...сега сигурно ще ви хвърля в музиката, обаче няма как да не споделя, защото ситуацията е интересна.Преди около седмица сложих четири чистак нови зимни гуми "Semperit SPEED-GRIP"....98 лева парчето. Е не става, то се пързаля, то се забива в снега......категорично в пъти ми е по-нестабилна колата от положението, в което бях с летните гуми. Имам две пътувания до Габрово/София, едното в лед, другото в сняг - с летните гуми. Искам да ви кажа, че с внимателно шофиране, колата си беше супер стабилна, олюляваше се от време на време и то само когато влизам в завой и по нанадолнище, но общо взето лесно я връщах в пътя. От както сложих въпросните зимни гуми, ситуацията се промени чувствително и то не към добро. В тая лудница последните дни, само по божията воля не закъсвах. Единствено се мъчих вчера до офиса, защото минал снегорина и навърлял странично снега в уличка, дето и живущите се шашнаха че е минал. След като се прибрах, обаче, натоварих летните си гуми в багажника и друм.....в сервиза. Учудващото за мен бе, че майсторчето сподели за два случая до сега на връщане на летните гуми - някакъв със служебно Добло и Ксара, върнала се на летните си гуми. Преобухме си мацката и днес минах по същият път, по който минавам всеки ден, като подчертавам, ама дълбоко подчертавам, че положението на пътя беше доста по-тежко от вчера, защото цяла нощ вя и духа зверски, та особенно на по-усойните места, минавах и през преспи.....е да ма извиняват всички, обаче колата си се държеше перфектно. Минах покрай няколко закъсали коли без никакви проблеми. Единственият случай, в който се поднасях, беше когато минавах по ръба на бабунките и разбира се, колата се плъзгаше в коловоза, което смятам е нормално.Вероятно ви хвърлям в дълбок размисъл, но съвсем определено колата се движи много по-добре с летните ми гуми. Нямам представа каква модификация са, ако искате мога да погледна и да пиша, но са Мишлен и са оригиналните, с които си взех колата....
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как си върнах летните гуми...
Collapse
X
-
Явор МитевЕтикети: –
-
много си зависи по какъв път се движиш, какво е състоянието, колко е снега и т.н.Например едни казват че зимната е добра ако не позволява на колелото да превърти като се движи върху снега - аз смятам че зиманта гума трябва да може да издълбае снега под гумата докато опре на твърда почва, да зацепи и да тръгне колата, но ако пък снега е по-дълбок колата може да "увисне" така. В този случай летната не може да копае, тя само се търка отгоре. Но например като бях на Пампорово преди няколко години беше сухо и една нощ заваля сняг - доста хора бяха с летни гуми - тогава си пролича кои коли са с летни и кои със зимни - тези със зимните вървяха напра по леко странично наклонен път, а тези с летните се пързаляха по наклона и някой трябваше да бута предницата в обратна посока зада не се завърти колата - всичко си зависи от пътя, снега и почистването.Аз лично си предпочитам зимата със зимни и до сега никъде не ме е оставяла колатаAudi 1.8S златен талон
-
със зимните гуми - Корморан Сноупро съм като танк... мачкам наред - мноо съм доволен!!! при положение, че при нас е повече лед, отколкото сняг... летните са ми едни пластмаси - Барум Брилянтис - още октомври месец не можеха да вкарат колата в пътя...Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
Коментар
-
Незнам колко летния мишелин е по - добър от семперита, но си мисля че всички не отчитате един основен момент. Авео кара кола 2007 година - със всичките си системи за сигурност против блокиране на колелетата, разпределение на спирачното усилие според сцеплението на всяка гума и тн. Ако сложиш Явка летните гумета на пунто като моето ще си като пумпал на всеки завой. Просто тебе те държи на пътя умната кола не гумата. Правил съм всякакви експерименти - 2 зимни гуми отпред - 2 летни отзад - при най малкото замръзване и по- рязко влизане в завой или спирачка и обръщах дупето. Вярно ще кажете на замръзнал път така не се прави - така е - аз го правих за теста само. После сложих 2 видимо по добри зимни гуми отпред Дебика Фриго, отзад по слабите Корморан - на леко позамръзнал и заснежен път проблеми няма - но при по сериозни зимни условия се повтаря предната картинка. Карал съм и с 4 летни - тогава не се завърташ щото нито едната ос не зацепва по добре от другата - тогава просто на замръзнал път почти не можеш да отлепиш, а в завоя продължаваш направо. Само за сравнение - служебната C3 - базов модел - с 4-ри Мишелин Алпин 3 в момента във ВТ имайки предвид какво е положението е като снегорин - а еднаквите гуми на всяка ос просто намалявят максимално риска от завъртане. Извода до тук с летни гуми може и да си по стабилен но само на кола с всички съвременни системи за сигурност, на всяка кола отпреди 7-8-10 години е абсурдно някоя от тях да се държи по-добре с летни гумета.Punto SX 1.1 55
Коментар
-
Аз за сега съм си Тигарки 620 отпред,на кофти неразчистени улици - драпа! Направо съм изумен Няма закъсване.Онзи ден минах пред снегорина, аз отпред, той отзад, просто така се случи. Никакъв проблем. Миналата седмица с тях стигнах до алеко. На леда се пързалят, влизат в коловозите, трудно се спира, но драпат.Вчера закъсах на паркинга пред нас, просто не можах да излезна. Аз съм си виновен де, не се паркира в неутъпкано, напред, с кола с предно, с вдигната ръчна!С малко бутване, от едни човек, и разравяне, излезна. Хвана ме яд в тоя момент че не са ми зимни гумите. Можеше по-добре да излезне.Нямаше да е лошо тоя де то мина в момента на излизането да не беше минавал, можеше и да не го ударя... :D Все още си карам с летни задни. Те се пързалят страшно. Оказа се че последния, дето ги е надувал, всъщност ги е направил по 1.5, аз се чудех на една вибрация....Та зимните гуми не са това което са. На разчистено си спирам идеално. Дори рязко да натисна, проблеми няма.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Явор Митев
...абе незнам какви системи има, ама тъкмо се връщам от ЖП-гарата във Варна.....за пореден път се убеждавам, че с летните съм къде къде по-добре....но пък поставям под съмнение влиянието на системите, щото ако е така, същата реакция от към системите би трябвало да имам и със зимните гуми, нали....
Коментар
-
Явор Митев
nikki_sixx написа:Яворе , има нещо не таман в цялата тая история
Коментар
-
Авео написа:nikki_sixx написа:Яворе , има нещо не таман в цялата тая историяТаралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!
Коментар
-
Явор Митев
виж...това може....довечера ще им хвърля едно око...взех ги от сервиза до Рено дето е, как се казваше, "не пофня"
Коментар
-
Отпред съм с Марангони Метео 2. Отзад с летни Ласа. Ами честно казано, държи се доста прилично. Все пак сутринта беше около -12 На влизане в паркинга пред офиса има едно Sче, заледено и с лек о изкачване. Минах го безпроблемно. Макар, честно да си кажа, го погледнах със свито сърце. Но фичо се справи.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Punto SX написа:Незнам колко летния мишелин е по - добър от семперита, но си мисля че всички не отчитате един основен момент. Авео кара кола 2007 година - със всичките си системи за сигурност против блокиране на колелетата, разпределение на спирачното усилие според сцеплението на всяка гума и тн. Ако сложиш Явка летните гумета на пунто като моето ще си като пумпал на всеки завой. Просто тебе те държи на пътя умната кола не гумата. Правил съм всякакви експерименти - 2 зимни гуми отпред - 2 летни отзад - при най малкото замръзване и по- рязко влизане в завой или спирачка и обръщах дупето. Вярно ще кажете на замръзнал път така не се прави - така е - аз го правих за теста само. После сложих 2 видимо по добри зимни гуми отпред Дебика Фриго, отзад по слабите Корморан - на леко позамръзнал и заснежен път проблеми няма - но при по сериозни зимни условия се повтаря предната картинка. Карал съм и с 4 летни - тогава не се завърташ щото нито едната ос не зацепва по добре от другата - тогава просто на замръзнал път почти не можеш да отлепиш, а в завоя продължаваш направо. Само за сравнение - служебната C3 - базов модел - с 4-ри Мишелин Алпин 3 в момента във ВТ имайки предвид какво е положението е като снегорин - а еднаквите гуми на всяка ос просто намалявят максимално риска от завъртане. Извода до тук с летни гуми може и да си по стабилен но само на кола с всички съвременни системи за сигурност, на всяка кола отпреди 7-8-10 години е абсурдно някоя от тях да се държи по-добре с летни гумета.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар