Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Експеримент - ДВГ се върти наопаки при палене с бутане назад

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Момчета забравяте най-важното нещо - при въртене в обратна посока двигателя остава без мазане /маслената помпа ще се върти наобратно/

    Коментар


      #17
      phoenix написа:
      .....Просто е приета дадената посока на въртене и тва е по цял свят(за това не съм много сигурен де) и затова стартерите въртят в тази посока първоначално(Предполагам че идеята да се върти всичко в определена посока е свързано с електродвигателите които се задвижват от двигателя и го задвижват него.... е съобразено с посоката на въртене на магнитното поле около ротора(в частност стартера), за да може да работят в нормален режим....който е учил за Електродвигатели знае)......
      Това тук нещо не можах да го схвана.Какво искаш да кажеш с тази посока на въртене на магнитното поле и всичко да е съобразено с него?

      Коментар


        #18
        Представете си гърбицата на разпределителния вал- например, когато трябва да се натисне всмукателния клапан да от- вори за пълнене на цилиндъра с горивовъздушна смес- отварянето е на около 30 градуса от въртенето на вала, ако двигателя се върти наобратно- разпределителния вал трябва да измине 240- 270 градуса повече в обратна посока без да е отворил клапана, а през това време буталото ще е на друго място, а не в такт "всмукване"- така целия механизъм на газоразпределението няма да работи, освен, ако не се монтира разпределителен вал и маслена помпа и куп неща в огледален образ , но тогава няма смисъл- извода е:Това е МИТ- няма четиритактов двигател- реверс. :D :D :D
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #19
          peho написа:
          phoenix написа:
          .....Просто е приета дадената посока на въртене и тва е по цял свят(за това не съм много сигурен де) и затова стартерите въртят в тази посока първоначално(Предполагам че идеята да се върти всичко в определена посока е свързано с електродвигателите които се задвижват от двигателя и го задвижват него.... е съобразено с посоката на въртене на магнитното поле около ротора(в частност стартера), за да може да работят в нормален режим....който е учил за Електродвигатели знае)......
          Това тук нещо не можах да го схвана.Какво искаш да кажеш с тази посока на въртене на магнитното поле и всичко да е съобразено с него?
          абе това малко си го изсмуках от пръстите, ама....уча сега за някакви електродвигатели, асинхронни и ми се стори, че може да има някаква бегла връзка, затова казах предполагам, а не 100% е така.Но ключа от палатката се крие точно в реда на работа и газоразпределението, и както каза колегата по-горе, е икономически неизгодно в леки двигатели да се монтира огледална разпределителна система от валове, или приспособления за да се превключва системата на газоразпределение. Затова е по скоро невъзможно, двигател на лека кола да може да си смени посоката на въртене. Но при корабостроенето има разни четиритактови агрегати(макар и рядкост) които са реверсивни
          СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
          бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
          сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
          ИТАЛФЕСТ 2007

          Коментар


            #20

            Коментар


              #21
              phoenix написа:
              ...Но при корабостроенето има разни четиритактови агрегати(макар и рядкост) които са реверсивни
              Не съм срещал или чувал за 4-тактов реверсивен двигател При тях реверс няма, а реверсирането на гребния винт се извършва или с редуктор, или ако гребният винт е с регулируема крачка (ВРК-лопактите менят ъгъла си на атака посредством хидравлична система).Виж, при двутактовите (те са в общия случай много по-големи като мощност от 4-тактовите) реверсът е много често срещано (да не казвам масово) явление. Там редукторът не е приложим от икономическа гледна точка, а и той смъква КПД-то като цяло. За ВРК е абсурдно да се говори, защото конструкцията на гребния вал и винт се усложнява неимоверно, а все пак говорим за детаили със сериозно тегло и размери. Затова ги правят самите те да са реверсивниТрябва е ясно, че ’паленето’ на дизеловите двигатели при корабите (били те главни двигатели или такива, задвижващи дизелгенератори) става в голяма част от случаите посредством сгъстен въздух, подаван в цилиндрите в определена последователност, която обуславя и посоката на завъртане.А на колегата, който има идея да пали на 1-ва или 2-ра, докато се движи назад, не бих му го препоръчал, освен ако целта не е ангренажът да прескочи някое зъбче
              _______
              146 JTD

              Коментар


                #22
                deadairplane написа:
                Именно това е ключа за бараката. При асинхронните двигатели сменяш две от трите фази и посоката се обръща (ако е двуфазен третата се получава с кондензатор просто се закача кондензатора на другата фаза). Обаче стартера е постояннотоков и няма нищо общо. Там посоката се обръща като смениш клемите на + и -. Честно казано няма нищо по лесно от това да обърнеш посоката на електродвигател. Обаче за газоразпределението не е така.
                Тук малко си ги объркал нещата,но си прав че посоката на въртене на електромотор се обръща много лесно.Но едните са трифазни,а другите монофазни(а не двуфазни) и не се получава трета фаза с кондензатор,с него се постига друго нещо(ако някой има желание ще му кажа за какво).Освен това,монофазните имат пускова намотка,тя обикновено работи с кондензатора и след развъртане на електромотора се изключват намотката и кондензатора.Някои ел. мотори са с два кондензатора и единият остава да работи през цялото време,но той е с различни стойности от пусковият кондензатор.Това което си казал за закачането на кондензатор на третата фаза,се отнася за случай в който трифазен ел.мотор се пуска да работи като монофазен.Кондензатора пак се изчислява с каква стойност да е,иначе може да изгори намотката.На някои монофазни моторчета посоката на въртене им е определена конструктивно и да ти кажа зор ще им се обърне посоката на въртене. :D

                Коментар


                  #23
                  Наобратно може да се запали само двутактов дизел.При това не е лесно и няма да работи като хората.Двутактови дизели...има при военните и в корабите.Другаде не.Имат си предимства,но искат огромна кубатура,за да работи мотора както трябва.Ако ще караш назад,разглоби скоростната кутия и обърни диференциала.По-лесно е като изпълнение.Ама за какво са ти 4/5 задни скорости...на мен поне ми е загадка.

                  Коментар


                    #24
                    Това с прескачането на зъбче при паленето с бутане, одавна съм го прехвърлил в графата "древногръцки митове и недоказани легенди". Даже съвсем наскоро някой го обясни отново защо не може да стане.Сега измислих друго, което пак има някаква връзка с горното: ситуация: Невероятно голям баир, ръчната ми е преебана, на втора не държи. Как да паркирам аз така, че колата ми да не тръгне на някъде, по отношение на предавките и посоката на колата?1-ви вариант: Паркирам колата напред, все едно се качвам по баира, гася, оставям на първа.2-ри вариант: ПАркирам напред, оставям на задна3-ти вариант: паркирам назад, оставям на задна4-ти вариант: паркирам назад, оставям на първа, и съответно за всеки вариант - защо?За усложнение на задачката приемаме че заключването на волана не работи. За да започна, ще кажа така: бих паркирал назад и да оставя на първа, 4-ти вариант, няма да казвам защо, за да не разкривам още в началото цялата логика. Вие как бихте направили и защо?

                    Коментар


                      #25
                      trustworthy написа:
                      .....
                      Човек ще каже, че си ги учил тея работи Пламене Ривирсираниту сложна работа излиза Трябва да се внимава, че да не вземе да стане нещо такова...
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #26
                        Като стана дума за този с Шкода-та, мисля че съм го срещал по форума като бях шкодаджия, то аз още съм си фен на марката, но по-старите им модели 78та-86та.Та някои от форума беше направил точно това. Имаше 4 задни и една предна предавки, но го беше постигнал абсолютно по невнимание. Разглобил си сам скоростната кутия и без да се усети разменил местата на няколко зъбни колела. и като я сглобил останал като гръмнат. Поне това помня от тогава. Това преди поне 3-4 години.иначе до колегата които предложи, че е заради посоката на въртене на алтернатора, ами не е за това, аз пък съм 100% сигурен просто ако им трябва алтернаторът или некое от другите компонентчета да се жърти наобратно просто ще го монтират огледално на сегашното му положение и готово. е вече за маслена или за водна помпи е малко по сложно но съм сигурен, че и там има чалъм иначе това със огунатата мотовилка направо изкърти всички мивки
                        Фиат Мареа 1.6 16v, 99 г.
                        182A4.000 IAW49F
                        LPG - Lovato EasyFast
                        ----------------------------
                        "Има две неща които са безкрайни, вселената и човешката глупост, ... но не съм много сигурен за вселената", А. Айнщайн

                        Коментар


                          #27
                          me_to_u написа:
                          trustworthy написа:
                          .....
                          Човек ще каже, че си ги учил тея работи Пламене Ривирсираниту сложна работа излиза Трябва да се внимава, че да не вземе да стане нещо такова...
                          Охоо! Добре дошъл оново! Щом си тука, аз вече млъквам. А Това мазало на снимките ми е интересно как е станало Нещо не са го изчакали да спре това двигателче да се върти май Въздушният клапан ли е бил седнал, що ли @ogi28bТи визираш вариант, при който двигателят и валът на скоростната кутия очакваш да се задвижат в ПРОТИВОПОЛОЖНИ посоки. За пример ще ти дам мой познат, който при катастрофа се блъска, завърта на 180 градуса и на 2-ра предавка (май 2-ра беше) изминава ’заднешком’ няколко метра. Резултатът: прескочили два зъба
                          _______
                          146 JTD

                          Коментар


                            #28
                            яз вече съм друг поток на мисълта..... тва беше само така чешане на езика, или както още му викате спам в предишния пост съм измислил друга тема за размисъл, която може би има нещо общо с тази, но понеже една вечер в еврофутбола стана лют спор точно за това дето съм описал, та ми беше интересно какво мислите и вие.?

                            Коментар


                              #29
                              ogi28b написа:
                              ...ситуация: Невероятно голям баир...
                              Решение: Търсиш голям камък!
                              Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                              Коментар


                                #30
                                а през това време? как да си оставя колата? паркирана напред и оставена на първа, или пък......

                                Коментар

                                Working...
                                X