Колега ,простолюдието е навсякъде има го и при фиатаджиите има го и при всички останали марки. Тъй че всяка марка кола си е хубава ,само задкормилното устройство дето е много различно. :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Добре де защо фиатите са толкова подценявани!?!?
Collapse
X
-
thedon написа:Nino написа:Фиат има участие от 30% в нея.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Ето тук: http://en.wikipedia.org/wiki/VM_Motoriима информация кой и кога е притежавал VM. В списъка не се вижда никъде директно FIAT, но кой знае?Важното е, че компанията е италианска. Фактът, че я цитираме е в смисъл, че италианското автомобилостроене е на една от лидерските позиции, въпреки мнението на недоучили нашенски "майсторчета" по знайни и незнайни сервизи...
Коментар
-
Immortal написа:Отделно от това, двигатели на ФИАТ се монтират на:-Opel-SAAB-Suzuki-Cadilac-Tata-Mitsubishi Buses&Trucks-Chevroletи др.Saab 9-3s 2.0 16v TURBO
Fiat Punto 1.9 JTD
Коментар
-
deadairplane
-
Ами може и да сте прави за отношенията между бош и Фиат но това е за друга тема.Готов съм да сравнявам СААБ с Ланча, защото доколкото знам ( а аз се интересувам мн от историята на СААБ) Ланча Делта (която после прераства във интеграле) е всъщност СААБ 600. Сааб нямат никакви успехи във формула 1 , но въпреки това не смятам че нито Фиат, нито Алфа могат да изавяват претенции по отношение на качество на двигатели, на материали, на каросерия, шаси. Единственият плюс на Фиат е цената. Кои модели на СААБ и Ланча бихте искали да сравним?Saab 9-3s 2.0 16v TURBO
Fiat Punto 1.9 JTD
Коментар
-
PUNTO JTD написа:Ами може и да сте прави за отношенията между бош и Фиат но това е за друга тема.Готов съм да сравнявам СААБ с Ланча, защото доколкото знам ( а аз се интересувам мн от историята на СААБ) Ланча Делта (която после прераства във интеграле) е всъщност СААБ 600. Сааб нямат никакви успехи във формула 1 , но въпреки това не смятам че нито Фиат, нито Алфа могат да изавяват претенции по отношение на качество на двигатели, на материали, на каросерия, шаси. Единственият плюс на Фиат е цената. Кои модели на СААБ и Ланча бихте искали да сравним?FIAT DUCATO 2.3 JTD 03'
Коментар
-
PUNTO JTD написа:Ами може и да сте прави за отношенията между бош и Фиат но това е за друга тема.Готов съм да сравнявам СААБ с Ланча, защото доколкото знам ( а аз се интересувам мн от историята на СААБ) Ланча Делта (която после прераства във интеграле) е всъщност СААБ 600. Сааб нямат никакви успехи във формула 1 , но въпреки това не смятам че нито Фиат, нито Алфа могат да изавяват претенции по отношение на качество на двигатели, на материали, на каросерия, шаси. Единственият плюс на Фиат е цената. Кои модели на СААБ и Ланча бихте искали да сравним?
Коментар
-
ей тука, ще сложа една копие от страницата на Уикипедиа...и няма нищо да кажа:Modern common rail systems, whilst working on the same principle, are governed by an engine control unit (ECU) which opens each injector electronically rather than mechanically. This was extensively prototyped in the 1990s, with collaboration between Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat and Elasis. After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and making suitable for mass-production. In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 1.9 JTD and later on that same year Mercedes-Benz E 320 CDI.Common rail todayToday the common rail system has brought about a revolution in diesel engine technology. Robert Bosch GmbH, Delphi Automotive Systems, Denso Corporation and Siemens VDO are the main suppliers of modern common rail systems. Different car makers refer to their common rail engines by different names: * BMW’s D-engines (also used in the Land Rover Freelander TD4 * Daimler’s CDI (and on Chrysler’s Jeep vehicles simply as CRD) * Fiat Group’s (Fiat, Alfa Romeo and Lancia) JTD (also branded as MultiJet, JTDm, Ecotec CDTi, TiD, TTiD , DDiS, Quadra-Jet) * Ford Motor Company’s TDCi Duratorq and Powerstroke * General Motors Opel/Vauxhall CDTi (manufactured by Fiat and GM Daewoo) and DTi (Isuzu) * General Motors Daewoo/Chevrolet VCDi (licensed from VM Motori; also branded as Ecotec CDTi) * Honda’s i-CTDi * Hyundai-Kia’s CRDi * Mahindra’s CRDe * Maruti Suzuki’s DDiS (manufactured under license from Fiat) * Mazda’s CiTD * Mitsubishi’s DI-D * Nissan’s NEO-Di * PSA Peugeot Citroën’s HDI or HDi (Volvo S40/V50 uses engines from PSA 1,6D & 2,0D.) * Renault’s dCi * SsangYong’s XDi (most of these engines are manufactured by DaimlerChrysler) * Subaru’s Legacy TD (as of Jan 200 * Tata’s DICOR * Toyota’s D-4D * Volkswagen Group: The 4.2 TDI (V and the latest 2.7 and 3.0 TDI (V6) engines featured on current Audi models use common rail, as opposed to the earlier Pumpe-Düse engines. The 2.0 TDI in the VW Tiguan SUV uses common rail, as does the 2008 model Audi A4. * Volvo D5-engines are called common railето тук съм обяснил и някой интересни факти....:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...tart=150Пък нека някой концерн-автомобилен, да направи кола дето е излязла на пазара и е станала от раз победител по ралита, и така 7 поредни години...говорим за Делта Интеграле...на която основа са доста голяма бройка автомобили които караме и до днес. Това че Фиат правят 3 имена коли, си е чисто финансов трик, за да се печели по добре, като се предлага голямо разнообразие, щото то и Ферари е на Фиат Груп, ама там никой не плямпа че е боклук...абе да заспиват невежите и да си мислят каквото искат. Аз съм РЕАЛИСТ. Не виждам що един Гоуф да струва с 2-3000 повече от една Брава ЖТД, или колкото една Либра , който има пари да ги дава....избора си е личен.СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
Определено новите модели на Сааб не са качествени както класиките 900 OG и 9-3 OG но не може да сравняваме със Фиат. ///// , защо не би сменил типо за Сааб. Говорите че успехите на фиат във формула 1 са мн големи- така е безспорно. В еф 1 има много технологии и мн от вас твърдят че трябва производителите да "плуват" около тези технологии за да са добри. Вие по този параграф изкарвате Фиат велика кола. Че SAAB GRIPEN е най- добрият многоцелеви изтребител в света. Технологиите в един изтребител са повечко отколкото в един булид. ОТ така написаното би трябвало да се заключи че едва ли не Сааб и всичко останало е правилното разделение в света на автомобилите. Колкото и да ми се иска не е така. Това добра характеристика на окачването ли беше с 20те стотинки че не разбрах. Аз не виждам нищо хубаво в това да усещаш и най- малките неравности по пътя. И още нещо да питам- защо тук всички говорите за италианската продукция като цяло. Ту ланча, ту Алфа, Ту мазерати. Тук е форум на Фиат. Разбирам че имат много общо но според мен тука трябва да се говори за постиженията недостатъците и т.н. на ФИАТ. Преди карах пежо 306 и да си кажа чесно кола с по- добро, точно и информативно пътно поведение не съм срещал. На пътя Смолян -Пловдив с същото Пежо 306 PRОFIL съм влизал в завой с 120км/ч и колата не мърда. Мога да гарантирам че пежо 306 вози много по- добре от което и да е пунто дори и Гранде Пунто (ако е наред сичко с окачването на пежото)Saab 9-3s 2.0 16v TURBO
Fiat Punto 1.9 JTD
Коментар
-
PUNTO JTD написа:[сички изброени използват бошовски разработки, така че не съм съгласен че двигателите са ФИАТ-скиДруго което искам да кажа е че имам и база за сравнение. Освен Пунто 1.9 дизел Имам SAAB 9-3S 2.0Turbo Direct Ignition. Разликата е от земята до небето . Възрастта на колите е еднаква и въпреки че на SAAB цената на моточас в сервиза е двойна и че частите са двойно по- скъпи за пунтото на година ми отиват еднакви средства за поддръжка просто защото по- често Фиата нощува в сервиза. За 2 години каране градско без разни изцепки от сорта на каране по стълби и скачане от бордюри смених шарнири, амортисьори и даже 2 пъти семеринг на полуоска. Пунтото е идеална кола за градски условия- малка, пъргава и с мн мн мн лек волан. Извън града съм се возил на пунто, брава и крома и не мога да кажа че возията им е комфортна. Окачването е твърдо и шумно. Отделно материалите, изпозлвани по таблото и по панелите не са с високо качество и след време на паваж сичко трака. За това и е евтина марката ФИАТ. Дизайна на сички италианци е наистина красив. За вървене Фиат също могат да кажат нещичко на старите 6-цилиндрови двулитрови BMW-та примерно. Но 1.9 турбодизел на доста леко и малко купе не може да се сравни с 2.0 турбо на значително по- тежка кола по отношение на динамика и удоволствие от шофрането. Фиат имат своето място на автомобилния пазар и това е доказано с годините. Но не може да се говори за качествена и надежна изработка както при шведи и японци(умишлено не слагам и германците при графата надежна изработка защото там нещата са в 2те крайности).За хора с ограничени финансови възможности Фиат е перфектна кола. Евтина цена на старо, красива външност и наличие на основните необходими екстри че и повече. Но относно надежността според мен Фиат имат по какво да поработат. Поздрави от мен.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Колега PUNTO JTD ти прочете ли моя пост. И нали осъзнаваш че говорим за една фирма...предполагам си поглеждал твоето Пунто отдолу.... е Ланчиа Дедра, Либра, Типо, Темпра или нашата нова Алфа са абсолютно еднакви, както и една камара други модели. Моторите са ама абсолютно еднакви... да не говорим, че и при бензините има много подобрения които са въвели Фиат Груп......абе попрочети малко първо. Ето и малко старт:Automotive useFiat was the first auto manufacturer to patent a functional automotive variable valve timing system which included variable lift. Developed by Giovanni Torazza in the late 1960s, the system used hydraulic pressure to vary the fulcrum of the cam followers (US Patent 3,641,98. The hydraulic pressure changed according to engine speed and intake pressure. The typical opening variation was 37%.In September 1975, General Motors patented a system intended to vary valve lift. GM was interested in throttling the intake valves in order to reduce emissions. This was done by minimizing the amount of lift at low load to keep the intake velocity higher, thereby atomizing the intake charge. GM encountered problems running at very low lift, and abandoned the project.Alfa Romeo was the first manufacturer to use a variable valve timing system in production cars (US Patent 4,231,330). The 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 L had a mechanical VVT system in SPICA fuel injected cars sold in the USA. Later this was also used in the 1983 Alfetta 2.0 Quadrifoglio Oro models as well as other cars. ....... * Aftermarket Modifications - Conventional hydraulic tappet can be engineered to rapidly bleed-down for variable reduction of valve opening and duration. * Alfa Romeo Twin Spark - TS stands for "Twinspark" engine, it is equipped with Variable Valve Timing technology. * BMW Valvetronic - Provides continuously variable lift for the intake valves; used in conjunction with Double VANOS. * BMW VANOS - Varies intake timing by rotating the camshaft in relation to the gear. * BMW Double VANOS - Continuously varies the timing of the intake and exhaust valves. * Ford Variable Cam Timing - Varies valve timing by rotating the camshaft. * DaimlerChrysler - Varies valve timing through the use of concentric camshafts developed by Mechadyne enabling dual-independent inlet/exhaust valve adjustment on the 2008 Dodge Viper. * GM VVT - Varies valve timing continuously throughout the RPM range for both intake and exhaust for improved performance in both overhead valve and overhead cam engine applications.(See also Northstar System). * GM DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing) - Varies timing with hydraulic vane type phaser (see also Ecotec LE5). * Holden Alloytec - Continuously variable camshaft phasing for inlet cams. Continuously variable camshaft phasing for inlet cams and exhaust cams (High Output Alloytec). * Honda VTEC - Varies duration, timing and lift by switching between two different sets of cam lobes. * Honda i-VTEC - In high-output DOHC 4 cylinder engines the i-VTEC system adds continuous intake cam phasing (timing) to traditional VTEC. In economy oriented SOHC and DOHC 4 cylinder engines the i-VTEC system increases engine efficiency by delaying the closure of the intake valves under certain conditions and by using an electronically controlled throttle valve to reduce pumping loss. In SOHC V6 engines the i-VTEC system is used to provide Variable Cylinder Management which deactivates one bank of 3 cylinders during low demand operation. * Honda VTEC-E - Unlike most VTEC systems VTEC-E is not a cam switching system, instead it uses the VTEC mechanism to allow for a lean intake charge to be used by closing one intake valve under certain conditions. * Hyundai MPI CVVT - Varies power, torque, exhaust system, and engine response. * Kawasaki - Varies position of cam by changing oil pressure thereby advancing and retarding the valve timing, 2008 Concours 14. * Lexus VVT-iE - Continuously varies the intake camshaft timing using an electric actuator. * Mazda S-VT - Varies timing by rotating the camshaft. * Mitsubishi MIVEC - Varies valve timing, duration and lift by switching between two different sets of cam lobes. The 4B1 engine series uses a different variant of MIVEC which varies timing (phase) of both intake and exhaust camshafts continuously. * Nissan N-VCT - Varies the rotation of the cam(s) only, does not alter lift or duration of the valves. * Nissan VVL - Varies timing, duration, and lift of the intake and exhaust valves by using two different sets of cam lobes. * Nissan VVT introduced with the HR15DE, HR16DE, MR18DE and MR20DE new engines in September 2004 on the Nissan Tiida and North American version named Nissan Versa (in 2007); and finally the Nissan Sentra (in 2007). * Nissan VVEL introduced with the VQ37VHR Nissan VQ engine engine in 2007 on the Infiniti G37. * Porsche VarioCam - Varies intake timing by adjusting tension of a cam chain. * Porsche VarioCam Plus - Varies intake valve timing by rotating the cam in relation to the cam sprocket as well as duration, timing and lift of the intake and exhaust valves by switching between two different sets of cam lobes. * Proton Campro CPS - Debuted in the 2008 Proton Gen-2 CPS[2][3] and the 2008 Proton Waja CPS, said to be based on Lotus technology which developed Porsche’s VarioCam. * PSA Peugeot Citroën CVVT - Continuous variable valve timing. * Renault Clio 182, Clio Cup and Clio V6 Mk2 VVT - variable valve timing. * Rover VVC - Varies timing with an eccentric disc. * Suzuki - VVT - Suzuki M engine * Subaru AVCS - Varies timing (phase) with hydraulic pressure, used on turbocharged and six-cylinder Subaru engines. * Subaru AVLS - Varies duration, timing and lift by switching between two different sets of cam lobes (similar to Honda VTEC). Used by non-turbocharged Subaru engines. * Toyota VVT - Toyota 4A-GE 20-Valve engine introduced VVT in the 1992 Corolla GT-versions. * Toyota VVT-i - Continuously varies the timing of the intake camshaft, or both the intake and exhaust camshafts (depending on application). * Toyota VVTL-i - Continuously varies the timing of the intake valves. Varies duration, timing and lift of the intake and exhaust valves by switching between two different sets of cam lobes. * Volkswagen & Audi - VVT introduced with later revisions of the 1.8t engine. Similar to VarioCam, the intake timing intentionally runs advanced and a retard point is calculated by the ECU. A hydraulic tensioner retards the intake timing. * Volvo - CVVT * Yamaha - VCT (Variable Cam Timing) Varies position of cam thereby advancing and retarding the valve timing.Proton - VVT introduced in the Waja 1.8’s F4P renault engine (toyota supplies the VVT to renault)....... http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_valve_timingВажно е да има някой който да прави нещо хубаво на този свят...пък винаги ще има кой да го плюе....Нещо за Мултиджет мотора...? Защо фолксваген се отказват от техния мотор помпа - дюза????? И какво са дали те на света., и изобщо постарай се да се поровиш и виж колко е трудно да се правят нововъведения и да се измислят нови неща....Много интересно защо Пежо 406 имат кола дето е с 2 врати и от страни незнайно защо пише ПИНИНФАРИНА Иначе Пежо са много уважавана фирма и докато се появи ЖТД, бих казал че техния дизелов мотор е един от най-добрите.Уф....няма смисъл. Айде лекаСЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
ИТАЛФЕСТ 2007
Коментар
-
deadairplane
Реклама
Collapse
Коментар