Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Протест във връзка високите горива.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    където греша може да ме поправите, извинявам се за некомпетентността си За производителността- това ако е вярно то значи идва от прекалено голямата бюрокращина в тази държава. Ако има друго обяснение ще го изслушам. Но това че един грък, французин и т.н. работи ***пъти повече от мен, хайде моля ви. Според мен разликата идва от това че в нашата страна е само управници и началници.А и ако може някой да каже колко пари струва 1л нафта(без акциз) и колко пари е акциза, че ми е интересно
    Bravo TD100 98'- това в Гаража
    Brava TD100 96'- Мир на праха и...
    Bravo TD100 97'- новата придобивка на брат ми....
    Какво остана да ви кажа освен "Fiat Diesel Power Forever"

    Коментар


      #32
      в другата тема за протеста заради скъпия дизел имаше нещо като разбивка на цената. ако не се лъжа - 48-50 стотинки е чистата цена на 1 литър дизелово гориво. останалото е акциз, ддс на акциза, печалба на дизелстанциите и други.

      Коментар


        #33
        Gosho_777 написа:
        където греша може да ме поправите, извинявам се за некомпетентността си За производителността- това ако е вярно то значи идва от прекалено голямата бюрокращина в тази държава. Ако има друго обяснение ще го изслушам. Но това че един грък, французин и т.н. работи ***пъти повече от мен, хайде моля ви. Според мен разликата идва от това че в нашата страна е само управници и началници.А и ако може някой да каже колко пари струва 1л нафта(без акциз) и колко пари е акциза, че ми е интересно
        Утре, че сега ми се спи.Закон за акцизите от тук:http://www.minfin.bg/bg/documents/?c...%D0%B5Сега да обясня доколкото мога за прословутата производителност. Изобщо не претендирам за изчерпателност. Производителността на труда се обуславя от доста фактори, голяма част от които не са човешки - т.е. това че бъхтиш като вол 8 часа не е производителност. Важен е резултата от тази дейност - крайният продукт, стока или услуга. Ако в производството се използва механизация, високи технологии, ако има добра организация, това спомага за повишаване на производителността. Една машина от 65та не може да произвежда толкова и със същото качество като машина от 95та да речем. За да съм точен - не зависи само от машините -не можеш да използваш в производство въпросната машина модел 95, а оператор на нея да е работник "модел 65та". Имам предвид, трябва и квалифицирана работна ръка...Друго важен фактор е "добавената стойност", но не тази от данъка Можеш да произведеш 1000 единици продукт при печалба от 0,1 евро. Това както и да го гледаш си е 100 евро печалба.Можеш обаче и да произведеш 100 продукта с печалба 1 евро и това ти носи пак 100 евро. Това са само общи щрихи, но се надявам да съм бил полезен.А за колегата от долния пост - ако цената се определяше така, то на ръководните постове в петролните компании щяха да са врачки, ча не мениджъри. Все пакй има себестойност на продукта, норми на печалба, не е съвсем така, на юруш.
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          #34
          Gosho_777 написа:
          А и ако може някой да каже колко пари струва 1л нафта(без акциз) и колко пари е акциза, че ми е интересно
          1000 л дизел = 1417 лв производствена цена + 600 лв акциз + 403,40 лв ДДС = 2420,40 лв крайна цена на едро.Трудно може някой да ти даде точна разбивка кое колко струва за производството на 1 л бензин, първо че говорим за дневна преработка на милиони тонове, второ че цената не се определя така, както си мислим - калкулиране на разходите + надценка = цена.Цената се определя от пазара. Представи си една борса за зарзавати (горива), различните търговци продават на различни цени, но те винаги се въртят около една и съща стойност, като разликите са пренебрежимо малки. Какво прави всяка една рафинерия, отваря си програмката, вижда как се търгува дизелът, примерно - аха 2430 лв за 1000 л, хм, аз ще го пусна на 2429 лв, дано не съм на загуба. И така всеки ден се следи как се движат цените при другите, какви фючърсни сделки се сключват и т.н. Най-грубо казано, ама наистина грубо, взема се цената на дизелът, примерно, на еди коя си борса и се използва същата цена тук. След 1 месец, можеш да си направиш някаква приблизителна сметка дали си на кяр или не си.Те така се определя цената, най-най-общо казано.

