Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1000об./мин. срещу Прекъсвач или как карате колата си

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    все по-често ми се случва да превключвам около 3000об и нагоре...които за дизел са си..3000об и нагоре... иначе като ми е кротко си сменям на 2200-2500 мах...за разхода незнам...важното е колата да върви :D
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #17
      Re: 1000об./мин. срещу Прекъсвач или как карате колата си

      Lane Staley написа:
      box_a написа:
      Подканвам всички водачи на FIAT оше днес да усетят тръпката от високите обороти на колите си и да стигнат до сладкия звук на ПРЕКЪСВАЧА
      И до сладкия миг на подписа под акта?
      Точно така протекоха събитията при мен,и сега съм велосипедист за два месеца
      I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

      Коментар


        #18
        BO написа:
        pakumba написа:
        sugarboy написа:
        Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.
        е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутии
        Стига бе, аз на 4000 излитам
        За тебе знаем - ти си с технологията на НАСА за свърсупермегадизеловите двигатели....
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #19
          За мотора колкото и да не ви се вярва е най-добре да работи в оборотите, при които има максимален въртящ момент. Тогава смазването е най-добро, коеф. на пълнене е максимален, върт. момент е максимален, разхода най-нисък и т.н. За съжаление обаче и шума е най-висок (при тия обороти има резонанс на карантиите, както и леко резонансно пълнене, което създава бучене в смукателния тракт). Извода е, че е най-добре да се абстрахираме от звука и да караме в тия обороти. За повечето коли това са около 3000, за моя мотор е 4600. На извънградско на 100% се стремя да съм в тези обороти, т.е. при 120 карам на 4та предавка, а не на 5та. Та така...

          Коментар


            #20
            Аз съм на настроения - днес бързо, утре бавно, тежко :D Бих казал, че е вредно непрекъснато да се кара бавно!!! Трябва да се настъпва от време на време, НО РАЗУМНО!!!
            BMW E90 320D
            ех. FIAT COUPE 2.0 16V
            ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
            ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

            Коментар


              #21
              и аз като пвечето колеги тук я карам м/у 2500-3000 оборота, но причината, е че съм се наиграл вече с обръщането на оборотомера наопаки.Това в града, а на извън града мисля, че е нормално колата да е в 4000-4500 об. Айде бъдете щастливи!
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD, 16V m-jet '04
              Ex Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD '04; Ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD '01; Ex Fiat Coupe 2.0 '95; Ex Fiat Tipo 1.6 i.e. '93; Ex Fiat 131 Mirafiori 1.4 i.e. '82; Ex Opel Vectra C 1.9 CDTI '05 Elegance, Automatic

              Коментар


                #22
                blagun написа:
                Аз съм на настроения - днес бързо, утре бавно, тежко :D Бих казал, че е вредно непрекъснато да се кара бавно!!! Трябва да се настъпва от време на време, НО РАЗУМНО!!!
                Съгласен съм, поддържането на ниски обороти се отразява НЕблагоприятно на либидото Абе хора, как карате на 2000 оборота? Той двигателя няма мощност да тегли?!?!?!? Аз следвам едно правило - винаги карам в такива обороти, че ако се наложи да ускоря бързо, да мога да го направя. Не ми е ясно, как ще се лангъркам на 2000 оборота и ако се случи нещо и се наложи бързо да се изтегля? Какво става тогава? При конфликтни ситуации да можеш да ускориш бързо е също толкова важно, колкото да можеш да спреш. Колегата е много прав за разхода - при ниски обороти не пестите гориво, напротив. Дигателят като всяко нещо си има режим на работа - оптималният му режим е около максималния въртящ момент. Та колегите с Браво 1,6 и 1,8 за които този момент започва някъде около 4 000 - 4 400 оборота, карайки с 2000 само мъчат двигателчето.
                like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                Коментар


                  #23
                  Аз карам обикновенно в границите между 2500 и 3500 оборота, но понякога не ми издържат ангелите... Важното е да си знаеш възможностите - своите и на автомобила, който управляваш и да караш РАЗУМНО и съобразено с пътната обстановка (баси катаджийското клише)!
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    #24
                    Lane Staley написа:
                    Та колегите с Браво 1,6 и 1,8 за които този момент започва някъде около 4 000 - 4 400 оборота, карайки с 2000 само мъчат двигателчето.
                    Караме на дълъг път с 4000 об/мин и разходът ще бъде...?

                    Коментар


                      #25
                      Airfan написа:
                      Lane Staley написа:
                      Та колегите с Браво 1,6 и 1,8 за които този момент започва някъде около 4 000 - 4 400 оборота, карайки с 2000 само мъчат двигателчето.
                      Караме на дълъг път с 4000 об/мин и разходът ще бъде...?
                      Еееее, вие с дизелите сте друга манджа.
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар


                        #26
                        На извънградско си карам около 100-110 например, но някой ме подпира. Като видя свободен прозорец, ръчкам от пета на трета и става бързо изтеглянето. Но това са кратки моменти, в едно пътуване от 300 километра, да речем, се случват 3-4 пъти.
                        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                        Коментар


                          #27
                          BO написа:
                          pakumba написа:
                          sugarboy написа:
                          Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.
                          е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутии
                          Стига бе, аз на 4000 излитам
                          При мен на 4250 започва червения сектор, стигал съм до 3500 на 5-та и скоростта беше 190км/ч. В града над 2500об. изключително рядко се случва да настъпя, евентуално при някое много рязко тръгване, за да се мушна в отворила се пролука в съседната колона. А служебното пежо 206 1,9д определно е по-високооборотно- с него 3000-3500 стигам най-редовно и не се усеща да страда особено
                          Fiat Marea 130JTD Weekend HLX

                          Коментар


                            #28
                            Dzver написа:
                            BO написа:
                            pakumba написа:
                            sugarboy написа:
                            Май преди имаше подобна тема и да не се повтарям, но обичам двигателят ми да не се чува и по тази причина възможно най-рано сменям на по-висока предавка. Само като чуя някой да ми ръмжи, и без да поглеждам, ми е ясно, че е някой голфаджия или опелджия, лададжиите понамаляха вече. Е, по магистралата стигам до 4К оборота, ама туй си е в реда на нещата.
                            е то ако караш под 4000 оборота на магистрала ще трънгеш назад с тези скоростни кутии
                            Стига бе, аз на 4000 излитам
                            При мен на 4250 започва червения сектор, стигал съм до 3500 на 5-та и скоростта беше 190км/ч. В града над 2500об. изключително рядко се случва да настъпя, евентуално при някое много рязко тръгване, за да се мушна в отворила се пролука в съседната колона. А служебното пежо 206 1,9д определно е по-високооборотно- с него 3000-3500 стигам най-редовно и не се усеща да страда особено
                            Аз при 3500 на 5та съм на 130-140, в зависимост от наклона Yellow_Flash_Colorz_PDT_15 Иначе червения сектор при мен почва от 5000 оборота, но на 5300 стрелката спира По принцип на повече от 3000 оборота в града не карам, като обикновенно се движа в рамките на 2000-2500.
                            Fiat Punto 1.7TD
                            Mazda 626 2.0
                            Fiat Croma 2.4 Multijet

                            Коментар


                              #29
                              maiden написа:
                              За мотора колкото и да не ви се вярва е най-добре да работи в оборотите, при които има максимален въртящ момент. Тогава смазването е най-добро, коеф. на пълнене е максимален, върт. момент е максимален, разхода най-нисък и т.н. За съжаление обаче и шума е най-висок (при тия обороти има резонанс на карантиите, както и леко резонансно пълнене, което създава бучене в смукателния тракт). Извода е, че е най-добре да се абстрахираме от звука и да караме в тия обороти. За повечето коли това са около 3000, за моя мотор е 4600. На извънградско на 100% се стремя да съм в тези обороти, т.е. при 120 карам на 4та предавка, а не на 5та. Та така...
                              А би ли споделил колко ти гори колата извънградско като караш се около 4000?
                              --Старата ръжда любов не хваща!--
                              156 sportwagon 1,9 jtd 115
                              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                              Коментар


                                #30
                                В града си карам 2500-3500. Мисля че е добре А като реша че бързам 6000-7000. Ама тоя прекъсвач не се включва На газ съм :P
                                >>> PUNTO POWER - HGT<<<

                                Коментар

                                Working...
                                X