Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За данъците, новите и старите автомобили

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    За данъците, новите и старите автомобили

    В София имаше предложение данъка на колата да зависи от годините й, това на каква основа е предложено незнам, но за мен няма логика, единственото за което се сещам, че пак по пътищата искат да се движат само богатите. А дали новите автомобили са по-безопасни от старите? Ако направим статистика на катастрофите и причинителите кои ще бъдат повече, Трабант, Москвич, Жигула или Мерцедес, БМВ, Субаро и т. н.? По-долу ще видите снимки направени от дъщеря ми в неделя по пътя Дряново - Габрово, синята кола май че е била Сузуки малко преди катастрофата я е изпреварила с бясна скорост до Сарая. "Карах със 70 км/ч а тоя ме изпревари все едно че съм спряла" казва дъщеря ми, а вътре е имало 5 човека и малко дете. Коментара е излишен...
    Прикачени файлове
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    нова кола - по-малко замърсяванетова е логиката
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      Само че новите коли се карат поне в Европа средно 4-5 години. И после се сменят. Тоест произведена е още една кола, а при производството й се отделят вредни вещества и също се замърсява природата. Ако една кола се кара 15 г., общото замърсяване (от началото на производствения цикъл до предаването й за вторични суровини), което ще реализира, е доста по-малко, отколкото 3 коли, карани по 5 г.Това не са мои разсъждения, а статистически данни.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        snake написа:
        Само че новите коли се карат поне в Европа средно 4-5 години. И после се сменят. Тоест произведена е още една кола, а при производството й се отделят вредни вещества и също се замърсява природата. Ако една кола се кара 15 г., общото замърсяване (от началото на производствения цикъл до предаването й за вторични суровини), което ще реализира, е доста по-малко, отколкото 3 коли, карани по 5 г.Това не са мои разсъждения, а статистически данни.
        А пък малко замърсяващата иначе Тойота Приус например, докато дойде с кораба до тук... К’ви пушеци са корабите малко хора се замислят. Но нали димят в моретата и не ги виждаме. Въобще много от приказките за екология и замърсяване са доста спорни. Признавам си, че е гадно да си зад димящ Икарус, сигурно и данъчните така...
        Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

        Коментар


          #5
          Нов модел означава по малко вредни емисии и по нисък разход. Не случайно всяка година се вдигат изискванията към производителите.Не е все едно да навършиш 100 000 километра с кола харчеща 13л/100 спрямо такава с разход 5л/100.Проблемът при нас е че като купим 5 годишна кола излязла от употреба в Германия и и навъртим още 5 години тук, няма на кого да я продадем за да можем да си вземем пак нова 5 годишна.Ако можеше африканците или индийците да идват у нас с автовозите и да ги взимат нямаше да караме такива брички.Аз съм за такова диферинцирне. А ако някой твърди че ще останат само богатите на пътя - че това си е така и сега при този безин от 2+ лева.Но по скоро сме богати според задръсванията в които седим всеки ден.

          Коментар


            #6
            Е скоро ще имаме и китайци и индийци да работят тук, така че може те да купят най старите коли. Вече става все по-голям проблем да се намират качествени хора за работа, пък за черна работа пък съвсем.А знаете ли че като си купиш нова кола данъчните искат 2% от фактурната стойност като отидеш да я запишеш при тях! Голям стимул!
            F31 BMW 320d

            Коментар


              #7
              Тurbodieselcomby написа:
              ...А знаете ли че като си купиш нова кола данъчните искат 2% от фактурната стойност като отидеш да я запишеш при тях! Голям стимул!
              Tова важи за всички коли, не само за новите, става дума за т.нар "данък придобиване".
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                snake написа:
                Тurbodieselcomby написа:
                ...А знаете ли че като си купиш нова кола данъчните искат 2% от фактурната стойност като отидеш да я запишеш при тях! Голям стимул!
                Tова важи за всички коли, не само за новите, става дума за т.нар "данък придобиване".
                И каква е логиката на този данък?Данък сгради-за почистване на улици и подобряване на инфраструктурата в градовете(предполагам го),такса смет-ясно е защо,данък за автомобил,дублиран с винетка-това защо е така,а за този пък "данък придобиване"

                Коментар

                Working...
                X