Смятате ли за нормално да си плащате данъци , винетки и др.такси , да си държите автомобила напълно изряден и обсужен за сезона и някой да ви удари (по негова вина) , заради това че не си е обслужил колата за сезона или въобще е под всякаква критика (техническото състояние) или поради факта че е сметнал че старите и летни "галошки" могат да се държат перфектно на сняг или лед?Темата беше поместена в неподходящ раздел. МодерираноМодераторски екип fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нередно и Несправедливо
Collapse
X
-
Нормално е. Защото законодателите ни са малоумници. И не всеки е технически грамотен. Бай Гошо от село, дето цял живот е карал Москвич (всички модели)...мислиш ли, че прави разлика между зимни и летни гуми?Аз наскоро имах случай... с майстора,дето ми поддържа колата... човека има над 30 години стаж като шофьор и няколко СТОТИН ХИЛЯДИ километра зад гърба си. Тая година за пръв път в живота си си купи чисто зимни гуми. При това маркови. Реших - казва - да видя ще има ли разлика... Не е цунал стъклото, ама е било за малко. В кишата. Само колана му изкарал въздуха.Изобщо на тая тема повечето хора са технически неграмотни, инструкторите също не полагат услилия да ги научат. Знаем го по-младите - 20-30 годишни, защото има книги, списания, интернет. А възрастните? Човека си гледа закона. Там пише-грайфер... минимум толкова милиметра. Има ли го? Има го. Ми значи става!Със стендовете за спирачки е същата работа. 90% от хората на пътя живеят още във времената, когато са били два в София. За малките градове - късмет, ако има и един. Съответно - спирачки се проверяват веднъж на няколко години.Спирачна течност някой да сменява всяка година? На няколко пъти вносители са ми хвалили колите си, че били още с оригиналните консумативи. Тя тамошната спирачна течност, казва... е червена. Не е като нашата. Ето - тая е червена, значи колата е супер, няма ментета. А това, че е на 10-12-15 години..., а по номатив се сменява всяка година (максимум2)...Стенд за амортисьори... нещо фундаментално за стабилноста на колата... признавам си, че и аз не знам къде има такъв в София. Нито една от колите, които съм имал, не съм я качвал на такъв стенд. Щом са сухи и не текат, изобщо не ги барам.За да може да се чете по-леко текста слагайте след запетайка, точка или три точки по един интервал. Модераторски екип на fiat-bg.org
Коментар
-
Бих добавил само и лошата техника на шофиране, включително минаване на 1 см. от огледалото на спряла кола и широко отваряне на врата без да се огледа назад, слизане от колата насред пътя да "почеше коня" :D, гледане по 10 секунди настрани и даже назад по някоя къса пола и др. такива. :D :D :DBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Брей като сте се захванали за тия пусти зимни гуми та мира не давате . Зимните гуми били причината .Айде олам ! Цяло лято време хубаво асвалт сух гуми с десет сантиметра грайфер и пак катастрофа след катастрофа и всеки ден убити . Така ли е ? Така е ! Значи коренът на злото не е в гумите ами в мисленето на задкормилното устройство. То сега мислите като сте сложили зимни гуми че можете да карате пак на еруш ама не става . Гумите са най малкия проблем .Проблема е във водачите . Като има акъл водача и като си вижда че гумите са му износени ами няма да излиза с колата на такова време.Ще чака като се затопли и изсъхне. Просто и ясно. :D
Коментар
-
коцев написа:Брей като сте се захванали за тия пусти зимни гуми та мира не давате . Зимните гуми били причината .Айде олам ! Цяло лято време хубаво асвалт сух гуми с десет сантиметра грайфер и пак катастрофа след катастрофа и всеки ден убити . Така ли е ? Така е ! Значи коренът на злото не е в гумите ами в мисленето на задкормилното устройство. То сега мислите като сте сложили зимни гуми че можете да карате пак на еруш ама не става . Гумите са най малкия проблем .Проблема е във водачите . Като има акъл водача и като си вижда че гумите са му износени ами няма да излиза с колата на такова време.Ще чака като се затопли и изсъхне. Просто и ясно. :Dnow. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
deadairplane
-
Мммда , вярно е че като си няма акъл един шофъор ко ще и вериги да сложи пак ще се дрънне някъде. Ама на мен въпроса ми не беше дали "шофъорите имат или нямат акъл"! А по мнението на Коцев , че като се затопли и поизсъхне няма проблеми не съм съгласен. То ще се затопли и изсъхне ама в Ловеч като минеш под моста на околовръстното или влезнеш в тунела минавало ои ти е през акъла че може и да е поледено ........ Аз лично като се грижа толкова за колата си , няма да се правя на модерен и да рискувам моя , а и живота на останалите в движението да карам с ръчни на лед или с 180 по сняг - логично е нали? И още нещо по големите бели ги правят хора с не подготвени автомобили, които си мислят че карат Мазерати , а не тези които едва ли не си светят над колите , а ако случайно ви се случи един с неизрядна отвсякъде кола да се тресне в тебе на някой сенчетс завой кадето е влажно и поледено, щото чакал да "поизсъхне и да поизпръхне" и мусе е сторило че е поизсъхнало , едва ли ще си на същото мнение.А относно онея дето се трепят и лятото остави на страна , тука става въпрос за зимата.И ще продалжат да се трепят щото са на мнението " кво и плащам по тая кола" , а не щото е обслужена за сезона - има разлика нали , та нека нещата станат поетапни и да почнем да сме изрядни от към това което караме първо , а другото си идва малко помалко, ако имаш съзнание да превенция и безопасност , няма да тръгнеш да правиш глупости..... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!
