Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спирачната течност и нейната подмяна. Нужно ли е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Спирачната течност и нейната подмяна. Нужно ли е?

    С един приятел се заговорихме и му споделих, че искам да си подменя спирачната течност. Той спомена, че по-добре да не я пипам, като не се аргументира... Днес сменях маслото в един сервиз и от там ми излезнаха със същата теория. Ако нямало проблеми, по-добре било да не се пипа!? В сервизното ръководство на Фиат пише, че спирачната течност трябва да се подменя на 2 години. Откакто имам колата - 3 години не си карам с една и съща течност, а пък и, кой знае преди това, кога е сменяна!? В този ред на мисли не ви ли се струва, че все пак спирачната течност е добре да се подменя?
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    #2
    Re: Спирачната течност и нейната подмяна. Нужно ли е?

    Vladim написа:
    С един приятел се заговорихме и му споделих, че искам да си подменя спирачната течност. Той спомена, че по-добре да не я пипам, като не се аргументира... Днес сменях маслото в един сервиз и от там ми излезнаха със същата теория. Ако нямало проблеми, по-добре било да не се пипа!?
    И на мен така ми разправят майстори, на които вярвам. И по-точно, че ако се смени, това задължително водело след себе си до смяна на разни гумички и др., които били напоени със старата течност, било много играчка и да се прави само, ако течността е изтекла или намаляла или пък да се комбинира с друг ремонт - на цилиндърчета например.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      след определен прериод време/пробег се понижава температурата на кипене на течносттатова е свързано и с абсорбирането на влага
      2015 Renault Megane Expression GT
      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
      Всичко за FIAT Bravo 2007

      Коментар


        #4
        Да, спирачната течност с течение на времето абсорбира влага и престава да работи като спирачна течност, т.е. колата спира да спира Като си купих преди време мотора, той изобщо НЯМАШЕ предна спирачка. Отначало използвах само задната и ровичках нета за спирачни маркучета, уплътнения, дискове, цилиндрърчета, накладки. Бях се подготвил да изхарча солидна сума...Проблема се реши с няколко лева - промивка на системата, подмяна на спирачната течност (с правилният DOT) и обезвъздушаване.След това мотора започна да спира нормално

        Коментар


          #5
          Поема влага и оттам и тръбичките може да тръгнат не ги знам колко са устойчиви на корозия. Аз си сложих BOSCH DOT 4, смених 3 спирачни маркуча и едно цилиндърче, но поне 3 години мисля да не я пипам.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водата

            Коментар


              #7
              Immortal написа:
              Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водата
              Точно така! За това при смяната на спирачната течност част от нея попадне върху боята или други важни детайли от МПС-то, то ВЕДНАГА трябва да я забършете с парцал. Пазете си очите също! И внимавайте с DOT-a!

              Коментар


                #8
                Нужно, ненужно - аз моята си я посмених! Верно - играчка си е! НО Е СПИРАЧНА СИСТЕМА! Хммм! Всъщност спирачната течност си е комсуматив, както маслата и антифриза! Ако някой не иска изненади в жегите от рода на: "Омекна ми спирачката и после пак се оправи..." Има едни уредчета, които измерват температурата на кипене на спирачната течност! Вероятно на повечето автомобили не отговаря дори на нормите на ДОТ 3!

                Коментар


                  #9
                  Immortal написа:
                  Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водата
                  Може и така да е, обаче типото ми спука спирачна тръбичка при по-силно натискане на педала. Извадих невероятния късмет това да ми се случи на валците, а не при спиране от 100 км/ч. Трудно ще ме убедите, че не гният.
                  Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                  Коментар


                    #10
                    vesko написа:
                    Immortal написа:
                    Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водата
                    Може и така да е, обаче типото ми спука спирачна тръбичка при по-силно натискане на педала. Извадих невероятния късмет това да ми се случи на валците, а не при спиране от 100 км/ч. Трудно ще ме убедите, че не гният.
                    Какво да те убеждаваме бе Веско? При положение, че типото ти не е на 12 месеца, а поне на 12 години и повече... Хиляда пъти съм писал по темите - купуваме си гробници и искаме да са живи и здрави както са си сток - да не бараме нищо по тях и нищо да не се чупи още 100 години. Е няма как да стане. Сменям си всичко що е за смяна - все пак трябва и ЖИВ и ЗДРАВ да стигна от точка А до точка Б.
                    Steliyan's Life!
                    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                    Коментар


                      #11
                      vesko написа:
                      Immortal написа:
                      Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водата
                      Може и така да е, обаче типото ми спука спирачна тръбичка при по-силно натискане на педала. Извадих невероятния късмет това да ми се случи на валците, а не при спиране от 100 км/ч. Трудно ще ме убедите, че не гният.
                      Веско и на мен ми се случи абсолютно същото, само дето беше в движение. Ужасс!!! Добре, че карах с 60-70, че успях да спра с ръчната.После подменихме доста от тях с Живко (/////), дано не ми се случва повече!!!
                      Типо 1.4i.e. ex again Alfa Romeo 156 2.0 The Precious!!!!!! ex
                      Fiat Punto MK2- 1,9 JTD - the city car. ex
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ex
                      Lancia Musa 1.4 16V Aut ex; JEEP Grand Cherokee 2.7 CRD ex;
                      BMW X3 3.0D Aut

                      Коментар


                        #12
                        Надявам се ще ви е интересно - преди време го бях намерил в тунинг форума.Лично аз си мисля че на всеки 2 години освен течността е редно да се сменят и маркучите.Характеристики на Спирачни течностиИДА НА СПИРАЧНАТА ТЕЧНОСТЧесто се прави дискусия за това каква спирачна течност да използваме DOT3, DOT4, DOT5или новата DOT5.1 в мотоциклета си. Следващата представена информация има за цел да випомогне сами да решите каква течност би било добре да използвате.Освен това, искам да подчертая, че спирачната течност изпозвана в мотоциклетите ифункционалността на спирачната система има огромно значение от гледна точна на безопасността.Ако се занимавате със спирачките си, бъдете много внимателни. Не използвайте детайли с лошикачества и наливайте спирачната течност много внимателно.DOT3Спирачната течност DOT3 е традиционна и се използва в повечете превозни средства.Преимущества:Не е добра спирачна течност и може да се закупи от повечето автомагазини.Недостатъци:- Поврежда спирачните маркучи от есествена гума и не трябва да се използва в мотоциклетис такива маркучи;- Поврежда боята;- Доста бързо поглъща вода (хигроскопичност).- Тъй като DOT3 поглъща водата, водата може да предизвика корозия в спирачните магистрали ицилиндри.DOT4Спирачната течност DOT4 се препоръчва за използване в последните модели мотоциклети.Най-известната марка е "Castol1 GT-LMA".Преимущества:- Може да бъде закупена в болшинството магазини за авточасти;- Не поглъща вода толкова бързо колкото DOT3;- Има по-висока точка на кипене в сравнение с DOT3. Затова се използва в спирачни системи,които често прегряват.Недостатъци:- DOT4 разяжда боята! Малки течове по цилиндрите разяждат боята около мястото на утечката ипредпоставя появата на ръжда;- По принцип DOT4 е с около 50% по-добра от DOT3. Но тъй като и двете поглъщат вода, влагатае предпоставка за корозия в спирачните магистрали и цилиндри.DOT5Известна е още като силиконова спирачна течност.Преимущества:- Не разяжда боята;- Не поглъща вода и може да бъде използвана там където се появява проблем с абсорбцията;- Съвместима е с различни гумени части (относно това - виж недостатъците).Недостатъци:- DOT5 не трябва да се смесва с DOT3 или DOT4. Повечето проблеми с DOT5 възникват вероятноот смесване с някои други видове спирачни течности. Най-добрия начин на преход към DOT5 ецялостна смяна на хидравличната система;- проблема, че DOT5 извежда от строя гумените части на спирачните системи и присъщ предимнона първите формули (композиции) на DOT5. Счита се, че този проблем е бил в следствие нанесъвместими добавки използвани в течността. В последствие този проблем бива отстранен;- Тъй като DOT5 не поглъща вода, случайна влага попаднала в хидравличната система, щеостане на определено място. Това ще предизвика локална корозия с хидравличната система.За целта е необходимо щателно обезвъздушаване на спирачната система. В течността може да сеоформят малки мехурчета, чийто размер се увеличава с времето. Може да се наложи отновообезвъздушаване;- DOT5 се явява малко компресионна (появява се едва забелезим "мек педал"). Точката накипене е по ниска от тази на DOT4;- DOT5 е два пъти по-добра от DOT, но за сметка на това е трудно да се набави. Рядко сесреща в авто магазините.DOT5.1Спирачната течност DOT5.1 е относително нова, и често заблуждава механиците. Това заблуждениевероятно произтича от факта, че е наречена така. Означението 5.1 навежда на мисълта, че емодификация на DOT5 на силиконова основа. По естествено би било да се нарича 4.1 или 6, тъйкато е на гликонова основа, както DOT3 и DOT4, а не на силиконова. В момента Spectroразпространяват подобна нова спирачна течност, която се нарича Supreme DOT4.Що се отнася до принципния характер на спирачната течност 5.1, тя може да се определи катовисоко-технологична спирачна течност DOT4, за разлика от традиционната DOT5.Преимущества:- DOT5.1 се характеризира с превъзходна работа, в сравнение с другите спирачни течности. Тяима най-висока точка на кипене както начална, така и крайна. Фактически крайната точка накипене (около 275 градуса Целций) и почти такава като при всички спирачни течности(около 300 градуса Целций), но началната точка на кипене на 5.1 (около 175-200) градуса еестествено значително по-висока отколкото при другите (около 145 градуса);- Смята се, че DOT5.1 е съвместима с различни видове гумени компоненти.Недостатъци:- DOT5.1 (и Spectro Supreme DOT4) - не са силиконови, следователно - поглъща водата;- DOT5.1, както и DOT3, DOT4 разяждат боята;- DOT5.1 се намира по-трудно, предимно в специализираните магазини;Общи препоръки:1. Ако вашата спирачна система няма утечки или други неизправности, не сменяйте типа наспирачната течност след като сте прочели тази статия. Ако системата ви не е повредена -по-добре не я поправяйте - за да не я повредите вместо това!2. Правете профилактик на спирачната система на всеки две години с цел премахване наабсорбираната вода, за да не възниква корозия независимо от типа на спирачната течност, коятоизползвате.3. Течност DOT3 е опасно да се използва в модели с естествени гумени маркучи, следователноне е добре да се използва освен при извънредни ситуации, когато трябва да се доберете довкъщи и преди ремонт. В такива случаи е най-добре бързо да прочистите системата и да сеподготвите за смяна на всички маркучи.4. DOT3 е подходяща за използване и в съвременните мотоциклети, въпреки че не се препоръчва.5. DOT4, макар и не най-добрата, абсорбира слабо вода и съответно намалява риска от корозияв сравнение с DOT3.6. DOT4 има по-висока точка на кипене спрямо DOT3, и затова за явява по-предпочитана припо-големи натоварвания. За по-голяма ефективност разгледайте прехода към DOT5.1 или нависокотехнологичната версия на DOT4.7. DOT5 е добър избор за красивия мотоциклет. Единствения недостатък е, че не абсорбира вода,и попаднала в системата, тя се среми да попадне в по-ниските точки. В този случай е възмождакорозия.8. DOT5 може да се използва, но не е задължително при спортните мотоциклети, тъй като издържана по-високи температури при състезателни условия. Вижте трудностите при обезвъздушаванетоописани по-горе.9. При замяна на една спирачна течност с друга, най-малкото трябва да се източи цялата стараспирачна течност. За най-добри резултати трябва да се сменят всички маркучи в системата.10. Както винаги, вашия опит може да се различава от нашия...Информацията е копирана отhttp://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... D%EE%F1%F2__________________
                        Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                        ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                        Коментар


                          #13
                          jenshen73 написа:
                          vesko написа:
                          Immortal написа:
                          Тръбичките са МНОГО устойчиви на корозия, щото спирачната течност е много по-агресивна от водата
                          Може и така да е, обаче типото ми спука спирачна тръбичка при по-силно натискане на педала. Извадих невероятния късмет това да ми се случи на валците, а не при спиране от 100 км/ч. Трудно ще ме убедите, че не гният.
                          Какво да те убеждаваме бе Веско? ...
                          Че тръбичките са много устойчиви на корозия За останалото съм съгласен
                          Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                          Коментар


                            #14
                            Като нови, като нови.. като станат на годините на нашите коли - почват проблемите, много ясно
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              Ммдам... правя си заключение, че въпреки всичко е добре да подменя течността. Но ще стане малко по-натаък, защото ще ходя на море и не искам изненади по пътя.Отностно тръбичките - според мен ако не са огъвани, притискани, напъвани, би трябвало да изкарат много години. Пенсионирах един стар кадет за скрап на цели 26 години беше и си умря с оригиналните тръбички!
                              Frontera Sport, X20SE март 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X