Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

СКРЪБНА ВЕСТ: Днес загина Пининфарина

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    СКРЪБНА ВЕСТ: Днес загина Пининфарина

    Уважаеми колеги, днес при пътно транспортно произшествие между г-н Андреа Пининфарина (с мотоциклет) и 78 годишен водач с лек автомобил загина на място легендарния дизайнер.Ще остане да живее в сърцата на милионите почитатели на италианските красавици...http://edition.cnn.com/2008/WORLD/eu...ref=newssearch

    #2
    Човекът дал толкова много на автомобилната индустрия си отиде толкова нелепо!Поклон . . .
    Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
    Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
    EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

    Коментар


      #3
      Току що разбрах... Вечна му памет! И ние да сме живи и здрави, за да славим името му и делата му!Поклон пред паметта му!
      Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

      Коментар


        #4
        Поклон!

        Коментар


          #5
          Поклон пред паметта му .Това беше един от най-добрите дизайнери че да не кажа и най-добрия. .
          Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron

          Коментар


            #6
            Ако не намерят някой друг Микеланджело на италианските коли може скоро да заприличаме на голфовете.Пази боже.Поклон!

            Коментар


              #7
              Мир на праха му П.С. Защо ми премахнахте темата??? В 19:00ч. аз пуснах първи тази тема!!! Няма значение, нещо жегата действа...
              BMW E90 320D
              ех. FIAT COUPE 2.0 16V
              ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
              ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

              Коментар


                #8
                Не беше премахната темата ти.Беше преместена в правилният раздел и обединена с другата такава тема там.Това сега е трета тема за едно и също нещо.Ето я темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=30532

                Коментар


                  #9
                  peho написа:
                  Не беше премахната темата ти.Беше преместена в правилният раздел и обединена с другата такава тема там.Това сега е трета тема за едно и също нещо.Ето я темата: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=30532
                  Благодаря за разяснението Абе аз ви казах, че жегата нещо.....
                  BMW E90 320D
                  ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                  ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                  ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                  Коментар


                    #10
                    цитат на статията на Нора Димитрова.Надявам се и по-малко запознатите да научат повече за този малък голям човек!Нора Димитрова"Pinin" на италиански означава "малък". Така наричали Джовани Батиста Джузепе Фарина, наистина дребен на ръст малчуган, който в далечната 1906-а г., едва 13-годишен, вече помагал на брат си в работилница за автомобили. Очевидно момчето толкова много свикнало с прякора си, че го лепнал към фамилията си, за да превърне "Пининфарина" в символ на модерен дизайн. Днес, десетилетия след смъртта на основателя на компанията, името продължава да владее света.Италианският инженер поставя началото на собствения си бизнес на 22 май 1930 г., когато основава дизайнерско студио "Carrozzeria Pinin Farina" в Торино. Компанията е създадена с идеята, да се конструират коли със специален дизайн за индивидуални клиенти, или просто в ограничени серии. Тя стартира със 150 работници. Към днешна дата те са близо 25 000 души. Още през 1933 г. Фарина започва да рекламира своите автомобили, като акцентира върху думата "лукс".След края на Втората световна война Италия търпи последиците от това, че е губеща страна като съюзник на Хитлерова Германия. Нещата на "работилницата" както навсякъде потръгват зле. Парижкото автомобилно изложение през 1946 г. е затворено за дизайнера. Фарина и синът му Серджо обаче тръгват от Торино за Париж, управлявайки два нови автомобила - "Alfa Ромео" Sport 2500 и "Ланча" Aprilia кабриолет. Те паркират авторските автомобили пред входа на изложението така, че всеки, който влиза или излиза, да може да ги види. Така и станало. Хората спирали, любували се и се възхищавали. Френската преса не замълчала и възкликнала: ""Пининфарина" отвориха собствен автосалон!"През 1947 г. автомобилната работилница покорява Ню Йорк. "Cisitalia" е първият автомобил, поставен в постоянната експозиция на Музея за съвременно изкуство - МоМА, като "един от най-неустоимите автомобили на нашето време".През 1951 подписват споразумение за сътрудничество с автомобилния концерн "Пежо". От този брак впоследствие се раждат едни от най-красивите и успешни "купета" на "Пежо". Италианският стил успява да покори и САЩ - италиански автомобил, разработен и произведен специално за американския пазар, играе главна роля във филма "Сабрина", с участието на Одри Хепбърн и Хъмфри Богарт.През 1952 г. започва сътрудничеството на компанията с "Ферари", което ще укрепва с годините, чак до днес. Една малка подробност е, че сътрудничеството им е родило близо 150 модела "Ферари".На 68-годишна възраст през 1961 г. Джовани Батиста прехвърля управлението на компанията на своя син Серджо и зет си Ренцо Карли. Той умира 5 години по-късно на 3 април 1966 г. в Лозана, Швейцария. Традициите обаче не прекъсват със смъртта на легендарния дизайнер и през 1968 г. новият "Фиат" 124 Sport Spider започва масово да се изнася в САЩ, а през 1969 г. на изложението в Женева заедно с версията карбиолет, и "Пежо" 504 coupe печелят титлата "Автомобил на годината".През седемдесетте години от производител на купета "Пининфарина" се превръща в промишлена група. Инвестициите са насочени до голяма степен в иновации и технологии, които подпомагат изследванията на дизайнерите. През 1972 г. "Пининфарина" изобретява първата въздушна тръба за аеродинамични изследвания в Италия. Тя е и една от няколкото в света. През 1976 подобно на баща си и Серджо Пининфарина е удостоен с титлата "Cavaliere del Lavoro".Еволюцията на "Пининфарина" в секторите на дейност довеждат през 1979 г. до създаването на производствена група, намираща се в ръцете на холдинга "Pininfarina S.p.A.", отговарящ за всички финансови и имиджови дейности, свързани с компанията и филиалите й. През 1986 акциите на същия този холдинг са пуснати на фондовата борса. Петдесетата годишнина на "Пининфарина" е отпразнувана с разработката на прототипа "Ферари" Pinin.Италианският гигант в дизайна продължава да осигурява консултации в това отношение на редица автомобилни производители, като например за "Пежо" 205 Saloon и Cabriolet, 405 и 106, Ферари GTO, Testarossa, 348 TB и TS. В същото време компанията се развива и разнообразява и в инженерството на коли.През 1987 г. италианските железници се сдобиват с високоскоростния влак ETR X 500, чиито интериор, екстериор и аеродинамика са разработени от студиото на Фарина.През 1996 Pininfarina сключва договор с китайската компания Hafei Industrial Group Corporation - да извършва дизайнерски и инженерски услуги. Година по-късно "Пежо" 406 сoupe e обявен за "Най-красивото купе на света", който е разработен и произведен от Pininfarina. През същата година сключват и споразумение с "Мицубиши" за производството на Pajero Pinin.Специално за последните олимпийски игри в Торино "Пининфарина" изработват часовника за обратно броене и олимпийския факел. Но това са само част от техническите изпълнения на концерна "Пининфарина". С логото на "Пинин" се гордеят скоростни влакове, автобуси, дори снегорини; яхти и самолети. В екстрите им влизат ски-обувки, маратонки, бинокли и gsm-апарати. Произвеждат вази, кафемашини и индустриални машини.Компанията, създадена от дребосъка Фарина, е доказателство, че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му, не ръстът.
                    Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

                    Коментар


                      #11
                      Прикачени файлове
                      Alfa Romeo 166 2,4 JTD
                      Porsche 944 S2
                      http://www.valmcrae.snimka.bg/
                      http://vbox7.com/user:val_mcrae
                      http://autoclubkarlovo.bulgarianforum.net

                      Коментар


                        #12
                        Поредният мой идол, вече не е сред живите. Скърбя за него!

                        Коментар


                          #13
                          Мир на праха му. Това е дизайнерът създал едни от най-добите модели в автомобилостроенето, сега надписа на колите пининфарина вече ще има още по-голяма стойност, а именно заради това че повече няма да има такива.
                          --Старата ръжда любов не хваща!--
                          156 sportwagon 1,9 jtd 115
                          ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                          Коментар


                            #14
                            Поклон !
                            Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
                            Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
                            Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!

                            Коментар


                              #15
                              van_dal написа:
                              Мир на праха му. Това е дизайнерът създал едни от най-добите модели в автомобилостроенето, сега надписа на колите пининфарина вече ще има още по-голяма стойност, а именно заради това че повече няма да има такива.
                              Човеко, това, че Андреа е в по-добрия свят... не означава, че фирмата се закрива бе! Това е стара фирма...с история и успехи... Те дори и мебели правят... и в Бг бяха! Тази фирма няма да умре...както и истинските Фиатаджии!
                              Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

                              Коментар

                              Working...
                              X