Коментар
-
deadairplane
-
Да , разбирам . Ама нали знаеш хубавите неща стават бавно а лошите бързо. Не нападам Коцев , а просто се обосновавам , извинявам се ако е прозвучало агресивно :D :D :D.... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!
Коментар
-
БайГошо е само пример.Да не се възприема буквално.Може и да не е от село,може и да е от Надежда,Люлин,Бояна,Драгалевци...и други градове ))Общо взето няма значение от къде е,може да не е байчо,ами леля,няма значение дали е завършил УНСС,Лесото или едва е добутал до основно.Другаде е идеята-в незнанието на основни неща,важни неща....дори ако щеш и в самия факт,че съществуват И зимни гуми,а не само всесезонни "видинки" или Динамик.Това последното е вече без майтап...един комшия в началото на зимата ми се оплакваше,че руските гуми не били хубави .Бах мааму викам си...тоя от къде е намерил такива гуми...Ми наш чичо си ги имал в мазето...във времената на зрелия соц е заредил малко дефицитна стока и си има в мазето руски гуми...някъде от 80-те са.Сега са му на колата.И кара с тях.Че и доволен даже.А преди това е карал с Видинки.Нататък който иска да смята...завода във Видин не прави гуми вече над 10 години...
Коментар
-
Прав си. Много хора даже не знаят , че гумата старее и това влошава показателите и , а на една гума от соца просто не ми е ясно дори и за какви показатели става въпрос. Не ме разбирайте погрешно , във ерата на висококачествения каучук , ABS-са и дисковите спирачки , компромис със гумите небива ..... и когато обърна на Драконови мерки , ще стане бий за да те уважават и уважавай за да не бъдеш бит.....А ЗАЩО ПРОСТО НЕ БЪДЕМ ТОЛЕРАНТНИ , НИКОЙ НЕ Е БРОНИРАН !!!
Коментар
-
Ех , момчета оставете таз песен любовна за ти я пусти гуми. :D Др.Коцев както е писал няколко пъти кара кола от 1967г тоес вече почвам 41 година . Значи повече от 20 години съм карал през социалистическо време със соц гуми колите си . Не мислете че тогава сме карали с 50км в час .И тогава се движехме с нормална скорост 80км . Нямаше летни нямаше зимни гуми. Имаше само ШЕСТ месеца курс за да вземеш книжка и на изпита късаха повече от две трети от явилите се .А пропуснеш знак веднага те късат а не можеш да потеглиш по наклон нагоре пак те късат и вземаш допълнително часове докато се научиш.Така че тогава що годе излизаха водачи с добри умения . А сега за една седмица и няколко часа зад волана си готов водач .Тогава ни задължаваха нов водач да кара една година задължително с придружител. Поставяха се знаци на задното стъкло на автомобила че водача е нов. Все наглед уж дребни неща а всъщност не са толкова дребни .На колегата от Плевен ще кажа че когато влизам не само в тунела до Ловеч но и в други тунели и завои без видимост си имам едно на акъл и винаги намалям до безопасна скорост. В момента на мерцедеса ми гумите са Ласа и са на 35,000 км и са поставени през 2001г. Не ги сменям и през лятото . Нямам проблеми сега в снега и леда . Така че ...не само гумите са факторът.Не се изхвърлям само ви казвам от погледа на човек който е на 63 години и е видял много по пътищата за толкова години.
Коментар
-
Това което си го приказвате е говорено много пъти.Това гуми,техническа изправност,безотговорни шофьори и така нататък има да си ги говорим и да си спорим тук кое било най-важно.Всъщтност за цялата работа си има едно нещо което е фундаментално и един фактор,взети заеднотези двете водят до всичките злополуки,които стават по пътищата.Става дума за физични закони,а другото са безмозъчни шофьори,които си мислят,че тези закони не важат за тях.Всичко останало са фактори,които само засилват или намалят действието на някой физичен закон.Така че няма нужда от спорове,то всичко е измислено и казано преди стотици години,или както се казва:"Всичко ново е добре забравеното старо"
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар