Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спазвате ли правилата за движение?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Lane Staley написа:
    Мдаааааа. Вярно , че по Цариградско разрешената била 148 : http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=22258
    ти пък всичко ли си чел?!? тази тема я е писала "другата в мен", на брат ми момиченцето влязло от моя ник, а то е само на 4, и не знае кво пише.....

    Коментар


      #32
      LiGuru написа:
      gantcho написа:
      5. Леко присвирване с клаксона когато някай спи на светофара - просто за събуждане, без лоши чувства. Дълго свирене означава сърдечен поздрав за близките но никога без причина.
      6. Лек пердах след като си ми развалил душевното спокойствие, решавайки че първата кола спи. Според теб колко коли чакат на светофара и ти ли си шеф диригента на компанията.
      Какъв лек пердах, какви 5 лева Най-нормалното нещо е леко присвирване ако този най-отпред не тръгне в пръвите 10 секунди и аз съм след него, повтарям, без лоши чувства. Пък ако някой като тебе реши да ми прави лек пердах, което не ми се е случвало досега, ми така да бъде, няма да си оставя магарето в калта И в името на толерантността не ми дръж тон, все пак, щото на такова ми прилича като го гледам написано. Аз също мога да държа тон, но се въздържам. Въздържай се и ти.
      She was only a whisky maker but he loved her still.

      Коментар


        #33
        Хм...срам ме е да си призная за някой неща, но истината си е истина. Градско карам доста бързо. 100км/ч ги достигам доста често, но и с тази кола няма как.Ест. гледам да не прекалявам и гледам да е само в подходящи момент. Примерно от работа до вкъщи е маршрут, по който се движат само коли. Без пешеходни пътеки и блокове в близост. Там си позволявам да дигам тази скорост. Не мисля, че е правилно и затова мисля да се взема в ръце. Иначе никога не разговарям по телефона докато карам. Винаги съм с колан. Дори и в такси като се кача го слагам по навик, и таксиджиите доста се смеят Никога не минавам на червено. Клаксона го ползвам доста, често но в СТЗ просто е зад. има доста хора, който си мислят, че пререждането в задръстване и навирането в мен е правилно. Натискам клаксона по навик...надявам се да се стреснат и да карат по нормално.
        Lancia Lybra 2,4JTD '03
        Фиат Браво 1.9TD75 '97
        Фиат Брава 1.4 Бензин и Метан '97 -ex
        Фиат Купе 1.8 Бензин '97 - ex

        Коментар


          #34
          gantcho написа:
          LiGuru написа:
          gantcho написа:
          5. Леко присвирване с клаксона когато някай спи на светофара - просто за събуждане, без лоши чувства. Дълго свирене означава сърдечен поздрав за близките но никога без причина.
          6. Лек пердах след като си ми развалил душевното спокойствие, решавайки че първата кола спи. Според теб колко коли чакат на светофара и ти ли си шеф диригента на компанията.
          Какъв лек пердах, какви 5 лева Най-нормалното нещо е леко присвирване ако този най-отпред не тръгне в пръвите 10 секунди и аз съм след него, повтарям, без лоши чувства. Пък ако някой като тебе реши да ми прави лек пердах, което не ми се е случвало досега, ми така да бъде, няма да си оставя магарето в калта И в името на толерантността не ми дръж тон, все пак, щото на такова ми прилича като го гледам написано. Аз също мога да държа тон, но се въздържам. Въздържай се и ти.
          Е нямаше лоши чувства, съжалявам, ако съм те засегнал. Просто коментирах отношението ми към клаксоните и как се чувствам след един ден майсторлък по софииските калдаръми...главата ми е като туба.... И ако този пред теб не тръгне в 10 сек. значи или има технически проблем или не му се кара, следователно вместо да му бибипкаш може спокойно да го помолиш да си предаде тескерето, да му оставиш автомобила на безопасно място и ако почне да протестира, спокойно да го респектираш.... Simple без лоши чувства!

          Коментар


            #35
            LiGuru написа:
            gantcho написа:
            LiGuru написа:
            gantcho написа:
            5. Леко присвирване с клаксона когато някай спи на светофара - просто за събуждане, без лоши чувства. Дълго свирене означава сърдечен поздрав за близките но никога без причина.
            6. Лек пердах след като си ми развалил душевното спокойствие, решавайки че първата кола спи. Според теб колко коли чакат на светофара и ти ли си шеф диригента на компанията.
            Какъв лек пердах, какви 5 лева Най-нормалното нещо е леко присвирване ако този най-отпред не тръгне в пръвите 10 секунди и аз съм след него, повтарям, без лоши чувства. Пък ако някой като тебе реши да ми прави лек пердах, което не ми се е случвало досега, ми така да бъде, няма да си оставя магарето в калта И в името на толерантността не ми дръж тон, все пак, щото на такова ми прилича като го гледам написано. Аз също мога да държа тон, но се въздържам. Въздържай се и ти.
            Е нямаше лоши чувства, съжалявам, ако съм те засегнал. Просто коментирах отношението ми към клаксоните и как се чувствам след един ден майсторлък по софииските калдаръми...главата ми е като туба.... И ако този пред теб не тръгне в 10 сек. значи или има технически проблем или не му се кара, следователно вместо да му бибипкаш може спокойно да го помолиш да си предаде тескерето, да му оставиш автомобила на безопасно място и ако почне да протестира, спокойно да го респектираш.... Simple без лоши чувства!
            Хе-хе, разбирам те :D no hard feelings само че мен ми се е случвало, например, мацка да си оправя грима и да не види. Случвало се е, също така, някой просто да си рови в жабката и аз не се чувствам длъжен да го изчакам до следващото червено. А иначе, когато някой му сдаде багажа колата, обикновено поне аварийките му работят :D Неприятно е, но се търси начин да го заобиколиш без допълнително да го изнервяш като му свириш - това е елементарна колегиалност и не ми е чуждо. Та така, колега, мисля разбрахме се вече един друг кой какво е имал предвид
            She was only a whisky maker but he loved her still.

            Коментар


              #36
              Е така е колега, но точно описаните от теб шофьори влизат в категорията "турист" т.е. не ми се кара. При този вариант "ровене в жабка" трябва да се чувстваш задължен да помогнеш, явно там има нещо, което пречи на колегата да подкара колата. Ето какво е нужното действие, отваряш леко дясната врата, без груба сила помагаш на колегата да влезе колкото се може по-навътре в жабката, ако има недостиг на светлина може да му боднеш една Н1 в известното отверстие, ако се е стегнал си помагаш с върха на чепика. А сега, ако позволиш ще ти разкажа случай в който клаксона се явява ултра побъркано действие. бул. Г.М. Димитров посока Д. Цанков. Задръстване от колето до светофара на НСС (общо казано), на спирката на някакъв рейс има продължение на тротоара (разбирай пешеходна пътека тип зебра), колоната се движи в две платна, като лявата е по-бавна заради левия завой на светофара. На пешеходната пътека аз спирам преди нея, автомобила пред мен е баш връз нея, започва изнасяне, при което аз ич не си правя експеримент да тръгвам докато не се отвори място за мен след пешеходната пътека. Следтсвие на което аз чувам любимия шум издаван от клаксонченце тип параход, поглеждам в огледалото и виждам колега във видимо не здраво състояние на духа, захапал волана и оразмерил празната си кратуна в тавана. След краткия ми поглед към неговата особа той забелязва как едни нагли пешеходци ползват оставеното от мен пространство да си раздвижат задниците до работното място. Веднага усетих леко виноватия му поглед когато се оказа, че тоз сигнал било като не формален знак за концерт майсторите да подхванат "Ода на радостта" в изпълнение на 150 клаксона и хор от млади ергени към читалище "Сега ви *** мамата".... Та колега сега ми кажи в какво се превърна колегиалността на посочения от мен шофьор...

