Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Караме на къси до 1 март! (Карайте със запалени фарове...)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Айде като вадиш статистки, извади колко коли е имало през 2002год и колко има сега? Нормално е сега да има повече катастрофи. И по твойта логига- щом катастрофите сега са повече, тогава няма смисъл и коланите да си слагаме- и те не помагат и фаровете не помагат да се намали броя на катастрофите. И пак прочетете внимателно кво е написал vladim, той никъде не казва ,че щом сте с пуснати фарове няма да катастрофирате, а просто , че ще се забелязвате по-лесно.
    Fiat Bravo 99г.(Goodbye) ,Citroen Xsara VTS 99г., Mercedes C 220 CDI 2000г.

    Коментар


      #32
      Темата е безкрайна и до консенсус не се стига. Същото е с теми от типа - гуми, масла и т.н. Освен това не слагай в устата ми логика, която не съм изразил пряко, а именно да не се кара без колан или със запалени светлени, когато законът го изисква!Единственото което правя е, че споделям с вас личното си мнение за липсата на ефективност от прилагането на въпросния закон, задължаващ ни да шофираме с включени светлини. Какви са ми доводите - голяма част от деня през този период в нашата държава е слънчев и достатъчно светъл, за да се изпитва необходимост от светлини, освен това фактът, че 99% от останалите автомобили се движат с включени светлини, притъпява възприятието ти и вниманието ти не се заостря, тъй като ти просто игнорираш фактът, че светлините са запалени. До тук с ефектът им.Вреди - примерно 10 милиона автомобила дневно, за да произведат нужното електичество изразходват допълнително количество гориво, отделяйки вредни изгорели газове и топлина, които иначе можем да си ги спестим. Да, за един автомобил това е пренебрежимо малко, но като умножиш по милиони се получава по-сериозна цифра.Като заключение мога да кажа - спазвайте законите, в останалото време, всеки си тегли теглото сам.

      Коментар


        #33
        Абсолютно подкрепям карането на къси светлини и през деня, защото и аз шофирам точно така. Незнам до колко е глупаво или пък колко съм тъп...сигурно е така,но е факт,че не си лягам с правилника за движение по пътищата. Обаче зная със сигурност,че немога да разчитам на сто процента на колегата отсреща,че си е препрочел "закона" и че ще бъде абсолютно в кондиция. Така че нека ме види пък ние ще си се разминем здрави и тъпи... .Има и още нещо,което е много важно при шофирането в градски уловия: това е участника в движението: безконтролния идиот,упоменат от закона,като: пешеходец!!! Е те тва е основният ми мотив като се проявявам като тъп и не информиран.Поздрави!
        Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
        Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
        http://www.keepfighting.ms

        Коментар


          #34
          Jimy написа:
          Абсолютно подкрепям карането на къси светлини и през деня, защото и аз шофирам точно така. Незнам до колко е глупаво или пък колко съм тъп...сигурно е така,но е факт,че не си лягам с правилника за движение по пътищата. Обаче зная със сигурност,че немога да разчитам на сто процента на колегата отсреща,че си е препрочел "закона" и че ще бъде абсолютно в кондиция. Така че нека ме види пък ние ще си се разминем здрави и тъпи... .Има и още нещо,което е много важно при шофирането в градски уловия: това е участника в движението: безконтролния идиот,упоменат от закона,като: пешеходец!!! Е те тва е основният ми мотив като се проявявам като тъп и не информиран.Поздрави!
          Много си серт бре, Jimy Ама кое ти дава тази сигурност, че ще те види тоя отсреща, било тоя идиот пешеходеца или някой друг? Запалените фарове ли? Ами като всички са със запалени фарове, ти по какво се отличаваш от тях, за да бъдеш забелязан? Точно 1 седмица ти прави впечатление и после всичко си е по старо му.

          Коментар


            #35
            Дори и лятото в дните по 40градуса пак си карах със включени фарове.Просто ми е станало навик, влизам,паля ДВГ, паля фаровете,слагам колана и тръгвам.Това от мен.Прекалено много хора си отиват по твърде нелеп начин, а тези елементарни процедури не ми костват нищо повече от 40-50 секунди.
            "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

            ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
            Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

            Коментар


              #36
              Airfan написа:
              Много си серт бре, Jimy Ама кое ти дава тази сигурност, че ще те види тоя отсреща, било тоя идиот пешеходеца или някой друг? Запалените фарове ли? Ами като всички са със запалени фарове, ти по какво се отличаваш от тях, за да бъдеш забелязан? Точно 1 седмица ти прави впечатление и после всичко си е по старо му.
              Карането на фарове при ясен ден е пълна глупост и за мен. Точно ти прави впечатление няколко дни и толкова. След това като всички карат на фарове пак са ми еднакви, нищо по различно.Задължителният колан също е най-голямата глупост, доказал съм го от личен опит в катастрофа.И двете неща както и много други като например да те глобят за изгоряла лампа, аз като карам как да разбера, че е изгоряла в движение? Не всички коли имат индикация на таблото за изгоряла лампа. Това са само хранилки за едни хора...
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #37
                tyson написа:
                Дори и лятото в дните по 40градуса пак си карах със включени фарове.Просто ми е станало навик, влизам,паля ДВГ, паля фаровете,слагам колана и тръгвам.Това от мен.Прекалено много хора си отиват по твърде нелеп начин, а тези елементарни процедури не ми костват нищо повече от 40-50 секунди.
                Много си прав колега, аз го правя същото, аз по лесно забелязвам автомобили с пуснати фарове и съм благодарен на всеки който е благоволил да кара по този начин в 12 на обяд примерно, знам че и мен ме забелязват от по далеч, но ме си мисля че ме освобождава от отговорността да следя за всичко случващо се на пътя и извън него, нито че ми дава някакво предимство. Катастрофи винаги е имало и ще има, въпроса е кога всички ще спрем да караме безразсъдно, за да ги сведем до минимум.Само искам да напомня на всички колеги и особенно на тези който хейтват пешеходците, че в момента в който слязат от автомобила си и те стават такива и те пресичат там кадето не може и те бързат за някаде, за това се съобразявайте с тях и ги пускайте винаги когато може, евентуално някой ден ще ви върнат жеста.

                Коментар


                  #38
                  Не разбирам хората за които да караш с пуснати фарове е проблем. На мен не ми пречи... и карам така целогодишно. Дали ставам по-забележим или не - боли ме фара.., но фактът, че шанса да ме видят става по-голям е безспорен!

                  Коментар


                    #39
                    В такова мърляво време наистина трябва да се кара на фарове, напълно съм съгласен. Запотени стъкла, вали приспивен монотонен дъжд, задължително е да са включени фаровете.Малко извън темата: карам на къси винаги извън града, убедил съм се, че е от полза. Ако колата отсреща не е със запалени фарове, невинаги на дълъг път можеш да разбереш дали се отдалечава или идва срещу теб. Карането на фарове в града в слънчево и ясно време обаче ми се вижда не само излишно, а понякога дори и вредно.И в крайна сметка колите са страшно, невъобразимо много, няма място за всички по пътищата и затова логично непрекъснато се удрят, това е истината, всичко останало е второстепенно за катастрофите.Няма коли, няма проблем !
                    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                    Коментар


                      #40
                      Аз често карам извън градско и много се дразня, когато някой е без фарове. В града също е много полезно - аз забелязвам колите по-отдалеч, те мен също. Не мога да разбера как някой хора тук казват на черното бяло. Еми много ясно, че като свети едно нещо то се вижда по-добре. И както каза Vladim обосновете се бе хора. ele казва, че трябвало да караме бавно - никой не казва обратното. Във почти всяка тема, в която пишеш ele обясняваш колко добра, невероятна, внимателна, феноменална шофьорка си. Това като избиване на комплекси ми докарва вече. И така аргументирайте се. Нашите аргументи, които сме "За" карането на фарове са подкрепени от много статистики и изследвания, част от които цитира Immortal. Решението да се произвеждат колите с фарове, които светят непрекъснато също ми се струва не е случайно. Ако карането със запалени светлини не помогне някой да ме види, със сигурност няма и да навреди.
                      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                      Коментар


                        #41
                        Vladim написа:
                        ele написа:
                        ...Ай млъквам, явно опозицията не е на мода днес. Пък и да не ти развалям форума с личното си мнение.
                        Еми да, не се арументира с нищо... .... Особено скандинавските! ...А годините зад волана, възрастта на шофьора и навъртяните километри правят някой шофьор! И не на последно място способността да разсъждава трезво.
                        Годините зад волана не правят шофьора шофьор. Все още има хора, които трупат години стаж ходейки на работа с колата си, но в реални ситуации са гола вода, защото карането като рутина е най-некадърното нещо. Все още се намират шофьори дори мъже, каращи скъпи нови коли, които не могат да направят скопосана маневра на задна скорост. Дори онзи ден един олигофрен с една Цедка удари дървото пред офиса ми - добре, че дървото беше дебело... Все още има хора, които влизайки в тесните улички на центъра на Варна не могат да не ударят 3-4-5 спрели коли, само защото мястото е да се разминеш колкото на огледала... Vladim съгласен съм с теб за ползата от светлините в лошо време и при намалена видимост, но както казах - карам целогодишно на фарове и все още не ме виждат или не искат...Шофирам от 2000 година, януари. Навъртял съм 76 000км. градско във Варна, 4000км. извънградско. Основният ми шофьорски стаж е в центъра на Варна и по пътните артерии със страхотен трафик. Не съм казал, че нямам произшествия, но ... все пак мога да твърдя, че шофирам добре...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #42
                          Airfan написа:
                          Като съпоставиш със снимката по-долу какво излиза?
                          Това, което си приложил няма нищо общо с шофирането със запалени фарове! С, колко се увеличава бройката на автомобилите в България всяка година?jenshen73 не ми казвай че някой, който има книжка и е навъртял 50 000км, да речем е добър шофьор! Отстоявам твърдението си, което си цитирал, съдейки от собствен опит. Имам книжка от 93-та, шофирам от 96-та, като не включвам карането на камион в казармата. В началото бях неособено съобразителен и може би това, че тогава нямаше такъв трафик по улиците ме е избавило от беди. Пилих гуми, карах разнебитена таратайка и се мислех за Бог. Затова днес подминавам подобни диви младежи с усмивка, защото знам, какъв е адреналинът в 20 годишните :D Колеги, не се хващайте за шофирането на къси в летен, ясен ден! След, като законът го разрешава, всеки да преценява, кога и, как да кара. В интерес на истината в такива ситуации и в града и аз не запалвам фаровете си, просто няма смисъл. Извън града, или когато е мрачно, вече ситуацията е съвсем друга.Чакам да дойде първи ноември и барем със закона, на сила да започнат всички да шофират на къси. Защото, както спомеха много от колегите, при мрачно, дъждовно време, д ане говорим пък при запотени стъкла, фаровете са повече от полезни!
                          Frontera Sport, X20SE март 1998

                          Коментар


                            #43
                            snake написа:
                            Няма коли, няма проблем !
                            Сталинист такъв... :D

                            Коментар


                              #44
                              Тук както сте започнали до никъде няма да стигнете,един вечен спор.Нито едната теза,нито другата може да бъде категорично доказана.Да,в другите държави са възприели карането на фарове през деня,особенно в скандинавските страни ( там обаче си имат и други причини ).Да,в Европа са решили от някоя си година да се произвеждат автомобилите така че винаги да са с включени светлини.Да,сигурно там катастрофите намалят поради вкючените светлини,но там културата на пътя,а и не само на пътя е много по-голяма от тук.Може би наистина в Европа голямата част от катастрофите е защото някой не е забелязал другият автомобил и фаровите биха помогнали в тази ситуация.Обаче при нас,където една голяма част от шофьорите се мислят за безсмъртни и карат по напълно безумен начин,без да се съобразяват с околните,тази мярка със задължителното каране на фарове през цялото денонощие,няма да оправи нещата.Когато се научим да се уважаваме и да бъдем толерантни на пътя ( а най-добре и навсякъде ) само тогава катастрофите ще намалеят.За мен карането на фарове в ясен ден при нашите условия е излишно,вече споменах какви са съображенията ми за това.А и Airfan много хубаво го каза,погледнато глобално,това си е едно излишно израдходване на енергия.Всичко си е до култура на шофьорите и спазване на правилата.За мрачен ден,мъгла,сумрак или нощем,тогава да се кара без фарове е безумие.

                              Коментар


                                #45
                                Здравейте колеги! Аз немога да разбера нещо...ама що си чешите езиците ся! Ами разбира се,че и в най-ясния ден автомобил с къси светлини се забелязва в пъти по-добре и по-бързо от същиОТ ,но без осветление. Окото на човек е нормално да отчита предоставените му ясни контрасти от дори мъждукащи ламбета за сметка на липсващите такива!!! Аз не се стремя да давам наклон на никой,но много ме е яд като казвате ,че нямало смисъл. За общото ни емоционално състояние ... наистина няма смисъл,но за това да бъдем забелязани навреме мисля че има смисъл. Вече има нови технологии ,при които консумацията на енергия от ламбетата е сведена до минимум,така че и еколозите ще спят спокойно. Пак да ви напомня за съществуването на фактора пИшИходИц. Те за тва говедо няма правилници и като си без фарчета/не че е гаранция,щото е неуправляемо говедо/ възможността да не те види е ОГРОМНА!
                                Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                                Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                                http://www.keepfighting.ms

                                Коментар

                                Working...
                                X