Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тръгвали проверки за газовите уредби

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ко да ти кажа, Петьо - тя газовата ти уредба съсипа бензиновата помпа! Моята помпа ни съм я чувал, ни съм я виждал, ни знам къде е! Вероятно си е на мястото щот’ паля и тръгвам! А и това само го чух от колега, който много беше кахърен за газовата си! Тюхкаше се, че била поръждясала бутилката на места и то доста сериозно и надали щяла да издържи въпросното налягане!(Абе според мен - намира се и бензин на черно - що да си прецаквам колата с газова, а?)

    Коментар


      #17
      riiid написа:
      Тебе да не те е яд,че газта е доста по-евтина от нафтата,а?!
      Не, приятелю, аз от кола с газ минах на нафта преди 8-9 месеца, а да и цената не ме притеснява, все още.

      Коментар


        #18
        Airfan написа:
        van_dal написа:
        Аз моята газова уредба няма да я регистрирам стига глупости в тая държава...
        И защо да са глупости? Прави са хората, не само, че трябва да я регистрираш, ами дано и на курс по безопасност и експлоатация да ви накарат да ходите, а и изпит да се проведе няма да е лошо.
        Е какъв пък ще е тоя курс за експлоатация и безопасност :D А колега щом си имал преди газова значи знаеш, че прегледа представлява едно бъзикване с уред и замерват дали има изтичане около бутилката и това струва 10-15лв. благодаря
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар


          #19
          ///// написа:
          Ко да ти кажа, Петьо - тя газовата ти уредба съсипа бензиновата помпа! Моята помпа ни съм я чувал, ни съм я виждал, ни знам къде е! Вероятно си е на мястото щот’ паля и тръгвам! А и това само го чух от колега, който много беше кахърен за газовата си! Тюхкаше се, че била поръждясала бутилката на места и то доста сериозно и надали щяла да издържи въпросното налягане!(Абе според мен - намира се и бензин на черно - що да си прецаквам колата с газова, а?)
          Е айде са, не подскачай . Помпата дали е загинала от неизползване или просто и е дошло времето - незнам, а и не ме интересува. Тая кола беше в "идеално състояние" когато я взех, няма да ти казвам колко неща намерих и оправих, та и за помпата не ме боли.... А на газ карам, защото имам други приоритети пред това да храня ламя и да сипвам бензин на 2,50. Или да я лъскам и пудря, а тя да знае само "Дай 50 лева" всеки месец... Ако колата ми харчеше наполовина, колкото е газта, да е 6-7 градско и 4 навън - на бензинец и аз щях да съм, ама не. Оня ден бях на тестдрайв на новото Рено Гранде Сценик... ми то гадината е 1.9 па на навънградско с пуснат климатик ми показваше 6/100 на таблото, а на градско - 8... Такава кола да я храниш редовно и с каквото е по книжка, по сметки до София ми излиза с 10-15 лв повече от газта. Ама върви. Моята и керосин да и сипа - па няма да литне, затова си я карам на газчица, заради и другите приоритети е в такова състояние... па като спре окончателно - ще я видите на чаркове в "продава". Гледам я доколкото мога и я поправям за да е сигурна на пътя... на 20 годишна кола да и се тюхкам дали няма да се скапа повече или по малко и дали няма да върви 2 години повече или не - как ли пък не! Колкото толкова... и... това еМен повече ме притеснява въпроса със самите прегледи както казах. Сам ще си отида без бой. Ама да дам 10лв за едно стикерче или печат, или да ми надува и тества бутилката па да си играе и да я повреди (при положение, че може да седи с пълна бутилка цял ден на слънце, мисля че няма никакви ядове с клапани и шевове ), а накрая да земе да думне зад гърба ми.... Няма да е тая. От всички препоръчани бих отишъл на тоя дето ровчи с уреда за газта, поне да видим дали има нужда от притеснение, че си насмръдва на газ в купето , то и на бензин си смърди на тези дето сипват, ама никой нищо не казва, въпреки, че точно парите горят...А като цяло, ме е яд, че е поредната показна акция това, както за жилетките, за кашонените патрулки, скоро нещо и за аптечки бях чувал... На мен, от как имам книжка, един път са ми ровчили по документите да видят дали всичко е изрядно. Нокога не са ме проверявали за наличностите по багажника, да се наведе някой да погледне дупките на винетката, да ми огледа светлините... е така, даже да търси с ко да се заяде... мани... само знаят "Дай" и това си е Ама айде, че тема взе да ми избива на друга посока...

          Коментар


            #20
            Надуването на бутилките е веднъж на няколко години, ще те излъжа 3 или 5, а не на всеки годишен преглед.

            Коментар


              #21
              van_dal написа:
              Е какъв пък ще е тоя курс за експлоатация и безопасност :D А колега щом си имал преди газова значи знаеш, че прегледа представлява едно бъзикване с уред и замерват дали има изтичане около бутилката и това струва 10-15лв. благодаря
              Ами примерно курс, в който да обясняват принципите на газовите уредби и мерки за безопасност. Доста хора незнаят как да спрат притока на газ, примерно, че не трябва да се зарежда с хора в колата и т.н. Отделно, ти смяташ ли, че е правилно прегледа да е проформа, както е в момента? Според мен трябва да е малко по-затегнато. Например, в последните няколко седмици, до жилището ми има пункт за преглед на газови уредби, не можеш да си представиш колко големи опашки се вият пред него. Е, за мен това значи, че АДСКИ много автомобили се движат с газови уредби, на които само Господ им е навигатор. Направо потръпнах...

              Коментар


                #22
                Абсолютно, само Господ им е навигатор. Работя на бензиностанция и съм се нагледал на изпълнения на монтаж на газови. За вашата безопасност си е колеги уредбата да е изправна. И вие лесно можете да си проверите дали някъде не пуска по-малко газ от свръзките с разтвор на веро и вода примерно. Пълните едно шише от препарат за прозорци и пръскате по свръзките и ако пуска започва да прави балончета.Бутилките наистина не се надуват на всеки преглед, а на няколко години. Работното налягане на бутилката е 12 атмосфери, а се изпитва и трябва да издържа два пъти по-високо налягане.Защото гледам, че някой беше писал за ледената газ, за температурата на газта в бутилката. Няма такова нещо, газта в цистерната на бензиностанцията, по тръбопровода до колонката, през дюзата и накрая в бутилката е втечнена. Нейната температура е такава каквато е на околната среда. Например колкото е температурата на почвата около цистерната.Ефекта на охлаждане се получава когато газта преминава от течно в газообразно състояние, например като се вади пистолета от дюзата малкото останала газ между сачмата и уплътнението на пистолета. В този момент температурата на газта е -37 градуса по Целзии и при по продължително излагане на кожата се получава т.нар. студено изгаряне. За това трябва да се работи с ръкавици.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар

                Working...
                X