Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Някой може ли да даде малко инфо за Паркинги и Гаражи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Някой може ли да даде малко инфо за Паркинги и Гаражи

    Искам да знам , някой може ли да ми даде малко инфо за Паркинги и Гаражи.Има ли някакъв Абонамент или нещо подобно?Благодаря Ви!

    #2
    "Паркинги и гаражи" - вечната черна дупка И един паяк стига да се задръстят столичните улици, но при наличието на бонуси за вдигната кола наказателните екипи са неуморни.Фирмата изхарчи 80% от печалбата си, без да обяви нито една обществена поръчкаЕКИП "СЕГА"Безочие, огромни разходи, нулев контрол. Колкото и да е трудно да направим класация на най-мразените от столичани общински фирми поради изобилието от кандидати, "Паркинги и гаражи" печели. Какво ли не видяхме от тази фирма през годините - избирателно (не)прилагане на закона, откровен рекет и корупция, хиляди конфликти, чист бой.В последните 2-3 години почти нищо от това не се промени - за справка спокойствието и на фирмата, и на общинарите около съдебната отмяна на "Синя зона" и събираните на практика незаконно такси и глоби в продължение на цели 3 години. Междувременно обаче "Паркинги и гаражи" забогатя. Фирмата е с най-голямата печалба сред общинските дружества, а приходите само за една година - от 2006 до 2007, нараснаха с 3 млн. - от 8 на 11 млн. лв.Това надали радва някой освен самото дружество и привържениците на елементарното схващане, че по-висока печалба означава само и единствено по-голям дивидент за общината. "Паркинги и гаражи" се разраства като черна дупка, в която потъват и възможността за провеждане на политика по паркирането, и парите на столичани.Разходи, разходи, разходиОт "Паркинги и гаражи" демонстрират раздвоено поведение по темата за приходите и разходите на дружеството. Фирмата неведнъж е изтъквала, че дейността й има социален характер и целта й не е да печели. Има някакви обективни факти в подкрепа на този аргумент - таксата за паркиране се определя от СОС, цените за скобите и вдигането на автомобили - също. В момента, в който въпросът опре до разходите обаче, печалбата изведнъж става важна. "Коя друга фирма печели 20%", гордее се директорът Николай Александров. Да погледнем какво се крие зад тези 80% харчове в сметките на "Паркинги и гаражи".9 млн. лв. е успяла да изхарчи фирмата през 2007 г. срещу 6.3 млн. лв. за 2006 г. За заплати на служителите са заминали 3.6 млн. лв. без осигуровките. Средната работна заплата за м.г. във фирмата е била 628 лв. Тази година директорът Александров готви ново вдигане.Тези заплати съвсем не са ниски - както на фона на останалите общински фирми, така и при сравнение с националната статистика. Тоест обичайното оправдание, че служителите на фирмата са "изнервени" от ниски възнаграждения, в случая не би следвало да важи. Това не пречи на част от наетите в нея да се държат, сякаш уличните платна са им бащиния.В общия кюп на разходите за възнаграждения е включена и прелюбопитна сума - половин милион, раздаден за надбавки. Това е едно от разковничетата към наглото поведение на служителите на "Паркинги и гаражи". За да ограничи корупцията в редиците си, "Паркинги и гаражи" е измислила странна схема на стимулиране. "Служителите имат дневна норма за вдигнати автомобили и сложени скоби, за всяка кола над нормата се получава надбавка", обясняват от дружеството. При скобите нормата е 17 блокирани коли на ден, като 18-ата кола носи 25 стотинки, 19-ата - 35 стотинки, и така нататък, и така нататък. Под 15 скоби на ден на работника се налага санкция. Сходна е схемата и при вдигнатите с паяк автомобили.Можем само да гадаем колко хора са изгорели за едната надбавка на служителите на дружеството. При 544 000 лв. надбавки за година това прави 45 333 лв. на месец и незнаен брой санкционирани коли. Макар и други служби да обвързват размера на наложените санкции с осигуряването на допълнително заплащане, надали "Паркинги и гаражи" е най-подходящата фирма за такава политика.Още по-скандални са останалите разходи на фирмата. Както "Сега" писа, от 2006 г. насам фирмата има статут на възложител на обществени поръчки, но не е обявила нито една процедура - нито за малка обществена поръчка, нито за голяма. Директорът на "Паркинги и гаражи" счита за напълно достатъчно да праща оферти на избрани от него фирми и е твърдо убеден, че законът за обществените поръчки няма как да се приложи заради "особеностите" на работата. Паяците били уникални и се внасяли само от три фирми, уникални били и четците за sms паркирането. Поетапното разширяване на "Синя зона" пък изисквало пазаруване на дребно на колчета и прочие и не позволявало обявяване на поръчки.Кратко припомняне на изхарчените през 2007 г. суми без обявяване на поръчки - закупени четци за sms паркирането за 350 000 лв., софтуер за тях за 137 000 лв., 300 000 лв. платени за антипаркинг стълбчета, 80 000 за маркиране с боя на синя зона, 10 коли на неизвестна стойност, 153 000 лв. разходи за охрана, и т.н., и т.н.Тези крупни суми са направили впечатление и на балансовата комисия в СОС, разглеждала отчетите на общинските фирми. Тя обаче е приела за чиста монета обясненията на директора Александров, че разходите неминуемо растат заради разширяването на "Синя зона" и необходимостта от ново оборудване и хора. За 2008 г. комисията все пак е препоръчала разходите да се оптимизират без повече детайли по темата.Лесни приходиНа фона на съмнителните разходи изобщо не става ясно доколко реални са цените на услугите, които фирмата предоставя. Така например тази година "Паркинги и гаражи" поиска цените на вдигането с паяк и слагането на скоба да се увеличат, защото разходите били много по-високи и само от паяците се губели по 1.2 млн. годишно. От фирмата изчислиха, че отстраняване с паяк трябва да струва 76.46 лв. вместо 29, както е в момента, а скобата - 15.96 лв. вместо 9.90. За да се получат тези числа, са сумирани разходите, които фирмата прави за дейността, разделени на броя вдигнати коли и сложени скоби. Дори да преглътнем, че в крайната цена за скобата и паяка е калкулирана печалба от 20% (нали уж фирмата имаше социална насоченост), при сериозни съмнения за раздути разходи тези сметки се оказват просто къс хартия.Възниква и риторичният въпрос какви печалби са били калкулирани в действащите в момента цени. Те са приемани в далечната 1999 г., а аргументът за определянето на точно тези нива преди 9 години е бил "покриване на разходите на дружеството".Доста съмнително е и дали действащите към момента такси са законни. Според доклад на Николай Александров сегашните такси са одобрени от транспортна комисия на СОС през 1999 г. В същото време според наредбата за организация на движенето таксата трябва да е одобрена от Столичния общински съвет.Интересно е и защо фирмата настоява да се вдига цената за паркиране, след като с лекота си покрива високите разходи. Пред балансовата комисия Николай Александров е предложил цената да стане 1.50 лв. Без разширяване на "Синя зона" (а и за тази година се предвиждат 4000 нови места) това би било равносилно на около 2 млн. лв. плюс в касите на фирмата без нито един лев допълнителен разход, тоест чиста печалба."Синя зона" безкрайСъществуването на "Синя зона" се приема сякаш за дадено веднъж завинаги и напълно безкритично. От общината твърдят, че разширяването й е неминуемо заради нарастването на трафика и необходимостта от създаване на възможност повече автомобили да паркират за кратко време в центъра. От общината имат идея зоната да стигне 20-22 хиляди места и да се пренесе и извън центъра, около най-натоварените пространства в районите. На някои това може да им се струва справедливо. По-конспиративно настроените обаче като нищо могат да допуснат, че именно това е причината в София години наред да не се строят паркинги. Привежданият от "Паркинги и гаражи" дивидент потъва в бюджета на Столична община и не се харчи целево за осигуряване на услуги, свързани с паркирането.Правен хаосВъпреки съдебното решение за отмяна на "Синя зона" и последвалата светкавична реакция на общината за коригиране на наредбата за организация на движението текстовете в нея продължават да са изключително неадекватни. Така например сумата 9.90 лв. за слагане на скоба е определена като такса и решението колко точно да плащат водачите е поверено в ръцете на СОС. Такава такса според Закона за местните данъци и такси не съществува. Ако плащането бе такса, в калкулациите за размера й не може да се включва печалба.Какво точно е единият лев за паркиране - такса или някакъв друг вид плащане - например цена на услуга, в наредбата въобще не се споменава. В заповедта на кмета, с която бе препотвърдена "Синя зона", са дадени единичните цени за паркиране. Ако приемем, че по силата на Закона за местните данъци и такси това се явява услуга, цената също трябва да се определя от СОС. Вдигането с паяк е определено като разноски, които се одобряват уж ежегодно от СОС.Продължава да стои въпросът и дали е законно вдигането на коли от "Синя зона", които са престояли със скоба повече от 2 часа. Законът за движение по пътищата допуска коли да се вдигат само ако са неправилно паркирани или пречат на движението. Според Вили Лилков от ДСБ в случая не може да се твърди, че има неправилно паркиране, а само пресрочване, за което санкцията трябва да е финансова, но без преместване на автомобила.Като цяло финансовите отношения между общината и "Паркинги и гаражи" са такива, че не става много ясно защо това трябва да е фирма по търговския закон, а не общинско предприятие. Общината му възлага какво да върши, определя му цените, а за "Паркинги и гаражи" остава само да харчи. Тук единственият аргумент, който се изтъква, е възможността от падане на заплатите при трансформирането на фирмата в предприятие и отпадането на печалбите.Ще бъдат ли отстранени всички тези парадокси, предстои да видим. По заповед на кмета е разпоредена пълна финансова проверка на фирмата. СОС вече реши да слее "Паркинги и гаражи" със СКГТ, без да е особено ясно какво ще спечелят столичани от това. Равносметката за дейността на дружеството досега обаче е еднозначна.
    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

    Коментар

    Working...
    X