Колеги дайде идея какво да правя с климатика - приемам всичко без "спирай го и чакай пролетта" - за това вече се сетих.Та какъв е проблема. Вече предполагам всички сте усетили 2 седмици температурата навън не се вдигна над нулата - поне във ВТ. И климатика взе да издиша. Става въпрос за неинверторен панасоник. Пускам го в началото вентилатора тръгва да върти с мах скорост но само за няколко секунди - и след се върти едвам едвам въпреки че е усилен до дупка. Успява да държи в помещението някаква нормална темп от около 20 градуса но си личи че не работи пълноценно. Иначе въздуха който издухва макар и слабо е топъл. На определен интервал от време спира, издухва топъл въздух навън за отопяване, но пак не иска да заработи добре - дори и да го сложа на 30 градуса никога няма да ги стигне. Дали това не е някакъв си негов режим в който преминава при много студено време или просто навън е обледил много и това го мъчи да работи. Вече пробвах за половин час да го оставя да духа студено в стаята за да разтопи външното тяло но резултата беше нулев. Съмнявам се също че е замръзнал отвора на тавата на външоното тяло през който се стича водата и вътре като кондензира се трупа лед в самото тяло.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с климатика - в апартамента, не в колата..........
Collapse
X
-
Няма смисъл да го мъчиш с вентилатора на макс и усилен до 30 градуса. При мен на двата климатика вентилаторите са на ауто, а температурата в момента съм им сложил 20 градуса. В резултат - температурата в целия апартамент ми е 20 градуса и отвреме-навреме климатиците си намаляват. А ти така много го мъчиш и както виждаш, хем си го сложил на 30 градуса, хем резултатът е като при мен, а при теб това ще се постига с голям разход на енергия, защото климатикът работи на върха на възможностите си. В съчетание с крайно неблагоприятното мъгливо време навън, може да си направиш сметка за неефективната работа на климатика ти. От няколкогодишния ми опит с отопление на климатици съм установил, че няма никакъв смисъл да вдигаш температурата му на повече от 23 градуса, а вентилатора - винаги на ауто. А това за вентилатора го препоръчват както от фирмата за монтаж, така и от форумите за климатици, които съм изчел.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
-
sugarboy написа:Няма смисъл да го мъчиш с вентилатора на макс и усилен до 30 градуса. При мен на двата климатика вентилаторите са на ауто, а температурата в момента съм им сложил 20 градуса. В резултат - температурата в целия апартамент ми е 20 градуса и отвреме-навреме климатиците си намаляват. А ти така много го мъчиш и както виждаш, хем си го сложил на 30 градуса, хем резултатът е като при мен, а при теб това ще се постига с голям разход на енергия, защото климатикът работи на върха на възможностите си. В съчетание с крайно неблагоприятното мъгливо време навън, може да си направиш сметка за неефективната работа на климатика ти. От няколкогодишния ми опит с отопление на климатици съм установил, че няма никакъв смисъл да вдигаш температурата му на повече от 23 градуса, а вентилатора - винаги на ауто. А това за вентилатора го препоръчват както от фирмата за монтаж, така и от форумите за климатици, които съм изчел.Punto SX 1.1 55
Коментар
-
Определено мъгливото време е най-неблагоприятно за работата на климатиците. Забелязал съм, че дори при температури от -10 градуса, ако времето е сухо и слънчево, климатика си бачка безотказно. Но при мъгливо време външното тяло се обледява и климатиците влизат в някакъв много кофти режим. В интерес на истината климатиците в къщи не са ми създавали проблем тази зима, но днес е първия мъглив ден в Пазарджик.Колкото до режима на вентилатора, ако климатика е достатъчно мощен за помещението, което отоплява, съм стигнал до извода, че на практика е все едно с каква сила духа вентилатора. По тази причина аз винаги държа климатиците у нас на най-слабата сила на вентилатора, за да работят по-тихо. Не ми се увеличава нито консумацията на ток, нито пък климатика работи по-лошо.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
В апартамента се отоплявам с два неинверторни климатика LG като ги държа на 25 градуса и на най-ниската степен на вентилатора и температурата в помещенията е добра 23 градуса. Когато започне външното тяло да се обледява климатика се саморазмразява и си духа нормално топло. В къщата само за сравнение се изръсих за два климатика фуджи единия инверторен, другият нормална сплит с-ма е чак такава голяма разлика в работата и в резултата с LG-то няма. Въпроса е да не се спират и пускат като речки климатиците защото им трябва време за да влезнат в режим.BRAVA 1,4 12V
Nissan Navara
Коментар
-
Колега има поне няколко причино за да не топли климатика ти. 1.Заледил външно тяло (може да го размразиш с топла вода със шише от безалкошолно 2,5л пълниш с топла вода пробиваш една дупка на капачката и прускаш питата при изкл. климатик2.Събрал е доста лед на дъното на климатика и перката е плокирала ефективноста спада много.повтаряш операцията от т1.3.Монтираван е отдавна и с течение на времето намалява фреона трябва да се зареди но (професионално с електронна везна обезателно)иначе си даваш парите не вятъра.4.Климатика ти е слаб за помещението което отоплявашОбичам си работата.
Коментар
-
Да това ми е професия .Може да се зареди но не да се дозареди защото количеството което се е загубило е Х тоест трябва да изикаш специалист които има нужните умения и техника. 1.Пуска се климатика на охлаждане и когато заработи се закачват манометричния блок по този начин загубите са изключени и след няколко минути работа по налягането може да сепрецени дали има достатъчно фрон.2.Включва се машина наречена източвачка изтегля се фреона и се мери на електронна везна тогава се разбира вече колко еимало в климатика ти.3.Вакумира се системата с вакум помпа.4.Закачва се бутилката с фреона и се поставя на електроната везна и се зарежда с нужното количество по етикета на климатика.за цена немога да ти кажа в твоя град колко ще ти вземат но това трябва да ти го направят с тия уреди които написах иначе само с бутилка и манометри зареждат някой "Майстори" има и друг варянт изпуска се фреона и после се правят операций 3 и 4 и пак всичко е окОбичам си работата.
Коментар
-
Да използвам темата: моя климатик е OSAKA инверторен и подходящ за стаята в която е монтиран. Искам да ми поддържа темпертатура от 23градуса. Въпроса е следния как е по-ефективно и по-добре да е нагласен вентилатора на Auto или на ниска степен? Аз го държа на най-ниската му степен и не го изключвам - това правилно ли е?Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!
Коментар
-
Uneek написа:И аз съм с инверторен панасоник, обаче в тия студове и мъгли тия дни му се разказа играта Всеки час размразява и то по 15 - 20 минути. Ужаса е пълен, все едно съм без отопление... А в другата стая съм с осака неинверторна, имам чувството че по добре се справя...типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
хюндай акцент 1.5 CNG
киа каренс +метан
Коментар
-
Някои специалисти оплюваха Осаките, но както съм писал и в друг пост, сега в тези трудни условия, Осаката размразява пет минути и е отново в действие, а Панасоникът, точно както казва колегата Uneek, размразява 15 минути и температурата пада с три градуса през това време. Но не е точно, че все едно е без отопление, горе-долу се постига равномерна температура около 20-21 градуса, докато работи. Което, при гнусните условия навън, си е добро постижение.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Ако външното ти тяло е обледено - направи както те е посъветвал колегата от Плевен , т.е. поливай го с вода , но...след като падне ледът от питата , пусни климатика да духа студено! Това е с цел да може външното тяло да духа топлото на вън и да изсуши топлообменника. Иначе ефекта от размразяването ще трае около половин час , защото веднага ще замръзне при тези отрицателни температури.Аз съм с "мицубиши" и отоплявам 4 стаи едновременно вече 3 години. Външното тяло всяка година се обледява , но проблем като твоя съм нямал. Искам да те питам , ти филтрите на вътрешното тяло почистваш ли? Ако са събрали много прахоляк - нормално е да не ти духа така както ти се иска , защото термодатчика не отчита правилно и климатика изключва по-рано от колкото е нужно.Това което казаха някои по-горе за инверторите са пълни глупости. Реално инверторния климатик ти спестява с около 30% от електроенергията което хаби конвенционалния. Раликата м/у двата вида климатици е в управлението на компресора (от там идва и разликата в наименованията им).Като заключение - първо си почисти филтрите на вътрешното тяло и ако не се оправи - пиши пак.Честита Коледа.Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар