Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Домашен климатик - пълнене

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Домашен климатик - пълнене

    колеги, имам оферта за климатик мидеа 21 /не знам точния модел/ сплит система - 2 ръка е, но на много приемлива цена. обаче се чудя колко ще ми излезе след монтажа пълненето му с фреон, да не се окаже цифра от рода на 300 лв. примерно. някой дали може да даде ориентировъчна цифра?
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    #2
    Два пъти са ми допълвали климатик с фреон. Единия път вкъщи преди година и половина: тогава освен допълването с фреон, го миха с някакви препарати, а и го местиха на друга стена. Всичко това по памет ми излезе към 70-80 лв., но нито съм питал, нито са ми казали как са сметнали тази цена и колко фреон е добавен. Вторият път на работата преди 3 месеца, сумата беше от същия порядък. Но все пак, ако става дума за София, може да има сериозна разлика в цените.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      ам при мен става дума за пълнене на абсолючтно празен климатик. знам, че ако ги накарам да ми го преместят на друга стена например няма д атолкова дебело- изсмукват си там стария фреон, гледат колко е, после пълнят наново и разликата плащам. но в случая го свалям в един град и си го карам в друг...та не мога да си нося фреона...май
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Аз друго се питам - дали си струва тази "инвестиция"? Мидеа втора ръка, 21-ца, неинверторна. Колко ток ще гълта, а и колко шум ще вдига, дори и без пари да ти го дават, се замисли дали си струва...
        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

        Коментар


          #5
          Аз като човек който работи във фирма за климатици ще ти обеесня как стоят нещата.Начи климатик 21-ца има около 1400 грама фреон.Цената на фреона е 10 лева на 100 грама значи само фреона ако ти е напълно празна системата ще излезе към 140 лева. Но въпроса е друг - защо е празна системата. За да е напълно празна значи някъде трябва да има теч. Първо трябва да се отстрани това и тогава да се пълни с фреон.Ако всичко е изправно и е стар климатика може би към 2-3 годишен може да няма нужда от допълване а само да се замереи налягането и изходящата температура на въздуха. Ако вдига нужното налягане и вдига градус на изходящата струя значи няма нужда от допълване.А има верпятност да е изгорял и компресора защото повечето климатици като ги включиш почват да духат вътрешните тела и ако не ти включи външното тяло вътре ше духа въздух със стайната температура. Така че хубаво си помисли дали си заслужава инвестицията като се има предвид че компресор за обикновен климатик 12-ка е 400 лева а за 21-ца не ми се мисли. Ако не се лъжа сега има едни много лачени модели на мидеа 18-ката мисля че беше 1060 лева чисто нова с 3 години гаранция.
          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

          Коментар


            #6
            пичове, климатика е на 2 месеца, има още 2 год гаранция и нещо. цената е 450 кинта дори без да съм опитал да свалям. дефекти не допускам да има. а ми трябва голям, щото го слагам в голяма къща и няма как да сложа 9-ка. така или иначе цената на отоплението ми хич не е малкамерси на миткософт, това ме интересуваше. други мнения и идеи по темата?
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              При преместването не се губи фреона,ако е направено както трябва де.Аз правих такова преместване на мой климатик и не се е налагало пълнене с фреон.

              Коментар


                #8
                peho написа:
                При преместването не се губи фреона,ако е направено както трябва де.Аз правих такова преместване на мой климатик и не се е налагало пълнене с фреон.
                това е интересно? как се прави наясно ли си
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Да.Аз така го разбрах,изпомпват (компресират) фреона във външното тяло и завиват кранчетата,които са там където се закачат тръбите към вътрешното тяло.После разкачат системата.След това монтирането е като при нов климатик.Беше преди няколко години и не си спомням много добре дали използваха помпа с която компресираха фреона във външното тяло или това го свърши компресора на климатика,надявам се колега занимаващ се с климатици да направи това уточнение.

                  Коментар


                    #10
                    И аз местих моя климатик, също не ми се е налагало да допълваме системата. По описания от peho начин е.
                    "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                    ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                    Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                    Коментар


                      #11
                      Колега това работя и ще ти предложа да направиш следното: Извикай човек или фирма плати си демонтажа като те ще ти кажат дали работи климатика нормално и дали си струва да го взимаш. Имай на предвид че свалянето е лесно но трябва да се пази системата да не попадне песачинки влага и тем подобни боклуци. Има доста случай на хора който си сасипват насила климатиците с такива демонтажи. Пресен пример със съседа дето вика негови приятели да го свалят че прави ремонт и сега вече няма климатик защото го запушиха.
                      Обичам си работата.

                      Коментар


                        #12
                        свалянето ще бъде от специалист 100%
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          пребирането на фреона става като се пусне климатика на охлаждане и след това се развива гайката на гоолемия кран и вътре има шестограмен болт, той се навива и така се пребира фреона във външното тяло и тогава се разкачат тръбите после се мести климатика закачат се пак тръбите вакумира се системата и се пуска фреона отново
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

                          Коментар


                            #14
                            еми колеги взех го преди няколко дни климатика и съм доволен от сделката климата е на 3 месеца и е пускана няколко пъти. сега идва въпроса с поставянето му на новото място и пак ми трябва малко инфо. понеже имам възможност, мога да монтирам външното тяло или в маза/проветриво помещение е, но температурата е доста по-различна от външната/ или да го монтирам в гаража, който също се пада много подходящо място, защото зимата никога не пада под 0-та там, а лятото е хладно, та по този начин мисля хем да пестя енергия от по-подходящите температури, хем да избегна проблеми със замръзване и т.н. обаче за целта трябва да пусна по-дълги тръбите. колко максимално е възможно да е дълга тръбата, така че да е обосновано технически и загубите да не са огромни от преноса. за допълването знам, че ще трябва да го допълня ако тръбите са над 3 метра. това не ме притеснява, но колко макс може д абъдат тръбитеМерси
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Ако гаража ти е затворен, нали се сещаш, че докато топлиш стаята в къщата, ще ти се изстудява гаража? И после по колата - ледени висулки Ако мазата е проветрива, има достатъчно въздухообмен - може там, но пък ефекта ще е пак същия.Проблемът със замръзването не е от външната температура. Той се получава най-често от недобро отвеждане на кондензата от външното тяло, следствие на което той замръзва и зашушва отвеждането на още кондензат. И така до пълното вледеняване на външното тяло Ако разбира се, не му работи системата за само-размразяване. Иначе не би трябвало да имаш проблем - той климатика през определен интервал сам си се размразява, като обръща цикъла за кратко.

                              Коментар

                              Working...
                              X