Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за гипскартон...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    аз правих ремонта миналата година и още го довършвам........та на въпроса, хубаво е да се изправят стените с гипскартон, но не той да се лепи, а да се сложат профили на стените и после гипскартона за профилите! Те се казват UD i CD профили и не са никак скъпи, а другото колегите по-горе са дали доста точни обяснения ! Успех
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
    Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

    Коментар


      #17
      Ами значи въпроса е ясен....остава да се уточни удачно ли е закрепването да бъде на летвички, в ролята на профили и лепилото през 40-50 см......И още нещо. Никъде не чука на кухо, това достатъчно ли е, за да смятам, че гипс-картона е закрепен достатъчно добре.Пропуснах да отбележа, че живея в къща, строена 70-те, тухла...при правенето на стените, геометрията е куцала...

      Коментар


        #18
        vsd написа:
        Колега, профилите са много леки. Точно те няма да ти утежнят конструкцията кой знае колко. А и гипсокартона ако "просто го чупиш" значи си доста як. Изобщо не е толкова крехък или си работил с менте гипсокартон. Поначало се препоръчва да се слага два пласта гипсокартон - тогава бая зор ще видиш за да го счупиш. Авео, както ти написаха колегите, просто гледай скосената страна на гипсокартона да гледа към теб за да можеш да го фугираш.
        По принцип плочите гипсокартон са тежки, не толкова, че допълнителната конструкция ще натежи. В някои сгради особено на по-високите етажи не се препоръчва използването му. А колкото до чупливостта, ако просто се пробваш да разчупиш плочата, наистина не е лесно. Но от рязък дори не особено силен удар се чупи, например деца, които в играта си се засилят към стената, могат да го счупят. Виждал съм счупена плоча на скоро ремонтиран апартамент, на домакина не му беше до смях :D . Но там гипсокартона не беше лепен, а плочите бяха наредени върху конструкция. Предполагам, че залепения върху стената доста по-трудно ще се счупи.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #19
          абе щом си ги закрепил добре тия летвички към тухлите няма проблеми, а щом има и лепило шляпай смело няма страшно :D ако ще лепиш стириопор отгоре няма смисъл да правиш чак и фугите на гипсокартона но както си решиш

          Коментар


            #20
            snake написа:
            vsd написа:
            Колега, профилите са много леки. Точно те няма да ти утежнят конструкцията кой знае колко. А и гипсокартона ако "просто го чупиш" значи си доста як. Изобщо не е толкова крехък или си работил с менте гипсокартон. Поначало се препоръчва да се слага два пласта гипсокартон - тогава бая зор ще видиш за да го счупиш. Авео, както ти написаха колегите, просто гледай скосената страна на гипсокартона да гледа към теб за да можеш да го фугираш.
            По принцип плочите гипсокартон са тежки, не толкова, че допълнителната конструкция ще натежи. В някои сгради особено на по-високите етажи не се препоръчва използването му. А колкото до чупливостта, ако просто се пробваш да разчупиш плочата, наистина не е лесно. Но от рязък дори не особено силен удар се чупи, например деца, които в играта си се засилят към стената, могат да го счупят. Виждал съм счупена плоча на скоро ремонтиран апартамент, на домакина не му беше до смях :D . Но там гипсокартона не беше лепен, а плочите бяха наредени върху конструкция. Предполагам, че залепения върху стената доста по-трудно ще се счупи.
            братле не съм съгласен с теб много зависи как е направена конструкцията например мойта когато я правих преди 8 год. не съм жалил материал вътре е пълна с минерална вата и мога да ти кажа че нямам даже напукана фуга при условие че големия ми син се е засилвал и блъскал челно с колелото в нея :D всичко е въпрос на материали аз даже слагах противоземетръсни шайбички на всеки дюбел

            Коментар


              #21
              и двете техники си имат предимства. едното е лепене другото на коснтрукция. първото става по-бързо, лесно и евтино и не намалява обемите. много от нещата колегите са ги казали де. картона е много подходящ за употреба, защото както знаете въздуха между него и стената се явява изолатор. дори и да не гониш такъв ефект. за крехък и чуплив опасност има само докато го качиш у вас и сложиш. след тва при ежедневна употреба няма да има проблеми, сега ако ще биете у вас и да се маризите в стените не ви знам) а лепенето става за изправяне на стени, стига да знаеш какво правиш. занимавал съм се с картон едно време, затова знам между другото шпакловката и най-вече търкането е отвратително, вземи си маска
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #22
                Значи от едната страна на картона има Технически Надпис, той е голям, пише марката на листа, датата на производство, различна техническа информация - това е гърба на листа! На другата страна листа е едноцветен, но ако се загледаш на средата на листа по дължината има мънички маркерчета - точици, буквички "К" , плюсове или нещо от сорта. Това са маркери за рапидките ако въртиш в профили, и това е ЛИЦЕТО на листа. В краищата си листът е по-тънък отколкото е нормално - например ако е 12.5, в краищата е 10.5 или 9.5, като намаляването е откъм лицето. В образувания улей се пълни с фугозапълваща смес, и се полага лента предпазваща фугата от напукване. Задължително се слага лента на напречните фуги, а практиката доказва че НЕ Е ПО-ДОБРЕ да взимаш челната фаска на напречната фуга, както е по учебниците. Първият лист трябва да е ИДЕАЛНО прав и нивелиран - върти нивелира навсякъде, слагай мастар във всички посоки, докато "заспи". Това ще ти гарантира идеално права стена, дори ако после изправяш само с мастар Има майстори които по-право лепят, отколкото с профили. Лепилото не се казва перФЛИкс а пеРЛФикс, перфликс, перфлюкс и други, са имена измислени от неграмотни майстори. PERLFIXНай-добрата шпакловка ще получиш в комбинация от Фугопълнител, изшкурен с едра шкурка - 80, втора ръка със Сатенгипс, но не турски! Отново шкурене с по-фина шкурка - 120 или 140, накрая трета ръка с готова смес "Ready Mix" от Норгипс, изшкурено с 220. Не знам защо но тази комбинация е уникална!За лепенето задължително си вземи мастар най-малко от 2.5 метра. Никога не залепвай следващия лист преди първия да е изсъхнал и "дръпнал". Можеш да правиш така: лепиш 1 лист, после лепиш първи лист на другата стена. После лепиш първи лист на трета стена, и накрая на четвъртата. Едва тогава може да лепиш втори лист на първа стена. Това намалява риска от незабелязано бутане на първия лист и от там изкривяване на цялата стена. Никога не пресичай 2 фуги! разминавай ги, режи листата. Препоръчвам ти , ако още не си, да си купиш листове които са по-високи от помещението, за да нямаш напречни фуги. някой от участващите в темата занимава ли се професионално с гипсокартон?

                Коментар


                  #23
                  Re: Въпрос за гипскартон...

                  Авео написа:
                  ....май се изложих.Правя ремонт в хола и праскам гипскартон по стените. Мина един френд и кат видя картона, ме навика...оказало се, че картона се лепи с бялата страна към стената, а не с тъмната. Опулих се насреща му, защото нямах представа че имало значение....Въпроса ми е има ли наистина значение, защото до сега съм налепил два листа и не е фатално да ги гътна....но все пак да си създавам ли допълнително работа или да бацам тъй.Според мен едва ли има значение, все картон е, но......нека чуя вашите коментари...да свалям ли двата листа?Мерси и поздрави на всички...
                  Я, то в темата имало доста полезни съвети. Аз ще взема думата само за тези стиропорени декорации най-отгоре - знай, че не носят на нищо - дори да минеш да си сурнеш дупето по тях и се деформират.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #24
                    ogi28b написа:
                    Значи от едната страна на картона има Технически Надпис, той е голям, пише марката на листа, датата на производство, различна техническа информация - това е гърба на листа! На другата страна листа е едноцветен, но ако се загледаш на средата на листа по дължината има мънички маркерчета - точици, буквички "К" , плюсове или нещо от сорта. Това са маркери за рапидките ако въртиш в профили, и това е ЛИЦЕТО на листа. В краищата си листът е по-тънък отколкото е нормално - например ако е 12.5, в краищата е 10.5 или 9.5, като намаляването е откъм лицето. В образувания улей се пълни с фугозапълваща смес, и се полага лента предпазваща фугата от напукване. Задължително се слага лента на напречните фуги, а практиката доказва че НЕ Е ПО-ДОБРЕ да взимаш челната фаска на напречната фуга, както е по учебниците. Първият лист трябва да е ИДЕАЛНО прав и нивелиран - върти нивелира навсякъде, слагай мастар във всички посоки, докато "заспи". Това ще ти гарантира идеално права стена, дори ако после изправяш само с мастар Има майстори които по-право лепят, отколкото с профили. Лепилото не се казва перФЛИкс а пеРЛФикс, перфликс, перфлюкс и други, са имена измислени от неграмотни майстори. PERLFIXНай-добрата шпакловка ще получиш в комбинация от Фугопълнител, изшкурен с едра шкурка - 80, втора ръка със Сатенгипс, но не турски! Отново шкурене с по-фина шкурка - 120 или 140, накрая трета ръка с готова смес "Ready Mix" от Норгипс, изшкурено с 220. Не знам защо но тази комбинация е уникална!За лепенето задължително си вземи мастар най-малко от 2.5 метра. Никога не залепвай следващия лист преди първия да е изсъхнал и "дръпнал". Можеш да правиш така: лепиш 1 лист, после лепиш първи лист на другата стена. После лепиш първи лист на трета стена, и накрая на четвъртата. Едва тогава може да лепиш втори лист на първа стена. Това намалява риска от незабелязано бутане на първия лист и от там изкривяване на цялата стена. Никога не пресичай 2 фуги! разминавай ги, режи листата. Препоръчвам ти , ако още не си, да си купиш листове които са по-високи от помещението, за да нямаш напречни фуги. някой от участващите в темата занимава ли се професионално с гипсокартон?
                    аз преди няколко години, ама вече само със съвети в тази област :D
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #25
                      Еййййй, Оги изнесе цяла лекция..... Това ще си го запиша някъде - безценна информация

                      Коментар


                        #26
                        А между стената и гипскартона няма ли опасност да се завъди цяла зоологическа градина
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #27
                          ogi28b написа:
                          някой от участващите в темата занимава ли се професионално с гипсокартон?
                          Преди време - да! Спалнята си я правих сам (с изключение на фугирането)... и то тавана! И?
                          Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

                          Коментар


                            #28
                            spark написа:
                            А между стената и гипскартона няма ли опасност да се завъди цяла зоологическа градина
                            У мойта къща, вредители НЯМА....няма и да има...никога....

                            Коментар


                              #29
                              преди 1 година слагах гипсокартон и ще ти кажа най лесния начин вземаш един винтоверт,доста видии, и без лепило направо за стената, там където не е равно само подлгаш нещо и продължаваш,а тази консрукция от профил се прави само когато слагаш гипсокартона на тавана може и на стена но няма смисъл щом си имаш стена за която да го хванеш.

                              Коментар


                                #30
                                nai7 написа:
                                преди 1 година слагах гипсокартон и ще ти кажа най лесния начин вземаш един винтоверт,доста видии, и без лепило направо за стената, там където не е равно само подлгаш нещо и продължаваш,а тази консрукция от профил се прави само когато слагаш гипсокартона на тавана може и на стена но няма смисъл щом си имаш стена за която да го хванеш.
                                колега, извинявай ама тва са пълни простотии. такава технология не съществува. то ако въпроса е да застане само може да подпреш листовете на стената и ако искаш да е много сигурно подпрян може по една летва да му сложиш да го натиска къ стената как с видии директо в тухлата????
                                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                                Коментар

                                Working...
                                X