Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Воден двигател :")=)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Воден двигател :")=)

    Какво ще кажете в двигатела да не се изполава за горене бензин, пропан-бутан или метан ами чист "H2" (Водород). Както знаем от химията Водорода е изключително калоричен и ще може да работи и с по-високо налягане в цилиндрите без детонации :")) (предполагам де) и все пак ето линк http://www.spiritofmaat.com/archive/...rplans_doc.htm :")) п.п. очаквам коментари и мнения

    #2
    По лично моя прогноза водорода никога няма да стане масово гориво. (Както и метана между другото)... нито друго газово гориво с критична температура по-ниска от околната (това означава че принципно не може да се втечни при нормална температура). Трудностите при съхраняване са огромни, а самото съхраняване - неефективно. По проблема за водородните резервоари се работи от десетки години, но забележим напредък не е отбелязан.Тези които искат да видят горивото на бъдещето трябва да гледат за:1. течност или твърдо тяло при нормална температура.2. Възстановим източник от растителен произход.Тоест: спирт - етилов и метилов, растителни масла - слънчогледово, рапично и др.под.Тези които искат да видят автомобила на бъдещето, обаче, трябва да гледат по-скоро към електро двигателите и свръх-ефективни акумулатори на енергия. Аз лично залагам на маховичните акумулатори... В края на краищата по-ефективно и ефтино е, енергията да се произвежда на едро в електроцентралите и да се използва там където е нужна.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      А, а отностно цитираната статия - пълна мъгла. Енергията нужна за електролиза на водата е повече отколкото ще се получи при изгарянето на водорода и кислорода, получен при реакцията. Тоест описаната конструкция, всъщност ще се движи от енергията на акумулатора, при това крайно неефективно, заради четворното преобразуване на енергията: електрическа -> химична -> топлинна -> механична. Далеч по-ефективно ще е да свържеш електромотор директно към акумулатора.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        moje s voda, predi nqkolko dni gledah po diskovery za edin qponski ostrov deto e celiq park-rezervat, super ekologicheh, i cqloto naselenie kara avtomobili s voda.principa mai beshe elektroliza, sipvat si voda v rezervoara, sled koeto zarejdat tok ot kontakta v dve pruchki te pravqt elektrolizata, i se dvijeha prilichno s okolo 50 km/h :Psry, za latinicata ama pisha ot laptopa

        Коментар


          #5
          Milko написа:
          moje s voda, predi nqkolko dni gledah po diskovery za edin qponski ostrov deto e celiq park-rezervat, super ekologicheh, i cqloto naselenie kara avtomobili s voda.principa mai beshe elektroliza, sipvat si voda v rezervoara, sled koeto zarejdat tok ot kontakta v dve pruchki te pravqt elektrolizata, i se dvijeha prilichno s okolo 50 km/h :Psry, za latinicata ama pisha ot laptopa
          как двигател с вода бе човек?!? това да не е водна мелниаца... относно получаването на водород, 1)електролизата не е единсвен начин за получаване на водород, известно е и получаването на водород при химични реакции, както и чрез биологичен (като отпаден продукт на някакви бактерии; 2) дори да приемем че за сега електролизата е единствения начин за получаване на водорот в задоволителни количества, за тази цел може да се използва ел. ток получен от вятъра, слънцето, или др. възобновими източници, и по този начин получаваме 100% екологично гориво, на много задоволителна цена (на практика се плаща само за инвестицията в съораженията, защото енергията от вятъра, слънцето и др. под е на практика безплатна.при това положение остава само преблема за съхранението, който също има различни начини за решени, като например химически клетки, които съдържат водорода в лесно разпадащи се химически съединения, които при разпада си отделят водород. по този начин се решава проблема с нуждата от резервоар с огромно налягане и т.нт. така че общо казано не съм съгласен с johnfound! аз мисля че водорода също има важно място сред горивата на бъдещето
          "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
          (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

          Коментар


            #6
            и са маняци ако ми кажете тва кво общо има с тунинга или просто потренирахте малко пръстенцата ?преди много години имаше книга писана за едни хора които са направили воден двигател ... тука и да разсъждавате и да се напъвате с тва къде ще се съдържа тва и къде онова и кви са съставките ... тоя двигател е бил факт само в тесен кръг от хора и после обявен за измислица и по странни обстоятелства изобретателите не са сред живите вече ...тази икономика нефтодобива има толкова пари наляти и взети от нея че никога магнатите няма да оставят някой да вземе да пусне коли с вода докато не се източи и последната капка нефт ...ставаш сутринта ... измиваш си очите и с бутилка БАНКЯ (минерална с по високо качество на изгаряне и съответно ше върви повече пистарката) ведро отиваш на работа ... сипваш половин литър и си оставяш другото да имаш да пийнеш и ти и тръгваш ... :D леко ...и пак да питам - кво общо с тунинга и общоприетото му значение има тая тема ?някой тука е подкарал воден двигател и е дал едни 11 секунди на божура ли ?
            :: Show me some Madness ::

            Коментар


              #7
              Snaker написа:
              и пак да питам - кво общо с тунинга и общоприетото му значение има тая тема ?някой тука е подкарал воден двигател и е дал едни 11 секунди на божура ли ?
              Хм, че какво общо има тунинга с времето на "божура"... Има и оптичен тунинг например. А в тази тема явно си говорим за "еко-тунинг". :P А сега за водорода - това е много стара мечта. Още кажи-речи от 19 век. Наистина е много примамливо да се направи кола с водород. Забележете, обаче - не с вода. Защото както написах по-горе, енергетичният баланс е отрицателен - за да разложим водата ни трябва повече енергия, отколкото ще получим като изгорим същият водород. Тоест водорода трябва да се добива по някакъв начин в стационарни установки, и да се пази по някакъв начин в автомобила. Десетки години, на инженерите им се струваше, че ако направят добър двигател с водород, то въпроса с резервоарите е лесно решим, дреболия направо. Да, да, ама не. Десетки години усилия и резултат НУЛА. Оказа се, че съхраняването на разумно големи количества газове е много трудно. Работата е там, че при нормални температури, водорода се намира доста над критичната си температура, така че колкото и да го сгъстяваме, не може да се превърне в течност. Тоест за да съхраняваме разумно голямо количество гориво, трябва да използваме налягания от стотици и хиляди атмосфери, а за да го правим безопасно, трябват много тежки, скъпи и неудобни бутилки. За другите методи - разни лесно разложими съединения, които да отделят водород, съм чел в книги от 60-те години на 20 век, но досега не съм чул за работещ прототип... така че, явно там трудностите са още по-непреодолими.И докато широко се говори (само) за водородни двигатели, в различните страни тихомълком (дали зад това затъмнение стоят нефтените компании?) се произвеждат алтернативни и доста екологични течни горива, между другото от същите тези нефтени компании. Половин Бразилия кара на етилов спирт произвеждан от захарна тръстика - а етиловия спирт е много екологично гориво. На запад се произвежда т.н. био-дизел - от растителни масла, след бая преработка. Интересното е, че аз имам сведения, че дизеловите двигатели могат да работят отлично с нормално евтино олио, без никаква преработка - за това не се говори много и всеки производител на двигатели ще ви каже че вреди на двигателя, но всъщност май не е така. Само че ако всеки може да си сади слънчоглед и рафинирането на олиото не е много скъпа процедура, то какво ще правят нефтените компании?
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                "маховичните акумулатори" са били тествани в Англия в края на 19 началото на 20 век доколкото си спомням самоче са били твърде големи, и често маховиците са се кусали и е имало доста трагични случеи, отва е причината да не се използват, относно електрическите двигатели имам доста интересни статии писани от хора които са ги правили и на филм имам демонстрация на такъв сложен в едно SUZUKI SWIFT :")), в същият филм има и показан работещ електролизен двигателЕлектролизата съм я тествал схемата има от 5-10A консумация при 12V което е 120W което е по малко от 2 халогенни фара сложени допълнително, и гори доста добре, (несъм я слагал обаче на колата) гледах графики на калоричноста и скороста на разпространение на оганя за различните горива, водорода беше най-калоричното от всички.Причината за да не я тествам на колата си е техническа, имам опасения че сместа може да се възпламени в смукателнич колектор и от там в цилиндара в които става електролизата, тъй като от цилиндара излиза водород и кислород едновременно и нали се сещате какво може да се получи, ако ниакои има идеиа как може да се попречи на оганя да жлезе ж цилиндара за електролиза да даде акул и ако е сигурно ще го изтествам на някоя барака дето е за "Металекс 5"А темата я пуснах тук защото исках да видя различни мнения по тая тема, има и други вариянти за "free energy" но тази ми се струва доста атрактивна имаики предвид поскупването на горивата :"))

                Коментар


                  #9
                  icecool написа:
                  Електролизата съм я тествал схемата има от 5-10A консумация при 12V което е 120W което е по малко от 2 халогенни фара сложени допълнително, и гори доста добре, (несъм я слагал обаче на колата) гледах графики на калоричноста и скороста на разпространение на оганя за различните горива, водорода беше най-калоричното от всички.
                  Електрохимията е много точна наука. Намери някой справочник и/или учебник и сметни, какво количество водород и кислород ще се отделя примерно за 1 час и веднага ще видиш, че е крайно недостатъчно за работата на двигателя за същият този 1 час. А ако направиш това и публикуваш тук изчисленията, и количествата са добри, аз лично ще ти проектирам защитните устройства. Относно маховичните двигатели, има един професор - Нурбей Гулиа, който от 60-те години на 20-ти век, та до сега се занимава с маховични акумулатори. Има десетки, ако не и стотици патенти за безопасни супер-маховици, специално ориентирани към автомобилостроенето. Ето тук можете да прочетете една негова популярна книжка по въпроса: http://www.n-t.org/ri/gl/ek.htm В нея има и примери за прототипи, работещи по света.Поздрави.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    още по темата

                    на този адрес http://bulgaria.indymedia.org/newswi...4609/index.php има статия за алтернатовните енергии.малко е offtopic ама не съвсем. в частта за водорода и неговото добиване има интересни неща.
                    Tipo 1.6 [149C2046]

                    Коментар

                    Working...
                    X