Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1000об./мин. срещу Прекъсвач или как карате колата си

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    ilko-gd написа:
    Точно така е, това е логиката.Бензиновият мотор впръсква гориво пропорционално на постъпилия въздух в съотношение 14.7 към 1. Като караш с 2000 оборота на 5-та за да върви колата си натиснал малко повече, дроселовата клапа е отворена повече, влиза повече въздух, времето за отваряне на инжекторите се увеличава, харчи се повече гориво, не че остава неизгоряло, то си е точно толкова колкото трябва за постъпващия въздух.Като караш обаче със същата скорост, но на 4-та и оборотите са около 3000 (за 1.4 мотора на Браво/а при 2750об. е макс. въртящ момент) си натиснал по-малко, по-малко е отворена дроселовата клапа, влиза по-малко въздух, впръсква се по-малко гориво.И аз съм съгласен с колегата maiden, че двигателя харчи най-малко около оборотите на макс. въртящ момент.
    Полека лека стигаме до логичния извод, колеги Още едно просто обяснение за по-високия разход при висока предавка и ниски обороти:за да поддържа дадена скорост автомобилът трябва да притежава определена мощност - скоростта, която се поддържа е функция на триенето, въздушното съпротивление и мощността на двигателя в дадения момент. НИЩО ДРУГО няма значение, освен земното притегляне при наклон евентуално, но да приемем, че сме на равен път. За да поддържа една и съща мощност мотора на обороти на максимален въртящ момент му е необходимо по-малко гориво, защото:1)там КПД е най-голям2)имаме резонансно пълнене и празнене3)работим с частично отворен дросел (в противен случай колата продължава да ускорява)4)имаме голям вакуум в смукателните колектори, МАП сензора отчита това и обеднява сместа до абс. минимум за поддържане на скороста5)ламбдата и сигмата са най-добри при обороти около макс. въртящ момент.Какво имаме в обратния случай - поддържане на същата скорост с 2х по-ниски обороти и 2 предавки нагоре:1)КПД клонящо към 10% (при 2000 оборота е там някъде за бензинов мотор), при макс в. момент стига до 23-25% за атмосферни бензини и 28% за турбо бензини2)липса на резонансни явления в газоразпределението3)дросела е отворен в пъти повече, а дебита зависи от квадрата на сечението4)вакуума практически липсва и налягането в колекторите е равно на атмосферното, МАП сензора отчита това и сместа се обогатява до максимума5)ламбда и сигма параметрите са трагични

    Коментар


      #62
      Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угасна
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #63
        infineon написа:
        Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угасна
        И аз това се чудя. Искам да спомена нещо друго, на Бравата нямам книжка но бившата кола на баща ми има Опел Астра 1,8i 90коня ’92 имаше Там пише така при средно каране с 90км в час разкода е 6.0лтр а при каране с 120 разхода е 7,7лтр. Не пише обаче на коя предавка. С разсъжденията на колегите за въртяшия момент се чудя писанията на немците как да ги разбирам ако говорят за 5та и в двата случая излиза друго - по ниските обороти е по икономично
        Brava 103HP
        ''Фиата тръгва там където Голфа спира''

        Коментар


          #64
          infineon написа:
          Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угасна
          Опитай при 4000 оборота на четвърта. Обаче нещо ме съмнява. Тук:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...0#279890съм правил едни сметки. Според тях, на 5та с 2500 оборота ( гуми 185/60 R14 се движиш с 79 км, а реално си с около 75-76 км/ч
          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

          Коментар


            #65
            Lane Staley написа:
            infineon написа:
            Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угасна
            Опитай при 4000 оборота на четвърта. Обаче нещо ме съмнява. Тук:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...0#279890съм правил едни сметки. Според тях, на 5та с 2500 оборота ( гуми 185/60 R14 се движиш с 79 км, а реално си с около 75-76 км/ч
            При мен с 2600 оборота съм с около 90 по километраж и 85 по GPS с гуми 185/60 R14при скорост 185 колата беше на 5000 оборота точно и това и беше максимума.Ако при 4000 оборота е най икономично защо в книжката пише при 90 км/час - 5.6/100, при 120 км/ч - 7.5/100 и така разхода нараства с скороста респективно оборотите. Никъде не пише това 90 на 4 та или 5 та
            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
            FIAT БРАВО 1.2 16v
            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

            Коментар


              #66
              infineon написа:
              Добре след като при макс въртящ момент колата е най икономична, за мойта кола 1.6 16 v това са 4000 оборота. с тези обороти ми дава чувствително по висок разход.Най малко ми е горила когато съм подържал 2500 оборота на 5 та на магистралтата- това са малко по малко от 90 км в час, при това подържани без ускорявания и намалявания на скороста. На отиване до Пловдив си покарах точно в обототи около 3500- 4000 с около 140 - 150 и ми изгори доста повече бензинец.А на връщане още от Пловдив ми светеше резервата, наистина влачех се като охлюв с под 90 даже, обаче успях да стигна до София без да угасна
              Не можеш ли сам да се досетиш за причината?....това е въздушното съпротивление, при 90км/ч е едно, при 150 е зверско. Прочети цялата тема и вероятно ще ти се изясни кое как що...

              Коментар


                #67
                От прочетеното дотук, виждам следното:1. Колегата maiden е определено по технически грамотен от мен2. Известна му е връзката между скорост, съпротивление, отделяна мощност, както и че ноебходимата мощност се увеличава с квадрата на скоростта.3. Известно му е и триенето, както и че всъщност това са единствените лимити на скоростта при земни условия4. Показва задълбочено познаване на работата на ДВГ5. Известно му е, че икономия на гориво се достига при обороти доближаващи се до макс. въртящ момент, но по отношение на отделяната мощност. Т.е. колкото повече мощност се отделя, толкова по голяма е абсолютната стойност на горивото, което поддържа тази мощност - увеличава се и КПД-то но и изгореното гориво.но1. Всичко това е известно, също така (че и повече ) на всеки един производител на автомобили, които поддържат цели институти за research & development занимаващи се именно с тези проблеми.2. Там автомобилите се конструират по точно определен начин, при определен разчет на мощност, обороти, предавателни числа и скорост.3. И все пак производителите препоръчват за масовите автомобили най-икономичен режим около 90-110-20 км/ч на 5та скорост, където оборотите са ниски. Щото те си знаят как са ги направили, очевидно
                She was only a whisky maker but he loved her still.

                Коментар


                  #68
                  gantcho написа:
                  От прочетеното дотук, виждам следното:1. Колегата maiden е определено по технически грамотен от мен2. Известна му е връзката между скорост, съпротивление, отделяна мощност, както и че ноебходимата мощност се увеличава с квадрата на скоростта.3. Известно му е и триенето, както и че всъщност това са единствените лимити на скоростта при земни условия4. Показва задълбочено познаване на работата на ДВГ5. Известно му е, че икономия на гориво се достига при обороти доближаващи се до макс. въртящ момент, но по отношение на отделяната мощност. Т.е. колкото повече мощност се отделя, толкова по голяма е абсолютната стойност на горивото, което поддържа тази мощност - увеличава се и КПД-то но и изгореното гориво.но1. Всичко това е известно, също така (че и повече ) на всеки един производител на автомобили, които поддържат цели институти за research & development занимаващи се именно с тези проблеми.2. Там автомобилите се конструират по точно определен начин, при определен разчет на мощност, обороти, предавателни числа и скорост.3. И все пак производителите препоръчват за масовите автомобили най-икономичен режим около 90-110-20 км/ч на 5та скорост, където оборотите са ниски. Щото те си знаят как са ги направили, очевидно
                  На 5та скорост при 2800-3000 оборота - там ми е макс въртящ момент аз съм с 90 км/чТова е за Браво 1,4Доколкото аз съм запознат, много рядко се казва на коя скорост са тези 90-120 км/ч. Това изключително много зависи от самия ДВГ и от това как е разчетена скоростната кутия. И това, че е най-икономична на 5та ори тези скорости не е абсолютно вярно. Аз не съм особено технически грамотен, защото съм обикновен филолог, но смята, че просто хората си мислят - висока предавка - икономисване гориво. Да, ама не. Обикновено предавателното число на последната предавка е под 1ца. Това значи че има загуба на мощност. Което е абсолютен контрапункт на идеята за икономия на гориво.
                  like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                  Коментар


                    #69
                    Lane Staley написа:
                    Да, ама не. Обикновено предавателното число на последната предавка е под 1ца. Това значи че има загуба на мощност. Което е абсолютен контрапункт на идеята за икономия на гориво.
                    Ами просто не е необходима тази мощност, тя е за поддържане на скоростта, което изисква много по-малко мощност. Виж ако тръгнеш да УСКОРЯВАШ рязко на висока предавка, тогава си в преразход. Всъщност, нещата се свеждат до следното - повече мощност повече обороти повече гориво.Защо да вършиш нещо с повече мощност, ако може и с по-малко? Аз така мисля Първата ми магистр. също е филология, by the way :D
                    She was only a whisky maker but he loved her still.

                    Коментар


                      #70
                      gantcho написа:
                      Lane Staley написа:
                      Да, ама не. Обикновено предавателното число на последната предавка е под 1ца. Това значи че има загуба на мощност. Което е абсолютен контрапункт на идеята за икономия на гориво.
                      Ами просто не е необходима тази мощност, тя е за поддържане на скоростта, което изисква много по-малко мощност. Виж ако тръгнеш да УСКОРЯВАШ рязко на висока предавка, тогава си в преразход. Всъщност, нещата се свеждат до следното - повече мощност повече обороти повече гориво.Защо да вършиш нещо с повече мощност, ако може и с по-малко? Аз така мисля Първата ми магистр. също е филология, by the way :D
                      Нека го обясня такаНа 4000 оборота си с въртящ момент 141 мисля че беше. Т.е 100% от мощността. Загуби да речем 10%, значи разполагаш със 130 Нютонметра. За преодоляване на триенето и поссържане на скоростта са ти достатъчни да речем 80. Имаш 50 Нютонметра отгоре, двигателят не се натоварва и започва да обеднява сместа. Значи икономисваш гориво.На 2500 оборота си със 70% от въртящ момент, значи около 99 Нютонметра. Загуби 10%. На разположение - 90 Нютонметра. Резерв - 10. Обаче не си в идеални условия, всеки наколон изяжда по малко. И двигателят е по-натоварен. Затова дава по-богата смес.Та затова, до определен момент, според мен е така повече мощност по-лесно преодоляване на съпротивителните сили по-бедна смес по-икономична работа на ДВГП.С.Извинявам се, че като въм извадил 10% от 141 съм получил 130. Надявам се тези 3 единици да не хвърлят сянка върху другите ми изчисления.
                      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                      Коментар


                        #71
                        Виж, дай да разграничим нещата. Ти може би говориш за моментни състояния на натоварване и поддържане на висок резерв от мощност. Например, по-добре е да качиш баир на по-ниска предавка и повече обороти.Но то си е проста физика: ако вършиш една и съща работа с повече мощност, задължително си в преразход. Помисли - при равен път, с моята кола мога да поддържам 80 км/ч на 3, 4 и 5та предавка. На коя ще ми изгори най-малко? Гарантирано на 5та. 200% Note that the power needed to push an object through a fluid increases as the cube of the velocity. A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW). With a doubling of speed the drag (force) quadruples per the formula. Exerting four times the force over a fixed distance produces four times as much work. At twice the speed the work (resulting in displacement over a fixed distance) is done twice as fast. Since power is the rate of doing work, four times the work done in half the time requires eight times the power.Това е от уикипедия. Виж на drag (physics)л Там е дадена и формула: за определена скорост, при дадени коефицинти на триене и съпротивление, е нужна определена мощност. Ако си под тазе мощност, не постигаш скоростта. Ако си над нея, вършиш същата работа с повече мощност и си в преразход. Според мен зависимостта повече мощност повече обороти повече гориво си важи.
                        She was only a whisky maker but he loved her still.

                        Коментар


                          #72
                          gantcho написа:
                          Виж, дай да разграничим нещата. Ти може би говориш за моментни състояния на натоварване и поддържане на висок резерв от мощност. Например, по-добре е да качиш баир на по-ниска предавка и повече обороти.Но то си е проста физика: ако вършиш една и съща работа с повече мощност, задължително си в преразход. Помисли - при равен път, с моята кола мога да поддържам 80 км/ч на 3, 4 и 5та предавка. На коя ще ми изгори най-малко? Гарантирано на 5та. 200% Note that the power needed to push an object through a fluid increases as the cube of the velocity. A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW). With a doubling of speed the drag (force) quadruples per the formula. Exerting four times the force over a fixed distance produces four times as much work. At twice the speed the work (resulting in displacement over a fixed distance) is done twice as fast. Since power is the rate of doing work, four times the work done in half the time requires eight times the power.Това е от уикипедия. Виж на drag (physics)л Там е дадена и формула: за определена скорост, при дадени коефицинти на триене и съпротивление, е нужна определена мощност. Ако си под тазе мощност, не постигаш скоростта. Ако си над нея, вършиш същата работа с повече мощност и си в преразход. Според мен зависимостта повече мощност повече обороти повече гориво си важи.
                          Не, не говоря за резерв от мощност. Говоря, че за да извъшиш определена работа е необходимо определено количество енергия.Ако имаш повече мощност хабиш по-малко енергия.И според мен важи, но когато надхвърлиш с определени обороти макс върт момент. Но в диапазона от, да речем, макс върт момент + 500 оборота пестиш. Оттам нататък ако погледнеш формулата за въздушно съпротивление когато скоростта се увеличи два пъти, триенето се увеличава 4 пъти. То си го пише в това което си пейстнал. With a doubling of speed the drag (force) quadruples per the formula. Exerting four times the force over a fixed distance produces four times as much work. At twice the speed the work (resulting in displacement over a fixed distance) is done twice as fast. Since power is the rate of doing work, four times the work done in half the time requires eight times the power.Макс въртящ момент представлява една разновесна точка - момент в който мощността е в пик, а необходимостта от гориво е в спад. Абе не мга да го обясня като хората. То е нещо като Subjonctif във френския. Знаеш, че го има макар и да не знаеш защо мамка му.
                          like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                          Коментар


                            #73
                            Добре, правя последен опит :D За въртящия момент съм съгласен. Но маск. върт. момент, особено при бензиновите двигатели, се постига при скорости, където цялата икономия отива на кино от високото възд. съпротивление. А да караш двигателя да бръмчи на трета за по-ниска скорост май пак не сработва.Ами само като се има предвид, че има Пунто с 6 скорости... Сигурно не е направено за по-високи обороти... Със здраве по тази тема вече :D
                            She was only a whisky maker but he loved her still.

                            Коментар


                              #74
                              gantcho написа:
                              Добре, правя последен опит :D За въртящия момент съм съгласен. Но маск. върт. момент, особено при бензиновите двигатели, се постига при скорости, където цялата икономия отива на кино от високото възд. съпротивление. А да караш двигателя да бръмчи на трета за по-ниска скорост май пак не сработва.Ами само като се има предвид, че има Пунто с 6 скорости... Сигурно не е направено за по-високи обороти... Със здраве по тази тема вече :D
                              Ортива на кино ако си на 5та. На 4 та не А при 1,4 12V е при 2850 оборота, така че на 5та пак съм с 90 км/ч
                              like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                              Коментар


                                #75
                                Да ползвам темата за един въпрос. От скоро карам Панда 1.2 с фабричен метан, която обаче няма оборотомер. Обикновено превключвам на: 20-2ра, 30-та, 40-4та, над 70-80-5та. Дали това е най-правилния от към икономична гледна точка "стратегия" за превключване.А и още нещо - относно движението по инерция кога и изобщо разумно ли е да се ползва?Благодаря

                                Коментар

                                Working...
                                X