Колега,От три месеца карам същия автомобил, като модел и дори цвят, само няма кожен салон и втори еърбег. Като се има предвид, че от три години карам друга Брава 1.4 12V, от която съм сравнително доволен, то за новата с 1,9 JTD мотора, не мога да си спестя суперлативите. Страхотна динамика, минмален разход /сравним като сума с каране на газ с другата ми кола/, добър комфорт изобщо никакви забележки. Относно цената - купих я за 6100 лв. И ако някой се мъчи да те убеди, че цената на която ти предлагат автомобила е висока - наистина сам можеш да се убедиш, че в Мобиле трудно се намира Брава 1,9 JTD 2000г. за по-малко. Имаше 1-2 за по 4500 лв., но вече няколко месеца никой не ги купува. Защо ли?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Привет колеги, имам питане относно фиат брава.
Collapse
X
-
venco67 написа:Колега,От три месеца карам същия автомобил, като модел и дори цвят, само няма кожен салон и втори еърбег. Като се има предвид, че от три години карам друга Брава 1.4 12V, от която съм сравнително доволен, то за новата с 1,9 JTD мотора, не мога да си спестя суперлативите. Страхотна динамика, минмален разход /сравним като сума с каране на газ с другата ми кола/, добър комфорт изобщо никакви забележки. Относно цената - купих я за 6100 лв. И ако някой се мъчи да те убеди, че цената на която ти предлагат автомобила е висока - наистина сам можеш да се убедиш, че в Мобиле трудно се намира Брава 1,9 JTD 2000г. за по-малко. Имаше 1-2 за по 4500 лв., но вече няколко месеца никой не ги купува. Защо ли?
Коментар
-
Супер! 3 страници тема - един единствен човек с такава кола.....Ша взема и аз да са включя. Колега - чети много много внимателно защото после може колата да ти излезе златна, ако не си обърнал внимание на нещо дребно, на пръв поглед! Да предположим че си я разгледал отвън, харесала ти е и се качваш вътре. Слагаш ключа. Даваш контакт, и пробваш да го извадиш - ако успееш - лошо. Гасиш. Даваш пак контакт и веднага гледаш вляво на таблото - има 1 жълта лампа, която светва и след по-малко от секунда трябва да изгасне - фиат-код. Ако не светне - не е добре. После трябва да има една червена лампичка над тая за кода, за ниво на маслото е, тя трябва да изгасне и да не мига. Поглеждаш към лампата АБС. Тя трябва да свети заедно с тази за ръчна спирачка, въпреки че ръчната е пусната, и да изгаснат заедно след секунда. Ако не изгаснат - лошо. Ако изгаснат - Гасиш от контакт. Даваш контакт наново, и гледаш за това дали лампата АБС, лампата за въздушна възглавница, и лампата за проблем в инжекциона гаснат едновременно. Ако изгаснат съвсем едновременно - лошо. Трябва да изгаснат една след друга, в много кратък интервал, затова гледай много внимателно. Но не и едновремнно Ако всичко е наред, на таблото светят 2 лампи - налягане масло, и акумулатор. Палиш По време на стартиране е възможно лампата за АБС да присветне, но само тя, никоя друга Ако колата не запали от първия път, след 1-2 оборота на двигателя - не е добре. Като запали - веднага трябва да закове на 850 оборота или леко отгоре, но не повече от 900, и да не мърда изобщо. Двигателя трябва да работи съвсем равномерно. Нека поработи. Като минат 2-3 минути - пипни маркуча от термостата към радиатора. Ако е топъл - сваляй от цената защото има проблем с термостата. Подай газ. Ускорението трябва да става буквално веднага, не трябва да има замисляне, колебание, или нещо подобно. Не я форсирай докато е студена, обаче. Когато пускаш газта - двигателя трябва безпроблемно да се върне и да закове на 850 оборота, без да пада под тях. Сега на таблото не трябва да свети абсолютно нищо. Ако лампата АБС е останала да свети още преди паленето - не е добре. Това означава че системата НЕ работи, защото има някакъв проблем, и компютъра я спира, за да не ти блокира, или освободи някое колело по погрешка. Като тръгнеш - веднъж щом се движиш с над 6 км/ч, лоампата АБС ако светне - не е добре. Докато работи колата, пробвай всички ел. системи - стъкла, реотани задни, клаксони, ел. фарове, ел. огледала... всичко . Ако нещо не работи - сваляй от цената без колебание. Пробвай пръскането на предното и особено на задното стъкло (често срещан проблем) , и движението на чистачките на всички степени. Пробвай