Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Халогенни лампи - анализ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Халогенни лампи - анализ

    Здравейте, пускам тема за халогенните лампи, понеже напоследък и аз си подобрявах фаровете и май стигнах до решението След като си почистих рефлекторите и стъклата, пуснах дебели жици до фаровете (в момента пада е само 0.7В, а беше над 2 волта фабрично) реших да експериментирам с всичките лампи, които бях насъбрал с годините и с още няколко новозакупени комплекта.Изтестваните лампи са следните:-обикновени NARVA-NARVA 100/90W-неизвестни обикновени-Osram Bilux Silverstar +50%-някакви австрийски, забравих им марката +30% WhiteРезултати:Обикновените Narva и неизвестните обикновени светят горе долу еднакво слабо и в топъл оттенък (жълто) - не ги препоръчвам на никой.Osram Silverstar +50% - в началото като ги пуснах на 12 волта светеха жълтеникаво и не много силно, след подобрение на ел.инсталацията на 13,3 волта (измерено на H4 куплунга) се оказа, че можели да светят почти бяло и доста по-силно от нормалните, но си искат добро напрежение за да сработят - препоръчвамАвстрийските +30% (Xenon Super White е модела, не помня производителя, не е Henkel, утре ще снимам кутийките, че са в колата) - много приятна бяла светлина. На сняг е разкош. Светлината е като от ксенон 4300К, но малко по-слаба като интензитет. Най-доволен съм от тях и ги препоръчвам на всички. Закупени са от хипермаркет HIT, от щанда за автоаксесоари. Около 14-15лв бяха комплект 2 лампи в обща кутийка, доста добре опаковани Важно уточнение е фаровете да са много добре почистени, със здрави рефлектори и добре регулирани, а напрежението което стига до тях да е над 13 волта (под товар) при напрежение на акумулатора 14 волта. От опит установих, че напрежения под 12волта водят до трагични резултати - разбирай като на 90% от колите, които се движат в софия (с жълти и слаби фарове).

    #2
    Уточнение: Лампите на осрам отговарят на спецификациите си ако до тях достига напрежение от ПОНЕ 13.2 волтаЛампите на филипс постигат резултатите си при 12.8 волта. Извод - при стара и лоша инсталация по-добри резултати ще постигнете с филипс. При нова или подобрена, по-добри резултати ще постигнете .... с филипс. НО! При стара инсталация лампите които на теория ще сменяте по-често, са филипс, а при нова, или подобрена лампите които ще сменяте по-често са ... филипс.Има някаква конспирация! всичко е филипс ... От всичко казано дотук следва че трябва да използваме Осрам. Най-, ама най-жестоко препоръчвам осрам найт брейкър плюс деветдесет процента! И не заради друго , ами защото все още няма бета тестър на H1. Предполагаема цена, по мое мнение - около 9 лева за брой, знаете къде.

    Коментар


      #3
      Мен ми стана интересно за кабелите.Крушките после...дай първо за кабелите-какви бяха,какви са сега?Не знам за каква технология става дума тук ама според тази реклама това трябва да е по добро от ксенонаА ето тук хората са правили и тестове:http://www.grafix-center.de/osram/

      Коментар


        #4
        от +50% лампа може би да - но от ксенон не
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          sev написа:
          от +50% лампа може би да - но от ксенон не
          Колега sev, защо се опитвш да ги убетиш тези хора в нещо което и те знаят, че е така но просто нискат да си го признаят !!! Да си направят една тема "против ксенона" и да си пишат там колкото искат и да се опитвта да си втълпят или незнам точно какво, че халоген може да свети по-добре от ксенон !!!
          Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter

          Коментар


            #6
            всеки да прави каквото си искаама в текста никъде не пише нещо за ксенонтака се подвеждат и други хора
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Night Breaker-а го няма още в онова магазинче, чакаме го, но в вариант H4 може и да не се появи изобщо.

              Коментар


                #8
                такива рисунки като почнат да показват.... все едно верно са истина, после се оказва че сравнението било с/у "обикновена" лампа.Като в рекламите за прах - всеки друг прах е обикновен, а този от рекламите - необикновен. Изпираш с обикновен - петната остават. Изпираш с необикновен - остават само петната....Само лека подсказка - технологията е инфрачервен филтър. Не знам дали е вярно.! И наистина не се заблуждавайте - все още не е измислена тази халогенна лампа, която ще се доближи дори и на 75 % от ксенонова лампа! Пускам тема "анти ксенон" , приемам "халогенни сектанти" всякакви... Наближава денят в който само ще пробвам ксенонова лампа на единия фар, ще ми хареса, итогава нищо не може да ме спре да си сложа и аз! Все едно да викаш не на бъдещето и на съдбата!

                Коментар


                  #9
                  мен ме заинтригуваха подобренията по инсталацията и се надявам maiden все пак да обясни в какво се състоят.Най-малкото...и мен ме чака подобна процедура в първите показали се топли дни.При 14 волта на акумулатора се оказа,че на фаровете имам под 12....което напълно обяснява камарите с електрически проблеми,дето са ме налегнали напоследък.

                  Коментар


                    #10
                    Подобренията накратко са следните:-след анализ на инсталацията открих българска следа - беше разменена клемата на масата с клемата на дългите на единия фар - в резултат единия фар е светел през 2те жички на H4 лампата по малко, чрез някакви неведоми пътища италиански светеше по-слабо и по-жълто и се съмнявах, че има нещо - отстранено-след измерване между + на фаровете и - на акумулатора открих, че напрежението е по-високо с около 1 волт, отколкото на + и - на фара - пуснах нови маси от акумулатора до фаровете-далечния фар беше с около 0.5 волта по-ниско напрежение, заради по-дългия кабел, дублирах кабела от таблото с предпазителите до този фарВ резултат при 14,15В на акумулатора имам около 13,3 волта на клемите на 2та фара.Нещата обаче няма да спрат дотук, предстои монтиране на 2 допълнителни релета непосредствено до 2та фара и захранване с дебела жица от + на акумулатора през предпазители. Надявам се на 14-14.1 волта на клемите на фаровете (под товар). Остава открит въпроса дали лампите ще издържат, защото фабрично не е произведена кола с такова напрежение на фаровете (както знаем всички коли се правят, водени от икономически изгоди и се пести от всичко, включително и от диам. на проводниците, оттам имаме и пад).

                    Коментар


                      #11
                      Ма ти на каква кола смяташ да правиш подобни хитрости с релета?!!?!? Ако е на браво/а - категорично ти го забранявм! само ще се набуташ и ще си изгубиш времето, особено ако колата е 2000 г. и насам. Ако си с такъв модел, заповядай - с/у една бира ще ти направя същото нещо без никакви допълнителни релета - мелета, кабели..... ще използвам фабричното реле и ще постигнеш абсолютно същото като ефект.Някъде пишеше как точно се измерват загубите: Мери се напрежението в точките "Плюс на акумулатор" и "захранваща жица на лампата". Записва се стойността. После се мери напрежението в точките "маса на лампата" и "минусова клема на акумулатора" . Записва се под вече записаната стойност. Сумира се. Полученото показва общия спад на напрежение във веригата от плюс на акумулатор до минуса. (поне така успях да си го преведа, нека ел-техниците да кажат дали е точно така)По следващия пост: 6 квадрата?!?!?! Моля ви се бе хора не съсипвайте колите. Проблемът ви не е в кабелите А В СВРЪЗКИТЕ. Те кабелите са изчислени в завода, просто свръзките се окисляват, нагарят и т.н. Един кабел няма значение дали е 1.5 или 6 квадрата - пропуска 5 ампера на 12 волта безпроблемно. минеш ли 13.2 волта на лампите, нагоре вече става по-лошо - повече ампери през лампата, по-къс живот. А един контактен спрей какви чудеса прави точно с фаровете, не е истина

                      Коментар


                        #12
                        За това се пипва малко инсталацията, както ти си започнал - пускат се 6 квадрата кабели от акумулатора до фаровете. Пускането на фаровете се оставя само на 2 реленца - за левия и десния фар, които реленца си остават единствено на оригиналната инсталация. Понеже аз съм с H1 - ще се слагат 4 реленца - за всички лампи по едно отделно. Проводниците ще се подменят заедно в всички обувки и тем подобни свръзки. И понеже едно реленце струва стотинки - какво толкоз му пестят? Нали все пак производителя прави колата с цена като за единична бройка, а пазари на едро???
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          За съжаление има и друг фактор-повече детайли - по-голяма вероятност за дефект.Аз процедурата я започвам със смяна на клеми.Всички.Днес взех един пакет от 400 клеми,100 алуминиеви накрайника от тези кръглите,дето се стискат и две нови табла за бушоните.Търся и клемни кутии,ама нещо по магазините ме гледат като индианец.Не предполагах,че клемите ми може да са в толкова окаян вид.Всички до една са черни.И за съжаление...корейците също са пестили.Клемичките са медни,но с много слабо покритие и всичко е тотално окислено.Всичките са черни.Това причинава куп проблеми с уредите и въобще с цялата инсталация,които прогресивно нарастват от много време насам.Шах с пешка беше,когато видях,че кабела ми за маса (този 35 квадратовия) не е от мед,а от алуминий.

                          Коментар


                            #14
                            Аз работя за БМВ проект в Johnson Controls и мога да ви разказвам с часове за какви спестявания говорим и то за 7ма серия. Фиата и до утре да го коментираме си е много по-зле от BMW Няколко примера:-на предишния хардуер на клъстера стрелките бяха с по 4 светодиода в основата на стъпковия мотор, където се забива стрелката - целта е да се освети самата стрелка-на следващия хардуер тези 4 светодиода бяха заменени с един, който е вграден в самия стъпков мотор, а неговата ос беше заменена с втулка, а стрелката се набива в неяикономия - 3 светодиода х 10 цента = 30 цента х 800 000броя автомобила 7ма серия (8 години х 100 000) = 240000-подсветките бяха с 32 светодиода, замениха се с 16 - тука не ми се смята, но нещата отиват на няколко милиона-датчика за външна температура беше заменен от термодвойка към терморезистор за 10 цента, чиято крива от -40 до +5 и от +10 до +50 е съответно вертикална или хоризонтална линия (мери дедовия), съответно софтуерно се правят сложни еквилибристики, за да покажем все пак нещо на дисплея (софтуера е най-евтината част в системата, цитат от БМВ "АКО НЕЩО МОЖЕ ДА СЕ НАПРАВИ СОФТУЕРНО, ТО ТРЯБВА ДА СЕ НАПРАВИ СОФТУЕРНО, А НЕ ХАРДУЕРНО". Следващата стъпка вероятно ще е без датчик :D-и т.н. и т.н.За квадратите на кабелите няма какво да говорим, на Типото са около 2х по-дебели от на Браво 96та година...

                            Коментар


                              #15
                              Такам...Монтирах релета на късите, непосредствено до фаровете (водоустойчиви разбира се) и кабел 2.5 квадрата директно от + клемата на акумулатора.Резултат:1)пад 0.1 волта спрямо напрежението на акумулатора2)като пусна дълги имам чувството, че спирам фаровете :D:D:D (ако ме разбирате) 3)липсва неприятният ефект, съществуващ при 90% от автомобилите - като пуснеш аварийни и къси и късите леко примигват като светнат аварийните (съвсем леко, но тренирано око го забелязва)4)светлината на къси е значително по-бяла от тази на дългите (извод от 2 и 4 е че трябва да слагам релета и на дългите )Странна работа, уж вдигнах само 0.7 волта, а пък ...Явно тия лампи си искат високо напрежение, както и предполагах де...Остава въпроса колко време ще изкарат, защото номиналното напрежение е 12V по спецификация на лампите, аз ги карам на 14 вече (фабрична кола с 14В на клемите на фаровете няма)...

                              Коментар

                              Working...
                              X