Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Привет колеги, имам питане относно фиат брава.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    kiro_of_the_day написа:
    Lane Staley написа:
    Ама ти сериозно ли? Или трябва да имаме различен шрифт за шегите?
    Да сериозно - защото ми писва от глупости и лаладжийство колкото да убиеме времето....Ще задам въпроса си по друг начин...Ти колега колко коли на метан си карал, които на 200 000 км. са били за ремонт на двигател?
    Всяка кола на 200К км е добре да и се направи ремонт на двигателя. Не основен, но е нормално след тези километри да се прегледа автомобила. Без значение на типа гориво. Затова го казах - на майтап. Амам ми се струва адски тъпо да обяснявам, че съм се пошегувал
    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

    Коментар


      #77
      Значи вече казах, че не ми се спори по този въпрос. Lane Staley е прав както винаги, проблема по двигателите си има и то резултат на различното гориво бих допълнил аз, защо и как на който му се занимава да си спори аз нямам ищях за това. Моя автомобил е минал по този път, основен ремонт плануван и целенасочен. Другия въпрос е какво налага качването на метан или газ като цяло..... икономия може би.... еми не бих си купил кола за която знам, че предишния собственик не е имал пари за гориво...какво ли става, ако трябва да се ремонтира нещичко.....

      Коментар


        #78
        Може ли да обясня?Значи, проблемът при използване на газ (без значение дали метан или LPG) е, че бензинът (като всяка течност) има хиляди пъти по-голяма охлаждаща способност от газа. Освен това има и някои смазващи свойства.Става въпрос за охлаждането на клапаните и леглата им при карбураторните и моноинжекторните двигатели, и за инжекторните дюзи при пълните инжекциони.Иначе в самите цилиндри няма значение какво ще постъпва. И бензина, и метана, и пропан-бутана имат почти еднаква пламна температура (около 1950 градуса целзий).Друга причина за по-бързото износване на двигателя може да е не-съвсем точното настройване на моментите на впръскване от АГУ-тата... и т.н.

        Коментар


          #79
          Пък последния аргумент на LiGuru съвсем не е приемлив.Аз например изминавам около 30 хил км годишно - което не е чак толкова много. За целта ми трябват средно около 3 хил. литра гориво (бензин или LPG). За тези 3 хил. литра гориво бих дал около 7.500 лв за бензин или около 3.300 лв за LPG. Разликата от 4.200 лв на година е, мисля, сериозна. Бих карал и на вода, ако можеше, колкото и пари да имам. Тъй като засега не става на вода, ще си карам на газзззз.И мисля че ще имам повече пари за ремонти, отколкото ако давам всичко за бенДзин

          Коментар


            #80
            30 000 км. - 10/100 - 3000 l x 2.4 = 7200 лв30 000 км. - 5/100 - 1500 l = 3600 лв.Искаш икономичен автомобил, караш икономичен автомобил, това е.

            Коментар


              #81
              мда... за това си прав. Ама нещо не си падам по мини автомобили, нито по автомобили дето не могат да изпреварят един ТИР... Пък и примера ми беше с кръгли числа за по-голяма яснота. Иначе и при 5/100 разход се получават едни 2100 лв разлика

              Коментар


                #82
                Нема си ти работа да ме вкараш в размисли к’ви пари давам да си возя задника.... 50-60к на година с личния автомобил майката си трака. Какво стана с тия протести да го ева.....

                Коментар


                  #83
                  Аргументите на LiGuru са повече от сериозни! Щом колата не излиза от завода на газ или на метан, е достатъчно. Ние ли сме по-умни от инженери които са прекарали стотици часове в разработки и проби, за да изберат най-подходящото? Нищо, че после може да и сложиш метанова или газова уредба, или к’вато искаш.И моята кола не е излязла от завода 120 к.с., а 105 , ама понеже има възможност, я пуснах на хакерите и сега примерно е 120. Това значи ли че няма да има проблеми след 200К ? Лично аз смятам че всяка намеса по колата която е различна от решението взето в завода, води до непредвидени проблеми рано или късно, и до предвидени, но по-рано от предвиденото. Дали ще е газ, метан, ксенон, плафон, турбо, тунинг, маймунинг.... щом не е поставено в завода....Има 1.6 90 коня, и ЖТД 100 коня, за които данъка е 100 лева по-малко, ако това има значение за колегата който ще си купува кола. Така че колега една екскурзия до германия как ти се струва?

                  Коментар


                    #84
                    Immortal написа:
                    Може ли да обясня?Значи, проблемът при използване на газ (без значение дали метан или LPG) е, че бензинът (като всяка течност) има хиляди пъти по-голяма охлаждаща способност от газа. Освен това има и някои смазващи свойства.Става въпрос за охлаждането на клапаните и леглата им при карбураторните и моноинжекторните двигатели, и за инжекторните дюзи при пълните инжекциони.Иначе в самите цилиндри няма значение какво ще постъпва. И бензина, и метана, и пропан-бутана имат почти еднаква пламна температура (около 1950 градуса целзий).Друга причина за по-бързото износване на двигателя може да е не-съвсем точното настройване на моментите на впръскване от АГУ-тата... и т.н.
                    Точно така е, това съм го и чел и са ми го и обяснявали, а и имам живи примери пред очите си. Именно затова е добре когато се купува кола на подозрителен брой километри и е карана на газ да се подхожда много внимателно - дали вече не е настъпил момента за основен ремонт и затова да се продава. Иначе ако е нова кола - купувай, слагай газ ли, метан ли, и карай 150-200К.
                    She was only a whisky maker but he loved her still.

                    Коментар


                      #85
                      ogi28b написа:
                      Аргументите на LiGuru са повече от сериозни! Щом колата не излиза от завода на газ или на метан, е достатъчно. Ние ли сме по-умни от инженери които са прекарали стотици часове в разработки и проби, за да изберат най-подходящото? Нищо, че после може да и сложиш метанова или газова уредба, или к’вато искаш.И моята кола не е излязла от завода 120 к.с., а 105 , ама понеже има възможност, я пуснах на хакерите и сега примерно е 120. Това значи ли че няма да има проблеми след 200К ? Лично аз смятам че всяка намеса по колата която е различна от решението взето в завода, води до непредвидени проблеми рано или късно, и до предвидени, но по-рано от предвиденото. Дали ще е газ, метан, ксенон, плафон, турбо, тунинг, маймунинг.... щом не е поставено в завода....Има 1.6 90 коня, и ЖТД 100 коня, за които данъка е 100 лева по-малко, ако това има значение за колегата който ще си купува кола. Така че колега една екскурзия до германия как ти се струва?
                      Е айде сега. Те колите (повечето) и без ЦД-мп3 плеъри излизат, и без ГПС навигации, и без много други неща. Тук става въпрос за ниво на оборудване. Много от фирмите (вкл. и ФИАТ) предлагат и коли с фабрично монтирани газови уредби (и метан, и ЛПГ) - вярно, че там са сметнати за това...Съгласен съм с идеята, че е най-добре заводската кола да не се пипа, но пък в нашите условия мисля че е наложително. Защото за 4-5 години с моето каране ще спестя само от разликата в цената на бензина и газта около 15-20 хил. - това са си луди пари и каквото й да и стане на колата, след толкова години спокойно ще си я сменя. В крайна сметка времето на социализма мина и автомобилите вече не се купуват за "до живот". Остава да стана роб и на една купчина ламарина... жената ми стига

                      Коментар


                        #86
                        Immortal написа:
                        Остава да стана роб и на една купчина ламарина... жената ми стига
                        Дам с това определено ме пребори, ако целта е с рестото от горивото да се умилостивява домашната бензиноколонка съм съгласен.

                        Коментар


                          #87
                          Някой ще ми каже ли аджеба КОЛКО е това износване в повече ако се кара на метан?Защото пък от друга страна пробан-бутана има много и редица предимства като гориво пред бензинаи много повече пази двигателя от него в противовес на общата заблуда за обратното, справка тук: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3790И друго да Ви попитам, ако приемем, че горното е вярно дори в малка степен (а не е): Абе Вие колко века мислите да ги карате тия коли и колко милиона километра искате да минете с тях та Ви пука сте се загрижили, че ще се поизноси малко повечко двигателя.Да е баща ми - ще го разбера - той оня ден ми заяви в прав текст, че Жигулата ще я запали, но няма да я даде за 200 кинта за старо желязо и че с нея и ще си умрат заедно!
                          VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                          VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                          VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                          VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                          Нека Силата на бъде с Нас...

                          Коментар


                            #88
                            kiro_of_the_day написа:
                            И друго да Ви попитам, ако приемем, че горното е вярно дори в малка степен (а не е): Абе Вие колко века мислите да ги карате тия коли и колко милиона километра искате да минете с тях та Ви пука сте се загрижили, че ще се поизноси малко повечко двигателя.
                            Е тва е точното мнение, в крайна сметка! Но ако приемем че някак газта прецаква двигателя в някаква степен, и си купуваме кола която ВЕЧЕ има газ, ето тогава стои на дневен ред въпроса - колко милиона километра са минати на газ и в какво състояние всъщност е мотора.

                            Коментар


                              #89
                              Момчета за сега няма да купувам нито единият нито другият фиат за мое съжаления исках да си взема бравата JTD 1999 с климатиче кожен салон и тн..ама не става... просто не ми е по силите .. Много благодаря за съветите и за разясненията ако пак се наложи нещо ще питам и ще се поинтересувам...

                              Коментар


                                #90
                                kiro_of_the_day написа:
                                Някой ще ми каже ли аджеба КОЛКО е това износване в повече ако се кара на метан?:
                                Колкото и да е има го, дали е вярно мнения много. Когато се пазарува кола е много важно да се знае състоянието и. Когато има намеса като Газ, тунинг (чип или просто оптичен) състоянието може да се провери само по коствени методи. Ако един автомобил е каран 14г. и е поддържан не би имал проблеми, същия този автомобил, ако е каран душмански не би издържал толкова време. Което мен би ме провокирало да си задам въпрос какво налага продажбата на автомобила. Примерно защо колата се продава с подменени колектори и се продава с моно газова, при положение, че колата е пълна инжекция. Защо ако собственика твърди, че се е грижил за автомобила няма ламбда контрол, също така как би обяснил шунтирането на бензиновата помпа....да верно е и тук има две мнения, но едно е ясно тази кола не е помирисвала бензинец. Когато погледнеш автомобила и с приличен за годините си външен вид, а в същото време има много компромиси относно обслужването, става ясно, че нещета не са читави. И искам пак да повторя, не става дума дали да си взимаме автомобил с газ, а какво може да очакваме.

                                Коментар

                                Working...
                                X