maiden написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Халогенни лампи - анализ
Collapse
X
-
maiden написа:Проблема с примигването при пускане на други консуматори е, че таблото с предпазителите се захранва от един единствен + , който се разпределя към всичко, съответно проводника от акумулатора до бушонното табло като всеки друг проводник е оразмерен в долната граница на пад, за да се пестят разходи, нататък е ясно...Напрежението на акумулатора е константа (ако алтернатора и акумулатора са в ред).Абе премерете си напрежението на лампите (непосредствено на клемите на самите фарове), при включени такива и запален двигател.Ако има някой над 13 волта да дойде да го разгледам какво не му е наред :D
Коментар
-
ogi28b написа:maiden написа:Ако има някой над 13 волта да дойде да го разгледам какво не му е наред :D
Коментар
-
Понеже сте влезнали в спор та да се изкажа компетентно ...U=I.ρ.L/SU - пад на напрежение (ефективна стойност) [V]I - големината на тока (ефективна стойност), която протича през проводника [A]ρ - специфично съпротивление на проводника [Ω.m]L - дължина на проводника [m]S - сечение на проводника [m2] (квадратни метри (по SI), а не квадратни милиметри!)За меден проводник ρ = 1.7×10−8Или една халогенна лампа консумира не повече от 5А, което значи пад от 0.34V при проводник 0.5мм2Така че звучи абсурдно някой да говори за 1-2-3V пад върху проводниците. Виж разни по лоши връзки сирурно дабавят още някой миливолт, но пад повече от 0.8-1V значи проблем и не е нормален. Та колега maiden нека се базираме на факти и формули а не на преценка на око или на някакъв фолклорex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
-
Епа аз не съм математик, но ако си докажеш и формулата в цифри си перфектен. Моите H1 са всяка по 55Вата мощност искам да ми сметнеш при 2 метра профодник със сечение от 0.5мм2 колко ми е пада на напрежение при номинално 14.2V в акумулатора.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Ето малко снимки:http://store3.data.bg/vnegentsov/short_lights.jpghttp://store3.data.bg/vnegentsov/long_lights.jpgФотоапарат Самсунг С830, бленда 2.8, експозиция 2 секунди, без никаква обработка.Не можах да намеря читава отсечка където да снимам, на дълги особено, в симеоново с тия малки улички, просто няма къде. Както и да е де, забележете колко бяло и силно светят фаровете - спрямо уличните лампи да речем. Преди с обикновени лампи и фабричната инсталация (около 12 волта на фаровете) светлината жълтееше като на уличните лампи и беше доста по-слаба.
Коментар
-
BobyK написа:Ами давай, само да ти помогна R2 < R1, R1 ~ 0.07ohm, RL ~ 2.5ohm в работен режим
Коментар
-
Ама колега не съм казал че не ти вярвам, напротив. Просто казвам че не е нужно да има 2.5мм2 жици за да светнат лампите, тези които ги е сложил производителя са достатъчни ако всичко е наред, явно всички контакти се влошават с времето, предполагам по веригата има поне 7-8-9 контакти, клеми, релета и това е резултата. При мен пада е около 1.5V, не можах точно да измеря че ми беше паднала батерията на мултицета.Тук да кажа че живота на лампите много силно сависи от напрежението, особенно при напр. 13-14V, значи ако добре си споням на някои видове OSRAM при 14V живота е наполовина спрямо 12.5Vex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
-
Разбира се, при "препоръчително" 13.2 волта, нормално е на 14 да живеят по-малко отколкото на 12.5. И аз го казах на колегата - не може в завода да са преценили че 0.5 или 1 квадрат кабел е достатъчен, а ние да мислим че с 2.5 ще е по-добре. Специално при браво/а има 12 клеми/връзки от акумулатора до лампата за левия фар и 13 за десния. освен това има и 2 предпазителя по пътя, както и 3 ключа. С малко намеса, клемите стават 9 на левия и 10 на десния, предпазителите пак са си толкова, а ключовете от 3 стават на 1 реле. Това при мен доведе до покачване на напрежението от 12.35 на 13.6 волта.maiden никой не казва че не ти вярва за падове на напрежението, но ти самия не ми повярва че при мен падовете са около 0.6 волта, с помощта на фабричните елементи, а те са 1 брой реле, и кабели да речем 1 квадрат, най-много. М/у другото и аз вървейки по улицата, гледам само по фаровете, но твърдя че не 90 % светят жълто, ами да речем 70, а останалите 20 % , до 90 - те са с нормални фарове. И аз съм в този процент, с добрите фарове. Останалите са "сектантите" с ХИД лампите.иначе за снимката - с определени настройки светлината от фар може да е доста жълта, и доста бяла, така че това е относително въпрос на камера.И като цяло - без база за сравнение преди, но сега светят страхотно! Добра работа! На аватара ми снимката е в улицата зад Булгарплод, 400+ метра права отсечка, ако имаш път в тъмното натам, щракни 1-2 фотота.
Коментар
-
ogi28b написа:maiden никой не казва че не ти вярва за падове на напрежението, но ти самия не ми повярва че при мен падовете са около 0.6 волта, с помощта на фабричните елементи, а те са 1 брой реле, и кабели да речем 1 квадрат, най-много. М/у другото и аз вървейки по улицата, гледам само по фаровете, но твърдя че не 90 % светят жълто, ами да речем 70, а останалите 20 % , до 90 - те са с нормални фарове. И аз съм в този процент, с добрите фарове. Останалите са "сектантите" с ХИД лампите.иначе за снимката - с определени настройки светлината от фар може да е доста жълта, и доста бяла, така че това е относително въпрос на камера.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар