Колеги имам една идея, но аз немога да я реализирам з/о не съм толкова компетентен. Идеята ми е да създадем технически речник на най-често срещаните термини във форума, незнам дали има такъв тук, но аз не открих такова нещо. Та този речник да съдържа най-често употребявините понятия, ако е възможно с чертежи и линкове мисля че това доста ще ни улесни в решаването на проблемите ни. Имам в предвид например ЕБУ, ЕКУ, МАП, МПХ и т.н.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Предложение за речник
Collapse
X
-
Lane Staley написа:Много добра идея. Аз си мислех за една тема с наименования на частите, че понякога търсенето е Мисия невъзможна.Например "Ламбда сонда" се изписва по толкова начини, че направо звят да ти се завие...SOUND Perceptions House Party [Plovdiv] - 16 may, Total Sport 1st floor
Коментар
-
EVITA написа:Lane Staley написа:Много добра идея. Аз си мислех за една тема с наименования на частите, че понякога търсенето е Мисия невъзможна.Например "Ламбда сонда" се изписва по толкова начини, че направо звят да ти се завие...like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Ето един пример, само че трябва някак да се оформи не става според мен в писане на отговори.Common railКоман рейл (common rail) е система за управление на впръскването на горивото, използвана в съвременните дизелови двигатели с вътрешно горене. Разработването и започва още през 60-те години на 20 век и е наложено, преди всичко, от нарастващите изисквания за опазване на околната среда. Сега наред с достигнатите високи резултати по отношение на намаляването на вредните емисии и димността на отработилите газове, конструкторите могат да се похвалят и с високи достижения по отношение на икономичността на агрегатите, намалени габарити (за същата мощност), намалена шумност, стабилност във всички режими на работа и др. Стандартната помпа за ниско налягане е заменена с електрическа, стандартната помпа за високо налягане (ГНП), играеща роля и на разпределител е заменена с електрически управлявана помпа създаваща налягане до 1800 bar (180 MPa), стандартните инжектори (дюзи-разпръсквачи), са заменени с електрически управлявани (електромагнитно или пиезоелектрически) клапани, които са свързани към обща тръба/резервоар (common rail), всички елементи на системата се следят и управляват от електронен блок (EDC) или (ECU). Принцип на работа [редактиране]Още преди стартиране на двигателя, електрическата помпа за ниско налягане заработва за известно време, позволявайки запълването на горивната система с гориво с налягане около 2.5 bar. Предварителното запълване на системата спомага за нормалното заработване на помпата за високо налягане, а заедно с това се избягва досадното многократно и продължително превъртане на стартер при смяна филтри или ремонти по горивната система. В същото време електронният блок (EDC) определя оптималните параметри за пуск на двигателя получавайки информация от ред датчици като: температура и налягане на атмосферния въздух, температура на горивото, температура на охлаждащата течност. С превъртането на коляновия вал от стартера се задейства и помпата за високо налягане, а в същото време EDC определя положението на вала, а от там и на всяко едно бутало, изчислява се точния момент за впръскване на гориво в съответния цилиндър, определя се точната порция и се подава сигнал към съответния инжектор. След като двигателят е заработил EDC започва да следи и още няколко параметъра като: налягане на наддува (турбото), желанието на водача, скоростта на движение, обороти, натоварването на агрегата и др. Различното в тази система, е че помпата за високо налягане има само един изход, независимо от броя на цилиндрите, налягането на този изход е променливо във времето и се определя от EDC в зависимост от режима на работа, високото налягане постъпва в общ за всички инжектори тръбопровод (common rail), а инжекторите се управляват електрически за да се осигури оптимална работа на двигателя във всички експлоатационни режими. С цел да се подобри качеството на горивния процес, да се намалят вредните емисии и да се снижи шума при детонационното изгаряне - порцията гориво се подава с много по-голямо налягане (до 1800 bar) и не еднократно а на поредица от малки порции, като общия им брой достига 5 за един такт. Взето от ,,http://bg.wikipedia.org/wiki/Common_railFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Re: Предложение за речник
