ilko-gd написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
1000об./мин. срещу Прекъсвач или как карате колата си
Collapse
X
-
-
Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угаснаhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угаснаBrava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
infineon написа:Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угаснаlike a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley написа:infineon написа:Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угаснаhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
infineon написа:Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угасна
Коментар
-
От прочетеното дотук, виждам следното:1. Колегата maiden е определено по технически грамотен от мен2. Известна му е връзката между скорост, съпротивление, отделяна мощност, както и че ноебходимата мощност се увеличава с квадрата на скоростта.3. Известно му е и триенето, както и че всъщност това са единствените лимити на скоростта при земни условия4. Показва задълбочено познаване на работата на ДВГ5. Известно му е, че икономия на гориво се достига при обороти доближаващи се до макс. въртящ момент, но по отношение на отделяната мощност. Т.е. колкото повече мощност се отделя, толкова по голяма е абсолютната стойност на горивото, което поддържа тази мощност - увеличава се и КПД-то но и изгореното гориво.но1. Всичко това е известно, също така (че и повече ) на всеки един производител на автомобили, които поддържат цели институти за research & development занимаващи се именно с тези проблеми.2. Там автомобилите се конструират по точно определен начин, при определен разчет на мощност, обороти, предавателни числа и скорост.3. И все пак производителите препоръчват за масовите автомобили най-икономичен режим около 90-110-20 км/ч на 5та скорост, където оборотите са ниски. Щото те си знаят как са ги направили, очевидноShe was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
gantcho написа:От прочетеното дотук, виждам следното:1. Колегата maiden е определено по технически грамотен от мен2. Известна му е връзката между скорост, съпротивление, отделяна мощност, както и че ноебходимата мощност се увеличава с квадрата на скоростта.3. Известно му е и триенето, както и че всъщност това са единствените лимити на скоростта при земни условия4. Показва задълбочено познаване на работата на ДВГ5. Известно му е, че икономия на гориво се достига при обороти доближаващи се до макс. въртящ момент, но по отношение на отделяната мощност. Т.е. колкото повече мощност се отделя, толкова по голяма е абсолютната стойност на горивото, което поддържа тази мощност - увеличава се и КПД-то но и изгореното гориво.но1. Всичко това е известно, също така (че и повече ) на всеки един производител на автомобили, които поддържат цели институти за research & development занимаващи се именно с тези проблеми.2. Там автомобилите се конструират по точно определен начин, при определен разчет на мощност, обороти, предавателни числа и скорост.3. И все пак производителите препоръчват за масовите автомобили най-икономичен режим около 90-110-20 км/ч на 5та скорост, където оборотите са ниски. Щото те си знаят как са ги направили, очевидноlike a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley написа:Да, ама не. Обикновено предавателното число на последната предавка е под 1ца. Това значи че има загуба на мощност. Което е абсолютен контрапункт на идеята за икономия на гориво.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
gantcho написа:Lane Staley написа:Да, ама не. Обикновено предавателното число на последната предавка е под 1ца. Това значи че има загуба на мощност. Което е абсолютен контрапункт на идеята за икономия на гориво.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Виж, дай да разграничим нещата. Ти може би говориш за моментни състояния на натоварване и поддържане на висок резерв от мощност. Например, по-добре е да качиш баир на по-ниска предавка и повече обороти.Но то си е проста физика: ако вършиш една и съща работа с повече мощност, задължително си в преразход. Помисли - при равен път, с моята кола мога да поддържам 80 км/ч на 3, 4 и 5та предавка. На коя ще ми изгори най-малко? Гарантирано на 5та. 200% Note that the power needed to push an object through a fluid increases as the cube of the velocity. A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW). With a doubling of speed the drag (force) quadruples per the formula. Exerting four times the force over a fixed distance produces four times as much work. At twice the speed the work (resulting in displacement over a fixed distance) is done twice as fast. Since power is the rate of doing work, four times the work done in half the time requires eight times the power.Това е от уикипедия. Виж на drag (physics)л Там е дадена и формула: за определена скорост, при дадени коефицинти на триене и съпротивление, е нужна определена мощност. Ако си под тазе мощност, не постигаш скоростта. Ако си над нея, вършиш същата работа с повече мощност и си в преразход. Според мен зависимостта повече мощност повече обороти повече гориво си важи.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
gantcho написа:Виж, дай да разграничим нещата. Ти може би говориш за моментни състояния на натоварване и поддържане на висок резерв от мощност. Например, по-добре е да качиш баир на по-ниска предавка и повече обороти.Но то си е проста физика: ако вършиш една и съща работа с повече мощност, задължително си в преразход. Помисли - при равен път, с моята кола мога да поддържам 80 км/ч на 3, 4 и 5та предавка. На коя ще ми изгори най-малко? Гарантирано на 5та. 200% Note that the power needed to push an object through a fluid increases as the cube of the velocity. A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW). With a doubling of speed the drag (force) quadruples per the formula. Exerting four times the force over a fixed distance produces four times as much work. At twice the speed the work (resulting in displacement over a fixed distance) is done twice as fast. Since power is the rate of doing work, four times the work done in half the time requires eight times the power.Това е от уикипедия. Виж на drag (physics)л Там е дадена и формула: за определена скорост, при дадени коефицинти на триене и съпротивление, е нужна определена мощност. Ако си под тазе мощност, не постигаш скоростта. Ако си над нея, вършиш същата работа с повече мощност и си в преразход. Според мен зависимостта повече мощност повече обороти повече гориво си важи.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Добре, правя последен опит :D За въртящия момент съм съгласен. Но маск. върт. момент, особено при бензиновите двигатели, се постига при скорости, където цялата икономия отива на кино от високото възд. съпротивление. А да караш двигателя да бръмчи на трета за по-ниска скорост май пак не сработва.Ами само като се има предвид, че има Пунто с 6 скорости... Сигурно не е направено за по-високи обороти... Със здраве по тази тема вече :DShe was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
gantcho написа:Добре, правя последен опит :D За въртящия момент съм съгласен. Но маск. върт. момент, особено при бензиновите двигатели, се постига при скорости, където цялата икономия отива на кино от високото възд. съпротивление. А да караш двигателя да бръмчи на трета за по-ниска скорост май пак не сработва.Ами само като се има предвид, че има Пунто с 6 скорости... Сигурно не е направено за по-високи обороти... Със здраве по тази тема вече :Dlike a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Да ползвам темата за един въпрос. От скоро карам Панда 1.2 с фабричен метан, която обаче няма оборотомер. Обикновено превключвам на: 20-2ра, 30-та, 40-4та, над 70-80-5та. Дали това е най-правилния от към икономична гледна точка "стратегия" за превключване.А и още нещо - относно движението по инерция кога и изобщо разумно ли е да се ползва?Благодаря
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар