Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Едно пътуване из Северна България в най-красивия октомври

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Едно пътуване из Северна България в най-красивия октомври

    Имам доста неща за споделяне, някои са за "Истории", други за "Консултации" и затова пускам темата в "Общи приказки" . Ето за какво става дума. С малкия син (някои от вас са го виждали на срещата в "Копринка") ходихме в Русе на състезание. Той е каратека от "Торнадо" Пазарджик. Макар че е 12 годишен, за втори път го пускат да се състезава при 14-годишните и отново спечели сребърен медал, което е голям успех. Макар че е доста висок и тежък, той си е почти бебешок и изглеждаше малко притеснен в компанията на вече брадясали и пъпчасали младежи, които не го приеха насериозно. Но на татамито след мачовете с него някои бая сълзи пророниха.Толкова за състезанието. След това навестихме моя роден град Силистра. Оказа се, че на 20 км. преди Силистра има отклонение. Доста се полутахме в тъмното и в мъгла из разни напълно непознати за мен села, някои от които предимно турски. Добре че има отзивчиви хора, които да те упътят, такива екстри като табели просто няма.На връщане на следващия ден реших да не минавам по познатия маршрут Силистра-Русе-Бяла-В.Търново-Габрово-Шипка-...-Пазарджик, а се забих през Исперих-Разград-Попово-В.Търново и т.н. Никакви табели или поне такива, които да те ориентират за най-близкото населено място, просто нямам думи. За сметка на това спокойни, чак пусти пътища и страхотна природа, истинска златна есен през най-хубавия октомври... Почти навсякъде съм спирал да питам някой накъде да продължим, абе шантава работа. Имах чувството, че навсякъде имаше дежурни, чиято задача е да ме объркат , много неориентиран народ живее по тази земя.На 2 пъти ме спираха за превишена скорост. Спасиха ме "златния талон", това че не нахалствам, не се заяждам с тях и си признавам вината (без чак да преигравам), това че пътувам с дете и ... фиата. Единия от катаджиите каза на колегата си: "Много бягат тия фиатки, не можеш да ги удържиш !" :D Това вероятно си беше някакъв милиционерски хумор, но все едно, бяха добронамерени.На Шипка решихме да се качим до паметника. Не съжалявам за 890-те стъпала, които изкачихме. Ако има места, които излъчват величие, това е едно от тях !След това обаче неприятна изненада. Под колата зелено гьолче. Отварям капака, в разширителния съд няма никой. А нямаше никаква индикация за прегряване, стрелката едва-едва мина средата. Оказа се, че капачката е пукната. Долях чешмяна вода, овързах капачката с някакви парцали, а по пътя си купих нова и се прибрахме успешно. За 2 дни изминахме около 1000 км. и не съжалявам за нито километър от тях. И да не забравя - разход 6,9 л. /100 км..
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    а за пример, в гърцяя до най-малкото селце има табели по две, първо на гръцки и след 30-40 м. на английски. няма вариант да се загубиш и да искаш. но има още бая да попсуваме преди да имаме и ние такива пътища и табели.п.с. колега, не забелязвам да пишеш за дупките и разбитата настилка по този маршрут дано да е защото просто липсват
    Brava 103HP
    ''Фиата тръгва там където Голфа спира''

    Коментар


      #3
      Маршрута в Северна България, по който се върнах, до В. Търново е почти само от второстепенни пътища. Не са идеални, но са съвсем прилични, никъде нямах проблеми с дупки. Единствено, когато се лутах преди Силистра през нощта из селата, много лошо издрънча предна лява гума. Явно минах през дълбока дупка, но в тъмното изобщо не видях за какво става дума. Това ми беше единствената неприятност с дупки.И нещо почти куриозно: в тъмното не познах родния си блок в Силистра. Под блока е цъфнало някакво казино, чиито светлини ме заблудиха. След като го подминах спрях, събрах 2 и 2 и получих 5, поразмишлявах малко и се върнах на точното място .
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        Ами в Гърция никой не краде табелите за белканто или да ги мислят за дивеч.
        ex. punto elx 1.2i
        Lancia Libra 1.6

        Коментар


          #5
          За тези два дни сигурно съм бил повече с колан, отколкото за всичките години, в които имам книжка. Причината е проста-аз почти никога не карам с колан. В крайна сметка така мога да навредя само на себе си, с което няма да променя въртенето на земята . Е не мога да го търпя колана и това си е. Горната част, която минава през гърдите, не ме притеснява. Но колкото и да си го отпусна колана, нали е инерционен и се прибира обратно и ме стяга около кръста, така че не мога дори да се размърдам на седалката. Ако са 40-50-100 км, ще изтърпя, но 1000... След второто премеждие с КАТ, реших че да ме спрат 3 пъти за един ден, ще е прекалено и махнах гадния колан. Ще взема нещо да го преправя, така че хем формално да съм препасан, хем да не ме стяга. Трябва да помисля по въпроса .
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #6
            snake написа:
            За тези два дни сигурно съм бил повече с колан, отколкото за всичките години, в които имам книжка. Причината е проста-аз почти никога не карам с колан. В крайна сметка така мога да навредя само на себе си, с което няма да променя въртенето на земята . Е не мога да го търпя колана и това си е. Горната част, която минава през гърдите, не ме притеснява. Но колкото и да си го отпусна колана, нали е инерционен и се прибира обратно и ме стяга около кръста, така че не мога дори да се размърдам на седалката. Ако са 40-50-100 км, ще изтърпя, но 1000... След второто премеждие с КАТ, реших че да ме спрат 3 пъти за един ден, ще е прекалено и махнах гадния колан. Ще взема нещо да го преправя, така че хем формално да съм препасан, хем да не ме стяга. Трябва да помисля по въпроса .
            аз така на бравото в началото докато му свикна много ме стягаш еи все ми се пикаеше сега няма проблеми. решенията са:-смяна с колан от друга кола-отваряне и охлабване на пружината, знам какво говоря, защото съм отварял няколко колана, играчка е и е трудно, но може да се охлаби пружината, тя е закачена на капака от едната си страна, просто развиваш 2 пъти капака и е супе слаба вече. обаче няма да ти се прибира като го пуснеш и все ще висва от вратата-смяна с такъв от жигула, дето е дълъг 3 метра и те хваща чак след като изхвърчиш от стъклото- най-лесно и хитро- намери подходяща щипка, достатъчно силна, така че да закопчееш хоризонталната с диагоналната част на колана- тази преди закопчалката и тази след закопчалката- не карай без колан- тъпо е и то не заради куките
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              snake написа:
              Ще взема нещо да го преправя, така че хем формално да съм препасан, хем да не ме стяга. .
              Виждал съм таксиджии да защипват щипка тип "крокодилче" на колана, там където той влиза в механизма. Така последния не може да го опъне и колана си стои хлабав, като същевременно инерционния механизъм си сработва при по-рязко опъване.Б@хти и обяснението дадох Ако не се разбира ще го снимам
              Alfa 159 SW 2.4 Ti
              Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
              "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

              Коментар


                #8
                Бравост на младежа! Още мноооого титли и медали да носи! Поздрави го от дългокосия чичко (ама за да не ме обърка с Миро.. му кажи, че поздравите са от симпатичния чичко с косата)
                Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

                Коментар


                  #9
                  Ще вляза в малък спор с колегата писател на тази тема.Първо, относно маршрута Исперих-Разград-Попово-В.Търново,незнам дали имаш проблем със зрението но горещо ти препоръчвам да отидеш на очен лекар за да може следващият път да виждаш табелите.От Исперих до Разград тътя е прав, така че дори и да няма табели(но тях ги има)не може да се объркаш, същото е положението и Разград-Попово.Малко по различно стои положението след Попово,но табела и там има ,ако я пропуснеш си в Бяла,но както писах по горе само човек със повредено зрение може дая пропусне.След този ляв завой имаш два пътя до В.Търново ,единият през Стажица,и другият през Горна Оряховица. Е колега за 150 км до Търново имаш точно 3 отбивки и то с табели.Относно качеството на пътната настилка ,Исперих-Разград трагедия,но после къде беше лош пътя,вярно до Попово и след това до Търново не е магитрала,но пътя е добър. Даже скоро направиха е отсечката Николаево-Стажица. През Горна е по кратък но камионите са направили коловози.И за финал в моята жабка имам пътна карта на България и си я ползвам доста добре, така че хората в този край сме ориентирани. Всичко добро ти желая, и следващият път, като решеш да ползваш този маршрут пиши на лична за да ти покажа табелите.
                  Фиат Брава 1.4 12V 1998г

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    аз така на бравото в началото докато му свикна много ме стягаш еи все ми се пикаеше
                    няма такова изречение просто хахаха
                    Brava 103HP
                    ''Фиата тръгва там където Голфа спира''

                    Коментар


                      #11
                      bicho1976 написа:
                      Ще вляза в малък спор с колегата писател на тази тема.Първо, относно маршрута Исперих-Разград-Попово-В.Търново,незнам дали имаш проблем със зрението но горещо ти препоръчвам да отидеш на очен лекар за да може следващият път да виждаш табелите.От Исперих до Разград тътя е прав, така че дори и да няма табели(но тях ги има)не може да се объркаш, същото е положението и Разград-Попово...
                      Нямам проблеми със зрението. Нещо много лично прие темата все едно съм те обвинил, че ти си виновен за лошата маркировка . Щом искаш да спорим, Ок: В Исперих НЯМА табела за Разград, покрита е с непрозрачен найлон, ако не вярваш, се разходи да я "видиш", аз не виждам през непрозрачни материи. Причината е, че една уличка е в ремонт и просто табелите са закрити. Без да питаш или да познаваш района, не можеш да се оправиш. За другите места няма смисъл да ги изброявам всичките и не съм казал, че изобщо няма табели. Има, но такива например София или Варна, а не до най-близкото населено място. Е на мен не ми вършат работа. В Южна България и аз се оправям дори само като имам табела за посоката, но в Северна - не. И няма никаква гаранция, че като тръгна по посока София, ще стигна до Велико Търново, откъдето вече нямам проблеми. Може да ме води до магистрала, абе не знам, не познавам Северна България. Означенията не са добри поне за мен. По-лесно е да попитам някой, отколкото непрекъснато да разгръщам картата.
                      nikki_sixx написа:
                      Бравост на младежа! Още мноооого титли и медали да носи! Поздрави го от дългокосия чичко (ама за да не ме обърка с Миро.. му кажи, че поздравите са от симпатичния чичко с косата)
                      Благодаря, непременно ще му предам . А и той редовно чете форума.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        Невярвам че си се интересувл на колко километра от Разград е село Балкански.А разстоянията са твърде близки до най-близките градове.Исперих-Разград35км,Разград-Попово35км,Попово-В.Търново около 75км.За табелите в Исперих,това че са ги покрили заради рамонт не значи че ги няма,ако спре тока значили че нямаме АЕЦ.Приех го лично заради това че си мислите че тук ядем доматите с колците,и се говори само на ,,майчин език"
                        Фиат Брава 1.4 12V 1998г

                        Коментар


                          #13
                          Относно спиранията за превишена скорост... Понеже ми е прясно и викам да споделя и да питам нещо. Значи карам си по пътя София-Варна и някъде около Троян или Ловеч (беше тъмно и не се ориентирах точно къде съм) ме спира катаджия, точно до една бензиностанция. Преди нея имало знак 60 км/ч, аз съм карал с 81 км/ч. Вика ми първо, че много бързам, 21 км/ч над позволеното. После ме пита кво работя, отговорих му и след това "Актът проблем ли е?" Брех, викам си, тоя пари ли иска... казах му "не е проблем, ама не е приятна работа". и оня "ела да видим дали шефа ще ти прости" и отидохме до колата, където беше колегата му. първия обясни на "шефа" ситуацията (най-вече какво работя) и ме разпита за къде пътувам, защо бързам и такива. казах му цял ден съм бил на работа и се прибирам в Търново. И тук катаджията забива въпроса "ми, ако искаш да те почерпим нещо в бензиностанцията, хем да си починеш?" при което се бръкнах в джоба, бутнах му 20 кинта и ми пожелаха лек път. преди да заговори обаче за почерпка беше вече ясно, че няма да пишат акт. поне така си мисля де. та как се постъпва в подобна ситуация? можело ли е да се размина без акт и без рушвет или едното е неминуемо? нямам много опит, понеже за първи път ме спират катаджии, откакто имам книжка (от 8 години).
                          Alfa 147 JTD 115 hp
                          ex Punto SX 1,2 (73 hp), 1994 +LPG

                          Коментар


                            #14
                            bicho1976 написа:
                            ...Приех го лично заради това че си мислите че тук ядем доматите с колците,и се говори само на ,,майчин език"
                            Това е някакво твое виждане, нямам си и представа за какво говориш. Колкото да "майчиния език", единствената кола, която спря в 20:30 ч. в мъглата между две силистренски села, които липсват на картата, беше VW с турско семейство вътре. Хората бяха любезни и ме упътиха. Не страдам от никакви религиозни или етнически предразсъдъци, акцентираш върху нещо, което няма нищо общо с мен. Лошата маркировка е факт в цяла България. Нямам за какво да споря с теб, хех да се обиждаме за това добра ли е маркировката в нашия регион или не . А че не е добра, не е :D .
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              #15
                              chandler написа:
                              Относно спиранията за превишена скорост... Понеже ми е прясно и викам да споделя и да питам нещо. Значи карам си по пътя София-Варна и някъде около Троян или Ловеч (беше тъмно и не се ориентирах точно къде съм) ме спира катаджия, точно до една бензиностанция. Преди нея имало знак 60 км/ч, аз съм карал с 81 км/ч. Вика ми първо, че много бързам, 21 км/ч над позволеното. После ме пита кво работя, отговорих му и след това "Актът проблем ли е?" Брех, викам си, тоя пари ли иска... казах му "не е проблем, ама не е приятна работа". и оня "ела да видим дали шефа ще ти прости" и отидохме до колата, където беше колегата му. първия обясни на "шефа" ситуацията (най-вече какво работя) и ме разпита за къде пътувам, защо бързам и такива. казах му цял ден съм бил на работа и се прибирам в Търново. И тук катаджията забива въпроса "ми, ако искаш да те почерпим нещо в бензиностанцията, хем да си починеш?" при което се бръкнах в джоба, бутнах му 20 кинта и ми пожелаха лек път. преди да заговори обаче за почерпка беше вече ясно, че няма да пишат акт. поне така си мисля де. та как се постъпва в подобна ситуация? можело ли е да се размина без акт и без рушвет или едното е неминуемо? нямам много опит, понеже за първи път ме спират катаджии, откакто имам книжка (от 8 години).
                              да не работиш към наса бе деа между ловеч и севлиево е в едно ниско бензиностанцията с куките
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар

                              Working...
                              X