хах супер тъпотия, през деня да карам на къси, сутрин рано като е мрачно, по свечеряване ок, ама през деня и на прожектори да карам кьоравия си е кьорав, да не сме 70 годишни баби и да недовиждаме....през деня на къси карам само извънградско и то когато карам по-бързичко от разумното..
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Призив "Запалени къси светлини"
Collapse
X
-
Да не го пиша отново, ще копи-пейстна отговора ми в Ланча-форума.Аз също гласувам с две ръце за карането със запалени фарове, но е вярно, че те са сериозен консуматор и вдигат разхода, когато в Германия въведоха задължителните фарове, природозащитниците вряснаха, че това ще доведе до увеличение на парниковия ефект и замърсяването на атмосферата. Немското правителство тогава поръча изследване и то показа, че всеки 250 вата консуматори вдигат разхода с около 0,75-2,0 литра на сто в зависимост от колата(колкото е по-мощна, тлкова е по-малко увеличението) За кола ~100 конски сили повишението на разхода беше 0,9-1,5 литра на сто(за 250 вата), ще потърся точните цифри в конкретния брой на Ауто-билд. Най-ужасяващото увеличение на разхода беше на Фиат Панда 750, 2,3 литра на сто Включените къси(2х55) и всичките лампички и габарити, осветление на номера, осветление на таблото, малко вентилатор на отоплението, малко радио и всичко останало е точно толкова(около 250 вата) Със запалени халогени прибавете още 110 вата. Апропо, една от причините за по-високия разход на колите през зимата е именно ползването на повече консуматори на електричество.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
абе не знам дали е , ама я някой да обясни защо се вдига разхода, когато караш на светлини....Благодаря предварително!"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
Mitko написа:charlie написа:абе не знам дали е , ама я някой да обясни защо се вдига разхода, когато караш на светлини....Благодаря предварително!"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
според мен, динамото се върти еднакво трудно, независимо от консуматорите по веригата му. от къде според теб идва по-голямото нужно усилие, ако се изменя консумацията по веригатаЕто, прочетете това http://mb-soft.com/public/headlite.htmlЕдин цитат:Here are the values for one of my Corvettes, a fairly aerodynamic car. Dynamic pressure (only depends on speed and not the type of vehicle) at 60 mph is around 18.6 pounds per square foot. (at 70 mph 25.3 psf). The frontal area (from GM) is 19.0 square feet, the aerodynamic coefficient of drag is 0.330. The aerodynamic drag coefficient is relatively constant at different speeds. So, for my car at 60 mph, the Aerodynamic drag is 19.0 * .330 * 18.6 or about 116.7 pounds. (at 70 mph it is about 158.9 pounds, and at 40 mph, 51.9 pounds). The Tire Resistance drag is (at 60 mph) around 0.015 of the vehicle weight, and is dependent on the type of tires, their inflation, temperature, speed and other things. Since my Corvette weighs around 3200 pounds, this gives about 48 pounds at 60 mph. This makes the Total Drag as 116.7 + 48 or 164.7 pounds at 60 mph (and 218.9 pounds at 70 mph) (and 51.9 + 32 or 83.9 pounds at 40 mph).At 60 mph, the total required horsepower to overcome this drag and maintain a constant speed is 164.7 * 88 / 550 or 26.4 horsepower. (at 70 mph it is 40.9 a considerably higher drag load!) A horsepower is equivalent to 726 watts so this is 19,700 watts of needed (or usable) output. In one hour of driving at that constant speed, we would therefore ACTUALLY use up an amount of energy equal to 19,700 watt-hours or 19.7 kWh. (at 70 mph, 30.5 kW, and at 40 mph, 6.7 kW). This is the ACTUAL amount of power (expressed in electrical units) that is needed to move my Corvette at a constant speed at those speeds! Sort of amazingly low, as four kitchen toasters use up 6 kW of electrical power!Included in the example above is the tire resistance, which, at 60 mph, is usually around 1.5% of the vehicle weight. For a modern 3,000 pound automobile, that’s around 45 pounds of tire resistance force. The total vehicle drag is the sum of these two (air resistance and tire resistance), which ranges from about 150 to 230 pounds force (again, for standard-shaped cars, and not trucks or SUVs). Wheel bearings and other mechanical frictions also exist, but in a reasonably maintained vehicle, they are very small and will be neglected here.That was for a mid-sized car. What about a sub-compact car? The frontal area is much smaller, so the air resistance drag is less, and the vehicle weight is less, so the tire resistance is less, too. Such a small car could therefore have a total drag (again, at 60 mph) which is lower than the numbers for my Corvette. (This is why small cars can have less powerful engines! They generally need less horsepower to travel at a constant speed.)But the headlights are just as bright on a small car, so they use just as much electricity, so they can still need engine power to generate it. In this case, the load on the engine might rise from 17 HP to 19, an increase of around 12%. So, for a sub-compact car, daytime driving with the lights on could increase gasoline usage (and cost) by around 12%, FOR the situation of driving at a constant 60 mph speed. The effect is actually even greater for slower car speeds!Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
И още малко сметки от същия американец, C Johnson, Physicist, Univ of ChicagoRegarding the headlights, on low-beams, each headlight draws around 4 amperes of electricity, usually at around 14 volts (while the engine is running). That’s 55 watts each (at 12 volts) or about 75 watts (at 14 volts) or about 150 watts between the two headlights. There are assorted other exterior vehicle lights that are on when the headlights are turned on, at least two taillights, two front parking lights, four side marker lights, interior lights, etc. These lights add around 70 watts, so the entire lighting electrical load is around 220 watts.Since one horsepower is equivalent to 746 watts, that is actually around 1/3 horsepower equivalent of electricity. It turns out that there are significant losses in the production of the electricity, primarily in the fan belt drive and in the operation of the electric and magnetic fields inside the alternator itself. The net effect is that between 1 and 2 engine horsepower is used up in creating the electricity for the vehicle lights. On a different subject regarding the production and distribution of electricity, did you realize that only around 13% of the energy in the coal or gas burned in an electric generating plant actually gets to our houses to be usable?And that’s for "low" beams. High beams are much brighter and take more electricity, so the total amount of electrical load is higher and so a little more horsepower must be taken from the engine.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
Генераторите на автомобилите са изчислени за определена мощност и те си я отдават независимо от консуматорите, които са включени. Когато броя на въпросните консуматори нарастне, тогава необходимата допълнителна мощност се "взема" от акумулатора. А след това генератора има за задача да дозареди акумулатора. По тази причина зимно време бързо се изтощават акумулаторите - включени светлини, отопление на задното стъкло, вентилатор на парното на 4, volumeto na max и т.н. И като се кара на кратки разстояния не остава време за зареждане на акумулатора. Да не говорим сутрин на студено колко от капацитета на същия отива за запалване и ако пък се наложи да се повърти повечко тогава .....FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:Генераторите на автомобилите са изчислени за определена мощност и те си я отдават независимо от консуматорите, които са включени. Когато броя на въпросните консуматори нарастне, тогава необходимата допълнителна мощност се "взема" от акумулатора. А след това генератора има за задача да дозареди акумулатора. По тази причина зимно време бързо се изтощават акумулаторите - включени светлини, отопление на задното стъкло, вентилатор на парното на 4, volumeto na max и т.н. И като се кара на кратки разстояния не остава време за зареждане на акумулатора. Да не говорим сутрин на студено колко от капацитета на същия отива за запалване и ако пък се наложи да се повърти повечко тогава .....
Коментар
-
колега pinko168 от тази статия не става ясно за връзката м/у натовареноста на веригата на генератора и повишената трудност на въртене на ротора му (може и аз да съм малко "бавен" ) според мен той просто си е правил някакви експерименти човека, а и не ми ясно за какво говори цитирания от теб тук:"ACTUAL amount of power (expressed in electrical units)" какво е това електрически единици, ако правилно си го превеждам? защото ако има в предвид ватовете, те не са ли единица за мошонст?"Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар