Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ при избор на каравана...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ при избор на каравана...

    Колеги, помагайте...семейният съвет взе решение да се купи каравана. В никакъв случай да не е нова, бюджета е 5000 лв. Да има айде да не са минимални, ама поне средни условия за живот - излети с малко дете. Порових се из нета, но намерих само някакви, почти нови за по 10-20К. Някой някъде виждал ли е да се продава и въобще някакви идеи къде да търся. Чувал съм, че имало специални авто-къщи за каравани.И най-важното. Моля собственици на подобни да ми напишат съвети, какво да гледам, да внимавам, да съблюдавам.......колегата Esper се надявам да даде и той някой съвет....биричките са от мен.Поздрави

    #2
    http://mobile.bg/pcgi/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=9За 5000 лв нищо хубаво и запазено няма да си купиш. :D Ще е поне 20 годишна.Моята е 2000 г., 5.8 метра, с газ, климатик, хим. тоалетна, 3 спални места, тежи 1.2 тона, баня с ел. бойлер.Имай впредвид, че Линеята с този 90 коня мотор... как да ти кажа, ще е трагедия.И като се има впредвид колко допълнителен багаж ще има още с вас... съвсем няма да отлепи милата.Предложението ми е първо да смениш линеята с по яка кола и после да си купиш по качествена каравана... поне 2000 г.
    Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.

    Коментар


      #3
      Явка, тук в Ямбол в една автокъща има поне 15-тина каравани, на цени между 2000 и 5000 лева. Верно че са старички, но пък някои от тях изглеждат съвсем прилично.Утре след работа ще се разходя до там да ти наснимам по-хубавите, ако искаш.

      Коментар


        #4
        С Линеата ли ще я дърпаш? Вярно дизел, но все пак 1.3 двигател ми се вижда твърде слаб за нормално пътуване.
        Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

        Коментар


          #5
          Наща каравана е 22 годишна и мога да заявя, че е много уютна и удобна! Новите не са лоши, но са за хора с пари! Гледай да няма течове и инсталациите за ток и газ да са добре!!! Всичко друго е въпрос на лична преценка! Това все пак не е кола! И има доста живот даже и в старите каравани! Една от полезните екстри е да има Фортселт, т.е. предверие тип палатка... и при това да е зимен! Ако ще я държите на къмпинг в началото е малко кофти докато се устроите, но след това ще ви е много приятно да ходите там!! Ако не планираш да се разкарваш много много или да сменяте мястото често, мисля че няма да имаш проблем с колата... все ще намериш някой приятел да я дръпне!
          ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
          // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

          Коментар


            #6
            Я и аз да се включа с моя скромен опит Значи като начало трябва да си дадеш сметка как мислиш да я ползвате.Ако идеята е да бъде повечето време стационарна, добре е да бъде от големите.Имам предвид над 5 метра.Това ти дава отделено спално помещение и естествено простор.Неудобни са обаче за дърпане.Като стана въпрос за дърпане имай предвид че ако нямаш "Е" категория, трябва да я имаш.Курса беше около 600лв миналата година.Ако се ориентирате към такъв тип, задължително търси марка Таберт.Това е най-доброто, мерцедеса на караваните както се казва.Всичките им големи модели имат двоен вентилиран покрив.Това е адски важно лятото и е специфично за Таберт.Освен това всеки с опит ще ти каже, че Таберт се теглят много по-добре от останалите.Малките обикновено са с едно помещение, по-къси са (3-4метра) но определено са много по-удобни и леки за теглене и маневри.Ние избрахме втория тип.Ето и малко снимки на нашата.Каквото и да оглеждаш, НАЙ-ВАЖНОТО е да няма течове и миризма на мухъл.Адски трудно е да се отстраняват такива повреди а са много неприятни.Гледай абсолютно всичко да работи - отоплителна печка, готварска печка, хладилника да работи на всички видове енергия - пропан-бутан, 220V и 12V.И тук важи същото, както и за течовете - ремонтите в последствие са много трудни поради липса на резервни части.Голяма драма е това с частите.Ние много държахме на банята и тоалетната.Е - голяма глупост. До сега никога не съм я ползвал.Банята иди-дойди (жената), обаче няма начин да се завра в нужника при изобилие на природа наоколо.Освен това ако си за повече време задължително си взимаш един мобилен душ с параван, които инсталираш отвън - много по-удобно и практично е.Излишна екстра освен ако не възнамеряваш да я ползваш зимата - за ски например.За водата - някои модели са с хидрофор.Познават се по батериите на мивките.Тези които са с хидрофор са с обикновени батерии и кранчета, каквито са по къщите. Тоест 3/4".Ако няма ходрофор, кранчетата се едни смешни врътки с електрически ключ в самото кранче.Той пуска 12V помпичка, която "пикае" в чешмата.Хидровора дава огромно предимство - добър и постоянен дебит ама само като си на къмпинг - имаш ток.За гумите - бягай от малките, сиреч 12 цола.Моите са 15 и определено са много по-удобни, особено за черен път.Абе за всякакъв път или терен различен от асфалт е по-добре да бъдат с голям цолаж.На екстри като климатици изобщо не се заглеждай - работят само на 220V а освен това ги има на новите модели, които си гонят цени над 8 хилки.Освен ако не си решил да купувах нова каравана от висок клас, естествено.Другите неща колегите са ги казали по-нагоре...Караваната не е кола.И 20 годишна да е, ако те устройва като екстри и е запазена няма какво да се колебаеш.За места с каравани, погледни на кръстовището на околовръстен път и пътя за Панчарево/Горубляне.Там има много добри но са големи, висок клас и естествено скъпи.Другото място е Горублане, пазара, точно ПОД МОСТА.Ето ти и линк към последните - КОПИРОЛЗа колата - сам ще стигнеш до този извод, и я можем, и тата може ама караваната си иска джип.Тва е положението.Лично мнение - твоята кола не е за тази работа.Абсурд е тръгнеш на път с нея и двуосна каравана.С малките ще се справиш но пак пътуването ще е изморително.И за теб, и за колата.Значи аз този уикенд тествах темпрата с моята.Ето малко снимки.Караваната е 800 килограма се оказа тежичка за темпрата.Дърпа я, обаче с усилия, предизвикващи загряване.Абсурд е да тръгна на дълъг път с нея - ще се наложи да спирам често за почивка.Освен това в края на пътуването ще се чувствам по подобен начин, както беше едно време със Запорожеца на море.24 часа след пристигането в безвремие и сън.Виж тази каравана с Мерцедеса няма никакви проблеми.Тежи и на него но не ме напряга по никакъв начин.Ако обаче бях купил един 7 метров Таберт и мерцедеса нямаше да се справи с него.Той е с 2500 кубиков чист дизел 113к.с. и този товар му е максимален според моите критерии.Като говоря тези неща имам предвид не физически дали ще може да я отлепи а факта, че подобно пътуване ще бъде мъчение.
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              В този форум се продават принципно доста каравани, а и има полезно инфо: http://forum.offroad-bulgaria.com/Дай в търсене ключова дума каравана и ще излязат много обяви и теми.Ето и една по въпроса:http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...E0%E2%E0%ED%E0
              преди - TIPO
              сега - VOLVO XC60

              Коментар


                #8
                И аз да дам акъл:Помисли и за вариант "кемпер". Мой познат тази седмица отиде до Германия да си докара едно Мицубиши L300 - дизел, камиончето е от 1987 г, грозно като смъртта, но забележи цената - 1700 евро ( и е само на 150000 км - ама то не е за чудене, къде се ходи с подобен кемпер...) . В мобилето гледам се продават няколко екземпляра, ама гледам че струват от 7500 лева нагоре. Само проблемно е къде ще го държиш, когато не го използваш, ама и за караваната се отнася същото.
                ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
                ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
                ::::: (ex) Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::

                Коментар


                  #9
                  Малииии.....първо да благодаря на всички писали. Миро, като гледам, май отговора си го почнал още снощи... ...благодаря ти.Иначе - май на кемпер ще се спрем. По отношение на престоя, има къде да го държа, че даже и с денонощна охрана. Мой близък има паркинг, на който си държи ТИР-овете с цяла работилница - на около 500 метра от вкъщи е.За курса разбрах, ще го изкарам не, ми..... Иначе варианта с Германия ми е много удобен, защото брат ми живее в Берлин и ще го докара директно той.... Почвам да ровя в мобилето..

                  Коментар


                    #10
                    Е, за кемпер не ти трябва Е категория а С.Все тая.Ние също го мислихме много този вариант.Има наистина доста изгодни предложения в тая насока.Отказах категорично идеята, защото:НЕ ИСКАМ ДА ДА ЧУВАМ НИЩО ЗА ОЩЕ ЕДИН АВТОМОБИЛАман от ламаринозаври.
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #11
                      Това за дърпането не е съвсем така, както го казвате.Вярно че Линеята е слабичка, но е 90 коня все пак, а и дизел - с висок въртящ момент.На Темпрата като й затегна двигателя до Стара Загора я дърпахме с Опела до Ямбол през Раднево и едни села... Опела е 1.3, 60 коня. Нито загря, нито имаше някакви проблеми по пътя, а Темпрата си е тежичка - 1300 кила без шишкото в нея (брат ми - 105 кг).Засега няма да ходя да снимам караваните, и в нета има доста. Ако кажеш обаче, Явка, веднага отивам.

                      Коментар


                        #12
                        Immortal написа:
                        Това за дърпането не е съвсем така, както го казвате.
                        С каравана е различно, повярвай ми От една страна е въздушното съпротивление - аеродинамиката е като на тухла четворка.От друга е теглича - това е твърда връзка, една ос на колелата и всяко клатене и центробежни сили го отнася колата, която дърпа.Някои каравани ( Tabbert например ) имат по-усъвършенствани с-ми за теглене, компенсиращи стабилността.Затова поменах, че точно те се дърпат по-лесно. Не е въпроса само в мощността на колата.Малък и лек автомобил с късо межуосие е в неизгодна позиция.Не знам - темпрата няма никаква склонност към загряване при нормална експроатация.С чисто нов радиатор е, перката си работи.Обаче с 800кг каравана тенденцията ме плаши.И пак казвам - това са мои критерий.Каравана технически може да се дърпа и с Трабант.Дори съм го виждал.Само че не и от мен
                        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                        Коментар


                          #13
                          Прав си, Esper.

                          Коментар


                            #14
                            Esper написа:
                            Immortal написа:
                            Това за дърпането не е съвсем така, както го казвате.
                            С каравана е различно, повярвай ми От една страна е въздушното съпротивление - аеродинамиката е като на тухла четворка.От друга е теглича - това е твърда връзка, една ос на колелата и всяко клатене и центробежни сили го отнася колата, която дърпа.Някои каравани ( Tabbert например ) имат по-усъвършенствани с-ми за теглене, компенсиращи стабилността.Затова поменах, че точно те се дърпат по-лесно. Не е въпроса само в мощността на колата.Малък и лек автомобил с късо межуосие е в неизгодна позиция.Не знам - темпрата няма никаква склонност към загряване при нормална експроатация.С чисто нов радиатор е, перката си работи.Обаче с 800кг каравана тенденцията ме плаши.И пак казвам - това са мои критерий.Каравана технически може да се дърпа и с Трабант.Дори съм го виждал.Само че не и от мен
                            Мареа Уикенд ТД100 сигурно ще я размята тая каравана като консервена кутия.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Колеги...кемпер....намерих един много подходящ форум, в който офертите започват от 3500 до 10000 лв. До месец-два, Авео е с нов ник.... Деяне, край на спането по чужди палатки. Местата са 5.....Ихааа, кво къмпингуване ше пада. Мисли де ще и направим сефтето....може и на Паша...

                              Коментар

                              Working...
                              X