всички видове светлини, във всякакви комбинации, включително и като изгасиш колата, пробвай да натиснеш черничкото копченце на патрона и да завъртиш ключа към теб. КОгато колата вече е загряла стрелката трябва да заеме хоризонтална позиция. Разгледай хубаво мотора, ослушай се за всякакви шумове, които не са обичайни. Натискай и пускай съединителя, и много внимателно случай дали има някаква промяна в работата на двигателя, дали се чува стържене като го натиснеш, или пък като го отпуснеш... И двата варианта не са добри. Отзад не трябва да излиза абсолютно никакъв цвят дим - нито черен, нито бял, нито зелен, нито червеникаво-син. Виж в казанчето да не излизат мехурчета. Следи непрекъснато температурата, особено ако видиш перките да започнат да се въртят. Трябва да си седи на средата стрелката. Какво друго да ти разкажа.... Волана трябва да се върти супер - супер лесно, буквално с 1 пръстче дето се вика, като се движиш де, не на място. И на място е доста лесно обаче. И вече си разгледай за течове насам, натам... И какво още да ти разкажа.... Прочети темичките в раздел дизел, за покупка на дизелова кола няколко пъти. Веднъж не е достатъчен. Има какво да се пропусне, ако четеш само веднъж. Накрая ще пробием няколко дупчици, ще прекараме няколко кабелчета, ще платиш 1 таксичка... колежкееее пусни сигнал ма... и това е! Успех!После видях какъв дълъг съм го написал.... Извинявай!
Коментар
-
Ами това е важно защото джамбазите какво правят? Връзват лампата на някоя система която не работи и проблемна, за някоя друга която работи и не е проблемна, ти се качваш в колата лампите съответно изгасват, ти си викаш "супер, няма проблеми", но в последствие се оказва че въздушна възглавница нямаш, защото някога се е отваряла, и после не е сложена, или пък АБС не работи, но все пак лампата не свети, и на някой дъжд колелата ти блокират, и почваш да се пързаляш, чудиш се защо е така.... От тази гледна точка - това не са евтини системи, и ремонтът им е скъп, обикновено, а байпас на лампата струва ... една бира за някой жичкаджия, а в цената на колата - можеш да смъкнеш известна сума. Наблегнах на нещата за които можеш да сваляш от цената и които лесно се установяват "на око", пък ти вече прецени дали ще се взираш в лампите, или не. Аз не се взирах, като я купувах, защото нямаше кой да ми каже за тези неща, но и късмет - попаднах на супер поддържана и читава кола и всичко и е в ред. Като изключим някои неща..... не мога да дръпна браво ХГТ
Коментар
-
попаднах на супер поддържана и читава кола и всичко и е в ред. Като изключим някои неща..... не мога да дръпна браво ХГТ дано и аз да съм така..още не съм я видял дори и това ме притеснява... въпреки че момчето което ми оравя нещата с колата каза че е говорил с собственика и е разбрал по думите му че е добра и читава ...единственото нещо е искам да стигне в България и да мога да я пробвам въпреки че ще излезна лъжец ако не я купя защото съм обещял на моя приятел да му дам парите и така..сложно е без да е видяна...иначе на мен много ми харесва и като визия и като мотор само да не е издухана турбината или нещо по електрониката.
Коментар
-
Абе колега, няма такова нещо - лъжец, при покупката на кола. Как може да купиш нещо на сляпо. Този бил казал, че друг бил казал, че колата е добре. В крайна сметка парите са си твои и до последно ти трябва да си решиш ще я купиш ли, или не. Бъди сигурен, че ако джамбазинът ти утика някоя гробница, после няма да изпитва твърде угризения дали е лъжец в твоите очи, или не. Едно лично мнение - аз никога не бих купил дизелак, че и на 220 000 километра, оня ден нали бяха 200, и то за толкоз пари, ама твой избор и стискаме палци всичко да е наред.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Така е! Щом е казал, че е читава значи трябва да е такава. Равномерна работа на двигателя, без течове, отлична ходова част, запазен салон, без намеса за скритите дефекти, казаха ти за тях, шунтиране на връзки и други работи. За теб е възможно да остане, термостат, реостат, да си напълниш климата, нови гуми, нещо дребно по окачването (та дори и носачи с амортесьори), накладки, както и задължителните ремъци, ролки...филтри.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар