С един приятел се заговорихме и му споделих, че искам да си подменя спирачната течност. Той спомена, че по-добре да не я пипам, като не се аргументира... Днес сменях маслото в един сервиз и от там ми излезнаха със същата теория. Ако нямало проблеми, по-добре било да не се пипа!? В сервизното ръководство на Фиат пише, че спирачната течност трябва да се подменя на 2 години. Откакто имам колата - 3 години не си карам с една и съща течност, а пък и, кой знае преди това, кога е сменяна!? В този ред на мисли не ви ли се струва, че все пак спирачната течност е добре да се подменя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Спирачната течност и нейната подмяна. Нужно ли е?
Collapse
X
-
Re: Спирачната течност и нейната подмяна. Нужно ли е?
Vladim написа:С един приятел се заговорихме и му споделих, че искам да си подменя спирачната течност. Той спомена, че по-добре да не я пипам, като не се аргументира... Днес сменях маслото в един сервиз и от там ми излезнаха със същата теория. Ако нямало проблеми, по-добре било да не се пипа!?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
-
Humppa
Да, спирачната течност с течение на времето абсорбира влага и престава да работи като спирачна течност, т.е. колата спира да спира Като си купих преди време мотора, той изобщо НЯМАШЕ предна спирачка. Отначало използвах само задната и ровичках нета за спирачни маркучета, уплътнения, дискове, цилиндрърчета, накладки. Бях се подготвил да изхарча солидна сума...Проблема се реши с няколко лева - промивка на системата, подмяна на спирачната течност (с правилният DOT) и обезвъздушаване.След това мотора започна да спира нормално
Коментар
-
Humppa
Immortal написа:Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водата
Коментар
-
Нужно, ненужно - аз моята си я посмених! Верно - играчка си е! НО Е СПИРАЧНА СИСТЕМА! Хммм! Всъщност спирачната течност си е комсуматив, както маслата и антифриза! Ако някой не иска изненади в жегите от рода на: "Омекна ми спирачката и после пак се оправи..." Има едни уредчета, които измерват температурата на кипене на спирачната течност! Вероятно на повечето автомобили не отговаря дори на нормите на ДОТ 3!
Коментар
-
Immortal написа:Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водатаАнтверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
vesko написа:Immortal написа:Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водатаSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
vesko написа:Immortal написа:Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водатаТипо 1.4i.e. ex again Alfa Romeo 156 2.0 The Precious!!!!!! ex
Fiat Punto MK2- 1,9 JTD - the city car. ex
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ex
Lancia Musa 1.4 16V Aut ex; JEEP Grand Cherokee 2.7 CRD ex;
BMW X3 3.0D Aut
Коментар
-
Надявам се ще ви е интересно - преди време го бях намерил в тунинг форума.Лично аз си мисля че на всеки 2 години освен течността е редно да се сменят и маркучите.Характеристики на Спирачни течностиИДА НА СПИРАЧНАТА ТЕЧНОСТЧесто се прави дискусия за това каква спирачна течност да използваме DOT3, DOT4, DOT5или новата DOT5.1 в мотоциклета си. Следващата представена информация има за цел да випомогне сами да решите каква течност би било добре да използвате.Освен това, искам да подчертая, че спирачната течност изпозвана в мотоциклетите ифункционалността на спирачната система има огромно значение от гледна точна на безопасността.Ако се занимавате със спирачките си, бъдете много внимателни. Не използвайте детайли с лошикачества и наливайте спирачната течност много внимателно.DOT3Спирачната течност DOT3 е традиционна и се използва в повечете превозни средства.Преимущества:Не е добра спирачна течност и може да се закупи от повечето автомагазини.Недостатъци:- Поврежда спирачните маркучи от есествена гума и не трябва да се използва в мотоциклетис такива маркучи;- Поврежда боята;- Доста бързо поглъща вода (хигроскопичност).- Тъй като DOT3 поглъща водата, водата може да предизвика корозия в спирачните магистрали ицилиндри.DOT4Спирачната течност DOT4 се препоръчва за използване в последните модели мотоциклети.Най-известната марка е "Castol1 GT-LMA".Преимущества:- Може да бъде закупена в болшинството магазини за авточасти;- Не поглъща вода толкова бързо колкото DOT3;- Има по-висока точка на кипене в сравнение с DOT3. Затова се използва в спирачни системи,които често прегряват.Недостатъци:- DOT4 разяжда боята! Малки течове по цилиндрите разяждат боята около мястото на утечката ипредпоставя появата на ръжда;- По принцип DOT4 е с около 50% по-добра от DOT3. Но тъй като и двете поглъщат вода, влагатае предпоставка за корозия в спирачните магистрали и цилиндри.DOT5Известна е още като силиконова спирачна течност.Преимущества:- Не разяжда боята;- Не поглъща вода и може да бъде използвана там където се появява проблем с абсорбцията;- Съвместима е с различни гумени части (относно това - виж недостатъците).Недостатъци:- DOT5 не трябва да се смесва с DOT3 или DOT4. Повечето проблеми с DOT5 възникват вероятноот смесване с някои други видове спирачни течности. Най-добрия начин на преход към DOT5 ецялостна смяна на хидравличната система;- проблема, че DOT5 извежда от строя гумените части на спирачните системи и присъщ предимнона първите формули (композиции) на DOT5. Счита се, че този проблем е бил в следствие нанесъвместими добавки използвани в течността. В последствие този проблем бива отстранен;- Тъй като DOT5 не поглъща вода, случайна влага попаднала в хидравличната система, щеостане на определено място. Това ще предизвика локална корозия с хидравличната система.За целта е необходимо щателно обезвъздушаване на спирачната система. В течността може да сеоформят малки мехурчета, чийто размер се увеличава с времето. Може да се наложи отновообезвъздушаване;- DOT5 се явява малко компресионна (появява се едва забелезим "мек педал"). Точката накипене е по ниска от тази на DOT4;- DOT5 е два пъти по-добра от DOT, но за сметка на това е трудно да се набави. Рядко сесреща в авто магазините.DOT5.1Спирачната течност DOT5.1 е относително нова, и често заблуждава механиците. Това заблуждениевероятно произтича от факта, че е наречена така. Означението 5.1 навежда на мисълта, че емодификация на DOT5 на силиконова основа. По естествено би било да се нарича 4.1 или 6, тъйкато е на гликонова основа, както DOT3 и DOT4, а не на силиконова. В момента Spectroразпространяват подобна нова спирачна течност, която се нарича Supreme DOT4.Що се отнася до принципния характер на спирачната течност 5.1, тя може да се определи катовисоко-технологична спирачна течност DOT4, за разлика от традиционната DOT5.Преимущества:- DOT5.1 се характеризира с превъзходна работа, в сравнение с другите спирачни течности. Тяима най-висока точка на кипене както начална, така и крайна. Фактически крайната точка накипене (около 275 градуса Целций) и почти такава като при всички спирачни течности(около 300 градуса Целций), но началната точка на кипене на 5.1 (около 175-200) градуса еестествено значително по-висока отколкото при другите (около 145 градуса);- Смята се, че DOT5.1 е съвместима с различни видове гумени компоненти.Недостатъци:- DOT5.1 (и Spectro Supreme DOT4) - не са силиконови, следователно - поглъща водата;- DOT5.1, както и DOT3, DOT4 разяждат боята;- DOT5.1 се намира по-трудно, предимно в специализираните магазини;Общи препоръки:1. Ако вашата спирачна система няма утечки или други неизправности, не сменяйте типа наспирачната течност след като сте прочели тази статия. Ако системата ви не е повредена -по-добре не я поправяйте - за да не я повредите вместо това!2. Правете профилактик на спирачната система на всеки две години с цел премахване наабсорбираната вода, за да не възниква корозия независимо от типа на спирачната течност, коятоизползвате.3. Течност DOT3 е опасно да се използва в модели с естествени гумени маркучи, следователноне е добре да се използва освен при извънредни ситуации, когато трябва да се доберете довкъщи и преди ремонт. В такива случаи е най-добре бързо да прочистите системата и да сеподготвите за смяна на всички маркучи.4. DOT3 е подходяща за използване и в съвременните мотоциклети, въпреки че не се препоръчва.5. DOT4, макар и не най-добрата, абсорбира слабо вода и съответно намалява риска от корозияв сравнение с DOT3.6. DOT4 има по-висока точка на кипене спрямо DOT3, и затова за явява по-предпочитана припо-големи натоварвания. За по-голяма ефективност разгледайте прехода към DOT5.1 или нависокотехнологичната версия на DOT4.7. DOT5 е добър избор за красивия мотоциклет. Единствения недостатък е, че не абсорбира вода,и попаднала в системата, тя се среми да попадне в по-ниските точки. В този случай е възмождакорозия.8. DOT5 може да се използва, но не е задължително при спортните мотоциклети, тъй като издържана по-високи температури при състезателни условия. Вижте трудностите при обезвъздушаванетоописани по-горе.9. При замяна на една спирачна течност с друга, най-малкото трябва да се източи цялата стараспирачна течност. За най-добри резултати трябва да се сменят всички маркучи в системата.10. Както винаги, вашия опит може да се различава от нашия...Информацията е копирана отhttp://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... D%EE%F1%F2__________________
Коментар
-
jenshen73 написа:vesko написа:Immortal написа:Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водатаАнтверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
Като нови, като нови.. като станат на годините на нашите коли - почват проблемите, много ясноSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Ммдам... правя си заключение, че въпреки всичко е добре да подменя течността. Но ще стане малко по-натаък, защото ще ходя на море и не искам изненади по пътя.Отностно тръбичките - според мен ако не са огъвани, притискани, напъвани, би трябвало да изкарат много години. Пенсионирах един стар кадет за скрап на цели 26 години беше и си умря с оригиналните тръбички!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар