Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво става ,когато се спука гума??

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво става ,когато се спука гума??

    Колеги, Да чукна на дърво още не ми се е случвало да спукам гума но то време има-та да попитам:-какво е чувството? как е правилно да се реагира? Ако някои го е преживявал това моля да сподели с две -три приказки (дано не повтарям някоя тема)
    "Що за човек е човекът, който не прави света по-добър?"

    #2
    Re: Какво става ,когато се спука гума??

    MOYA написа:
    Колеги, Да чукна на дърво още не ми се е случвало да спукам гума но то време има-та да попитам:-какво е чувството? как е правилно да се реагира? Ако някои го е преживявал това моля да сподели с две -три приказки (дано не повтарям някоя тема)
    имаше много интересен филм на дискавъри по темата ама не го пазя...иначе...просто се надяваш да не караш бързо като ти се случи...и да не се панираш...ако караш нормално със съобразена скорост и не е в момент в които правиш някое лудо изпреварване немисля че ще има проблем...лошо е ако си в завой но пак може да се овладее колата...важното е хладнокръвие и бърза реакция...
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #3
      Аз при 150 на магистралата спуках задна (за щастие). Усещане - никакво, колата си остана напълно стабилна, това, което ме наведе на мисълта, че е спукана гума беше плющящия звук. Спрях, сложих резервната, спуканата беше за изхвърляне. Не ми се мисли какво би се случило ако беше предна.
      Shit happens, sometimes...
      Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
      Marea 1.8 HLX - червена като аватара

      Коментар


        #4
        Мога да ти кажа какво е когато жена с Уно пука предна гума на магистралата с 100км./ч."Таван" няколко пъти..., слава Богу жива и здрава
        BMW E90 320D
        ех. FIAT COUPE 2.0 16V
        ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
        ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

        Коментар


          #5
          1. Не си уточнил за каква гума става въпрос. Ако спукаш определена гума, може да отидеш на гинеколог или в гражданското 2. Иначе не се плаши - ако е задна не е страшно, ако е предна е по-страшно, и то само ако караш с висока скорост и има насрещно движение или пътя е тесен.Всъщност има разлика между спукана и гръмнала гума. Ако е само спукана - то гумата вероятно ще изпусне за определено време, и ще усетиш. Колата ще почне да те тегли в едната посока и ще се чува характерен шум. Ако е задна гума, ще почне да ти "ходи" задницата по завоите.Ако гръмне гума, тогава е страшното, защото гърми със силен звук, от който се стряскаш и се панираш. Не се знае как ще реагираш самия ти - може да дръпнеш рязко волана на някъде... Затова е хубаво винаги да държиш здраво волана, желателно с двете ръце. Особено при по-високи скорости.Иначе на мен лично не ми се е случвало.Спуквал съм 2 гуми наведнъж, при преминаване през гадна дупка пълна с вода. И двете гуми от едната страна заминаха, като едната беше само спукана, но другата направо я хвърлих. Дано не ти се случва де...

          Коментар


            #6
            С 90 км спуках предна гума на ИВЕКОТО и изобщо не мрудна и много стабилоно си остана а и плюс това беше малко претоварено
            ланчия либра 2.4 jtd 150к 2005 г--учебна

            Коментар


              #7
              С батко ми спукахме предна дясна гума на магистралата с 180км/ч с Ауди А4 комби . Колата не мръдна , а батко ми каза ,че нещо волана почнал леко да му завива на дясно и така разбра, че е спукал. Аз пък разбрах само от миризмата на изгоряла гума. Естествено гумата беше за боклука после. Най- неприятното е ,че беше вечер и тряваше да светиме с телефоните за да я смениме.
              Fiat Bravo 99г.(Goodbye) ,Citroen Xsara VTS 99г., Mercedes C 220 CDI 2000г.

              Коментар


                #8
                Immortal написа:
                1. Не си уточнил за каква гума става въпрос. Ако спукаш определена гума, може да отидеш на гинеколог или в гражданското 2. Иначе не се плаши - ако е задна не е страшно, ако е предна е по-страшно, и то само ако караш с висока скорост и има насрещно движение или пътя е тесен.Всъщност има разлика между спукана и гръмнала гума. Ако е само спукана - то гумата вероятно ще изпусне за определено време, и ще усетиш. Колата ще почне да те тегли в едната посока и ще се чува характерен шум. Ако е задна гума, ще почне да ти "ходи" задницата по завоите.Ако гръмне гума, тогава е страшното, защото гърми със силен звук, от който се стряскаш и се панираш. Не се знае как ще реагираш самия ти - може да дръпнеш рязко волана на някъде... Затова е хубаво винаги да държиш здраво волана, желателно с двете ръце. Особено при по-високи скорости.Иначе на мен лично не ми се е случвало.Спуквал съм 2 гуми наведнъж, при преминаване през гадна дупка пълна с вода. И двете гуми от едната страна заминаха, като едната беше само спукана, но другата направо я хвърлих. Дано не ти се случва де...
                Благодаря колега,
                "Що за човек е човекът, който не прави света по-добър?"

                Коментар


                  #9
                  Челен опит от миналата есен: изпуснал винтил (както се оказа после, след като колегата ///// я огледа) на задна дясна при 80-90 на прав магистрален участък (к.к. Дружба - Златни пясъци) по време на задминаване - изведнъж колата взе да се носи странно при най малкото трепване на волана, все едно караш на лед или има адски силен страничен вятър, или както като те блъсне вулната, когато се разминеш с камион с голяма скорост... или ти се олюлее от внезапно леко завиване на свят и ти прималее... абе някакво такова откачено усещане е. Колата в никакъв сучай не става неуправляема, ама аз се шашнах малко от странното ново усещане и веднага намалих. А след около 20-30 секунди се чу и познатото стържене от спаднала на джанта гума... Абе яко адреналин е, особено като се замислих какво щеше да стане ако беше на даже лек завой главата ми запулсира... Ама както спомена колегата спокойствието миу е майката, никаква паника и винаги държиш яко волана. Аз лично си позволявам разпуснатост до около 60-70км/ч, над това съм стриктно на "2 без 10" ръцете на волана и не се отклонява вниманието и за секунда, особено, от как се кара и малко дете в колата... че не се знае кога...П.С.: Мое мнение, ама то зависи и каква гума верно спукаш - ако е някоя нископрофилна мойе и с 200 да не я усетиш, ама ако е някоя висока ще питам аз как ще се чустваш, па било то и с 40-50... А за третата спутана гума спомената горе... там нямам коментар... там работата е дебела и дълга... тема де

                  Коментар


                    #10
                    Странно е ,че в 80% от случките не се е разбрало!! Добре ,че е така защото бях почнал Фобия да равивам Yellow_Flash_Colorz_PDT_38
                    "Що за човек е човекът, който не прави света по-добър?"

                    Коментар


                      #11
                      bubachko написа:
                      Челен опит от миналата есен: изпуснал винтил (както се оказа после, след като колегата ///// я огледа) на задна дясна при 80-90 на прав магистрален участък (к.к. Дружба - Златни пясъци) по време на задминаване - изведнъж колата взе да се носи странно при най малкото трепване на волана, все едно караш на лед или има адски силен страничен вятър, или както като те блъсне вулната, когато се разминеш с камион с голяма скорост... или ти се олюлее от внезапно леко завиване на свят и ти прималее... абе някакво такова откачено усещане е. Колата в никакъв сучай не става неуправляема, ама аз се шашнах малко от странното ново усещане и веднага намалих. А след около 20-30 секунди се чу и познатото стържене от спаднала на джанта гума... Абе яко адреналин е, особено като се замислих какво щеше да стане ако беше на даже лек завой главата ми запулсира... Ама както спомена колегата спокойствието миу е майката, никаква паника и винаги държиш яко волана. Аз лично си позволявам разпуснатост до около 60-70км/ч, над това съм стриктно на "2 без 10" ръцете на волана и не се отклонява вниманието и за секунда, особено, от как се кара и малко дете в колата... че не се знае кога...
                      Благодаря колега,
                      "Що за човек е човекът, който не прави света по-добър?"

                      Коментар


                        #12
                        MOYA написа:
                        Странно е ,че в 80% от случките не се е разбрало!! Добре ,че е така защото бях почнал Фобия да равивам Yellow_Flash_Colorz_PDT_38
                        Те колегите са го споменали,когато само спукаш гума не е толкова страшно,понеже тя спада за някакво време.По-опасно е когато гумата направо се пръсне,но това сега с тези безкамерни гуми е малко по-трудно да стане,друго е когато имаше и вътрешни гуми.Сега за да я пръснеш тази гума то трябва направо да я разпориш на нещо или да я нацелиш в някоя яка дупка,или самата гума да е била много напомпена(или под голям товар) и при спукването голямото налягане създадено в нея да я пръсне.Но пак ти казвам това се случва много рядко(мое мнение),разбира се предполагам изобщо не говорим за гуми,които са много стари,нацепени с накъсана армировка.

                        Коментар


                          #13
                          Мда, това и аз си го мислих да го напиша. С безкамерните гуми е много трудно да се гръмне, освен ако предварително няма балон на гумата.Затова от време на време си оглеждай гумите за ненормални издатини - т.нар. балони. Получават се много често при удар на гума в бордюр. Скъсват се конците вътре в гумата, мястото отслабва и се надува повече от останалата част на гумата. В последствие от там може да тръгне разкъсване на гумата и евентуално "гърмене".

                          Коментар


                            #14
                            За толкова години зад волана /от 1979 имам книжка не съм професионалист/ съм пукал доста гуми, понякога се е случвало като серия през ден през два и направо се шашкаш на куцуза си, да чукам на дърво отдавна не ми се е случвало. Имам и куриозни случаи на спукване. Веднъж настъпих един болт с предната гума, и се заби в задната която в последствие за нищо не стана. Друг път за да направя път на една магарешка каруца отбих в тревата и си срязах на един камък чисто нова предна гума нямаше и 1000 км и нея я хвърлих, заради едно тъпо магаре хвърлих 70 лв. на боклука.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              Когато спуках предна гума на Мареата, колата започна да ми носи на дясно - предна дясна. Волана ми стана по-странен. Тъпото е, че от Студентски град, до Центъра карах със вече спукана гума - омекнала, по Цариградско бях със 110. И постоянно дърпаше. И после като я видях...общо взето трябва спокойствие.

                              Коментар

                              Working...
                              X