Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питанка към електричарите на форума, една схема

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питанка към електричарите на форума, една схема

    Значи имам ключ и вече прекаран кабел на който имаше едно осв. тяло. Та въпросът ми е как да вържа още 2 тела т.е. да станат 3 тела от един ключ? Ако може и схемичка нещо. Мерси

    #2
    Не съм електричар ама се справям понякога.Набързо направена схема.
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Да, и аз така си мислех че трябва да е.

      Коментар


        #4
        Зависи от типа на инсталацията. При всички случаи става по схемата показана от колега, но не е задължително другите две тела да ги изкарваш от връзката на първото. Ако някъде наблизо има кутия и от там минава жицата от ключа, може още от там да ги вържеш. За съжаление обаче в по-старите сгради няма такъв вариант, т.е. теглиш две жици от единственото тяло.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          Ами ако ги вържа така, както е по-доло какво ще стане? Или е все същото?

          Коментар


            #6
            ThE_PuNiSHeR написа:
            ... Или е все същото?
            Да, все същото е. Това се нарича успоредно свързване.
            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
            --- в сърцето завинаги... ---
            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

            Коментар


              #7
              значи може да се вържи последователно и успоредно както е показал "торнадо" .за предпочитане е схемата на "торнадо" която е успоредно защото ако изгори която и да е крушка другите ще светят а ако е последователно ако изгори една и останалите няма да светят защото се прекъсва веригата
              uno-1.5i понто 1.2i

              Коментар


                #8
                Мерси :D

                Коментар


                  #9
                  chapat написа:
                  значи може да се вържи последователно и успоредно както е показал "торнадо" .за предпочитане е схемата на "торнадо" която е успоредно защото ако изгори която и да е крушка другите ще светят а ако е последователно ако изгори една и останалите няма да светят защото се прекъсва веригата
                  Миии... не съм много съгласен с теб, колега... Ако ги свържеш последователно няма да светят с номинала си, тез крушки... защото напрежението се разпределя м/у товара и така ако сложиш две крушки последователно в/у тях ще има напрежение не 220В, а 2х110В.
                  Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                  --- в сърцето завинаги... ---
                  Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                  Коментар


                    #10
                    Точно! Някой даже може да пробва да свърже последователно една лампа на 220в и една на 12в примерно и да види какво ще стане :P Последователно ги вързват по асансьорите, че да не им се налага да ги сменят често, ама за сметка на това едвам мъждукат.
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #11
                      Последователно свързване при крушки на 220 волта у дома на съществува, като вариант! Свързването е, като на схемите, успоредно. Виж... последователно може да си вържеш крушките за елхата!
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        Добре де, защо всички досега си говорите за волтажите, а никой не спомена съпротивлението, което пада при успоредно свързване... и ако навържеш повече от колкото трябва успоредно в един момент правиш "KABOOM"на бушона... Мен ако питаш, и двата варианта са възможни, но трябва преди това да си направиш сметка кой ще пасне по-добре на конкретната ситуация, ем да свети като хората, ем да не гръмнеш някоя инсталация независимо дали в къщи или на колата (май не спомена конкретно за какво ти е това.

                        Коментар


                          #13
                          bubachko написа:
                          Добре де, защо всички досега си говорите за волтажите, а никой не спомена съпротивлението, което пада при успоредно свързване... и ако навържеш повече от колкото трябва успоредно в един момент правиш "KABOOM"на бушона... Мен ако питаш, и двата варианта са възможни, но трябва преди това да си направиш сметка кой ще пасне по-добре на конкретната ситуация, ем да свети като хората, ем да не гръмнеш някоя инсталация независимо дали в къщи или на колата (май не спомена конкретно за какво ти е това.
                          Е стига глупости... нали, колегата ще свързва друга крушка, а не печка към инсталацията за осветлението!? :D Бушоните винаги се смятат с някакъв апераж с малко повече от необходимото. А и нали се сещаш, че вероятноста да запалиш всички крушки в къщата не е много голяма? А да гръмнеш инсталация е трудно освен, ако не е направена нескопосано, или бушонът е с прекалено голям ампераж.
                          Frontera Sport, X20SE март 1998

                          Коментар


                            #14
                            Гаражно осветление, 2 тела с по 3 луминисцентни пури

                            Коментар


                              #15
                              С това трябваше да започнеш.Ако ги вържеш последователно,трябва да сложиш стартери с по-малка мощност 20 вата,защото иначе няма да запалят.И както каза колега ,ако едната изгори,всички спират да светят.
                              Гаражно осветление, 2 тела с по 3 луминисцентни пури
                              Едва ли ще изгори инсталацията,все пак лампите най-много да са по 36 W което = 216 W
                              COUPE 1.8 16V
                              Volvo XC90 T6

                              Коментар

                              Working...
                              X