              Коментар


                #37
                Има две правила, които спазвам безусловно:В града - не преминавам на червеноИзвън града - не нарушавам знака "забранено изпреварването"Относно алкохола - карам на една малка бира.Другите правила понякога ги "заобикалям"... Yellow_Flash_Colorz_PDT_14 ...ама това ми личи на контролния талон
                M-Benz E 250 TD 150hp
                M-Benz 200d 75 hp
                Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

                Коментар


                  #38
                  nikki_sixx написа:
                  ////Punto//// написа:
                  Брей, да се чуди човек, кой е този педант който ги спазва безусловно
                  Коцев... ко има да се чудиш? :D
                  За мезе ме взехте мен но не ви се сърдя :D :D :D Обаче чета в днешния Стандарт следното :http://www.standartnews.com/news/det...%D1%8FНещо да кажете по въпроса ???? Кравата ли е виновна , колоездача ли е виновен ? Обаче два смъртни случая. И защо ???? Защото пак са мислили че на тях това няма да им се случи , но уви ......... Коцев само предупреждава и показва какво може да ви се случи пък който както иска така да го разбира . :D :D :D
                  Фиат Панда 1.2 2006година
                  Синджира си идва ,а козата я няма...

                  Коментар


                    #39
                    От 89 гласували, към настоящия момент 71 не спазват правилата, за движение по една или друга причина.И аз в това число-осъзнавам го. А какво ли щеше да е ако всички бяха гласували за първия отговор?Май трябва да се позамислим колеги.
                    Brava 1.6 16v ELX 2001г.
                    Punto М2 1.2 SX 2000г.
                    МРАЗЯ НАП!!!

                    Коментар


                      #40
                      Коцев, в случая с кравата е виновен стопанина на добичето. Случая с велосипедиста - убеден съм, че и водачът на колата е точно толкова виновен, колкото и колоездача. В 21.30 не виждам каква работа имаш с колело. За което убеден съм няма и помен от светлинка по себе си...

                      Коментар


                        #41
                        Аз нали разсъждавам все наопаки си мисля че всеки водач би трябвало да кара с такава скорост с която би успял да спре безопасно . Ако набора с колата се е движел със съобразена скорост в населеното място /защото кравите не са по пътищата / все пак е могъл да спре . Това е крава а не сърна или елен които могат внезапно с голяма скорост да ти изкочат на пътя .Просто човека е дремал зад волана .Според мен е имал възможност и да заобиколи добичето и да реагира по успешно ако се е движил с СЪОБРАЗЕНА скорост.За велосипедиста също . Може пък човека да е имал светлоотразител на колелото но колегата с Мерца пак според мен е пътувал рисковано . Сега ще съжалява че ще се наложи по съдилища да ходи и ще спи на тръни тощем но вече е късно. Някой по нагоре пишат че карат и със сто в града като по няма движение. Е това е вече престъпление . Трябва веднаж за винаги да се разбере че има няма движение в града се кара до 50 км .Просто не знаеш в кой момент от всеки храст може да изкочи човек пък било той пиян , откачен , луд и какъв ли не .Хей разберете че всичко това дето го пиша е за ваше добро.Не си усложнявайте и без това сложния живот . Че си пристигнал 10 минутки по рано кел файда .Ето и пример от друго естество но който отново показва че човек не знае от къде ще изкочи заека. Вчера съпругата ми си отива на село в Пунтото . Отива да налее вода от една чешма извън селото .Когато е ходила с мен аз винаги обръщам колата пред чешмата на тясно място . Когато тя ходи обръща колата на една поляна по далеч от чешмата . Та вчера отивайки отново минава през полянката която вече е обрасла с голяма трева и налита на един голям камък. Скъсва една алуминиева планка дето държи скоростната кутия и скъсва меката връзка на аспуха. Звъни ми и отивам с Мерца вдигаме на крик колата и махаме камъка. Завързах с тел скъсана та планка и така до Ловеч заварихме и поставехме нова мека връзка. Та извода какъв е . Съпругата се чуди че всеки път там обръща и камък не е имало но ето че някой го е оставил и е обрасъл с трева и хоп лежейки на тая кълка че там едва ли има нещо буф в камъка . Сега съжалява че е трябвало първо да слезе и огледа тревата но вече е късно. Втори път няма да го допусне и това е обица за ухото. За това и аз постоянно ви пея че празна пушка веднаж гръмва и прави поразии.Спазване , спазване и пак спазване на правилника му е цаката . :D :D :D :D
                        Фиат Панда 1.2 2006година
                        Синджира си идва ,а козата я няма...

                        Коментар


                          #42
                          Колега Коцев, "несъобразена скорост" е едно мнооого разтегливо, неточно и манипулируемо понятие, което е сложено в правилника за да може винаги да има виновен, независимо от обстоятелствата. За примерите дето ги дава в. Стандарт не може да се коментира без да се знаят повече обстоятелства.На мен лично ми се е случвало на косъм да избегна един колоездач: тръгнал някакъв дядо с явно архаично колело по междуградския път БЕЗ никаква светлина, отразител, дявол... Как самия той караше, не знам - вероятно по спомени. Просто в последния момент успях да врътна волана, видях го маха педали точно пред десния ми фар. Можех спокойно да го отнеса, не че карах бързо де. Мисълта ми е, че този дето прегазил колоездача... ми не се знае нищо за самия колоездач и как той е карал. Не можеш като един ограничен катаджия да лепнеш определението "несъобразена скорост" и край...Ами кравата що ще в 21:30 на пътя?А иначе си прав, че такива нещастия могат да се случат на всеки. Не ни остава друго освен да се молим да спи зло под камък... А за предупрежденията благодаря, всички имаме нужда от тях...
                          She was only a whisky maker but he loved her still.

                          Коментар


                            #43
                            коцев написа:
                            Това е крава а не сърна или елен които могат внезапно с голяма скорост да ти изкочат на пътя .
                            Не си прав. Виждал съм бягаща крава.Макар да се помайтапваме с теб, знаем, че си ни необходим - като Сократ в антична Атина - будната съвест от която имаме нужда. За предупрежденията - благодарим.
                            like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

                            Коментар


                              #44
                              Натиснах "Да. Безусловно", защото отговор "Да, през повечето време" според мен за моя случай е най-близък до този, но не е предвиден в анкетата. А като бързам съм забелязал, че и аз дето съм изгорил 300 грама да се засилвам преди следващия светофар, както и тоя дето се е влачил след мен още от предния светофар, но е изгорил само 100 грама, и двамата пак си чакаме на следващото "червено" един зад друг и смисъла е почти нулев да бързаш веднъж като си закъснял. Поне в нашия град за да хванеш зелената вълна трябва да покараш доста бавно поне от едно чевено до следващо зелено и тогава да почнеш да караш нормалното, а с бързане над разрешеното не става, а и с забавяне се получава само в тихите часове ако ги няма задръстванията да те подпрат.
                              Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                              Коментар


                                #45
                                Ето как изглеждат основните принципи модифицирани от мен:1. Никога не карам в насрещното, (защото като ме изпраскат откъдето не са ме очаквали да им изкоча, ще ми излезе солено като се окаже, че е по моя вина.)2. Никога не минавам на червено, дори при заседяло се от далеко зелено направо си отпускам газта защото знам какво следва и то жълтото си светва; (най-много на жълто - само ако се е очертавало спирачния път да ме спре в средата на кръстовището или в предницата на тоя зад мен).3. Превишавам разрешената скорост - с около 10-20 км/ч. ( като 10 е в града а 20 да е извън, за моя сметка си е, над 30-40 да превиша ми се вижда доста солено и неоправдано).4. Нигога не карам в БУС-лента (защото в моя град почти никъде няма такава, но за сметка на това често пускам потеглящи от спирката автобуси с включен мигач).5. Никога не засичам някой, (а пускам мигачи и се престроявам плавно, пак защото идва солено и откъм ламарини и откъм глоби).6. Паркирам на места, където не преча на преминаването на пешеходци, и ако "запушвам" гараж, си оставям габаритите за да си личи, че до минутки ще съм се върнал.7. Слагам колан в града, и извън града, защото ми е такъв навик, че одри докато вкарвам в гаража се забелязвам, че съм го сложил, това е като да излезеш от кенефа след като пуснеш водата, то си е автоматично заучено движение и трябва да му се свиква и който го няма да го изгражда като навик, защото спасява животи извън града, а ако го намаш като навик за в града, когато се наложи може и извънградско да се окажи, че си го забравил).8. Не говоря по GSM по време на шофиране (а спирам някъде и тогава вдигам).9. Имам аптечка, пожарогасител и светоотразителна жилетка. (по-евтино излизат тези неща да си си ги набавил профилактично, отколкот например ремонт на изгорял автомобил или безценния човешки живот).10. Винаги съм с добри гуми за сезона (и ги ползвам с няколко степени под теоретичните им възможности, защото никой не знае кога може да се пързулне по пясък дори и в най-сухия слънчев ден и изненадващо да изгуби контрол).11. Винаги спирам на пешеходна пътека. Стига да не карам прекалено бързо и с "набиване" на спирачките да не накарам този, които кара на метър зад мен да ми влезе в багажника.12. Карал съм пил. Никога не съм карал "пиян". Когато се е случвало да съм пил, съм ставал дори по-внимателен; (Точно една бира е разликата между двете състояния при някои типове хора и техния пол, раса, метаболизъм, огладнялост, тренинг или килограми.)13. Старая се да съм толерантен. Осигурявам предимство, изчаквам. (Ако някой прави обратното, него го гоня с пуснати дълги докато ни съвпадат маршрутите или не стане неразумна скороста или риска.)14. Ако се случи да ползвам клаксона не по предназначение, си го позволявам само в часовете на деня, когато никой нормален не би трябвало да спи, и то с много кратки бипвания а не с това просташко облягане върху клаксона.15. Фаровете ми са така регулмирани, че никой отсреща не ми присветква, ако карам на къси.16. Старая се да спирам плавно, а не да шашкам тези зад мен. Дори в критични ситуации "набивам" спирачки след, което леко отпускам и пак спирам възможно най-близко до автомобила пред мен, давайки достатъчно време за реакция и спирачен път на този зад мен. (особено важно е това на аутобан в чужбина да го можеш, защото трябва да подпреш коли от над 140 км час да паднат до примерно близо 14 км/ч за много кратко време при настигане на задръстване).17. Като наближавам кръстовище за да излизам от малка пресечка се престроявам плътно в дясно за да остане една лента свободна и да се влиза спокойно в същата пресечка, а не да чакам нагло посредата за да видя дали няма да ме пусне тоя, който по принцип е с предимство.18. Извънградско - не предприемам изпреварвания, които са рискови. Почти сто процентов запас от скорост и дистанция и видимост си осигурявам за да изпреваря дори и за най-досадния бавен тежък автомобил. А когато мен ме изпреварват рисково си отпускам газта защото не бързам да мра. Като е чисто и в насрещтното карам там с мигач да пазя и други измъкващи се след мен. Давам десен мигач да не пускам засвятканите зад мен или ляв за да им оставя път ако е безопасно да ме издухат.19. При скорост от еди си колко десетки километра в час си оставям двойно повече на същите единици метра дистанция. (например при 90 км/час поне 18 метра или еквивалента на три-четири коли разстояние).20. Никога не си пускам аварийните, когато реша, че ще спирам. За тази цел е измислен десен мигач, както и габаринтите светлини. Аварийни означават, че имам повреда и моля ако съм в средата на кръстовище да ме бутнете за да го освободя. Аварийни ползват нагли типове дето се надяват, че задния е по правило виновен.21. Не карам на габарити, тази практика може да подлъже накого, че си спрял. ( Габарита е за очертавани на размерите на МПС-то докато е спряно някъде, а не за да има нещо светнато при движение в зимния сезон.)22. Не оставам дори спрял на места където заемам лентата за същата посока и не остава друга свободна в нея посока, и бибиткам на тези които си позволяват да го правят и те карат да ги заобикаляш при натоварено движение отсреща. (Има си странични улички за такива спирания за престой, дори и да си вътре в автомобила. В крайна сметка нямам нужда да ме изхакат или да ми смъкнат огледалата за да се науча.)Прави и ти като мен ако искаш да имаш по-малко ядове и по-радко! В крайна сметка всеки сам си знае докъде, така че после де не се вайка, че сам си е виновен. Все пак моя скромен опит е от 99-та насам и е общо под 100 хил км за сега. Може и по-внимателен да стана. Ще пускат ли още от онези златни талони за непровинили се в течение на еди си колко години с право на компромис откъм точки при евентуално дребно нарушение?
                                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                                Коментар

                                Working...
                                X