Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Халогенни лампи - анализ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    maiden написа:
    Ако има някой над 13 волта да дойде да го разгледам какво не му е наред :D
    Може би под? Щото аз съм на 13.6 , пък ввв-в-в-всичко ми е ннннн-ннн-н-н-на-на-на-на-на-ред...

    Коментар


      #32
      maiden написа:
      Проблема с примигването при пускане на други консуматори е, че таблото с предпазителите се захранва от един единствен + , който се разпределя към всичко, съответно проводника от акумулатора до бушонното табло като всеки друг проводник е оразмерен в долната граница на пад, за да се пестят разходи, нататък е ясно...Напрежението на акумулатора е константа (ако алтернатора и акумулатора са в ред).Абе премерете си напрежението на лампите (непосредствено на клемите на самите фарове), при включени такива и запален двигател.Ако има някой над 13 волта да дойде да го разгледам какво не му е наред :D
      Именно и затова препоръчвам да се почне от акумулатора. Ако след бушона има спадове няма да е ясно дали са от бушона или от акумулатора.Първо се проверява източника и ако не е там причината - натам по веригата.

      Коментар


        #33
        ogi28b написа:
        maiden написа:
        Ако има някой над 13 волта да дойде да го разгледам какво не му е наред :D
        Може би под? Щото аз съм на 13.6 , пък ввв-в-в-всичко ми е ннннн-ннн-н-н-на-на-на-на-на-ред...
        Не ти вярвам Ела да ти го "замеря" :PС тия 0.5 квадрата кабели на бравото ... не ми се смята колко е съпротивлението при 2м проводници като се знае специфичното съпротивление на 1/2 квадрат меден проводник, но със сигурност ще има поне 1-2 волта пад, както беше на едно браво, което правих скоро.

        Коментар


          #34
          На някоя браво може и 5 волта да има загуби, но на моята кола напрежението е 13.6 волта при 14.2 на акумулатора. Това е факт, не си длъжен да ми вярваш, Тома....

          Коментар


            #35
            Понеже сте влезнали в спор та да се изкажа компетентно ...U=I.ρ.L/SU - пад на напрежение (ефективна стойност) [V]I - големината на тока (ефективна стойност), която протича през проводника [A]ρ - специфично съпротивление на проводника [Ω.m]L - дължина на проводника [m]S - сечение на проводника [m2] (квадратни метри (по SI), а не квадратни милиметри!)За меден проводник ρ = 1.7×10−8Или една халогенна лампа консумира не повече от 5А, което значи пад от 0.34V при проводник 0.5мм2Така че звучи абсурдно някой да говори за 1-2-3V пад върху проводниците. Виж разни по лоши връзки сирурно дабавят още някой миливолт, но пад повече от 0.8-1V значи проблем и не е нормален. Та колега maiden нека се базираме на факти и формули а не на преценка на око или на някакъв фолклор
            ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
            Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

            Коментар


              #36
              Епа аз не съм математик, но ако си докажеш и формулата в цифри си перфектен. Моите H1 са всяка по 55Вата мощност искам да ми сметнеш при 2 метра профодник със сечение от 0.5мм2 колко ми е пада на напрежение при номинално 14.2V в акумулатора.
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #37
                Колега не толкова сложно да го сметнеш имаси специялна формула за това. :D

                Коментар


                  #38
                  Примерната сметка е точно за 2м проводник 0.5мм2А иначе никоя формула няма да включи всички фактори по веригата, това е само за ел. съпротивление, чиста физика.
                  ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
                  Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

                  Коментар


                    #39
                    Ето една схемичка, хайде да посмятаме, а?
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #40
                      Ами давай, само да ти помогна R2 < R1, R1 ~ 0.07ohm, RL ~ 2.5ohm в работен режим
                      ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
                      Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

                      Коментар


                        #41
                        Ето малко снимки:http://store3.data.bg/vnegentsov/short_lights.jpghttp://store3.data.bg/vnegentsov/long_lights.jpgФотоапарат Самсунг С830, бленда 2.8, експозиция 2 секунди, без никаква обработка.Не можах да намеря читава отсечка където да снимам, на дълги особено, в симеоново с тия малки улички, просто няма къде. Както и да е де, забележете колко бяло и силно светят фаровете - спрямо уличните лампи да речем. Преди с обикновени лампи и фабричната инсталация (около 12 волта на фаровете) светлината жълтееше като на уличните лампи и беше доста по-слаба.

                        Коментар


                          #42
                          BobyK написа:
                          Ами давай, само да ти помогна R2 < R1, R1 ~ 0.07ohm, RL ~ 2.5ohm в работен режим
                          Прав си, сега смятах и аз, електротехниката е на твоя страна пада е под 3% при тия сметки, т.е. 97% достигат до лампата(ако приемем R2 за нула).Явно проблемите идват от нагари по релетата и клемите и т.н. с годините, но като се замисля (доста често ходя пеша до работа и наблюдавам почти всички преминаващи коли) - еми 90% светят жълто и слабо, изключвам новите автомобили с ксенони. Всички страдат от проблем и никой не му обръща внимание... как е възможно. Аз дори нямам халогени за мъгла, а на снимките се вижда какъв ден става след профилактиката на фаровете и инсталацията п.с. На колкото коли съм замервал фаровете - всичките имат 1-2-3 волта пад, защо не ми вярвате не знам И аз не вярвах докато 1 ден не замерих и се почна ...

                          Коментар


                            #43
                            Ама колега не съм казал че не ти вярвам, напротив. Просто казвам че не е нужно да има 2.5мм2 жици за да светнат лампите, тези които ги е сложил производителя са достатъчни ако всичко е наред, явно всички контакти се влошават с времето, предполагам по веригата има поне 7-8-9 контакти, клеми, релета и това е резултата. При мен пада е около 1.5V, не можах точно да измеря че ми беше паднала батерията на мултицета.Тук да кажа че живота на лампите много силно сависи от напрежението, особенно при напр. 13-14V, значи ако добре си споням на някои видове OSRAM при 14V живота е наполовина спрямо 12.5V
                            ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
                            Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

                            Коментар


                              #44
                              Разбира се, при "препоръчително" 13.2 волта, нормално е на 14 да живеят по-малко отколкото на 12.5. И аз го казах на колегата - не може в завода да са преценили че 0.5 или 1 квадрат кабел е достатъчен, а ние да мислим че с 2.5 ще е по-добре. Специално при браво/а има 12 клеми/връзки от акумулатора до лампата за левия фар и 13 за десния. освен това има и 2 предпазителя по пътя, както и 3 ключа. С малко намеса, клемите стават 9 на левия и 10 на десния, предпазителите пак са си толкова, а ключовете от 3 стават на 1 реле. Това при мен доведе до покачване на напрежението от 12.35 на 13.6 волта.maiden никой не казва че не ти вярва за падове на напрежението, но ти самия не ми повярва че при мен падовете са около 0.6 волта, с помощта на фабричните елементи, а те са 1 брой реле, и кабели да речем 1 квадрат, най-много. М/у другото и аз вървейки по улицата, гледам само по фаровете, но твърдя че не 90 % светят жълто, ами да речем 70, а останалите 20 % , до 90 - те са с нормални фарове. И аз съм в този процент, с добрите фарове. Останалите са "сектантите" с ХИД лампите.иначе за снимката - с определени настройки светлината от фар може да е доста жълта, и доста бяла, така че това е относително въпрос на камера.И като цяло - без база за сравнение преди, но сега светят страхотно! Добра работа! На аватара ми снимката е в улицата зад Булгарплод, 400+ метра права отсечка, ако имаш път в тъмното натам, щракни 1-2 фотота.

                              Коментар


                                #45
                                ogi28b написа:
                                maiden никой не казва че не ти вярва за падове на напрежението, но ти самия не ми повярва че при мен падовете са около 0.6 волта, с помощта на фабричните елементи, а те са 1 брой реле, и кабели да речем 1 квадрат, най-много. М/у другото и аз вървейки по улицата, гледам само по фаровете, но твърдя че не 90 % светят жълто, ами да речем 70, а останалите 20 % , до 90 - те са с нормални фарове. И аз съм в този процент, с добрите фарове. Останалите са "сектантите" с ХИД лампите.иначе за снимката - с определени настройки светлината от фар може да е доста жълта, и доста бяла, така че това е относително въпрос на камера.
                                Ами не знаех, че си правил нещо по инсталацията си, мислех че си е стандартно всичко, затова не ти вярвах За процентите може и да си прав, но е факт че доста от автомобилите са с неизправни фарове за съжаление...Цвета и усещането за фаровете ми е точно като на снимката, постарах се да настроя баланса на бялото така, че да предаде реално цветовете - вижда се и по уличните лампи (енергоспестяващи, в жълт оттенък).

                                Коментар

                                Working...
                                X