          Коментар


            #35
            Re: Протест във връзка високите горива.

            Слав написа:
            http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=993413#993413 http://nissanbg.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=9751 http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=2&t=90710 http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=2&t=90797 http://bmwpower-bg.net/forums/viewto...577&highlight= http://www.mbclub.bg/forums/index.ph...4&#entry117174 http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic...e2982cf20acccd http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=24388 Протеста се заформя.Къде сме ние, колеги?Евтино ли ви е?Нашата позиция по въпроса каква е?Кеф ли ни е да сипваме "злато" в колите си?Защо линка към нашия форум липсва??
            Като чета коментарите - явно не сме никъде колега....Затова - четете си тая тема и си вегетирайте! http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%ED%E0%F2%E0
            VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
            VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
            VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
            VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
            Нека Силата на бъде с Нас...

            Коментар


              #36
              Май нашите монополисти Лук.-Нефтохим пак се успокоиха и почнаха с волностите преди два дена цената на бензина се качи с по 3-4 стотинки http://ipo.bg/Default2.aspx?ArticleI...e20aa&open=sec , а вижте какво става с петрола http://dnes.dir.bg/2008/08/23/news3314492.html като се има предвид качването на долара и цената на петрола преди 2 месеца от 145-150$ сега горивата трява да са 10-15 ст. надолу, а коп....тата си позволяват да ги вдигат.
              --Старата ръжда любов не хваща!--
              156 sportwagon 1,9 jtd 115
              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

              Коментар


                #37
                мдам...А какво да се каже да газта? Когато всичко поскъпна - естествено се дигна и тя. Но сега всичките горива са с по около 20-30 стотинки грубо по-ефтини, а газта падна само с 3... май ги е яд за газовите коли и някакси виждам, че тенденцията е газ с цената на другите горива... Е тва не мога да преживея и много се нервирам, а че с тоя свършек на петрола цените ще си се вдигат - това си е ясно...

                Коментар


                  #38
                  Колега той петрола не свършва. Всичко е спекулация на САЩ , защото те са ударили ръка на петрола по цял свят с изключение на Руските залежи. В момента онея кърлежи (Американците) се облагодетелстват от чуждия петрол , тъй като залежите при Аляска са запечатани и е забранено (още от времето на Буш - старши ) тези залежи да се използват , пускането им в експоатация е разрешено тогава , когато залежите по цял свят привършат , за да може да има за тях , когато другите вече нямат. А относно газта , метана и природния газ нямат нищо общо с цената на петрола , тъй като те не се добиват при обработката на петрол , дори цената на дизела трябва да е доста по- автономна защото дизел се добива на практика от всичко , но с подходящ катализатор.
                  .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

                  Коментар


                    #39
                    ivan_enchev написа:
                    . А относно газта , метана и природния газ нямат нищо общо с цената на петрола , тъй като те не се добиват при обработката на петрол , дори цената на дизела трябва да е доста по- автономна защото дизел се добива на практика от всичко , но с подходящ катализатор.
                    Градски,Познавам един инж.химик-Иван Енчев. Просто съвпадение на имената.Не се заяждам, но от какво се произвежда пропан-бутана?Ако не се лъжа от нефта. И когато на последния варира цената и неговата мърда.Лошотое, че барела падна до 111-115$ а газта не мръдна. А днес в милия наш гр. Плевен се вдигна с 0.01лв.А сега по въпроса.Преди време имаше тема "Горивата поскъпват, наливайте до горе"( по смисъл ).Ако някой мисли, че като постоянно пълни до горе той протестира, много се лъже.Намалете консумацията,карайте само при необходимост,ползвайте градския транспорт и може да им ефект макар и малък.То си е казано. Търсенето определя предлагането. Е, няма да тръгнат с цистерните да ни зареждат по домовете, но все пак..чичо Нено
                    Fiat Punto 1,1- 1996г.
                    газ-бензин , "Lovato"

                    Коментар


                      #40
                      В България пазарните принципи не работят, така че с призиви от времето на Димитър Попов няма да се оправят нещата.
                      Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                      Коментар


                        #41
                        :D Нено , грешката е моя . Исках да напиша за природната газ , но така както съм го написал влиза и пропан бутана май. Признавам не беше нарочно. :D
                        .... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!

                        Коментар


                          #42
                          sugarboy написа:
                          В България пазарните принципи не работят, така че с призиви от времето на Димитър Попов няма да се оправят нещата.
                          Наистина си прав, че с призиви от онова време, нещата няма да се решат, но предложи друг начин.Аз ограничавам потреблението, ползвам колата когато ми е необходимо, ползвам градския транспорт и това е за габаритите на Плевен е поносим , дори и си позволявам да ходя пеш. )чичо Нено
                          Fiat Punto 1,1- 1996г.
                          газ-бензин , "Lovato"

                          Коментар


                            #43
                            Няма и 5 дена и днес отново http://ipo.bg/Default2.aspx?ArticleI...a-8701f933254a
                            --Старата ръжда любов не хваща!--
                            156 sportwagon 1,9 jtd 115
                            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                            Коментар


                              #44
                              Тая пък тъпотия защо и на какво отгоре. С риск да се повторя за n-ти път - няма такава тъпа държава.
                              The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

                              Коментар


                                #45
                                Lane Staley написа:
                                Gosho_777 написа:
                                където греша може да ме поправите, извинявам се за некомпетентността си За производителността- това ако е вярно то значи идва от прекалено голямата бюрокращина в тази държава. Ако има друго обяснение ще го изслушам. Но това че един грък, французин и т.н. работи ***пъти повече от мен, хайде моля ви. Според мен разликата идва от това че в нашата страна е само управници и началници.А и ако може някой да каже колко пари струва 1л нафта(без акциз) и колко пари е акциза, че ми е интересно
                                Утре, че сега ми се спи.Закон за акцизите от тук:http://www.minfin.bg/bg/documents/?c...%D0%B5Сега да обясня доколкото мога за прословутата производителност. Изобщо не претендирам за изчерпателност. Производителността на труда се обуславя от доста фактори, голяма част от които не са човешки - т.е. това че бъхтиш като вол 8 часа не е производителност. Важен е резултата от тази дейност - крайният продукт, стока или услуга. Ако в производството се използва механизация, високи технологии, ако има добра организация, това спомага за повишаване на производителността. Една машина от 65та не може да произвежда толкова и със същото качество като машина от 95та да речем. За да съм точен - не зависи само от машините -не можеш да използваш в производство въпросната машина модел 95, а оператор на нея да е работник "модел 65та". Имам предвид, трябва и квалифицирана работна ръка...Друго важен фактор е "добавената стойност", но не тази от данъка Можеш да произведеш 1000 единици продукт при печалба от 0,1 евро. Това както и да го гледаш си е 100 евро печалба.Можеш обаче и да произведеш 100 продукта с печалба 1 евро и това ти носи пак 100 евро. Това са само общи щрихи, но се надявам да съм бил полезен.А за колегата от долния пост - ако цената се определяше така, то на ръководните постове в петролните компании щяха да са врачки, ча не мениджъри. Все пакй има себестойност на продукта, норми на печалба, не е съвсем така, на юруш.
                                доста точно описание на производителността на труда. по-кратко производителноста е това което човек произвежда, а не колко труд и усилие влага, затова колкото по-осигурен е с оръдия на труда и капитали, толкова по-производителен е труда на човек при равни други условия.
                                "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                                (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                                Коментар

                                Working...
                                X