Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Монтирах си устройство за ОЛИО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    kiro_of_the_day написа:
    Тая тема си плаче за един друг раздел....
    И сега какво? В раздел Дизели ще се направи подраздел Олио ли
    like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

    Коментар


      #17
      Както май вече писах някъде - бъдещето е на олиото. При използване като гориво, отпадат и ограниченията за генно модифицирани сортове. Та след няколко години май всеки ще може да си отглежда горивото в градинката. А за колега SteyerPuch - евала, отдавна чаках подобна тема. Но наистина ако масово започне да се използва отработено олио, цената му ще се вдигне драстично.Между другото, подобна цена 0.3лв/литър бях мярнал и за метанола - от цистерните в химкомбината в Димитровград.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #18
        Май никой дотук не спомена недостатъкът на олиото - доста е агресивно към гумите (маркучите) та може да се очакват неприятности в тая насока. Все пак разликата в цената си заслужава, стига да може човек да задели веднъж годишно по някой ден за смяна на разядени гуми и разбира се - редовни огледи за да няма изненади. Евалла за ентусиазма Ще е добре след време да споменеш дали опасенията ми са основателни, колега.
        Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

        Коментар


          #19
          тази тема ми е доста тъмна, затова ще взема да питам, пък който е в час, надявам се да ми отг.: не може ли директно да изливам оливието в резервоара на двигател 1.9-литров тип JTD работещ по метода common rail, който е с подгряване на горивото в горивния филтър? Преди по някакви новини в някакъв репортаж, едни хАмериканци директно излизаха от ресторанта с туба ольо и я изливаха директно в резервоара, качва се, пали и заминава....

          Коментар


            #20
            Отговарям доколкото мога :
            ogi28b написа:
            тази тема ми е доста тъмна, затова ще взема да питам, пък който е в час, надявам се да ми отг.: не може ли директно да изливам оливието в резервоара на двигател 1.9-литров тип JTD работещ по метода common rail, който е с подгряване на горивото в горивния филтър? Преди по някакви новини в някакъв репортаж, едни хАмериканци директно излизаха от ресторанта с туба ольо и я изливаха директно в резервоара, качва се, пали и заминава....
            В книжката към устройството пише че на комън рейл може да се меси олио с нафта до 10-15% неповече - аустройство за комън рейл още не предлагат защото е доста по сложно.ОТКЪДЕ ОЛИО ПО 30 СТОТИНКИ - от ресторанти го взимам, филтрирам си го в мазата на 1 микронЯДЕ ЛИ ОЛИОТО МАРКУЧИТЕ - не, това не е биодизел - той яде каучука, но не и олиото - в книжката към устройството си има приложен и евро стандарта за олио-гориво - трябва да не е по-киселинно от 2% ЩЕ ПОСКЪПНЕ ЛИ ОЛИОТО ОТ РЕСТОРАНТИ - сигурно, но нафтата и тя ще си поскъпва - вие готови ли сте за новата нафта след нова година по 2,15 лв/литър ??? - все олиото ще е по-евтино, даже догодина и новото олио от борсите ще е по-евтино от дизела
            Кара дизелов двигател на 100% олио с устройство

            Коментар


              #21
              Оги, не бих рискувал.Моя син има вече около 110 хил.км с олио, но на атмосферни дизели, 1.6 и 1.9 на Рено.Съдейки по опита на човека който го запали по олиото, мой братовчед от Пловдив...КАТАСТРОФАЛЕН Е.Същия човек има два МЕРЦЕДЕСА 124 атм.и турбодизел, още ги кара с олио.Но на ТОЙОТАТА, комън рейл, D-4D и разказа играта, основен ремонт за над 5000лв.CR е деликатен мотор, най малко със скъпите си дюзи и свръхвисоки налягания, така, че...
              SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

              Коментар


                #22
                колеги, ето тук: www.elsbett.de малко инфо.принципно, техният кит за конверсия не предлага нещо по-различно. И - което е интересно - предлагат вариант за ЖТД. Има един много важен момент - да не се подава към двигателя студено олио. Това ще натовари ГНП, дюзите и каквото се сетите по пътя. Само двигателите (на старите мерцедеси 123 например) с редови помпи могат да палят директно на олио безнаказано. За да работи един двигател с олио, е необходимо вискозитетът му да е съпоставим с този на нафтата, което става като температурата на олиото стигне 75-80 градуса. Ето защо има нужда от топлпобменник и от подгревни свещи. Като се подгрее олиото, двигателят няма проблем да работи с него. Трябва да се спазват някои основни правила, иначе, карането с олио води до един куп проблеми: смесване на олиото с маслото на двигателя, коксуване на дюзите, образуване на смолист филм по повърхността на цилиндрите, който предизвиква блокиране на двигателя и други такива. Аз също съм карал с олио с фиестата ми - 50/50 олио/нафта, колата вървеше на пушка и палеше от раз - вярно, тази практика беше само през лятото. Но има принципна разлика между това каране и системата на колегата. Колкото до това, до къде ще стигне една кола с олио - тубата е за нафтата, не за олиото! Пали се и се гаси на нафта, през останалото време се кара на олио, което се държи в основния резервоар. А за разяждането на маркучите - мисля, че опасността леко се преувеличава. Това лято карах с биодизел мареята си, и друго, освен липсата на черен дим при рязко ускорение не забелязах.
                Тойота Приус

                Коментар


                  #23
                  Относно най-ниската цена,то ако имаше толкова нефтохима,колкото ресторанти в БГ и ако държавата не можеше да контролира газта,то едва ли цената на отпадното гориво -пропан бутан щеше да е такава,каквато е в момента.Все пак да не забравяме,че в покупната цена на газта имаме АКЦИЗ,Данъци,печалба,транспортни разходи и много голямо търсене,тъй че момента с цената е спорен.Това гориво не се продава официално,а някой ресторантъор е решил вместо да го хвърля,да го продава на малка печалба.Освен това какво става с екологията
                  Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                  Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                  Коментар


                    #24
                    dudulia написа:
                    Освен това какво става с екологията
                    Какво имаш предвид? Всички горива получени от растения са абсолютно екологични. Причината е, че не отделят нов въглероден диоксид и въглероден оксид в атмосферата. Тоест дефакто имат нулеви емисии и дори по ниски от нула. Това се дължи на факта, че въглерода който се съдържа в тях е взет от същата тази атмосфера от растението по време на живота му. А като се има предвид, че не се изгаря цялото растение, то цялостният баланс е леко отрицателен.При изкопаемите горива не е така - при тях в атмосферата се вкарва въглерод, който е излязъл от кръговрата преди милиони години.
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #25
                      по празниците гледах по Дискъвъри един такъв ентусиаст - американец - събираше използвано олио от ресторантите за бързо хранене и си го прецеждаше.... голема цапотия... я по хубаво на бензиностанцийката - на новите цени - кеф ти дизел, кеф ти бензинец
                      Fiat Punto 1.1-Синята птица
                      Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                      Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                      Коментар


                        #26
                        donnna написа:
                        по празниците гледах по Дискъвъри един такъв ентусиаст - американец - събираше използвано олио от ресторантите за бързо хранене и си го прецеждаше.... голема цапотия...
                        Да, в САЩ имат зад ресторантите едни големи контейнери в които са длъжни да си изсипват олиото - от там го вземат фирми за преработване и рсторантите им плащат за това. Та този американец като много други отива там и си изпомпва колкото иска олио без пари. По разни сайтове съм гледал даже помпи на 12 и 24 волта специално пригодени за такова изпомпване. Отиваш с два бидона по 200 литра в пикапа и си ги пълниш без пари. В къщи си го филтрираш олиото и ето ти гориво колкото искаш.Де да бяхме в САЩ, тук аз искам не искам си плащам олиото по 30 стотинки, ама пак по-добре от нафта на 2,17 лв/литър
                        Кара дизелов двигател на 100% олио с устройство

                        Коментар

                        Working...
                        X