Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Граждански патрули

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Граждански патрули

    За последните 10 дни ме засякаха към 15 пъти, още толкова ми отнеха предимство, видях 6 коли да минават на червено, видях как полицай взема ...., 3 леки ПТП-та, едно сбиване на светофар и много много псуване през отворените прозорци на автомобилите. Като се има предвид, че карам само сутрин и вечер - до работа и обратно. Тази сутрин като се качвах в колата се сетих как едно време като бях малък имаше разни чичковци който пазеха заедно с редовите полицаи и ме осени идеята да попитам по-възрастните потребители на форума, дали някой от тях е бил в тези така наречени граждански патрули и ако може да разкаже нещо от това как е било едно време.Така де, ако се стартира пак такова начинание, доброволно да се помага на полицията и КАТ, бих се записал веднага. С удоволствие ще жертвам по няколко часа от личното си време за да съм полезен на обществото, хем полицията няма да се оплаква как не им достигат пари и кадри, хем същите няма да могат да си прибират дивиденти от нарушителите и ще си вършат работата доста по съвестно. В крайна сметка държавата - това сме всички ние.

    #2
    Много добре си го замислил,но! В България масово не се уважава официалната полиция,даже след написаното от мен веднага ще има контра въпрос: ми що да я уважавам-имаше подобни теми!!! Та предвид на това ,като как смяташ ,че някой въобще ще те вземе насерьозно. Ми никак за съжаление,най много да си поредния набит от някоя тиква. Не е нужно граждански патрули,защото е доста трудно контролирането им. Гражданското общество е достатъчно АКО обаче функционира нормално. Не е нужно да "стреляш" по този ,който нарушава реда или правилника,но ако всеки забелязал няква нередност изкаже неодобрението си...мисля че ще има ефект...незнам. Звучи глупаво ,но според мен е така!Може да се прокара друга идея. Например в Англия частните охранители имат правомощията като на редовната полиция. И двете "фирми" работят в синхрон и то доста успешно. Може и в България да се постигне същия ефект,хем тея СОТ-четата няма да кибичат по сянките ,хем ще има повече "шапкари" по-улиците,щото явно стадо без пъдар НЕМОЖЕ
    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
    http://www.keepfighting.ms

    Коментар


      #3
      Приципно си прав, щото в тая държава никой нищо не прави и само чака някой друг да свърши всичката работа за да се оправим и на всеки му е виновен някой друг или въобще не се интересува от нищо и си гледа само в неговата паница.Идеята ми беше, че примерно аз и ти ще сме с двама униформени на някое кръстовище за няколко часа и хем ще им висим на вратовете, хем ще им помагаме като забелязваме нарушения, щото явно и те не знаят, че на червено е забранено да се преминава през кръстовище дори и да не минават никакви автомобили и това, че караш Порше не ти дава предимство пред другите и че пешеходците са с предимство на пешеходна патека тип "зебра" и още куп подобни неща.

      Коментар


        #4
        Аз днес видях полицейска кола(арестантска уазка) да си завива на 100% червено .Без свтлини и сирени и хич не бързаше,явно го дразнеше скърцането на спирачките та реши да си го спести.Та логичния извод е как очакваш хората да спазват закона след като дори блюстителите на реда не го правят?Ти хубаво можеш да отделиш от своето време за тази обществено полезна дейност,но повечето хора имат по смислени неща за правене.Абсолютно убеден съм,че никой ама никой няма да се респектира от такива патрули.Някой респектира ли се от контрольорите в градския ,които си изпълняват техните си служебни задължения,или от охранителите в подлезите?То от полицията вече хората не ги е страх-всеки ден по новините еди къде си набили полицай,скъсали му униформата...Мъртво родени биха били такива патрули,макар идеята да е теоретично добра.

        Коментар


          #5
          Едва ли ще се получи в България. Както бе казано - трябва гражданско общество с характер за такова нещо.Но все си мисля, че е възможно в селата някакво такова обединение, с цел защита от кражби. За съжаление никой не поглежда по-надалеч от собствения си дувар...

          Коментар


            #6
            Грижата за обществения ред ,на пътя и извън него е грижа на полицията.Защо трябва функциите да се доблират?И понеже на всички е ясно как се кара,по-скоро полицията трябва да си реши своите проблеми отколкото да им мъдриме заместител.Една подобна идея претърпя крах-за хората дето помагат на децата да пресичат покрай училищата,картинка позната ни от американските филми,хубава идея ама непрактична явно за нашите условия.

            Коментар


              #7
              Тези чичковци се казваха "Отрядник" да наистина се грижеха за реда и имаха право да спират и проверяват МПС-та.Обикновено заставаха на определено място кадето се правиха нарушения и спираха колите нарушили ЗДП :D Същите тези чичковци бяха информатори или доносници на Народната Милиция , ето тук вече ми се повръща Колкото бяха полезни толкова и вредни на тяхната съвест тежът много съдби, гадна работа.
              Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

              Коментар


                #8
                Atanas71 написа:
                Тези чичковци се казваха "Отрядник" да наистина се грижеха за реда и имаха право да спират и проверяват МПС-та.Обикновено заставаха на определено място кадето се правиха нарушения и спираха колите нарушили ЗДП :D Същите тези чичковци бяха информатори или доносници на Народната Милиция , ето тук вече ми се повръща Колкото бяха полезни толкова и вредни на тяхната съвест тежът много съдби, гадна работа.
                Казваха се съкратено ДОТ и не ги слагай под общ знаменател всички,защото не са били всичките доносници,както и не е било нужно да си някакъв,за да си доносник по онова време.

                Коментар


                  #9
                  peho написа:
                  Atanas71 написа:
                  Тези чичковци се казваха "Отрядник" да наистина се грижеха за реда и имаха право да спират и проверяват МПС-та.Обикновено заставаха на определено място кадето се правиха нарушения и спираха колите нарушили ЗДП :D Същите тези чичковци бяха информатори или доносници на Народната Милиция , ето тук вече ми се повръща Колкото бяха полезни толкова и вредни на тяхната съвест тежът много съдби, гадна работа.
                  Казваха се съкратено ДОТ и не ги слагай под общ знаменател всички,защото не са били всичките доносници,както и не е било нужно да си някакъв,за да си доносник по онова време.
                  Да ама болшинството си бяха гадове, знаеш ли колко пъти са ме спирали и направо си ми вземаха 2-та лева /работех за 120/ с думите "хайде не се разправяй да не стане по-лошо". Ето ви един пример с мен, като се сетя още ме хваща яд. Тръгвам за Плевен и съм взел 20 лв. аванс, тогава карах ЗАЗ и точно като влизам в Плевен по надолнещето, тогава пътя не беше еднопосочен, едно Балканче е пред мен, знам че има ограничение 50 и че долу винаги вардят и си карам чинно. Та долу застанали двама от тия гадове с фиат 125 беше син /и до сега ми е като на кино/, аз изпреварих Балканчето и онези ме спират, Те -Защо караш с превишена скорост?Аз -С какво ме засякохте /автомобила е частен/?Те -Айде не се разправяйАз - Добре де как познахте че съм карал с повече от 50?Те - Нали задмина БалканчетоАз - Но това не означава че съм превишил 50Те - Ами настъпи осевата /който познава пътя на това място знае ч там ще се паркират най малкото 5 или 6 тира един до друг/Аз - Не съм я настъпвал Балканчето е тясно и имаше достатъчно място Те - Айде не се разправяй давай 2 лв. да не стане по-лошоАз - Няма да ви дам нищо защото не съм в нарушение и вие го знаете и неможете да докажете нищо Те - Дай документите / май че нямаха това право/ И с големия зор ги дадох и ми взеха книжката после последва ходене по мъките: хайде при един чичко милиционер, от там фишче разправии и т.н. Да ама аз и до ден днешен не съм им дал стотинка, станаха има няма 20 г.Много стана писането, но аз си представям сега ако има тези дотажии мале какво ще стане! Ще се наредят едни мутряги с власт, не че я нямат, ама по изостаналите ще се вредят и те, ще има един кютек по пътя с други по-ербаб и т.н. А бе като цяло май ще се оформи още една групировка закриляна от МВР. По- горе написаното не ми е единствен случай, така че аз лично съм против.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар

                  Working...
                  X