Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Караме на къси до 1 март! (Карайте със запалени фарове...)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Караме на къси до 1 март! (Карайте със запалени фарове...)

    Прави ми впечатление, че в мрачните и дъждовни дни напоследък около 40-50& от автомобилите се движат без включени къси светлини. Има тарикати на габарити, които според мен, по-добре въобще да не пускат. Пестят се пари за крушки, тока от алтернатора, какво ли? Преди малко джип без пуснати къси нацепи една Тигра опитваща се да прави обратен завой на непозволено място. Ако фаровете на джипа светеха все си мисля, че щеше да бъде забелязан.Промених заглавието на темата, за да се подсещате...
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    #2
    всички новопроизведени коли в ЕС от 2011 година ще бъдат с фабрично монтирани дневни светлини :D и може би карането на светлини ще стане задължително за всички през цялата година до тогава се надяваме за промяна на манталитета, което е малко вероятно
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Ами аз очевидно не гледам по този начин на това, което вие си мислите за изключително важно.Не ми се спори, обаче тази инициатива за мен е абсолютно безрезултатна и излишна.Изобщо не става въпрос за икономии.Просто правило, което е наложено от мнозинството към малцинството.Кво да се прави - спазвам го просто защото съм задължен.Това далеч не ме преви убеден в положителния резултат, обаче.Нека не бъда груб и да казвам какво мисля за хора спасени от факта, че около тях се кара на светлини.Дори и да приемем хипотетично, че изобщо има такива.Което всъщност е абсолютно недоказуемо.Това е мнението ми и съжалявам ако засягам убежденията на някой
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #4
        Esper написа:
        Ами аз очевидно не гледам по този начин на това, което вие си мислите за изключително важно.Не ми се спори, обаче тази инициатива за мен е абсолютно безрезултатна и излишна.Изобщо не става въпрос за икономии.Просто правило, което е наложено от мнозинството към малцинството.Кво да се прави - спазвам го просто защото съм задължен.Това далеч не ме преви убеден в положителния резултат, обаче.Нека не бъда груб и да казвам какво мисля за хора спасени от факта, че около тях се кара на светлини...Това е мнението ми и съжалявам ако засягам убежденията на някой
        карането с включени светлини изобщо не потвърди мотивите, с които беше прието. Не мисля, че миналата зима катастрофите намаляха, нито станаха по-малко тежки.Това дали ще видя или не някой не зависи от това дали е с включени фарове или не - винаги съм била достатъчно търпелива, за да оставя достатъчно време за себе си и колата за да направя маневрата. Освен това в закона беше доста добре описано в кои случай се включват фарове. Все пак не сме нито Норвегия, нито Дания, нито коя да е северна страна - там е обяснимо защо се кара на фарове...
        Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

        Коментар


          #5
          Изключително неприятно е някой да кара без фарове, особено рано сутрин и след 18.30-19.00. Виждаш отдалеч някой с габарити/къси и си караш спокойно, а изведнъж някаква сянка завива от съседната пресечка/потегля от място или нещо подобно. Автомобилите със запалени фарове се забелязват от много по-голямо разстояние и така повишават сигурността. Няколко дни излизам рано към 7 с колата и присветкам на всеки без фарове. Включително сутринта при мен имаше мъгла и пак изникваха неосветени "сянки" в последния момент. За мен лично е безотговорно.

          Коментар


            #6
            vital написа:
            Изключително неприятно е някой да кара без фарове, особено рано сутрин и след 18.30-19.00. Виждаш отдалеч някой с габарити/къси и си караш спокойно, а изведнъж някаква сянка завива от съседната пресечка/потегля от място или нещо подобно. Автомобилите със запалени фарове се забелязват от много по-голямо разстояние и така повишават сигурността. Няколко дни излизам рано към 7 с колата и присветкам на всеки без фарове. Включително сутринта при мен имаше мъгла и пак изникваха неосветени "сянки" в последния момент. За мен лично е безотговорно.
            а в ясен слънчев ден святкаш ли?
            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

            Коментар


              #7
              Не, но и в "ясен слънчев ден" колите с включени фарове се забелязват отдалеч, особено в пек и на дълъг път.Не виждам какво може да попречи/затрудни/изхаби да се врътне една врътка и така да подобриш видимостта на другите шофьори -> тяхната и собсвената си безопастност.

              Коментар


                #8
                vital написа:
                Не, но и в "ясен слънчев ден" колите с включени фарове се забелязват отдалеч, особено в пек и на дълъг път.Не виждам какво може да попречи/затрудни/изхаби да се врътне една врътка и така да подобриш видимостта на другите шофьори -> тяхната и собсвената си безопастност.
                те и без включени фарове се забелязват, стига да искаш да ги забележеш и да не се разсейваш с момите край пътя. Защото няма нито едно доказателство, че включените фарове намаляват катастрофите. Който е тъп и не може да кара, нито знае ЗДП, тъп си остава и с включени фарове.
                Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                Коментар


                  #9
                  Не съм сигурен дали помагат дневните светлини, но пък съм сигурен, че и не вредят... Дори на някои японски и корейски автомобили късите се включват след като се запали двигателя и се свали ръчната спирачка... При вдигане на ръчната съответно се изключват
                  M-Benz E 250 TD 150hp
                  M-Benz 200d 75 hp
                  Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                  Коментар


                    #10
                    ele, Доказано е, че фаровете увеличават разстоянието, от което се забелязва автомобила. Не фаровете ще те спасят, но няма да ти навредят, само могат да са ти от полза. Не знам от къде реши, че се "разсейвам с момите по пътя", че не познавам правилника и съм тъп. Не те познавам и не мога да давам такива оценки за теб, ти от къде си го преценил/а не знам.Факт е, че в някои европейски държави е задължително целогодишно. Дори в Македония, която мислим за по-изостанала. Факт е, че все повече от новите автомобили идват с фабрични дневни светлини. Има още много факти, но е безсмислено да се убеждава някой така. Има много теми по въпроса, не само в този форум. Аз лично подкрепям на 100%, за другите ЕС ще го въведе от 2011 за всички нови автомобили и от 2012 за всички мпс-та в ЕС.Спирам да пиша, има много такива мнения/теми във форума.

                    Коментар


                      #11
                      Днес се нагледах на убиици които в мъгла и дъжд караха без светлини или само на габарит имаше и такива, който караха така след 18:00. Затова аз съм за задължителното каране на светлини особено извън града.

                      Коментар


                        #12
                        ele написа:
                        а в ясен слънчев ден святкаш ли?
                        Хайде, ако обичаш погледни с, какво започнах темата!!?Esper, не ми се влиза в излиши спореове, но доколкото си спомням и сега законът задължава при мъгла, или мрачно време задължително шофиране на къси светлини! Това, че няма достатъчен контрол над това е друг въпрос. Във вселу случай аз карам на къси за да ме види някой, който да речем не вижда особено добре. Шансът да ме различи от тъмно петно, от светещо петно при запалени фарове мисля, че е доста по-голям. А хора, които не виждат добре, с лопата да ги ринеш. Когато няма слънце, материалите, боите на колите не отразяват светлината силно. Мога да ти поговоря и за промяната на цветната темперетура, но едва ли ще има смисъл В заключение мога да кажа, че не виждам, какво му пречи на някой да врътне едно копче, като по този начин става по-видим за другите!? Не знам, каква е статистиката, но след, като в много държави е наложено задължително шофиране на къси светлини, не мисля, че това е приумица на Филипс да речем за да продават повече крушки!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #13
                          vital написа:
                          ele, Доказано е, че фаровете увеличават разстоянието, от което се забелязва автомобила. Не фаровете ще те спасят, но няма да ти навредят, само могат да са ти от полза. Не знам от къде реши, че се "разсейвам с момите по пътя", че не познавам правилника и съм тъп. Не те познавам и не мога да давам такива оценки за теб, ти от къде си го преценил/а не знам.Факт е, че в някои европейски държави е задължително целогодишно. Дори в Македония, която мислим за по-изостанала. Факт е, че все повече от новите автомобили идват с фабрични дневни светлини. Има още много факти, но е безсмислено да се убеждава някой така. Има много теми по въпроса, не само в този форум. Аз лично подкрепям на 100%, за другите ЕС ще го въведе от 2011 за всички нови автомобили и от 2012 за всички мпс-та в ЕС.Спирам да пиша, има много такива мнения/теми във форума.
                          Aз не съм казала, че си тъп - говорех принципно.Има и много страни, които не са въвели тази мярка и в които броят на инцидентите по пътищата е много по-малък. Това е един от тези закони, които само замазват очите, обаче нищо не правят, защото те не възпитават шофьорите нито да спазват правилника, нито да уважават себеподобните на пътя. Тоя закон е един от тия изблици на безсилие и хич не ми е ясно защо изобщо някой ще го подкрепи.А в закона ясно е написано кога се включват фаровете - нормално е да ги включа при намалена видимост, а защо да ги правя в ясно време - да може някой заспал да ме види мисля. Ей това е проблемът на българския шофьор, той разчита другите да го видят, да спрат и да му дадат път, независимо дали е прав или не, и за това стават катастрофите. Нека не хвърляме отговорността на другите да ни видят и да предотвратят евентуална катастрофа, а да намалим скоростта. Защото в това дъждовно време, фаровете и високата скорост са много по-опасни ако карате по-бавно и с изгасени фарове.
                          Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                          Коментар


                            #14
                            Vladim написа:
                            ele написа:
                            а в ясен слънчев ден святкаш ли?
                            Хайде, ако обичаш погледни с, какво започнах темата!!?Esper, не ми се влиза в излиши спореове, но доколкото си спомням и сега законът задължава при мъгла, или мрачно време задължително шофиране на къси светлини! Това, че няма достатъчен контрол над това е друг въпрос. Във вселу случай аз карам на къси за да ме види някой, който да речем не вижда особено добре. Шансът да ме различи от тъмно петно, от светещо петно при запалени фарове мисля, че е доста по-голям. А хора, които не виждат добре, с лопата да ги ринеш. Когато няма слънце, материалите, боите на колите не отразяват светлината силно. Мога да ти поговоря и за промяната на цветната темперетура, но едва ли ще има смисъл В заключение мога да кажа, че не виждам, какво му пречи на някой да врътне едно копче, като по този начин става по-видим за другите!? Не знам, каква е статистиката, но след, като в много държави е наложено задължително шофиране на къси светлини, не мисля, че това е приумица на Филипс да речем за да продават повече крушки!
                            Който не вижда добре - да ходи да си смени очилата. Ако пък ис тях не вижда - няма да шофира. Ами информирай се за статистиката и тогава нека пак да говорим
                            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                            Коментар


                              #15
                              ele написа:
                              Нека не хвърляме отговорността на другите да ни видят и да предотвратят евентуална катастрофа, а да намалим скоростта. Защото в това дъждовно време, фаровете и високата скорост са много по-опасни ако карате по-бавно и с изгасени фарове.
                              Никой не говори за прехвърляне на отговорност, или за присветкване с дълги, когато някой изпреварва срешу теб и ти трябва да се метнеш в канавката за да не се ударите! Не говорим и за високата скорост, а за късите светлини! Да се кара бавно е прекалено относително понятие, особено що се отнася за каране в града, а аз за това именно говоря!
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X