Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатика - в апартамента, не в колата..........

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Благодаря за отговорите на всички колеги.Да обобщя до тук: точно както казват колегите Панасоника на всеки час размразява по 20 мин - което ми се вижда многоИначе Филтрите са почистени и го обръщах на студено да се отопи само от топлия въздух но не би. Сега ще пробвам това с топлата вода и ще обърна пак на студено да може да поизсъхне като са размрази.
    Punto SX 1.1 55

    Коментар


      #17
      Може колегата който се занимава с климатици да ме заклейми, но аз прилагам наричаното от мен "хардуерно размразяване".Как става това?Вземаш нещо тънко (да може даминепрез решетката на перката на външното тяло) и здраво - аз ползвам дъвенащипка за скара.Спираш климата, набутваш тънкото нещо между решетките така че даблокира перката, но някъде където се застопорява на козолата дето държи вентилатора.После пускаш климатика на студено, на най слаб вентилатор - за да не ти охлажда силно стаята и навеждаш вътрешните въздуховоди надолу-за да не изключи веднага и чакаш. След1-2 минути ледапочва да пада от външното тяло и да се вдига пара като се затопля външния радиатор. Следоще 3-5 минути като понамалее парата (т.е. леда е изпадал и сапоисзъхнали ламелите) спираш климата, махаш клина и си гопускаш на топло,както желаеш - ефекта е поразителен. Толковами беше замръзнал че не можеше дапрекара никакъв въздух през външния радиатор, а така се освобождава.Знам че някой ще каже че не е хубаво да се прави така - че може да изгори мотора на перката, ама като знам че има климатици които работят със замръзнали перки по няколко седмици и нищоим няма,дълбоко се съмнява.Който е смел - да пробва.
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #18
        Punto SX написа:
        Благодаря за отговорите на всички колеги.Да обобщя до тук: точно както казват колегите Панасоника на всеки час размразява по 20 мин - което ми се вижда многоИначе Филтрите са почистени и го обръщах на студено да се отопи само от топлия въздух но не би. Сега ще пробвам това с топлата вода и ще обърна пак на студено да може да поизсъхне като са размрази.
        Недей с вода- повечебще се обледи като го пуснеш...
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #19
          Yavor написа:
          Punto SX написа:
          Благодаря за отговорите на всички колеги.Да обобщя до тук: точно както казват колегите Панасоника на всеки час размразява по 20 мин - което ми се вижда многоИначе Филтрите са почистени и го обръщах на студено да се отопи само от топлия въздух но не би. Сега ще пробвам това с топлата вода и ще обърна пак на студено да може да поизсъхне като са размрази.
          Недей с вода- повечебще се обледи като го пуснеш...
          Да така става - пробвах пръсках тя докато стигне водата до климатика изстива и после се трупа и тя, не мога обаче и да стигна до външното тяло щото е сложен встрани от прозореца. Но гледайки климатиците на комшиите си зададох въпроса защо само моя............ И след още малко вглеждане разбрах - има малко чучурче от покрива на блока точно върху климатика - то е капало по външното тяло и замръзвало - така моя климатик в момента е с дебел леден кожух . Ще се чакат по добри дни явно.
          Punto SX 1.1 55

          Коментар


            #20
            Я го пусни да ти охлажда,като го сложи на най-ниската температура,при мен това е 19 градуса.Остави му перките както той си ги наглася по подразбиране,е ще ти стане стъденичко в тази стая но мисля ще го размразиш.При мен климатика щом натрупа малко лед на външното тяло,спира да духа топло вътре,размразява си външното тяло до като започне да вдига пара,без да му се върти вентилатора(поради това се чудя на предният колега защо го спира принудително) и после включва външният вентилатор,при което издухва един облак от пара и започва пак да си топли вътре.Та щом не може да се размрази при теб при нормална работа в режим отопление,остави го да охлажда,тогава външното тяло трябва да топли и би трябвало да се размрази,външният ти вентилатор също не би трябвало да се върти,понеже и без това е студен от леда по него и не му е нужно допълнително да се охлажда.Пробвай и кажи какъв е резултата,че то така да чакаш по-добро време не си е работа.

            Коментар


              #21
              Неинверторния климатик на Панасоник е елементарен прибор, но все пак не чак толкоз елементарен, че при външни температури под 3 градуса изобщо да започне да духа топло от външното тяло. Чета тук и се сещам какви са ни майсторите на колите - точно такива климатизатори сме ние. Така, Панасоник, неинверторен, Китайски или Малйзиски? Разликата е голям - малайзията са малко по-нискотемпературни от китайските - елементарно - китайските са "универсални". За нагласената вътре температура - това е само кога климатика да спре - за неинверторен - по-висок градус, за инверторен - +1 на това, което искаме.Конвенционалния климатик е ефикасен при +7 градуса, освен ако не е нискотемпературен модел с подгрев на външното тяло. Някои модели на OSAKA са точно такива - все пак са произведени по изисквания на бургаската фирма. Старите ОСАКИ бяха зян - прафеха се "универсални" и при температури около 0 градуса - духаха с +1 на стайната температура Размразяването на климатик през зимата си е тегава дейност - не само защото е студено, а в общия случай защото климатика най-вече е трудно достъпен. Моят съвет (работещ) е да му помогнете с някакъв отоплителен уред на ниска степен - аз ползвам (рядко) радиатор на 20 градуса нагласен. Все пак ако не знаете - работата на климатиците е на принципа на термопомпите - изпомпват от едното място топлина и го впомпват в другото. Фреона е преносителя, а радиаторите са отдаващите повърхности (имат си термини, но на няколко коняка не ги помня)... Та в общи линии е това. П.П. Колега, ако си стигнал до тук - пусни си 1 духалка в стаята за 1-2 часа
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #22
                Uneek написа:
                И аз съм с инверторен панасоник, обаче в тия студове и мъгли тия дни му се разказа играта Всеки час размразява и то по 15 - 20 минути. Ужаса е пълен, все едно съм без отопление... А в другата стая съм с осака неинверторна, имам чувството че по добре се справя...
                Това е един от недостатъците на инверторите че те размразяват по датчик а той се информира от температурата на изпарителя и когато е по студено той размразява без причина.
                Обичам си работата.

                Коментар


                  #23
                  Хм, по-скоро моя инверторен национал размразява, когато нивото на леда на питата стане "масивно" Ама за 2 зими още не съм го виждал да размразява... повече от веднъж...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #24
                    jenshen73 написа:
                    Неинверторния климатик на Панасоник е елементарен прибор, но все пак не чак толкоз елементарен, че при външни температури под 3 градуса изобщо да започне да духа топло от външното тяло. Чета тук и се сещам какви са ни майсторите на колите - точно такива климатизатори сме ние. Така, Панасоник, неинверторен, Китайски или Малйзиски? Разликата е голям - малайзията са малко по-нискотемпературни от китайските - елементарно - китайските са "универсални". За нагласената вътре температура - това е само кога климатика да спре - за неинверторен - по-висок градус, за инверторен - +1 на това, което искаме.Конвенционалния климатик е ефикасен при +7 градуса, освен ако не е нискотемпературен модел с подгрев на външното тяло. Някои модели на OSAKA са точно такива - все пак са произведени по изисквания на бургаската фирма. Старите ОСАКИ бяха зян - прафеха се "универсални" и при температури около 0 градуса - духаха с +1 на стайната температура Размразяването на климатик през зимата си е тегава дейност - не само защото е студено, а в общия случай защото климатика най-вече е трудно достъпен. Моят съвет (работещ) е да му помогнете с някакъв отоплителен уред на ниска степен - аз ползвам (рядко) радиатор на 20 градуса нагласен. Все пак ако не знаете - работата на климатиците е на принципа на термопомпите - изпомпват от едното място топлина и го впомпват в другото. Фреона е преносителя, а радиаторите са отдаващите повърхности (имат си термини, но на няколко коняка не ги помня)... Та в общи линии е това. П.П. Колега, ако си стигнал до тук - пусни си 1 духалка в стаята за 1-2 часа
                    Така е колега всичко до тук е точно така - за съжаление. Панасоника е неинверторен - Малайзия и държеше докъм -10, обаче задържа ли се това -10 и тази магла му е... майката. Та всичко пробвах до тук - включвах му духалка да вдига вътре темп и той да духа студено вътре и да изкарва топлия въздух навън - но не се разтопи така. Ако го поливам с вода тя замръзва по него. А нямам достъп до външното тяло - представете си стандартен прозорец на панелка - отваряемо малко ляво крило и неотваряемо голямо дясно - та климата е встрани от дясното крило. Утре мисля да го оставя цял ден като ме няма да бичи на студено вътре и да видим - но си мисля че на първия час ще смъкне 16 градуса колкото му е минимума и ще изкл и резултата ще е нулев. Помещението му не е голямо 3 на 3 м - вярно панелка северна, но пък изолирана - без отопление в тоя студ държи 15-16 градуса. Климата е 9-ка - тоест не се е измъчил толкова. Все си мисля че този гаден чучур дето е капъл върху него от покрива го прецака. Щото малко да пекне и от покрива се топи но капне ли надолу върху климатика замръзва - първо че е сянка около него и по студено, второ че той духайки изкарва студен въздух. И още нещо въпреки че не работи пълноценно - днеска го мерих каква темп изкарва от вътрешното тяло - беше около 25 градуса.
                    Punto SX 1.1 55

                    Коментар


                      #25
                      Нали ти написах да го размразяваш с топла вода в шише и да пробиеш капачката с една отверка да пръска добра струя и го изключи като правиш това защото водата отново ще замръзне.Може да се размрази и по друг начин но не е за тебе може да направиш беля. А и не ми се вярва да е замръзнал толкова от това дето тече от покрива по скоро машината не ти е наред. Времето за размразяване 20минути е доста нещо климатика не ти е редовен обърни се към сервиза направил монтажа. Да беше в Плевен да ти помогна.
                      Обичам си работата.

                      Коментар


                        #26
                        Над климатика в офиса ми тече един китайски кенеф над него - преди седмица така ми беше замръзнало външното тяло, че перката тресеше във някакво парче лед и цял ден си мислех, че някой пак кърти за ремонти, но ... се оказа собствения ми климатик. Дори не пипнах дистанционното - привечер се беше оправил.Предполагам наистина е този чучур, но не те съветвам да пускаш на изстудяване - никакъв смисъл няма - все пак дори да е 16 градуса най-ниската му температура, колко топлина мислиш ще изсмуче докато я стигне??? Дори няма да му направи впечатление и ще ти е обледил стаята без дори да загрее външното тяло. Според мен - оставяш го на 25 градуса и чакаш да поизсъхне времето. Ако при над нулеви температури продулжи да е обледен и не се оправи - викай сервиз. Малайзиските модели са най-корави, но все пак...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #27
                          jenshen73 написа:
                          Малайзиските модели са най-корави, но все пак...
                          Да ама вече не е така от тях сега реват най много то панасоници то и самсузи и хаери вече се доказах кви боклуци са станали във времето.
                          Обичам си работата.

                          Коментар


                            #28
                            цяла една серия на "панасоник" е куца...и нашите момчета почти всеки ден ходят да оправят компресори , ама на колегата проблема му е различен. Истината е , че от климатик до климатик има огромна разлика , и когато се правят тънки сметки кое ще ни излезе по-евтино , по-късно идват и големите кахъри. Реално климатиците не са създадени да работят на отрицателни температури , нито пък на свръх горещини...обаче ние тук си ги дъним най-безцеремонно.
                            Таралежът, е птица упорита... не го ли сриташ - не излита!

                            Коментар


                              #29
                              Градски, ми то по твойта логика - да лягаме и да мрем, щом и на климатиците за по 1000-2000лв ще тръгнем да им мислим кога трябва и кога не трябва да работят.Значи - малайзиска 12ка конвенционална е на цена на 2 Мидеи 12ки. В общия случай - бих купил 2те мидеи, но нали колегата си е взел Панасоник...А за Валентин_В - никога не съм казвал, че Самсунг и Хайер могат да правят климатици. Казах, че малайзиските панасоници са яки. Всяко стадо обаче си има мърша, както казват старите хора. В личен план - аз се отоплявам с един инверторен Национал 14ка и едно конвенционално НЕО -12ка. Нео-то е шумно в режим отопление, но 3та зима бичи яко - догодина може и да го сменя - все пак цената му е смешна... Национал-а е на повече от 10 години, но още не съм уцелил НОВ климатик дори Марков, който да може да му се равнява - само такива като него - чисти японци са му в категорията.
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар


                                #30
                                Както писах по горе сплит с-ма LG (неинверторна) 12-ка отоплява без проблеми 20м2 (не говоря изобщо за спалнята която я отоплявам със същия климатик но е 16м2) в тази седмица със студа и мъглата т.е. държи без проблеми в помещението 23-25 градуса. Размразяваше се един път вечерта за 3-4мин.
                                BRAVA 1,4 12V
                                Nissan Navara

                                Коментар

                                Working...
                                X