Съвсем очевидно е, че съпротивлението на генератора зависи от товара. В противен случай, прилагайки една и съща механична сила, ще можем да получаваме произволно голяма ел. мощност - а това разбира се е невъзможно.Впрочем, всеки от вас може да направи прост експеримент. Вземете малко електродвигателче от играчка. Завъртете ротора му с пръсти. Ще забележите, че се върти леко. След това свържете изводите му накъсо с парче проводник - сега трябват значителни усилия за да се завърти ротора, и оставен свободно, спира веднага.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Призив "Запалени къси светлини"
Collapse
X
-
Uho написа:Brat_John, не си прав. Ако е така, тогава за какво служи реле-регулатора? То управлява тока на възбудителната намотка на генератора. Колкото е по-голям тока, толкова е по-високо напрежението и респективно отдадения ток. От друга страна, ако генератора постоянно генерира - къде ще отиде този ток, той не може да се изпари или да излезе през ауспуха.При повече включени консуматори РР се опитва да потдържа изходното напрежение на генератора в определени граници. В този случай се увеличават магнитните сили действащи върху ротора (май
) и от там се увеличава съпротивлението върху двигателя. Това от своя страна води до увеличен разход. Но това увеличение не би трябвало да е много голямо. Все пак максималната мощност на стандартен генератор е ~ 1kW, което е ~1,3 hp. Ако двигателят ти е 60 hp, то тогава мак. разхода ще ти се увеличи с 60/1.3 спрямо стандартния. Това все пак това е чисто теоретична постановка
Аз се мъчих да обясня бързото разреждане на акумулатора зимата. По повод работата на генератора положението е следното:Реле - регулатора (РР) управлява подмагнитването на генератора (за да подържа напрежение около 14V) в зависимост от консумираната мощност т.е. при включени много консуматори РР увеличава подмагнитването и съответно се увеличава усилието от страна на двигателя за въртенето на ротора на генератора (т.е. генератора товари двигателя) и това води до преразход на гориво. Съответно и обратното при минимален брой консуматори са намалява от РР подмагнитването на генератора и двигателя върти ротора му по-лесно. Когато има недостиг на мощност (от генератора) същата се компенсира от акумулатора. Затова зимно време при включени много консуматори и каране само в градски условия т.е. къси разстояния и ниски обороти се получава разреждане на акумулатора и преразход на гориво, както са го сметнали там от зелената партия в Германия ли беше? Искам да уточня, че преразхода на гориво не е само зимно време, а при голяма консумация на ток. Представете си една мноооого яка уредба - да речем 4 х 250W
За това на тези момчета не им стига тога от генератора и търсят по-мощен. И естествено това е за сметка на повече гориво
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
Milko написа:ще зема да карам и вечер без фарове, че и без това имам торнадо в резервоара, а сега като чета че ще дигна разхода с 1,9 литра, ще потърся свещи или нещо от сорта Yellow_Flash_Colorz_PDT_29
така, че карай си колата и си мисли за хубави неща
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:Не можах да разбера за какво не съм прав?...
Коментар
-
Uho написа:По принцип генератора е предвиден да поеме всички консуматори (или почти) вградени фабрично в колата. Ако си сложиш 4х250 уредба, обикновенно ти препоръчват да си смениш и генератора. А това, че акумулатора по-бързо се разрежда през зимата, се дължи по-скоро на неблагопричтните условия на работа, от колкото на карането на фарове.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар