Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Избор на градска кола - автоматик

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Какви са причините за това?
    Пропуснал съм една дума - коректно е:
    "аз не бих взел подрържана в Български официален сервиз 12+ годишна. "

    виждал съм няколко коли поддържани в официалния БЪЛГАРСКИ сервиз на марката
    - едната беше с двигател за основен ремонт - на около 150к км и 5-7 години нещо беше.
    - другата беше с най-евтините възможни части поддържана - ужасни накладки, съединител и всички консумативи
    - трета беше на 10 години , гореше масло едва ли не 1л/100 км , окачването беше леш - комбинация от български пътища + поддръжка в Български официален сервиз.
    - счупена АСК заради 'смяната' на масло в официалния сервиз.
    това е без да се замислям... не че няма още.

    Затова - кола поддържана в БГ официален сервиз - не, благодаря.
    Последна редакция от PM_u_bo; 08.10.2022, 15:47.

    Коментар


      #17
      За опелчето: отвън беше в съвсем прилично състояние с дребни външни забележки, без никаква ръжда. Нямаше вид скоро да е пребоядисвано, нито признаци за тежки удари. Салонът също беше много свеж. Отдолу, доколкото видях без да го вдигаме на подемник, също не се виждаше никаква ръжда. Нито по праговете, нито по-навътре. Но както казах, не се стигна до вдигането на подемник. След като видях бозата, на която беше станало маслото, се отказах. Джамбазинът започна да ме омагьосва, че било от някаква гарнитурка, че ще го оправи, да дойда пак да видя колата след това. Но според мен ще източат бозата, ще сипят от най-евтиното масло, ще сипят и 2 чаши вода в разширителния съд и колата ще е като нова
      за джамбазина съм съгласен, че това ще направи.
      СИЛНО съм учуден, че не е имало ръжда отдолу.

      Коментар


        #18
        Днес ходих да гледам още една Тойота Ярис в Хасково: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...1&slink=pw1ayr
        Накратко: продавачът се държа много любезно и дружелюбно. Покарах колата в градски условия около 4-5 километра и ми хареса. Пробвах всичко, което се сетих, включително и климатика - всичко работи. Ето за какво бих искал и вашето мнение:
        - Как ви се струва сервизната ѝ история в Тойота, която прилагам на прикачената снимка? Доста е бедна, с големи прекъсвания. Само последното обслужване е в България, всички други са от Италия. Излиза, че след последното обслужване са минали почти 2 години, в които колата е изминала около 3000 км.
        - При обслужването в България е сменен синхронизатор на СК - казаха ми го по тeлефона от Тойота. Дали това е някаква индикация за проблем в АСК или просто е нещо, което рано или късно подлежи на смяна?
        - Има нещо доста съмнително от историята ѝ в България: внесена е от тази автокъща, която я продава в момента. Продадена е на друг човек, който им я връща след около година и нещо, защото не я карал. Т.е. откупуват си я обратно и пак я пускат в продажба. Всъщност всичко това ми го разказа продавачът, аз нямаше откъде да го разбера. Можеше и да не ми го каже. Връзва се с това, че колата е минала само 3000 км. за 2 години.
        - През цялото време продавачът не загаси нито един път колата. Усетих се за това по-късно. Обадих му се и каза, че ако искам, ще ми остави колата и ключовете и да я пробвам цял ден, ако искам. Да я паля, гася, студена, топла, каквото искам.

        В цената влизат 2 комплекта гуми с джанти (летните гуми не стават, но зимните са на един сезон) и уговорката да ми я докара в Пазарджик, където да я прехвърлим.

        Вашето мнение? Струва ли си тази кола?

        И последен въпрос. Връщам се на обявата за пунтото на 54000 км. - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cg...7&slink=pvj3hi Да, знам, че звучи невероятно. В същото време това пунто е много по-евтино и дори да му има нещо, все си мисля, че за 2000 лв. ще влезе в пътя и пак ще е по-евтино от тойотата.

        Ако изборът е само между двете коли, коя бихте избрали? Коя е по-добрата и безпроблемна кола принципно - тойотата или пунтото? Да, нито една от двете също е отговор, но не се интересувам от него
        Прикачени файлове
        Последна редакция от snake; 08.10.2022, 22:31.
        Tonight's the night and it's going to happen again and again...

        Коментар


          #19
          Човеко, ако ти харесва колата, вземай я. Продавачът ти е казал доста неща, които можеше и да не ти казва, ако искаше да те излъже. Ти нова кола ли вземаш, или втора употреба. Всичко си е и до късмет в края на краищата.
          Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

          Коментар


            #20
            Избор между 2006 дизел D4-D и бензин 2008 , който е 45% по-евтин ?
            Надценените тойоди да си ги карат
            ФИАТ --> Обикновено в ЕКУ остава ако е пипан километража - вземи лаунч или мултиекускан и ще се види фята
            Последно - 16 годишен дизел си е 16 годишен дизел.
            Не си гледал Мицу-то? Да ти кажа ако пунтото след подробен оглед е с реални км - направо е подарък.

            С робот ли е пунтото? Ако е така - ремонта няма да е сума.
            .... но му виж наистина добре
            - Двигателя
            - ходовата част
            - ръжда отдолу
            ........................тая българска поддръжка в официални сервизи.
            Ако беше от Италия - направо е неустоимо

            Тойотата изглежда с боядисвана предна брона - погледни радиаторите отзад, че съм виждал 'ремонти със саморези'.
            Странно изглежда прага и калника на снимката с гумата отблизо.

            Това Пунто - казват ли защо предната броня е махана и слагана ? Удар? "Смяна на крушка'?
            Последна редакция от PM_u_bo; 08.10.2022, 22:21.

            Коментар


              #21
              dabadaba написа: Преглед на мнението
              Човеко, ако ти харесва колата, вземай я. Продавачът ти е казал доста неща, които можеше и да не ти казва, ако искаше да те излъже. Ти нова кола ли вземаш, или втора употреба. Всичко си е и до късмет в края на краищата.
              Колата ми хареса, но парите ми се струват прекалено много за 16 годишен дизел - градски мъник. Въпреки че има немалка вероятност километрите да са реални. Дори съдейки само по това, че през 2016 г. е била в сервиз на Тойота в Италия на 101 259 км.
              Аз не мога да се пазаря, така че бих платил тези 10 000 лв, но все пак искам да имам някаква увереност, че взимам кола, която няма да започне с неприятните изненади още на първото по-дълго шофиране. Затова ще успокоя малко топката и ще му звънна в края на следващата седмица, стига колата вече да не е продадена. Ще ѝ платя една уикенд винетка, ще заредя 5 л. гориво и ще поискам да я изкараме извън града и здраво да я настъпя. Ще си поиграя малко и с паленето, че нещо много странна тая работа: седим и си лафим 10 минути, а колата работи. Може пък да има проблем с паленето, когато е загряла, знам ли? Ако се стигне до втори оглед и тогава колата не ме изненада с нещо, ще я купя.

              А междувременно търся човек, който срещу заплащане да направи оглед на пунтото на 54 000 км, за което писах малко по-горе. Ако пък е възможно и да се прочете някаква информация, неподлежаща на манипулация, свързана с километрите, ще е идеално. Писах на един колега, на който вярвам безкрайно, но още не е прочел съобщението. Почти съм сигурен, че с това пунто историята няма да излезе читава. Като гледам колко протрита е шофьорската седалка, дори е на път да се скъса... Но въпреки това ми се иска някой да го види.
              Последна редакция от snake; 09.10.2022, 09:38.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #22
                30 секунди търсене за Тойотата:

                "The main problem of 1ND-TV engines is total and unavoidable - they have never been aggregated with automatic transmissions, only with manual or, much less often, with extremely unsuccessful Toyota MMT robots."

                има и други 'съображения' относто това двигателче. Особено ако е с DPF.

                https://toyota-club.net/files/faq/21...-engine_en.htm

                а и доста други неща излизат "d4-d 1nd-tv problems" ако питаш Гошо.
                Според мен , отстрани изглежда, че много разчиташ на компютърната диагностика за да разбереш състоянието на пунтото.
                Качи го на един стенд - проверка само ще е 15 -25 лв.
                Докато е там - слез в канала с фенерче и виж ръждите как са.
                Направи му тест за изгорели газове - има обяви за по 30 лв.
                Колата е регистрирана - разходи я 30 минути по баирите към Витоша - и ще е ясно положението.

                Коментар


                  #23
                  PM_u_bo написа: Преглед на мнението
                  Според мен , отстрани изглежда, че много разчиташ на компютърната диагностика за да разбереш състоянието на пунтото.
                  Качи го на един стенд - проверка само ще е 15 -25 лв.
                  Докато е там - слез в канала с фенерче и виж ръждите как са.
                  Направи му тест за изгорели газове - има обяви за по 30 лв.
                  Колата е регистрирана - разходи я 30 минути по баирите към Витоша - и ще е ясно положението.
                  Конкретно за пунтото: бих го взел само и единствено, ако са му реални километрите. Затова ми трябва човек с диагностика. Ако изобщо е възможно да се види дали има манипулация. Продавачът според мен няма да позволи сериозни огледи. Така го усещам по телефона. Държи са малко така, все едно му досаждам, като разпитвам за колата.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #24
                    .... Продавачът според мен няма да позволи сериозни огледи. Така го усещам по телефона. Държи са малко така, все едно му досаждам, като разпитвам за колата.
                    Това е сериозна причина да не се вземе тази кола.

                    Коментар


                      #25
                      PM_u_bo написа: Преглед на мнението

                      Пропуснал съм една дума - коректно е:
                      "аз не бих взел подрържана в Български официален сервиз 12+ годишна. "

                      виждал съм няколко коли поддържани в официалния БЪЛГАРСКИ сервиз на марката
                      - едната беше с двигател за основен ремонт - на около 150к км и 5-7 години нещо беше.
                      - другата беше с най-евтините възможни части поддържана - ужасни накладки, съединител и всички консумативи
                      - трета беше на 10 години , гореше масло едва ли не 1л/100 км , окачването беше леш - комбинация от български пътища + поддръжка в Български официален сервиз.
                      - счупена АСК заради 'смяната' на масло в официалния сервиз.
                      това е без да се замислям... не че няма още.

                      Затова - кола поддържана в БГ официален сервиз - не, благодаря.

                      Не знам за какви официални сервизи говориш, но този, в който съм ходил се слагат САМО оригинални части. Не такива, които уж произвеждали оригинала, а в кутийката с марка на колата, па ако ще вътре да се окаже ТРВ например. Дават и две год гаранция. И нещо стане при ремонти, както при мен счупиха един щуцер- който в интерес на истината е слабост от годините и масово се чупи като се докосне, падна се при тях при смяна на друга част- смениха ми го с нов, оригинален (май нещо около 250 кинта струваше) за тяхна сметка. А на мен ми се извиниха, понеже колата вместо във вторник, щях да я взема четвъртък и ми предложиха ако бързам да сложат неоригинален маркуч до четвъртък, за да не чакам доставката на оригиналния. Сега самото качество на работа в официалните сервизи е друга тема, там също има текучество и пак не се спазват стандартите, но със сигурност е по-добро от кварталните. Отношението и отговорността са съвсем други. Единствената причина да ми мине през акъла да откажа кола, поддържана в официален сервиз са малоумните интервали за смяна на масло. Попадал съм като изключение на обяви, в които човек от нова кола си сменя маслото на 10к км, нищо, че може до 30к да кара с едно масло. Но колко такива ще излязат....
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #26
                        pakumba написа: Преглед на мнението