NikMar написа:Колеги имам една идея, но аз немога да я реализирам з/о не съм толкова компетентен. Идеята ми е да създадем технически речник на най-често срещаните термини във форума, незнам дали има такъв тук, но аз не открих такова нещо. Та този речник да съдържа най-често употребявините понятия, ако е възможно с чертежи и линкове мисля че това доста ще ни улесни в решаването на проблемите ни. Имам в предвид например ЕБУ, ЕКУ, МАП, МПХ и т.н.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Двигател с вътрешно горене Двигател, при който горивото се възпламенява и изгаря вътре в самия двигател. Получената от разширяването на горещите газове енергия се преобразува в механична, и използва за задвижване. Най-често обаче в практиката под ,,двигател с вътрешно горенеСега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Re: Предложение за речник
ще се пробвам с по-известните, ама може и да не са така:4WD - Four Wheel Drive - задвижване 4х44WS - Four Wheel Steering - завиване 4х4 ABC - Active Body Control ABS - Anti Blokier System - системата против блокиране на колелата при рязко спиранеAC - Air Condition - климатикACC - Active Cruise ControlAGS - Adaptive Gearbox Shift ALB - Anti Lock BrakingASC - Automatic Stability Control - Система за стабилизиранеASC+T - Automatic Stability and Traction ControlASMS- Automatic Stability Management SystemASR- Anti Schlupf RegelungATM -Adaptive Transmission ManagementAUC -Automatische Umluft ControlAWD- All Wheel DriveBAS -Brake AssystBST -Battery Safety TerminalCAN- Controller Area NetworkCDI - Common-rail Diesel Injection - двигатели в мерцедесите, в които се използва технологията "обща рампа"CFI -Central Fuel InjectionCNG -Compressed Natural GasCVT- Continously Variable TransmissionDBC -Dynamic Brake ControldCi -diesel Commonrail injection (Renault)DDE -Digital Diesel ElectronicsDISA -Differenzierte Sauganlage sistemDOHC- Double Over Head Camshaft - двувалкаDME- Digital Motor ElectronicsDSA -Dynamic Stability AssistanceDSC -Dynamic Stability ControlDSTC- Dynamic Stability & Traction ControldTi ..-dizel Turbo intercoolerDTI -Dizel Turbo IntercoolerEBD -Electronic Brakeforce Distribution - система за електронно разпределение на спирачното усилие м/у предния и задния мост, или м/у всички колелаEBV- Elektronische Bremskraft VerteilungECU-Engine Control UnitEDC -Electronic Damper ControlEDC -Electronic Diesel ControlEDS -Elektronische DifferencialsperreEFI- Electronic Fuel InjectionEG- European GasEGR- Exhaust Gas - Exhaust Gas Recirculation - система за връщане на част от изгорелите газове обратно в смукателния колекторEMC -ElectroMagnetic CompatibilityEPS -Electronic Power Steering - Ел. воланESP -Electronic Stability Program - електронна стабилизираща системаETC -Electronic Traction ControlETS- Electronic Tracion SystemEV -Electric Vehicle - тролей, трамвай...FDR- Fahr Dynamik RegelungFFV- Flexible Fuel VehicleFIRE -Fully Integrated Robotized EngineF.I.R.S.T.- Fully Integrated Road Safety TechnologyFPS -Fire Protecting SystemGDI- Gasoline Direct Injection (Mitsubishi)GPS -Global Positioning System - ето това нещо няма нищо общо с GPRS в телефоните!!! HDC- Hill Descent ControlHDi .- High-pressure Direct Injection - обща рампа на пежоHP -Horse PowerHPi -... ... injectioni, I- InjectionIC- Inflatable CurtainICIM -Individual Control Intake MainfoldIMS- Instant Mobility SystemIRD -Intermediate Reduction DriveISOFIX -International Standard Organization FIXITS -Inflatable Tubular StructureJTD- uniJet Turbo DieselKW- KilowattLSD -Limited Slip Differential - MPI- Multi Point Injection - многоточково впръскване (пълен инжекцион)NGV- Natural Gas VehicleOBD- On Board DiagnosticPDC- Park Distance ControlPES -Poli Elipsoid SystemPPD- Passenger Presence Detection - с-ма за засичане на пътници по седалките напримерPRS- Programmed Restraint SystemSIPS -Side Impact Protection SystemSDI- Standard Diesel Injection - атмосферни дизелови двигатели на фолксвагенSMH- Societe de Microelectronique et d’HorlogerieSOHC- Single Over HeadCamshaft - двувалка с 1 вал SPI -Single Point Injection - впръскване в 1 точка - моноинжекцияSRS -Supplemental Restraint SystemSTC -Stability & Traction ControlTC -Traction ControlTCS- Traction Control SystemTDI- Turbo Diesel - търговска марка на ВАГ за турбодизелови автомобилиVANOS- Variable Nockenwelle SteuerungVDC -Vehicle Dynamic ControlVIS -Variable Induction SystemVTEC- Variable valve Timing and lift Electronic Control systemVVT-i Variable Valve Timing - intelligent - променливо управление на клапаните, май е на тойота, тук там в някой лексусWHIPS -WHiplash Protection SystemWET W- Engineered Tread http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...a1bd16c4b9293b[/quote]още, за които спомена колегата, или използваме във форумамап - датчика който измерва налягането в смукателния колектормаф - дебитомер, измерва количеството на постъпилия въздух
Коментар
-
GTipo написа:Предлагам след това да съберем информацията от тази тема, в една нова в "Често задавани въпроси..." и да изтрием тази.Предложението е много добро.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар