След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.Устройството си го купих за ..... лева от ........ - фирмата която ги произвежда в ....... Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона ......... - човекът се казва .......... и е много точен./ скрита реклама не се допуска. Има си специален раздел за това/Модераторски екип fiat-bg.orgТа за 690 лева получих следното:- резервоар 25 литра за олиото- топлообменник с 30 пластини- нагревател 600 вата- ел. помпа (американска) за олиото- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери- 4 клапана- електрическа кутия за превключване олио/нафта- реле 50 А- предпазители- всички кабели с изолация и обувки- макручи за олио, нафта и антифриз- изолации за маркучите- 2 шепи скоби - закрепване на резервоара- метални планки за разните елементи- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.- схеми за монтажХванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:Резервоара за олио, закрепен :Тук идва олиото от резервоара :Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:От планките направихме гнездо за топлообменникаОбщ поглед върху монтажа:ляво-долу - топлообменникляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олиодясно-център - нагревател + реле за негодясно горе - клапан за вход олио в ГНПгоре център - клапан за вход нафта в ГНПот дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоарПо-близък план върху нагревателя:вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.КАК СЕ ПОЛЗВА :Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост. Айде весели празници :D :D :D
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Монтирах си устройство за ОЛИО
Collapse
X
-
Браво!Ти разби с точност феновете на метана, защото така си карали най-икономично.Доста се пробваха да ме оборят с това, че да се кара на метан е най-евтиното, ама ето, нека сега тези, които тогава бяха срещу мен пак да излязат и да докажат на тях цената на 100км колко им струва.Супер полезно, благодаря ти още веднъж.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
И аз това щях да питам какво е това олио по 30 ст/литъра... в магазина е 10 пъти по скъпоAlfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
Fiat Linea 1.3 Multijet'08
Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
http://forum.fiat-bg.org
Коментар
-
Marea Bipower написа:Явно отработено от някой ресторант примерно ?||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
Точно защото започнаха разработки на алтернативните горива - затова поскъпнаха олиото и захарта в последмните месеци.Иначе тука нашите реват че е била лоша реколата от слънчоглед - да ама преди и внос имаше на тъка цена, а сега - правят биодизел на запад. И по-зле ще става -по изискване на ЕС, мисля беше до 2010 - минимум 10% от всички горива трябва да са биогорива -т.е. разни видове растително олио и метанол от захар... или от картофи...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Браво !Не само по-евтино, но и по-екологично. А олио по 30 стотинки откъде - ще попитатате вие - ами от производителя, колеги, от производителя ! Директно от някоя маслобойна или фабрика. Все пак - олиото не трябва да е какво да е. Трябва да е студено пресовано, а ако не е - да са отстранени някои смоли от него, за да не стане гаф. Ако е отработено - трябва да се филтрира много фино (1 микрон).
Коментар
-
добре си се обзавел, но нека се отчета неудобството от всичко това- караш на нафта докато загрее, търсиш олио, което не е като да идеш да заредиш на всяка бензиностанция през 5 км, като гледам тубата не знам за колко път стига, но ако тръгна софия варна ми се струва, че няма и до търново да стигна и мерси за офертата все пак за работна кола само за в града, която всяка вечер я прибираш у вас и може да я заредиш с олио това е идеална оферта. малко по системата- струва ми се доста понадута цена, в сми, че хич ама хич не е трудно човек сам да си я направи- реално трябва туба, малко маркучи, малко въжета за връзване на тубата, малко филтри, клапани, този топлообменник може много лесно да си го направи човек сам, а дори и да не иска съм сигурен, че да ти го отлеят няма да вземат повече от 70-100 лв/нямам точна представа/ помпичката може да се намери също на много добра цена от 20-100 лв, колкото ти е кеф. ми то е това май. аа и ключе 2 лв, модерно може и доста повече да е не знам.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Честито, колега. Радвам се, че най после постигна това, към което се стремеше от месеци.Голямо прецеждане ще падне в мазата май... Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 От една страна е доста икономично, от друга - доста неудобно. А ако погледнем в близко бъдеще ще видим, че ако тази технология придобие голяма популярност и приложение търсенето на ресторантско олио ще нарастне драстично... и какво става с цената му... ха познайте... а аз съм сигурен, че собствениците на заведения мислят "пазарно ориентирано"... ...да не говоря за босовете на черното злато, че няма да позволят заради взаимозаменяема стока с много по - ниска цена тяхната да "престоява"... След 3-4 години карането на олио ще бъде МАЛКО по - ефтино и много по - неудобно от карането на нефтени горива. До тогава, обаче, колегата ще е избил вложените средства неколкократно...Е, хамириканеца ще продължи да си кара на бенц и нафтица, но в краткосрочен план карането на олио си остава рентабилно за тъмния балкански субект... ех, сиромашийооооо... Yellow_Flash_Colorz_PDT_32M-Benz E 250 TD 150hp
M-Benz 200d 75 hp
Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар