Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Караме на къси до 1 март! (Карайте със запалени фарове...)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    До ogi28b:Извинявай ама съм пропуснал да ти отговоря: По кой член точно от Закона за движение по пътищата ми е забранено изпреварванет?(не се заяждам, а просто ми стана интересно). Ама както и други пъти се е писало от много колеги във форума : "Айде да не се правим на светци" . Не се познаваме и не се знаем кой как кара ,така че ......... !!!!!
    Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
    Ex.Opel Astra

    Коментар


      По ЧЛЕН 42, АЛИНЕЯ 1, ТОЧКА 2, както и по ЧЛЕН 43, колега. Непознаването на закона не отменя вина. Не се правим на светци, но редовно преглеждаме закона и правилника за да се осведомяваме за новостите, а и да не забравим нещо, като например кога точно имаме право да изпреварим, и кога не. За съжаление повечето хора, ако изобщо са чели закона и правилника, то е било един единствен път, когато са се явявали на изпит. Бас държа че например 95 % от форума си нямат понятие как се преминава през ж.п.-прелез - от приближаването до отдалечаването. Както и да е, доста се отклонихме от темата. От вдругиден - всички със запалени фарове.

      Коментар


        ogi28b написа:
        Знаеш ли че в такива условия нямаш право да изпреварваш ??
        Не, не знам. И какво им е на така описаните условия, че да нямам право да изпреварвам?Преди да се правиш на интересен защо малко не вникнеш в това, което пише колегата?Чл. 42 Ал 1 няма нищо общо. "Чл. 43 Изпреварването на моторни превозни средства с изключение на мотопеди и мотоциклети без кош е забранено: когато разстоянието на видимост, ограничено поради характера на пътя или намалено поради мъгла, снеговалеж и други подобни, е по-малко от необходимото за изпреварването при избраната скорост на движение"При описаната от колегата ситуация не може да се приложи този член. Както е написал "след проливен летен дъж като изпече слънце " означава, че има видимост за изпреварване, нали? Проблемът е във водата вдигана от камиона, т.е. това не е нито елемент от "характера на пътя", нито "мъгла, снеговалеж и други подобни".
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          Lane Staley написа:
          Преди да се правиш на интересен защо малко не вникнеш в това, което пише колегата?
          Ако искаш нещо да ми кажеш, използвай ЛС Ако продължаваш във всяка тема да ми говориш "на въпреки", ще се постарая да ти преровя всички постове, и да ги дам на екипа да ги прочете, пък те ще преценят дали постовете ти показват респект към другите потребители или не. Не искам да се правя на интересен, а искам да намаля поне с един брой хората, които потенциално ще ме ударят челно, бързайки да изпреварят камион докато не виждат нищо напред.Намалената или ограничена видимост е намалена или ограничена, и точка по въпроса. Ако не знаеш какво е - прочети си закона, пише ги нещата. Незнанието на закона не те оправдава. Дали е от мъгла, снеговалеж, или дъжд, или камиона вдига мъгла, или нещо друго - щом колегата сам е написал че вижда едва 30-40 метра напред - то ситуацията е ясна - изпреварването е забранено поради намалена или ограничена видимост. Друг е въпросът каква мъгла може да направи камион , който се движи с 30-40. Ако денят е ясен и слънчев, но камионът вдига прах - пак ли няма случай на намалена или ограничена видимост?

          Коментар


            Добър размер на шрифта Каквото искам да кажа съм го казал, не съм мишка да се крия на ЛС, а имам достойнство да го кажа тук Ако имаш усещане, че във всяка тема ти говоря на въпреки си е твой проблем. Рови където искаш и ме докладвай на когото прецениш за нужно. Много се биеш в гърдите, че знаеш закона, но цитираните от теб членове нямат никаква връзка с описаната от колегата ситуация.
            like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

            Коментар


              Lane Staley написа:
              Добър размер на шрифта Каквото искам да кажа съм го казал, не съм мишка да се крия на ЛС, а имам достойнство да го кажа тук Ако имаш усещане, че във всяка тема ти говоря на въпреки си е твой проблем. Рови където искаш и ме докладвай на когото прецениш за нужно. Много се биеш в гърдите, че знаеш закона, но цитираните от теб членове нямат никаква връзка с описаната от колегата ситуация.
              Колега и аз те подкрепям в предното ти изказване. Нарочно исках да ми покаже по кой член от ЗДП ми е забранено. Образно му бях казал за метрите. Аз спрях да пиша по темата поради факта ,че май има някои колеги във форума, които се хващат за някои думи от писанто и почват да се заяждат. Така, че няма смисъл да се ядосваш. Пак ще кажа: Тука всички се правят на ангелчета, ама незнам като са на пътя дали не им изчезват крилцата и ориолчетата на ангелчетата.
              Ex. Fiat Marea 1,6-16V,98g.
              Ex.Opel Astra

              Коментар


                Lane Staley написа:
                ogi28b написа:
                Знаеш ли че в такива условия нямаш право да изпреварваш ??
                Не, не знам. И какво им е на така описаните условия, че да нямам право да изпреварвам?Преди да се правиш на интересен защо малко не вникнеш в това, което пише колегата?Чл. 42 Ал 1 няма нищо общо. "Чл. 43 Изпреварването на моторни превозни средства с изключение на мотопеди и мотоциклети без кош е забранено: когато разстоянието на видимост, ограничено поради характера на пътя или намалено поради мъгла, снеговалеж и други подобни, е по-малко от необходимото за изпреварването при избраната скорост на движение"При описаната от колегата ситуация не може да се приложи този член. Както е написал "след проливен летен дъж като изпече слънце " означава, че има видимост за изпреварване, нали? Проблемът е във водата вдигана от камиона, т.е. това не е нито елемент от "характера на пътя", нито "мъгла, снеговалеж и други подобни".
                Осъзнаваш ли че бръщолевиш, и сам си противоречиш? Всъщност не каза абсолютно нищо, което да е аргументирано по някакъв начин, а просто искаше да си начешаш езика, като повтори няколко неща, с идеята да ми противоречиш. Не се бия в гърдите, но щом така смяташ - твой проблем. Но определено познавам по-добре закона от теб, и от много други като теб, които смятат че намалена видимост се изчерпва с мъгла и снеговалеж. Прочети внимателно Параграф 6, точка 55 от допълнителните разпоредби, за да се информираш добре какво точно означава понятието "намалена видимост", пък тогава идвай да спориш и да си ми опонент. z_sutrov - ако виждаш заяждане във въпроса "Знаеш ли че е забранено при тези условия? " - и това си е твой проблем, както казва твоя поддръжник. За съжаление при едно такова твое изпреварване, е възможно аз да пострадам тежко. Ти после ходи се оправдавай че камиона ти карал бавно от Сливен до Карнобат, че аз не съм бил с включени светлини, и че слънцето е напекло, а камиона вдигал стена. В цялата ситуация - ти можеш да убиеш човек, това е най-лошото. А това че сте седнали да се дървите, и да ми правите контра ей така, нарочно, за да има за кво да си спориме - много жалко за вас самите. Само ти казвам че в тоя случай видимостта ти е намалена - ТИ НЯМАШ ПРАВО ДА ИЗПРЕВАРВАШ, щом имаш намалена или ограничена видимост. Пише го в закона, който едва ли сте чели скоро. Това е положението. Ако искаш изпреварвай, ако искаш лети по улиците, но го прави без да заплашваш живота на невинни хора. И ако имате нещо да казвате - прилагайте аргументи, както и аз правя. иначе си говорите празни приказки.

                Коментар


                  Много ме дразнят нерегулираните фарове! Както през деня така и нощем! Също се отнася за малоумният DRL! Напълни се с коли, който ти блещят насреща с дългите си светлини икономисващи крушките и рефлекторите на късите! Честно казано предпочитам зле регулирани къси с ксенон отколкото дълги светещи 100% в мен макар и на по-ниско напрежение. От утре - всички на фарове!
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    Наистина е много гадно това, но мен лично ме дразнят тези, които карат на халогени когато няма нито мъгла, нито времето е лошо. Незнам каква газария виждат в това.
                    Виж бейби не сме глупаци,
                    ние сме отбор от здравеняци.
                    Да бъдеш с нас знам, че го желаеш,
                    така че качвай се на дансинга и започвай да играеш!
                    http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo

                    Коментар


                      Ха, забранено било да изпревариш камион, който вдига вода А забранено ли е да се изпревари и сдухан автобус, чийто ауспух бълва ужасен пушек и хвърля масло по стъклото? Защото и това ми се е случвало. РАзкайвам се, но го направих въпреки, че ми е било забранено Ще горя в ада.И за каква намалена видимост говорим, при положение, че веднага щом се покажеш отстрани в съседната лента видимостта се оправя? Значи изобщо не е имало намалена видимост.Параграф 6, точка 55 от допълнителните разпоредби описва единствено общите условия на запрашеност, задименост и т.н., а не тези образувани от едно-единствено МПС, които се ликвидират веднага с изпреварването му или изоставането от него Когато се тълкуват закони стремежът е да се вникне в значението, което е вложил законодателят, а не да се преписват на законодателя собствените разбирания на тълкувателя. Също така, хубаво е тълкуването, ако изобщо е необходимо, да доведе до логичен извод, а не до невъобразим абсурд.
                      She was only a whisky maker but he loved her still.

                      Коментар


                        gantcho написа:
                        Ха, забранено било да изпревариш камион, който вдига вода А забранено ли е да се изпревари и сдухан автобус, чийто ауспух бълва ужасен пушек и хвърля масло по стъклото? Защото и това ми се е случвало. РАзкайвам се, но го направих въпреки, че ми е било забранено Ще горя в ада.И за каква намалена видимост говорим, при положение, че веднага щом се покажеш отстрани в съседната лента видимостта се оправя? Значи изобщо не е имало намалена видимост.Параграф 6, точка 55 от допълнителните разпоредби описва единствено общите условия на запрашеност, задименост и т.н., а не тези образувани от едно-единствено МПС, които се ликвидират веднага с изпреварването му или изоставането от него Когато се тълкуват закони стремежът е да се вникне в значението, което е вложил законодателят, а не да се преписват на законодателя собствените разбирания на тълкувателя. Също така, хубаво е тълкуването, ако изобщо е необходимо, да доведе до логичен извод, а не до невъобразим абсурд.
                        Ганчо и ти малко май на амен плямпаш, извинявай, пишеш. Оги се опитва да ВИ обясни, но явно мозъците ви са отдавна в режим "Само четене". Щом не можеш да видиш дали отсреща идва МПС - нямаш право да изпреварваш - няма значение кое точно ти намалява видимостта - водните пръски от камиона, заслепяващото те следобедно слънце или противно пушещият и димящ като древен параход камион. Намалената видимост си е намалена видимост. Оказва се, че много колеги в този форум например не знаете какво е несъобразена скорост и намалена видимост.
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          А добре бе, хора.Искате да изпреварите нещо от пред, няма значение какво е.Имате оплакване - не мога да видя напред какво става, защото:- "хвърля" вода от мократа настилка и не мога да видя на 2 метра пред него дали идва някой в насрещното.- "хвърля" пясък, прах, сняг, изпада слама, жито, ечемик и т.н. от него (за което си е виновен, но не сте вие органа да го санкционирате, че не си е укрепил "товара")Та вие викате - не виждам и за това трябва да се кара с фарове, за да виждам дали има кола насреща.Как си противоречите - хем не виждате, хем казвате че нямате ограничена видимост.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            jenshen73 написа:
                            Ганчо и ти малко май на амен плямпаш, извинявай, пишеш.
                            И ти
                            jenshen73 написа:
                            Щом не можеш да видиш дали отсреша идва кола - нямаш право да изпреварваш ...
                            Разбира се, че това е така. Само че мога да видя, защото ще се подам малко встрани и ще видя. По простата причина, че цитирания от Оги параграф е неприложим в случая - атмосферните условия не отговарят на определението "намалена видимост", просто един камион пръска вода и не ми пречи да видя, а ме затруднява да го сторя.Отдръпвам се на 50 метра зад камиона и вече имам видимост, защото пръските му не ми пречат. Щях ли да мога да го сторя ако имаше мъгла например, т.е. намалена видимост?Хайде напъни си и ти мозъка и не ми говори на едро от височината на каква позиция не знам...ПП. "Намалена видимост" е обективна ситуация на пътя, а не "аз имам, ти нямаш". Затова се казва "в условията на намалена видимост", защото това са условия засягащи всички участници, а не само единствения движещ се зад пръскащ камион... Щото при "намалена видимост" е забранено и тегленето на друго МПС - ако случайно застигна пръскащ камион да спра да тегля ли
                            She was only a whisky maker but he loved her still.

                            Коментар


                              Личното ми мнение е, че при лошо време /мрачно, тъмно/ е задължително да се кара със светлини, докато в слънчево време си е въпрос на избор - избор не на всеки, а на закона. Т.е. или трябва всички да карат с включени светлини през въпросните интеревали от време (или целогодишно) или никой да не кара с пуснати фарове. Сега е най-лошият вариант, защото ако караш с пуснати светлини и очакваш всички други да карат като теб то може да се изненадаш неприятно, защото не си видял някой който кара (законно) без да е пуснал светлините си само защото си свикнал и очакваш от другите да правят същото. Сега трябва да си още по концентриран и да следиш коли с фарове, пешеходци и коли без вкл фарове
                              FIAT Marea 1.9 JTD HLX

                              Коментар


                                ogi28b написа:
                                Осъзнаваш ли че бръщолевиш, и сам си противоречиш? Всъщност не каза абсолютно нищо, което да е аргументирано по някакъв начин, а просто искаше да си начешаш езика, като повтори няколко неща, с идеята да ми противоречиш. Не се бия в гърдите, но щом така смяташ - твой проблем. Но определено познавам по-добре закона от теб, и от много други като теб, които смятат че намалена видимост се изчерпва с мъгла и снеговалеж. Прочети внимателно Параграф 6, точка 55 от допълнителните разпоредби, за да се информираш добре какво точно означава понятието "намалена видимост", пък тогава идвай да спориш и да си ми опонент.
                                И като толкова добре познаваш закона, каква е връзката с вдигащ пръски камион и намалената видимост? Ако карам на 10 метра зад камиона ще виждам едно, ако карам на 20 ще виждам съвсем друго. Обаче ако карам на 20 метра зад него и съм със 70 коня кола ще ми трябват сигурно 250-3-- метра за да го изпреваря. Ако обаче съм с кола 150 коня разстоянието е друго. В случая изпреварването зависи от много неща, но съвсем не и от така скъпата на сърцето ти "намалена видимост". Хайде, почети още малко закона, кефи се колко добре го знаеш, но не ми обяснявай глупости, защото между мен и теб в шофирането има една основна разлика - аз за 3 месеца навъртам колкото ти за година. А, две са - не минавам със 150 по Цариградско. Ако за този ми пропуск вината пада върху слабите ми познания по ЗДП, то: "Извинявай Оги"
                                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                                Коментар

                                Working...
                                X