                        Не знам за какви официални сервизи говориш, ....
                        Подред:
                        - Хюндай
                        - Ауди
                        -Нисан
                        - Балканстар - сега с ново име , същия бардак

                        Коментар


                          #27
                          pakumba написа: Преглед на мнението


                          Не знам за какви официални сервизи говориш, но този, в който съм ходил се слагат САМО оригинални части...
                          И аз това щях да пиша, ама май няма смисъл.
                          Не съм посещавал оторизиран сервиз, който да сложи други части освен оригинални. Ама човека има мнение, лошо няма.
                          И излиза така, че ако колата се поддържа в оторизиран сервиз и ако сменяш всичко по план е по-зле от това да ги сменяш в незнаен сервиз, на незнайно колко километри и да разчиташ на добрата дума на продавача. Хайде няма нужда. Ама всеки сам си преценява приоритетите.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28

                            И аз това щях да пиша, ама май няма смисъл.
                            Не съм посещавал оторизиран сервиз, който да сложи други части освен оригинални. Ама човека има мнение, лошо няма.
                            И излиза така, че ако колата се поддържа в оторизиран сервиз и ако сменяш всичко по план е по-зле от това да ги сменяш в незнаен сервиз, на незнайно колко километри и да разчиташ на добрата дума на продавача. Хайде няма нужда. Ама всеки сам си преценява приоритетите.
                            не съм изказал мнение - казал съм какво съм видял с очите си. Имам приятел със сервиз. Виждал съм коли да пристигат с проблеми, за които просто няма да повярвате.
                            Вслучая 'събрах' какво съм видал , че е идвало след изтичане на 'лизинга=гаранцията'. Това определено не е всичко, което е ставало с такива коли. Аз за това знам.
                            Последна редакция от PM_u_bo; 13.10.2022, 23:22.

                            Коментар


                              #29
                              Имам известен опит с оторизираните сервизи. Не че съм във възторг от все още минаващия за оторизиран сервиз на Лада - а именно НАР, но наистина влагат само оригинални консумативи. И наистина сменят маслото, защото съм чувал и мнения, че в оторизираните сервизи не просто ти сипват масло менте, а понякога дори не го и сменят. В интерес на истината, много хора не биха забелязали, ако не им сменят маслото, но в НАР го сменят. Е, какво точно сипват - не знам .
                              Опел - вече 5 години си имаме чисто нова астра в семейството. Е, вече поостаря, но почти нямам забележки от обслужването в Опел. Правихме и някои тенекеджийски истории при тях - дреболии, които трябваше да се оправят по Каско. Не съм доволен от услугите им, ама изобщо, но това няма общо с темата за влаганите части в оторизираните сервизи.
                              И накрая - Шкода. Имаме си и Шкода, купена нова в България, която вече може би осма година се обслужва само в оторизирани сервизи. Малкият син я купи от братовчед си, който е първият собственик. Та като я купи - на около 80 000 км, се допита до доста разбирачи и реши да смени ангренажния комплект, защото досега не беше сменян. Остави им колата, а гумите - със секретни болтове. На следвашия ден му издадоха фактура и по живо, по здраво. Без никой да се обади да пита къде е ключът за тези болтове?! Прибраха парите, но според мен не смениха ангренажния комплект, защото трудно ще го сменят, без да свалят предните гуми. Което може и да е за добро. Колата беше карана почти само извънградско и оригиналният комплект има още много ресурс, а няма нищо по-добро от вложеното в завода. Казах му да изиска записи от камери и т.н., но няма кой да се занимава
                              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                              Коментар


                                #30
                                Примери много такива, аз знам за други марки от първа ръка, които пък на служебните коли особено старателно сменят частите по "фактура де"
                                Но не е навсякъде така, някъде и работят съвестно...

                                Коментар

                                Working...
                                X