След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.Устройството си го купих за ..... лева от ........ - фирмата която ги произвежда в ....... Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона ......... - човекът се казва .......... и е много точен./ скрита реклама не се допуска. Има си специален раздел за това/Модераторски екип fiat-bg.orgТа за 690 лева получих следното:- резервоар 25 литра за олиото- топлообменник с 30 пластини- нагревател 600 вата- ел. помпа (американска) за олиото- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери- 4 клапана- електрическа кутия за превключване олио/нафта- реле 50 А- предпазители- всички кабели с изолация и обувки- макручи за олио, нафта и антифриз- изолации за маркучите- 2 шепи скоби - закрепване на резервоара- метални планки за разните елементи- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.- схеми за монтажХванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:Резервоара за олио, закрепен :
Тук идва олиото от резервоара :
Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:
От планките направихме гнездо за топлообменника
Общ поглед върху монтажа:
ляво-долу - топлообменникляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олиодясно-център - нагревател + реле за негодясно горе - клапан за вход олио в ГНПгоре център - клапан за вход нафта в ГНПот дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоарПо-близък план върху нагревателя:
вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.КАК СЕ ПОЛЗВА :Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост. Айде весели празници :D :D :D






Коментар