Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Караме на къси до 1 март! (Карайте със запалени фарове...)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ele написа:
    Който не вижда добре - да ходи да си смени очилата. Ако пък ис тях не вижда - няма да шофира. Ами информирай се за статистиката и тогава нека пак да говорим
    Немърливостта цари навсякъде, който не вижда си мисли, че ще му се размине, както и този, който пие и сяда да кара! Информирай ме, като си толкова наясно със статистиката!? Само не разбрах, защо не си пускаш фаровете, какво ти пречи?
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #17
      ele написа:
      vital написа:
      Изключително неприятно е някой да кара без фарове, особено рано сутрин и след 18.30-19.00. Виждаш отдалеч някой с габарити/къси и си караш спокойно, а изведнъж някаква сянка завива от съседната пресечка/потегля от място или нещо подобно. Автомобилите със запалени фарове се забелязват от много по-голямо разстояние и така повишават сигурността. Няколко дни излизам рано към 7 с колата и присветкам на всеки без фарове. Включително сутринта при мен имаше мъгла и пак изникваха неосветени "сянки" в последния момент. За мен лично е безотговорно.
      а в ясен слънчев ден святкаш ли?
      Да, карам целогодишно на фарове, просто щото ме мързи да включвам-изключвам. Тъпото е, че пак не ме виждат - дори като им светят 220Вата насреща... Явно съм с ФИАТ-Невидимка.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #18
        Един приятел сега ще плаща акт, защото накарал жена си да си пуска фаровете винаги- и така посред лято- на обяд- хоп- акт, че изгоряла на едната крушка късите и свети само единия фар. Ха сега- кой добрия и кой лошия? :D
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #19
          E хубу де - караме с фарове и? Да не би да са намалели катастрофите - не. Значи, да започнем отначало:1. Имаме закон, който ни задължава да караме с включени къси светлини през деня с цел намаляване на произшествията2. Ние караме с включени светлини3. Произшествията не намаляватИзводът: Законът не работи2-ри извод: проблемът за катастрофите не е във фаровете ами съвсем другаде.От тук следват следните въпроси:Защо да карам с включени светлини, ако това не е необходимо?Не е ли по-добре вместо да включваме светлините, да намалим скоростта и да станем по-толерантни?В края на краищата, уважаеми, всеки закон има цел и ако тази цел не е постигната, този закон се обезмисля. Точно това стана и с този закон.Не ме разбирайте погрешно - включените светлини са изключително полезни през ноща и при намалена видимост.
          Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

          Коментар


            #20
            напълно съм съгласен с Vladim тия дни в дъжда доста народ кара без фарове, което е голяма глупост. даже това се загледах докато се точехме на един светофар, зад мен само една от 5 коли беше без фарове. само с един поглед за секунда виждам вс отзад каде са точно но между тях ако има един без фарове шанса да не го видиш е мн голям. за това е изключително важно да се кара на фарове независимо от сезона и времето. ако някой каже че няма значение си криви душата откровенно. може произшествията да не са намалели но са предотвратени доста освен това за мен ЗАДЪЛЖИТЕЛНО на извънградско трябва да се кара на къси до ри при 60градуса. късите се виждат мн по отдалеч и лесно правиш сметка дали да изпреварваш или не особено при мараня
            Brava 103HP
            ''Фиата тръгва там където Голфа спира''

            Коментар


              #21
              "...Защото в това дъждовно време, фаровете и високата скорост са много по-опасни ако карате по-бавно и с изгасени фарове..."Колежке, ele, това как да го разбираме?!? Като предложение за нарушаване на "Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер." ?!?Аз винаги си карам на фарове, на мен не ми пречат. Стоят си винаги включени и си светват като запаля колата и си гаснат като я угася. Предпочитам да ме виждат.А относно ползата от това, не мисля че това е за пренебрегване:"...A study by Dutch researchers found they could save 5,500 deaths and 155,000 injuries across Europe...." /Изследване на холандски изследователи показва, че те (включените фарове) биха могли да спасят 5500 загинали и 155000 ранени в цяла Европа/(Източник: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...sted-fuel.html)Между другото, в статията повече се набляга на това, че включените фарове щели да увеличат разходите за гориво на всеки шофьор с около 60 паунда годишно... едва ли толкова струват 5500 човешки живота.

              Коментар


                #22
                ele написа:
                Vladim написа:
                Esper, не ми се влиза в излиши спореове, но доколкото си спомням и сега законът задължава при мъгла, или мрачно време задължително шофиране на къси светлини!
                Който не вижда добре - да ходи да си смени очилата. Ако пък ис тях не вижда - няма да шофира. Ами информирай се за статистиката и тогава нека пак да говорим
                Абсолютно вярно! Задължително е!Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер.Работата е там, че целта на тази мярка с късите светлини е да намали катастрофите за които причинита е че не си видял другия по някаква причина. Като е с включени светлини, по-лесно го виждаш. Обаче у нас катастрофите не се дължат на невиждане, а на това че всеки е по-голям тарикат от другия, всеки гледа да изпревари някой, всеки иска да стигне първи до другия светофар, и евентуално да мине на късно жълто, към оранжево, почти червено. Докато има такива малумници, нито къси, нито дълги, нито междинни ще помагат.Моят опит от целогодишното шофиране със светлини за през деня показва, че когато светят, колите без предимство по-лесно ме забелязват, изчкават ме, по-малко се престрояват пред мен, по-малко изскачат от локални улички. Това изцяло е в мой интерес, и тъй като съм се убедил че ми помага и ме предпазва малко или много, затова винаги имам включени някакви светлини, никога не карам само на габарити. Или на дневени, или на къси, или на габарит +фар за мъгла.

                Коментар


                  #23
                  Immortal написа:
                  "...Защото в това дъждовно време, фаровете и високата скорост са много по-опасни ако карате по-бавно и с изгасени фарове..."Колежке, ele, това как да го разбираме?!? Като предложение за нарушаване на "Чл. 70. (1) При движение през нощта и при намалена видимост моторните превозни средства и трамваите трябва да бъдат с включени къси или дълги светлини, габаритни светлини и светлина за осветяване на задната табела с регистрационния номер." ?!?Аз винаги си карам на фарове, на мен не ми пречат. Стоят си винаги включени и си светват като запаля колата и си гаснат като я угася. Предпочитам да ме виждат.А относно ползата от това, не мисля че това е за пренебрегване:"...A study by Dutch researchers found they could save 5,500 deaths and 155,000 injuries across Europe...." /Изследване на холандски изследователи показва, че те (включените фарове) биха могли да спасят 5500 загинали и 155000 ранени в цяла Европа/(Източник: http://www.dailymail.co.uk/news/arti...sted-fuel.html)Между другото, в статията повече се набляга на това, че включените фарове щели да увеличат разходите за гориво на всеки шофьор с около 60 паунда годишно... едва ли толкова струват 5500 човешки живота.
                  ти май четеш както ти е удобно. Прочети пак какво казах относно включването на фаровете.Колкото до "биха могли" - всичко би могло да се случи. Както си пиша на компа БИ МОГЪЛ и някой метеорит да ме фрасне нали? Едно е бъдеще хипотетично, друго е реалността. А реалността е ясна: фаровете не предотвратяват катастрофи, нито помагат... За справка само днес:Ранена при катастрофа жена загина с линейка: http://dnes.dir.bg/2008/09/25/news3410770.htmlМъж и жена загинаха край Ловеч: http://dnes.dir.bg/2008/09/25/news3412115.htmlКола се разби в билборд, 4 руснаци са ранени: http://dnes.dir.bg/2008/09/25/news3411724.htmlИ тъй като фаровете не са задължителни, БИХМЕ МОГЛИ да предположим, че след като станат задължителни, катастрофите ще намалеят... нали?Нека пак да си си говорим на тази тема след като всички започнат да карат с включени светлини. В нормалните страни боря на катастрофите намалява, но не заради включените фарове, а по съвсем други причини.
                  Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                  Коментар


                    #24
                    ele написа:
                    E хубу де - караме с фарове и? Да не би да са намалели катастрофите - не. Значи, да започнем отначало:1. Имаме закон, който ни задължава да караме с включени къси светлини през деня с цел намаляване на произшествията2. Ние караме с включени светлини3. Произшествията не намаляватИзводът: Законът не работи2-ри извод: проблемът за катастрофите не е във фаровете ами съвсем другаде.От тук следват следните въпроси:Защо да карам с включени светлини, ако това не е необходимо?Не е ли по-добре вместо да включваме светлините, да намалим скоростта и да станем по-толерантни?В края на краищата, уважаеми, всеки закон има цел и ако тази цел не е постигната, този закон се обезмисля. Точно това стана и с този закон.Не ме разбирайте погрешно - включените светлини са изключително полезни през ноща и при намалена видимост.
                    Не изкривявай темата, много те моля! Виж, какво съм написал в началото и се съобразвявай с това! Не говорим за скоростта, вече ти казах иде реч за шофиране в града, при тази сутация катастрофите са причинени в повечето случаи не от висока скорост, а от други фактори. По никакъв начин не доказваш, че резултатът от това да се кара на фарове не помага за намаляване на катастрофите, говориш наизуст.И последно да те попитам тъй, като виждам, че с теб няма смисъл да се спори от, колко време шофираш? Не откога имаш книжка, а шофираш?
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #25
                      Vladim написа:
                      ele написа:
                      E хубу де - караме с фарове и? Да не би да са намалели катастрофите - не. Значи, да започнем отначало:1. Имаме закон, който ни задължава да караме с включени къси светлини през деня с цел намаляване на произшествията2. Ние караме с включени светлини3. Произшествията не намаляватИзводът: Законът не работи2-ри извод: проблемът за катастрофите не е във фаровете ами съвсем другаде.От тук следват следните въпроси:Защо да карам с включени светлини, ако това не е необходимо?Не е ли по-добре вместо да включваме светлините, да намалим скоростта и да станем по-толерантни?В края на краищата, уважаеми, всеки закон има цел и ако тази цел не е постигната, този закон се обезмисля. Точно това стана и с този закон.Не ме разбирайте погрешно - включените светлини са изключително полезни през ноща и при намалена видимост.
                      Не изкривявай темата, много те моля! Виж, какво съм написал в началото и се съобразвявай с това! Не говорим за скоростта, вече ти казах иде реч за шофиране в града, при тази сутация катастрофите са причинени в повечето случаи не от висока скорост, а от други фактори. По никакъв начин не доказваш, че резултатът от това да се кара на фарове не помага за намаляване на катастрофите, говориш наизуст.И последно да те попитам тъй, като виждам, че с теб няма смисъл да се спори от, колко време шофираш? Не откога имаш книжка, а шофираш?
                      Опит не се трупа с години, опит се трупа с километри. Имам достатъчно опит за да си отварям очите и достатъчно акъл да не шофирам ако има причини, които по един или друг начин биха повлияли на трезвата ми преценка. Имам добро зрение, добра концентрация и добра способност за реална оценка на ситуацията - затова на мен не ми пречи, че някой кара без фарове. Ей това е разликата между добрия шофьор и тоя, който разчита другите да си включат светлините, за да не се блъсне.Ай млъквам, явно опозицията не е на мода днес. Пък и да не ти развалям форума с личното си мнение. Yellow_Flash_Colorz_PDT_48
                      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

                      Коментар


                        #26
                        ele написа:
                        ...Ай млъквам, явно опозицията не е на мода днес. Пък и да не ти развалям форума с личното си мнение.
                        Еми да, не се арументира с нищо... Пита ме за доказателства за това, че карането на фарове намалява произшествията на пътя, аз ти дадох за пример европейски държави, където отдавна са открили топлата вода. Особено скандинавските! След това пък ти не можа да ме убедиш, че карането на фарове не помага, дай ми конкретни примери, не ми давай примери за катастрофи! Разбира се, че ще се случват докато културата ни на всяко ниво е ниска, полицаите са корумпирани и ги няма никъде по пътя и разни келеши качили се на еднотонни тарани летят насам - натам! Наистина си нямаш идея, колко от хората около нас наистина имат проблеми със зрението! Затова предпочитам този, който решава да ми пресече пътя да ме види, без значение дали карам с 30, или 50!А годините зад волана, възрастта на шофьора и навъртяните километри правят някой шофьор! И не на последно място способността да разсъждава трезво.
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #27
                          И винаги и денем и вечер светя целия( къси , халогенни , спопове за мъгла), пък нека да не помага. А това че не помагали фаровете през деня, само жена може да го каже. Много по-лесно се вижда с периферието кола с пуснати фарове, особено когато по-голямата част от трафика е с пуснати.
                          Fiat Bravo 99г.(Goodbye) ,Citroen Xsara VTS 99г., Mercedes C 220 CDI 2000г.

                          Коментар


                            #28
                            ele написа:
                            Ай млъквам, явно опозицията не е на мода днес. Пък и да не ти развалям форума с личното си мнение. Yellow_Flash_Colorz_PDT_48
                            +1Подкрепям, че е глупост да се кара със запалени фарове денем. Доста доста малко държави го практикуват.

                            Коментар


                              #29
                              Airfan написа:
                              +1 Подкрепям, че е глупост да се кара със запалени фарове денем. Доста доста малко държави го практикуват.
                              И ти ли няма да се аргументираш?
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар


                                #30
                                Vladim написа:
                                Airfan написа:
                                +1 Подкрепям, че е глупост да се кара със запалени фарове денем. Доста доста малко държави го практикуват.
                                И ти ли няма да се аргументираш?
                                ...През 2007 г. по пътищата на България са загинали 1006 души, други близо 10 хил. са ранени, сочи зловещата статистика на Националният статистически институт....
                                Пълен текстКато съпоставиш със снимката по-долу какво излиза?
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Working...
                                X