Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатика - в апартамента, не в колата..........

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с климатика - в апартамента, не в колата..........

    Колеги дайде идея какво да правя с климатика - приемам всичко без "спирай го и чакай пролетта" - за това вече се сетих.Та какъв е проблема. Вече предполагам всички сте усетили 2 седмици температурата навън не се вдигна над нулата - поне във ВТ. И климатика взе да издиша. Става въпрос за неинверторен панасоник. Пускам го в началото вентилатора тръгва да върти с мах скорост но само за няколко секунди - и след се върти едвам едвам въпреки че е усилен до дупка. Успява да държи в помещението някаква нормална темп от около 20 градуса но си личи че не работи пълноценно. Иначе въздуха който издухва макар и слабо е топъл. На определен интервал от време спира, издухва топъл въздух навън за отопяване, но пак не иска да заработи добре - дори и да го сложа на 30 градуса никога няма да ги стигне. Дали това не е някакъв си негов режим в който преминава при много студено време или просто навън е обледил много и това го мъчи да работи. Вече пробвах за половин час да го оставя да духа студено в стаята за да разтопи външното тяло но резултата беше нулев. Съмнявам се също че е замръзнал отвора на тавата на външоното тяло през който се стича водата и вътре като кондензира се трупа лед в самото тяло.
    Punto SX 1.1 55

    #2
    Няма смисъл да го мъчиш с вентилатора на макс и усилен до 30 градуса. При мен на двата климатика вентилаторите са на ауто, а температурата в момента съм им сложил 20 градуса. В резултат - температурата в целия апартамент ми е 20 градуса и отвреме-навреме климатиците си намаляват. А ти така много го мъчиш и както виждаш, хем си го сложил на 30 градуса, хем резултатът е като при мен, а при теб това ще се постига с голям разход на енергия, защото климатикът работи на върха на възможностите си. В съчетание с крайно неблагоприятното мъгливо време навън, може да си направиш сметка за неефективната работа на климатика ти. От няколкогодишния ми опит с отопление на климатици съм установил, че няма никакъв смисъл да вдигаш температурата му на повече от 23 градуса, а вентилатора - винаги на ауто. А това за вентилатора го препоръчват както от фирмата за монтаж, така и от форумите за климатици, които съм изчел.
    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

    Коментар


      #3
      sugarboy написа:
      Няма смисъл да го мъчиш с вентилатора на макс и усилен до 30 градуса. При мен на двата климатика вентилаторите са на ауто, а температурата в момента съм им сложил 20 градуса. В резултат - температурата в целия апартамент ми е 20 градуса и отвреме-навреме климатиците си намаляват. А ти така много го мъчиш и както виждаш, хем си го сложил на 30 градуса, хем резултатът е като при мен, а при теб това ще се постига с голям разход на енергия, защото климатикът работи на върха на възможностите си. В съчетание с крайно неблагоприятното мъгливо време навън, може да си направиш сметка за неефективната работа на климатика ти. От няколкогодишния ми опит с отопление на климатици съм установил, че няма никакъв смисъл да вдигаш температурата му на повече от 23 градуса, а вентилатора - винаги на ауто. А това за вентилатора го препоръчват както от фирмата за монтаж, така и от форумите за климатици, които съм изчел.
      Ами аз това с 30 градуса просто като експеримент го направих - за да видя дали ще задуха на макс - ама не. Иначе да държа на около 22-24 градуса обаче сега го виждам че просто няма вътък. Работи дето се вика с голяма мъка.
      Punto SX 1.1 55

      Коментар


        #4
        Ами така е, мъглата е най-неблагоприятна за работата на климатиците. Спокойно, напролет ще се оправи :D . Всъщност, мъглата създаде бъркотия с трафика на трите самолета на летище София, че какво остава до нашите климатици.
        Fiat Marea Weekend 1,6 16V

        Коментар


          #5
          Определено мъгливото време е най-неблагоприятно за работата на климатиците. Забелязал съм, че дори при температури от -10 градуса, ако времето е сухо и слънчево, климатика си бачка безотказно. Но при мъгливо време външното тяло се обледява и климатиците влизат в някакъв много кофти режим. В интерес на истината климатиците в къщи не са ми създавали проблем тази зима, но днес е първия мъглив ден в Пазарджик.Колкото до режима на вентилатора, ако климатика е достатъчно мощен за помещението, което отоплява, съм стигнал до извода, че на практика е все едно с каква сила духа вентилатора. По тази причина аз винаги държа климатиците у нас на най-слабата сила на вентилатора, за да работят по-тихо. Не ми се увеличава нито консумацията на ток, нито пък климатика работи по-лошо.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #6
            В апартамента се отоплявам с два неинверторни климатика LG като ги държа на 25 градуса и на най-ниската степен на вентилатора и температурата в помещенията е добра 23 градуса. Когато започне външното тяло да се обледява климатика се саморазмразява и си духа нормално топло. В къщата само за сравнение се изръсих за два климатика фуджи единия инверторен, другият нормална сплит с-ма е чак такава голяма разлика в работата и в резултата с LG-то няма. Въпроса е да не се спират и пускат като речки климатиците защото им трябва време за да влезнат в режим.
            BRAVA 1,4 12V
            Nissan Navara

            Коментар


              #7
              Колега има поне няколко причино за да не топли климатика ти. 1.Заледил външно тяло (може да го размразиш с топла вода със шише от безалкошолно 2,5л пълниш с топла вода пробиваш една дупка на капачката и прускаш питата при изкл. климатик2.Събрал е доста лед на дъното на климатика и перката е плокирала ефективноста спада много.повтаряш операцията от т1.3.Монтираван е отдавна и с течение на времето намалява фреона трябва да се зареди но (професионално с електронна везна обезателно)иначе си даваш парите не вятъра.4.Климатика ти е слаб за помещението което отопляваш
              Обичам си работата.

              Коментар


                #8
                Valentin_V Явно се занимаваш с климатици,да използвам да попитам и аз в случая.Имам си климатик,искам да се провери достатъчно ли е количеството на фреона и ако е нужно да се допълни.Какво трябва да се направи?Как е най-правилно да се направи и ориентировъчно колко струва?

                Коментар


                  #9
                  Да това ми е професия .Може да се зареди но не да се дозареди защото количеството което се е загубило е Х тоест трябва да изикаш специалист които има нужните умения и техника. 1.Пуска се климатика на охлаждане и когато заработи се закачват манометричния блок по този начин загубите са изключени и след няколко минути работа по налягането може да сепрецени дали има достатъчно фрон.2.Включва се машина наречена източвачка изтегля се фреона и се мери на електронна везна тогава се разбира вече колко еимало в климатика ти.3.Вакумира се системата с вакум помпа.4.Закачва се бутилката с фреона и се поставя на електроната везна и се зарежда с нужното количество по етикета на климатика.за цена немога да ти кажа в твоя град колко ще ти вземат но това трябва да ти го направят с тия уреди които написах иначе само с бутилка и манометри зареждат някой "Майстори" има и друг варянт изпуска се фреона и после се правят операций 3 и 4 и пак всичко е ок
                  Обичам си работата.

                  Коментар


                    #10
                    И аз съм с инверторен панасоник, обаче в тия студове и мъгли тия дни му се разказа играта Всеки час размразява и то по 15 - 20 минути. Ужаса е пълен, все едно съм без отопление... А в другата стая съм с осака неинверторна, имам чувството че по добре се справя...

                    Коментар


                      #11
                      Да използвам темата: моя климатик е OSAKA инверторен и подходящ за стаята в която е монтиран. Искам да ми поддържа темпертатура от 23градуса. Въпроса е следния как е по-ефективно и по-добре да е нагласен вентилатора на Auto или на ниска степен? Аз го държа на най-ниската му степен и не го изключвам - това правилно ли е?
                      Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

                      Коментар


                        #12
                        Uneek написа:
                        И аз съм с инверторен панасоник, обаче в тия студове и мъгли тия дни му се разказа играта Всеки час размразява и то по 15 - 20 минути. Ужаса е пълен, все едно съм без отопление... А в другата стая съм с осака неинверторна, имам чувството че по добре се справя...
                        аз като ви казвах че не бих си взел инверторни климатици преди време в една друга тема ма нахокахте и ми се сочеха данни на книга колко по добри били инверторните и тнт-така е ,по-добри са но само на книга.има такива дето наистина са ’’върло ’’добри ама са по над 2500.а сега за конкретния случай пусни климатика на около 20 градуса на минимална степен на вентилатора,така няколко часа да бачка и после постепенно му дигни температурата на не повече от 23 градуса.моите са на 22 и не ми е студено в къщи.цялата ми сметка за миналия месец е 75 лв за тока,топля се с три климатикадано съм помогнал
                        типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                        хюндай акцент 1.5 CNG
                        киа каренс +метан

                        Коментар


                          #13
                          И аз споделям мнението на dan4o, инверторното фуджи май работи по- зле от не инверторното (не знам защо като е с 500лв. по-скъпо от него) и все повече се убеждавам, че разликата между двата типа не е толкова голяма като се сравни получения резултат.
                          BRAVA 1,4 12V
                          Nissan Navara

                          Коментар


                            #14
                            Някои специалисти оплюваха Осаките, но както съм писал и в друг пост, сега в тези трудни условия, Осаката размразява пет минути и е отново в действие, а Панасоникът, точно както казва колегата Uneek, размразява 15 минути и температурата пада с три градуса през това време. Но не е точно, че все едно е без отопление, горе-долу се постига равномерна температура около 20-21 градуса, докато работи. Което, при гнусните условия навън, си е добро постижение.
                            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                            Коментар


                              #15
                              Ако външното ти тяло е обледено - направи както те е посъветвал колегата от Плевен , т.е. поливай го с вода , но...след като падне ледът от питата , пусни климатика да духа студено! Това е с цел да може външното тяло да духа топлото на вън и да изсуши топлообменника. Иначе ефекта от размразяването ще трае около половин час , защото веднага ще замръзне при тези отрицателни температури.Аз съм с "мицубиши" и отоплявам 4 стаи едновременно вече 3 години. Външното тяло всяка година се обледява , но проблем като твоя съм нямал. Искам да те питам , ти филтрите на вътрешното тяло почистваш ли? Ако са събрали много прахоляк - нормално е да не ти духа така както ти се иска , защото термодатчика не отчита правилно и климатика изключва по-рано от колкото е нужно.Това което казаха някои по-горе за инверторите са пълни глупости. Реално инверторния климатик ти спестява с около 30% от електроенергията което хаби конвенционалния. Раликата м/у двата вида климатици е в управлението на компресора (от там идва и разликата в наименованията им).Като заключение - първо си почисти филтрите на вътрешното тяло и ако не се оправи - пиши пак.Честита Коледа.
                              Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

                              Коментар

                              Working...
                              X