bg - рециклират батерии. Правя им реклама, но поне до момента никой не ми е свършил по-качествено работа относно батерии на лаптопи. Оригинална, нова батерия е около 360лв. с ддс. Цената варира от модел/марка, но това е максимума, който аз съм плащал.
                      Това ти препоръчвам и аз ( стига електрониката да е ОК)
                      Пичове... лаптопа струва не повече от 200лв! Явно ще продължи да си бъде стационарен компютър! :D
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        Виж тук: http://tpetrov.com/search.php?mainca...cat=&p=0Ама при всички положения поне 70-80 кинта ще ти излезе батерията.Това ти трябва: ЦЪК
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          Yavor написа:
                          Виж тук: http://tpetrov.com/search.php?mainca...cat=&p=0Ама при всички положения поне 70-80 кинта ще ти излезе батерията.Това ти трябва: ЦЪК
                          Всъщност това е моят елемент: http://tpetrov.com/search.php?prod=%...2F1800MAH%20LIТрайно се отказах от операцията, батерията ще отиде на боклука! Половината елементи не дават никакво напрежение, този номер с мембранката нещо не се получава, снощи ръчках половин час два неработещи елемента, резултат никакъв. Оказва се, че и контролера трябва да се ресетне, а аз не знам, как става и накрая може да се окаже, че съм дал пари на вятъра. Някой ден, ако ми е зор ще си купя нов лаптоп и готово! :D Благодаря за информацията!
                          Frontera Sport, X20SE март 1998

                          Коментар


                            #14
                            Vladim написа:
                            MOYA написа:
                            jenshen73 написа:
                            www.torin.bg - рециклират батерии. Правя им реклама, но поне до момента никой не ми е свършил по-качествено работа относно батерии на лаптопи. Оригинална, нова батерия е около 360лв. с ддс. Цената варира от модел/марка, но това е максимума, който аз съм плащал.
                            Това ти препоръчвам и аз ( стига електрониката да е ОК)
                            Пичове... лаптопа струва не повече от 200лв! Явно ще продължи да си бъде стационарен компютър! :D
                            Изобщо не се занимавай с него -взимай друг ако ти трябва гарантирана мобилност.п.с. Е не прочетох последният ти пост
                            "Що за човек е човекът, който не прави света по-добър?"

                            Коментар


                              #15
                              Vladim написа:
                              Колега, супер полезна информация е тази за мембраниките, благодаря! Линка за контролера обаче не се отваря...
                              Завчера го отворих ама за мембраната докато не парчадисах един елемент да видя какво представлява мембраната не можах и аз да постигна резултат. А и е възможно да нямаш такава все пак. Тогава аз си бих главата с един АБМ и до комтролера не стигнах защото се оказа че не е необходимо. Просто нямаше брояч на цикли и като смених 2 елемента всичко си дойде на мястото. То с тия динозаври винаги е така батерията излиза в пъти по скъпа от самия лаптоп. Аз нали исках съвет за лан карта та тя се оказа по скъпа от самия динозавър.А това че половината елементи не ти дават напрежение не е предпоставака че са извън строя. Пробвай с някакво изправителче да ги възбудиш малко. Ако при опит за заряд не дават никаква консумация то тогава може да е мембрана. Ако дадът признаци за зареждане но после не държат ток тогава 100% са аут. А ако все пак някой реши да сменя, да купува само елементи с фабрично споени изводи. Директното спояване върху елемента е противопоказно.
                              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                              http://vbox7.com/play:124bedab

                              Коментар

                              Working...
                              X