Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво става ,когато се спука гума??

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ние с колегата със служебната Фиеста преди време успяхме в една дупка да изпуснем и двете леви гуми. Скороста беше около 100 , гумите паднаха веднага след удара в дупката , но колата си остана управляема и нямаше ексцесии. Страшното дойде после когато почна да се стъмва , МТЕЛ нямаха обхват , чакалите вият наоколо
    Brava 1.6 ELX

    Коментар


      #17
      Ех всички сте пукали с голяма скорост аз една сутрин се сабудих тръгнах както съм без хидравлика си бях свикнал да правя всякакви маневри с едната ръка, но тази сутрин беше различно завивам с двете ръце мъжката и много трудно след като се замислих спрях и видях чисто новата ми зимна гума (на под 1000 км.) мека добре, че неминах много да я нарежа цялата и видях видийка за гипскартон. От тогава си оглеждам гумите преди тръгване за изненади. П.С колата не дърпаше наникаде нито се чуваше странен шум единствено симптома беше трудно въртене.
      Fiat punto 1,1
      Fiat bravo 1,6 16v
      Fiat bravo 2,0 20v
      Honda civic 1,5
      BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

      Коментар


        #18
        NikMar написа:
        ...... Имам и куриозни случаи на спукване. Веднъж настъпих един болт с предната гума, и се заби в задната която в последствие за нищо не стана. ...
        Това наистина си се получава така и не е никак куриозно,а закономерно,въпрос на късмет обаче е дали ще се забие в гумата,така се получава и при настъпване на пирон,разбира се зависи с каква скорост се минава през него и в каква посока спрямо дължината му.

        Коментар


          #19
          Изводът е "не правете компромиси с гумите"
          "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

          ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
          Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

          Коментар


            #20
            След всичките случки ще се опитам да поясня ситуацията от чисто физическа гледна точка.В случай на спукване на предна гума, налягането пада и с това се увеличава контактната площ на гумата. Съответно триенето, което е в пъти по-високо от това което има другата гума. Вследствие на това в зоната на триене на спуканата гума се получава точка на въртене, като въртящият момент е пропорционален на ширината на автомобила. Колкото е по-широк, толкова силата на завъртане е по-голяма. Водача получава сигнал за това във волана, който иска да се измести в посока, от която страна е спуканата гума. От това събитие произтичат няколко ситуации.1. Ако колата е без хидравлика на волана, която да подпомогне на водача да удържи със силата на ръцете си волана в посоката на траекторията, колата ще се завърти в посока на спуканата предна гума. Да му пожелаем да има здрави ръце. Спасителен вариант е когато пътят е в лек завой в посоката на спуканата гума. В противен случай усилието във волана което трябва да упражни с ръце е приблизително двойно. И в двата случая трябва да се удържи волана в посока на траекторията на автомобила и да се отпусне педала на газта, като се изчака да се намали скоростта до пълна управляемост. При натискане на спирачка положението в по-голямата си част се влошава, защото момента на завъртане на колата се увеличава. 2. Ако колата е с хидравлика, силата, която трябва да се приложи във волана за да се компенсира въртящия момент е пренебрежимо малка и напълно във възможностите на шофьор да запази моментната траектория. Друг е случая когато жена, усетила внезапно теглене в една или друга посока да се панира и да натисне спирачка и да започне да върти волана в произволна посока, мислейки че така ще подобри положението на колата и себе си съответно.При спукване на задна гума е опасен варианта, когато колата е със задно предаване, подава се газ и е в лек завой, обратен на страната на спуканата гума. Пак се отпуска газта и натискането на спирачката малко подобрява управляемостта, тъй като се създава втори въртящ момент в предния мост, който се противопоставя на въртящия момент в задния. Задължително се коригира траекторията с волана. Във всички останали случаи колата остава напълно управляема.Ситуацията със спукана гума се влошава пропорционално с увеличаването на скоростта, тъй като силите на триене в гумите се намаляват и при рязко спадане на едната, разликите в триенето на здравата и спуканата гума са драстични. От това следва че силата на появилия се въртящ момент се увеличава значително и завъртането на колата е много вероятно. Тук само умели шофьори могат да овладеят колата, защото мигновенната реакция (от спукването и усещането на "теглене" във волана) е единствената спасителна.Няколко частични случаи. При коли с по-тесни гуми момента на завъртане на колата е по-силен поради малката големина на контактната площ в здравата гума и съотвенто по-малката съпротивителна сила на триене. Летите джанти в комбинация с нископрофилни гуми са по-опасни, тъй като при удар в ръб на пътя е по-вероятно да се отчупи парче от джантата и налягането в гумата да падне на нула в рамките на секунда. В останалите случаи при леко огъване на джантата гумата прави няколко десетки оборота в полу-спаднало състояние, през което време водача може да усети леко теглене в съответната посока и инстинктивно да намали скоростта до пълна управляемост. За нашите пътища осеяни с остри и дълбоки дупки е най-добре да се кара с оригиналните железни джанти, защото те са по-пластични и при всякакви скорости никога не се чупят до състояние да се намали налягането в гумата на нула. Друг е въпроса когато възникне широк, обилен срез.Сега и малко известни моменти за спасяване от спукване на гума. Никога, ама никога не изпреварвайте на магистрала минавайки през локалното (най-дясно) платно. Там концентрацията на остри предмети е в десетки, да не кажем стотици пъти над тази в пътните ленти. Острите метални, стъклени и пластмасови парчета, камъчета и пирони, видии и всякакви разновидности на закрепващи елементи се изтласкват от движещите се коли встрани от пътя и се наслагват или в разделната тревна ивица в средата или в локалното платно, където интензитета на движение е праткически нулев. При изпреварване от локалното платно при тези 100-тина метра да "ХВАНЕТЕ" остър предмет с гумата е почти 100% и само ъгъла на атака на гумата може да определи дали ще последва спукване или няма да има. Маневрата е крайно рискована.Също така е опасно да се кара плътно (по чертата) в лявата страна на най-лявата пътна лента. Когато станем истинска европейска държава, тогава ще имаме постоянна подрръжка на магистралите, , не само снегопочистване, но и пълно почистване и отстраняване на хрева, дървета и храсти на 2 метра от платното на движение с цел осигуряване на пълна видимост и безопасност на движение. за илюстрация един пълно оборудван UNIMOG може да поддържа цялата магистрала Тракия, но ние нали сме бедна държава със скъпи пътни такси и налози....Какво може един UNIMOGМоже да съм пропуснал нещо, тъй като дори навотареността на колата, положението на багажа и пътниците също оказва влияние на момента на въртене, породен от спукването на гумата. Затова карайте с разрешените скорости, здраво хванали волана и внимание на 100%.

            Коментар


              #21
              Stilo написа:
              След всичките случки ще се опитам да поясня ситуацията от чисто физическа гледна точка.В случай на спукване на предна гума, налягането пада и с това се увеличава контактната площ на гумата. Съответно триенето, което е в пъти по-високо от това което има другата гума. Вследствие на това в зоната на триене на спуканата гума се получава точка на въртене, като въртящият момент е пропорционален на ширината на автомобила. Колкото е по-широк, толкова силата на завъртане е по-голяма. Водача получава сигнал за това във волана, който иска да се измести в посока, от която страна е спуканата гума. От това събитие произтичат няколко ситуации.1. Ако колата е без хидравлика на волана, която да подпомогне на водача да удържи със силата на ръцете си волана в посоката на траекторията, колата ще се завърти в посока на спуканата предна гума. Да му пожелаем да има здрави ръце. Спасителен вариант е когато пътят е в лек завой в посоката на спуканата гума. В противен случай усилието във волана което трябва да упражни с ръце е приблизително двойно. И в двата случая трябва да се удържи волана в посока на траекторията на автомобила и да се отпусне педала на газта, като се изчака да се намали скоростта до пълна управляемост. При натискане на спирачка положението в по-голямата си част се влошава, защото момента на завъртане на колата се увеличава. 2. Ако колата е с хидравлика, силата, която трябва да се приложи във волана за да се компенсира въртящия момент е пренебрежимо малка и напълно във възможностите на шофьор да запази моментната траектория. Друг е случая когато жена, усетила внезапно теглене в една или друга посока да се панира и да натисне спирачка и да започне да върти волана в произволна посока, мислейки че така ще подобри положението на колата и себе си съответно.При спукване на задна гума е опасен варианта, когато колата е със задно предаване, подава се газ и е в лек завой, обратен на страната на спуканата гума. Пак се отпуска газта и натискането на спирачката малко подобрява управляемостта, тъй като се създава втори въртящ момент в предния мост, който се противопоставя на въртящия момент в задния. Задължително се коригира траекторията с волана. Във всички останали случаи колата остава напълно управляема.Ситуацията със спукана гума се влошава пропорционално с увеличаването на скоростта, тъй като силите на триене в гумите се намаляват и при рязко спадане на едната, разликите в триенето на здравата и спуканата гума са драстични. От това следва че силата на появилия се въртящ момент се увеличава значително и завъртането на колата е много вероятно. Тук само умели шофьори могат да овладеят колата, защото мигновенната реакция (от спукването и усещането на "теглене" във волана) е единствената спасителна.Няколко частични случаи. При коли с по-тесни гуми момента на завъртане на колата е по-силен поради малката големина на контактната площ в здравата гума и съотвенто по-малката съпротивителна сила на триене. Летите джанти в комбинация с нископрофилни гуми са по-опасни, тъй като при удар в ръб на пътя е по-вероятно да се отчупи парче от джантата и налягането в гумата да падне на нула в рамките на секунда. В останалите случаи при леко огъване на джантата гумата прави няколко десетки оборота в полу-спаднало състояние, през което време водача може да усети леко теглене в съответната посока и инстинктивно да намали скоростта до пълна управляемост. За нашите пътища осеяни с остри и дълбоки дупки е най-добре да се кара с оригиналните железни джанти, защото те са по-пластични и при всякакви скорости никога не се чупят до състояние да се намали налягането в гумата на нула. Друг е въпроса когато възникне широк, обилен срез.Сега и малко известни моменти за спасяване от спукване на гума. Никога, ама никога не изпреварвайте на магистрала минавайки през локалното (най-дясно) платно. Там концентрацията на остри предмети е в десетки, да не кажем стотици пъти над тази в пътните ленти. Острите метални, стъклени и пластмасови парчета, камъчета и пирони, видии и всякакви разновидности на закрепващи елементи се изтласкват от движещите се коли встрани от пътя и се наслагват или в разделната тревна ивица в средата или в локалното платно, където интензитета на движение е праткически нулев. При изпреварване от локалното платно при тези 100-тина метра да "ХВАНЕТЕ" остър предмет с гумата е почти 100% и само ъгъла на атака на гумата може да определи дали ще последва спукване или няма да има. Маневрата е крайно рискована.Също така е опасно да се кара плътно (по чертата) в лявата страна на най-лявата пътна лента. Когато станем истинска европейска държава, тогава ще имаме постоянна подрръжка на магистралите, , не само снегопочистване, но и пълно почистване и отстраняване на хрева, дървета и храсти на 2 метра от платното на движение с цел осигуряване на пълна видимост и безопасност на движение. за илюстрация един пълно оборудван UNIMOG може да поддържа цялата магистрала Тракия, но ние нали сме бедна държава със скъпи пътни такси и налози....Може да съм пропуснал нещо, тъй като дори навотареността на колата, положението на багажа и пътниците също оказва влияние на момента на въртене, породен от спукването на гумата. Затова карайте с разрешените скорости, здраво хванали волана и внимание на 100%.
              Леле Stilo човече-Благодаря ти за този пост
              "Що за човек е човекът, който не прави света по-добър?"

              Коментар


                #22
                Усещането при откъснат вентил (на вътрешна гума) на предна гума при скорост 120 км/ч е, че булдозер се опитва да те изблъска странично. Yellow_Flash_Colorz_PDT_41 Ако не държах волана с двете ръце, много е вероятно да не бях успял да удържа колата. Подкрепям колегите, които препоръчват това положение, особено при висока скорост. Небрежното хващане на волана с два пръста, придържането с обратен захват в долния край и кършенето на стойки - това е игра на руска рулетка със собствения живот и този на околните... В статията Налягане в гумите и поведение върху мокра настилка има картинки, които илюстрират някои от нещата описани от Stilo.
                ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                Коментар


                  #23
                  Чета ви и попивам всичко-благодаря за съветите
                  "Що за човек е човекът, който не прави света по-добър?"

                  Коментар

                  Working...
                  X