Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1000об./мин. срещу Прекъсвач или как карате колата си

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Ами аз да ви призная днес гладах на не превишавам 2000 оборота с Браво 1.6 16На един два момента когато трябваше да изпреварвам сеналагаше да настъпя към 2700.иначе по пътя за нови хан карах на 5 та с 1500 с около 60.По наклоните когато ми се губеше инерцията изключвах от скорости през другото време държах на висока предавка с мн ниски обороти. и разхода - ами с 10 лв минах 100 км наистина преди това имаше и малко бензин
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    Коментар


      #47
      Няма проблем, ще порастнете, пък и деца ще имате

      Коментар


        #48
        В повечето случаи, както градско и извънградско мах 3000 оборота, но като получа някой файл от небето съм я качвал и на 5000-5500(твърде рядко обаче).По добре бавничко без торзмоз на количката!
        now. BMW E39 523i '98 170hp
        ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
        ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

        Коментар


          #49
          Аз мога да си призная,че СЕ НАСИЛВАМ да шофирам в горе упоменатите обороти/1800-2500/.Мнооого се кефя да настъпвам и когато съм сам,т.е. без пищящия "прекъсвач" отдясно Yellow_Flash_Colorz_PDT_08 си правя кефа и достигам червеното!!!
          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
          http://www.keepfighting.ms

          Коментар


            #50
            ogi28b написа:
            Колега maiden - да оставим теорията назад - какво показва практиката - ако караш със 120 на 4-та - засичал ли си точния си разход, и същото разстояние със 120, ама на 5-та? Моя двигател не е точно бензинов, но съм установил че колкото по-ниски обороти поддържам и по-плавно ускорявам, разхода пада много,много. Разбира се и аз се стремя да не излизам от оборотите на максималния въртящ момент, но все пак при мен са от 1500 до 3500 и е лесно, а при теб са пик на 4600. Ти винаги караш колата около 4600 така ли ?
            С Типото не съм засичал, защото е на газ, а там разхода с обикновена газова не е показател за нищо и не зависи много от оборотите и положението на десния крак. Това е друга тема!С Пунтото обаче съм засичал контролен разход - София - Пазарджик - София. При каране на 4та предавка с 3500 оборота (около 90км/ч по спомени с каране на жената, аз не мога да издържа с такава скорост) - 3.8л/100км среден разход. Съшия маршрут пак с 90км/ч само, че на 5та предавка (жената се усъвършенства с шофирането и вече смее да вкарва и 5та :D:D:D) - 4.4 или 4.6л/100. Зареждането и 2та пъти беше от пълно до пълно на една и съща бензиностанция (ПЕТРОЛ на сим. шосе над ст. град) на една и съща колонка При по-високи скорости да не забравяме, че огромно влияние оказва въздушното съпротивление, така че да не правим погрешни изводи. Гледам някой са ги направили вече и ми излизат с изказвания, че от казаното от мен излиза, че е по-икономично да се кара с 200 отколкото със 100. Помислете още малко и може и да се получи спора В спора се ражда истината

            Коментар


              #51
              Съгласен с колегата Maiden. При едни и същи скорости ще имате по-нисък разход на онази предавка, при която двигателят е в режим възможно най-близо до макс въртящ момент.
              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

              Коментар


                #52
                Airfan написа:
                Няма проблем, ще порастнете, пък и деца ще имате
                Няма проблем за деца имам три ама това с порастването няма да стане скоро :D при мен с годините непадат оборотите . Аз немога да карам с такивая обороти , все си казвам сега като пътувам ще карам 2500-3000об. така е в началото и после нещата неусетно идват на себе си 3500-4000об. незнам как става :D Иначе да гледам как се кара на такива обороти 2500-3000 ставам женами като кара незнам как го прави но редовно като погледна оборотомера все е там 2500......3000об.
                Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                Коментар


                  #53
                  Винаги съм разсъждавал като maiden по тоя въпрос, но нещо не мога да си обясня какво става с онзи 1/2 литър (от примера на maiden) , който бива допълнително изхабен - връсква се без да успее да изгори, или какво? Нали затова има ламбда-сонда, която информира за неизгоряло гориво? И защо така се получава че като си в по-високата предавка , и си примерно с 20 % по-малко обороти за единица време, респективно и 20% по-малко впръсквания, защо да е по-висок разхода, при положение че се върши една и съща работа - движение с 90 км/ч? При по-висока предавка се впръсква 25% повече гориво ли? Даже при 25% нещата се уравновесяват, значи примерно 30 % повече гориво ли се впръсква? Ето това не ми се връзва в цялата ситуация, а сигурно има много елементарно обяснение? Някой може ли да ме просвети?

                  Коментар


                    #54
                    Atanas71 написа:
                    Airfan написа:
                    Няма проблем, ще порастнете, пък и деца ще имате
                    Няма проблем за деца имам три ама това с порастването няма да стане скоро :D при мен с годините непадат оборотите . Аз немога да карам с такивая обороти , все си казвам сега като пътувам ще карам 2500-3000об. така е в началото и после нещата неусетно идват на себе си 3500-4000об. незнам как става :D Иначе да гледам как се кара на такива обороти 2500-3000 ставам женами като кара незнам как го прави но редовно като погледна оборотомера все е там 2500......3000об.
                    Сори за off-topic-а, ама не мога да се въздържа да поздравя колегата (и всички като него), които в тези времена са се решили (или изпуснали ) да имат три деца. И съм сигурен, че се грижи за тях като човек, а не като мангал. Това си е голяма отговорност и се иска дупе! Браво от мен!По едно софийско (или национално ) радио има кампания "Повече българчета за България" и всеки път повтарят как след 40-50 години, че и по-скоро, в тази страна ще има само цигани. Много е тъжно.А иначе е съвсем ясно, че повечето мъже стареем но не порастваме и се изпускаме да настъпим. То си е неизбежно. :D
                    She was only a whisky maker but he loved her still.

                    Коментар


                      #55
                      gantcho написа:
                      Atanas71 написа:
                      Airfan написа:
                      Няма проблем, ще порастнете, пък и деца ще имате
                      Няма проблем за деца имам три ама това с порастването няма да стане скоро :D при мен с годините непадат оборотите . Аз немога да карам с такивая обороти , все си казвам сега като пътувам ще карам 2500-3000об. така е в началото и после нещата неусетно идват на себе си 3500-4000об. незнам как става :D Иначе да гледам как се кара на такива обороти 2500-3000 ставам женами като кара незнам как го прави но редовно като погледна оборотомера все е там 2500......3000об.
                      Сори за off-topic-а, ама не мога да се въздържа да поздравя колегата (и всички като него), които в тези времена са се решили (или изпуснали ) да имат три деца. И съм сигурен, че се грижи за тях като човек, а не като мангал. Това си е голяма отговорност и се иска дупе! Браво от мен!По едно софийско (или национално ) радио има кампания "Повече българчета за България" и всеки път повтарят как след 40-50 години, че и по-скоро, в тази страна ще има само цигани. Много е тъжно.А иначе е съвсем ясно, че повечето мъже стареем но не порастваме и се изпускаме да настъпим. То си е неизбежно. :D
                      Благодаря колега с децата всичко беше планирано , това умеем да го правим :D немога да си кривя душата не е лесно в тези времена но пък ми пълнят душата като си играят а аз си пия бирата до тях и ги гледам :D Сори за off-topic-a
                      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                      Коментар


                        #56
                        ogi28b написа:
                        Винаги съм разсъждавал като maiden по тоя въпрос, но нещо не мога да си обясня какво става с онзи 1/2 литър (от примера на maiden) , който бива допълнително изхабен - връсква се без да успее да изгори, или какво? Нали затова има ламбда-сонда, която информира за неизгоряло гориво? И защо така се получава че като си в по-високата предавка , и си примерно с 20 % по-малко обороти за единица време, респективно и 20% по-малко впръсквания, защо да е по-висок разхода, при положение че се върши една и съща работа - движение с 90 км/ч? При по-висока предавка се впръсква 25% повече гориво ли? Даже при 25% нещата се уравновесяват, значи примерно 30 % повече гориво ли се впръсква? Ето това не ми се връзва в цялата ситуация, а сигурно има много елементарно обяснение? Някой може ли да ме просвети?
                        Добре рзасъждаваш, но май изхождаш от конструкцията на дизеловия двигател. При бензина недей да гледаш само броя на впръскванията, а и доколко е богата сместа. При 90 км и 3000 оборота ( числата не са точни ) когато си в максимален въртящ момент и имаш пълната мощност компютъра казва да се подава по-бедна смес отколкото когато си с 90 и на 2100 оборота. Защото при 2100 оборота имаш да речем 70% от мощността и за да поддържаш тази скорост двигателят се натоварва повече - съответно иска по-богата смес. Затова пестиш при по-високи обороти. Наглед нелогично, но като се замислиш... Иначе ако караме по сметките за бтой впръсквания на 4000 оборота разхода ти трябва да е двоен спрямо 2000 оборота.
                        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                        Коментар


                          #57
                          Точно така е, това е логиката.Бензиновият мотор впръсква гориво пропорционално на постъпилия въздух в съотношение 14.7 към 1. Като караш с 2000 оборота на 5-та за да върви колата си натиснал малко повече, дроселовата клапа е отворена повече, влиза повече въздух, времето за отваряне на инжекторите се увеличава, харчи се повече гориво, не че остава неизгоряло, то си е точно толкова колкото трябва за постъпващия въздух.Като караш обаче със същата скорост, но на 4-та и оборотите са около 3000 (за 1.4 мотора на Браво/а при 2750об. е макс. въртящ момент) си натиснал по-малко, по-малко е отворена дроселовата клапа, влиза по-малко въздух, впръсква се по-малко гориво.И аз съм съгласен с колегата maiden, че двигателя харчи най-малко около оборотите на макс. въртящ момент.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #58
                            izvinqvam se 4e pi6a na latinica za6toto pi6a ot telefona a na bg ne moga. V4era patuvah ot sofia za sandanski kasno ve4erta karal sam 2500-3000 oborota i mi daden neveroqten razhod s okolo 2 litra po malko ako karam s po golqma skorost.
                            >>> PUNTO POWER - HGT<<<

                            Коментар


                              #59
                              според мен който не е чул прекъсвача не е изпитал истинско удоволствие от шофирането,аз лично като я вкарам моята в обороти адреналина ми се вдига и сърцето ми заиграва а звука от мотора е несравним,и не мога да разбера колегите по горе дето казват че шума от мотора им пречел и че при 120 на 4та колата работела като москвич,1во-не е шум а е ЗВУК и 2ро-аз моята на 4та не съм я карал със 120,карал съм я и със 180 и мога да ви уверя че не работи като москвич а имам чувството че работи като спортен автомобил,но това си е мое мнение,нали знаете всеки луд с номера си,аз имам 2а напред
                              forza la FIAT
                              http://gorata.net/f.php?f=dani_bravo

                              Коментар


                                #60
                                това не са спортни коли, с прекъсвача на писта да, по улиците категорично НЕ !
                                Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                                Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                                Коментар

                                Working...
                                X