Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПРАВЕН ПРОБЛЕМ

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Мисля, че всяко мнение по тази тема би било субективно, понеже описаната ситуация е разказана само от едната страна на събитието. За пример веднага мога да ви разиграя сценарий, в който нещата са така както ги описва колегата автор на темата... но не съвсем, или поне не е било колегиална постъпка.Пример: еднопосочна улица, в която както става обикновенно в БГ, когато има повече от едно платно за движение в една и съща посока... остава реално само едно платно за движение заради паркирали автомобили (че и по-малко заради разни "майстори" на втора редица)... Съответно в нашия случай няма никаква логика зад "У" да се е насъбрала цяла колона ако има възможност това "У" да бъде заобиколено.... т.е. шанса да се съберат балъци-малоумници каращи за кеф след У-кащия е минимален... и ето... О! късмет... изведнъж се освобождава платното в дясно и наш Ганьо (съжелявам, нямам нищо лично с/у теб, колега)... ръчката на 2-ра и газ до ламарината от дясно, блаженствайки как сега не само У-кащия ще бъде задминат, ами и всички останали балъци... Съответно обаче "У"-то успява след около 1-2-3 секунди да проумее думите на инструктора да се престрои и започва маневрата, като съвсем нормално (дори и за не У-кащ) да очакваш, че отдясно няма никой защото там до преди миг е имало само паркирали автомобили и ... ето ти ситуация... Ми мани ти набитите кучки... ми сега освен, че пак се влачиш зад "У"-то, ами и всички балъци те задминават и ти се смеят, че и другите дето били зад теб и тях трябва да изчакаш да те минат... как да не го е яд човек, как да не го спреш този инструктор и да не му вдигнеш скандал?!?!?! п.п.Съжелявам колега, че написах тази фантазия... най-вероятно изобщо не е било така... но мисля всеки е имал "приятното усещане" да го изненадат с маневра, и аз в това число... и какво... теглил съм им по една цветуща... но никога не съм стигал до ситуации заради такива неща да спирам/засичам/слизам и да се разправям. Но пък виж... също така съм имал ситуация, в която съм си спазвал правилника, но спазвайки го съм попречил на "тариката" да изтарикатее и тогава точно този тарикат ми се е правил на мАж да ме засича/спира и да ми вдига гири...
    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
    --- в сърцето завинаги... ---
    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

    Коментар


      #17
      Е зор за фантазии няма....колегите са прави дава се мигач изчаква се и се престроява.В софия на повечето места има колегиалност и при мигач се пуска колегата да се престрои като просто си пуснеш газта.Ако ли не престрояващия да чака възможност и тогава чак прави маневрата.
      Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
      Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
      Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

      Коментар


        #18
        Sandeto написа:
        Мисля, че всяко мнение по тази тема би било субективно, понеже описаната ситуация е разказана само от едната страна на събитието. За пример веднага мога да ви разиграя сценарий, в който нещата са така както ги описва колегата автор на темата... но не съвсем, или поне не е било колегиална постъпка.Пример: еднопосочна улица, в която както става обикновенно в БГ, когато има повече от едно платно за движение в една и съща посока... остава реално само едно платно за движение заради паркирали автомобили (че и по-малко заради разни "майстори" на втора редица)... Съответно в нашия случай няма никаква логика зад "У" да се е насъбрала цяла колона ако има възможност това "У" да бъде заобиколено.... т.е. шанса да се съберат балъци-малоумници каращи за кеф след У-кащия е минимален... и ето... О! късмет... изведнъж се освобождава платното в дясно и наш Ганьо (съжелявам, нямам нищо лично с/у теб, колега)... ръчката на 2-ра и газ до ламарината от дясно, блаженствайки как сега не само У-кащия ще бъде задминат, ами и всички останали балъци... Съответно обаче "У"-то успява след около 1-2-3 секунди да проумее думите на инструктора да се престрои и започва маневрата, като съвсем нормално (дори и за не У-кащ) да очакваш, че отдясно няма никой защото там до преди миг е имало само паркирали автомобили и ... ето ти ситуация... Ми мани ти набитите кучки... ми сега освен, че пак се влачиш зад "У"-то, ами и всички балъци те задминават и ти се смеят, че и другите дето били зад теб и тях трябва да изчакаш да те минат... как да не го е яд човек, как да не го спреш този инструктор и да не му вдигнеш скандал?!?!?! п.п.Съжелявам колега, че написах тази фантазия... най-вероятно изобщо не е било така... но мисля всеки е имал "приятното усещане" да го изненадат с маневра, и аз в това число... и какво... теглил съм им по една цветуща... но никога не съм стигал до ситуации заради такива неща да спирам/засичам/слизам и да се разправям. Но пък виж... също така съм имал ситуация, в която съм си спазвал правилника, но спазвайки го съм попречил на "тариката" да изтарикатее и тогава точно този тарикат ми се е правил на мАж да ме засича/спира и да ми вдига гири...
        Има логика, но въпросът е, че ако има спрели коли и малка пролука Уто няма зазор да се бута в спрелите колиАз по скоро си мисля, че са били две ленти малко преди кръстовище. Но каквото и да е, пожелавам на колегата да не му се налага да шофира в София, че ако тръгне така да гони всеки дето го засече... На мен това ми се случва по 5-10 пъти на ден - имам 14 км до работа и толкова обратно. Даже 5-10 е много скромно казано.
        like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

        Коментар


          #19
          Явно много ви заинтригувах с моят личен проблем.Благодаря ви за мненията и искам само да отбележа за колегите които ме укоряват,че ситуацията която съм описал е абсолютно точна а там не споменавам за паркирали автомобили,но не рядко ги има и затова доста от колегите карат в лявото платно без да поглеждат,че дясното е свободно както в случая.По повод шофирането в София искам да ви уверя че често идвам и жалкото е че в София шофьорите се уважават доста повече от колкото в Сливен.Това може да ви звучи невероятно но като сравнявам трафика в двата града това е моето мнение а и нека да не забравяме че Сливен е градът на 100 войводи а за прости комити никой не чувал.
          FIAT Stilo 1.9 Jtd

          Коментар


            #20

            Коментар


              #21
              cekop написа:
              По повод шофирането в София искам да ви уверя че често идвам и жалкото е че в София шофьорите се уважават доста повече от колкото в Сливен.Това може да ви звучи невероятно но като сравнявам трафика в двата града това е моето мнение а и нека да не забравяме че Сливен е градът на 100 войводи а за прости комити никой не чувал.
              Ти в коя София си идвал Чак чета и не вярвам, че става дума за същия град в който живея

              Коментар


                #22
                е колеги, съгласете се, така карат в софия, а ние явно караме в друг град - в столицата особено на лъвов мост - посока сточна гара - тези дето от най-лявата лента искат да минат направо, и на "ботев" и тодор александров" посока люлин - също от лявата лента искат за направо, тях винаги ги пускам с пускане на газта, особено ако са ми пуснали мигач...... да.... пускам ги...... предста’аш ли си.....щото те са по-хитри, по-големи тарикати са от останалите, и не могат да чакат, те са най-важни..... много лошо е това защото един път ще ми изпуснат нервите, и един от хитрите ще го отнесе за всички... абе точно на тези две места, даже мерцедесите и джиповете не са толкова нагли, отколкото тарикатите с баничарки и бусове... и гоуф....

                Коментар


                  #23

                  Коментар


                    #24
                    Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?
                    Peugeot 301
                    Punto 1.9 JTD - на жената

                    Коментар


                      #25
                      Раздел IV.ИзпреварванеЧл. 87. (1) Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна.(2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.Чл. 89. Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин.Чл. 90. Освен в случаите на изрична забрана изпреварването на автомобили и мотоциклети с кош е забранено:4. при използване на пътна лента за насрещно движение, когато изпреварващият не може да се върне безпрепятствено в напуснатата пътна лента;Раздел V.ЗаобикалянеЧл. 91. (1) Заобикалянето е минаване покрай препятствие, повреди на платното за движение или неподвижен участник в движението.(2) Заобикалянето се извършва от лявата страна по посока на движението, а при невъзможност или при наличие на съответния пътен знак - и от дясната.(3) Водачът на заобикалящото пътно превозно средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се по пътната лента, която ще използва за заобикалянето.(4) При заобикаляне на спряло пред пешеходна пътека пътно превозно средство водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен да се движи с такава скорост, която да му позволи да спре, за да пропусне преминаващите по пешеходната пътека пешеходци.Не съм съгласен. За мен никой няма право да изпреварва от дясно. Можем в краен случай за заобиколим спряло превозно средство, но не и да го задминаваме. Знакът, който показвате указва броя на лентите и посоката на движение от всяка една от тях. Не случайно в точка 4 чл 90 уточняват, че лентата в която се изпреварва е с насрещно движение. Няма значение дали са две ленти еднопосочни или двупосочни. ЗАДМИНАВА СЕ ОТ ЛЯВАТА СТРАНА НА АВТОМОБИЛА.
                      ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

                      Коментар


                        #26
                        Добре де колега, караш по 3-лентов булевард с лява лента само за наляво, средната за направо, а последната в дясно за направо и надясно. На 100 м преди кръстовището хората се пристрояват в лява лента и намаляват, ти какво, ще ги чакаш да минат, за да продължиш направо ли?

                        Коментар


                          #27
                          venco67 написа:
                          Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?
                          Имах предвид,че не съм съгласен с предишните тълкувания на закона. Добре правиш, че я вадиш, заровена е с грешни заключения. Никой няма право да изпреварва от дясно на двупосочен път. Онзи знак е засъвсем други случаи. Само да вметна, че когато имаме две ленти в едната и две в другата, никой не задминава от дясно, нязавсимо, че двете са еднопосочни, и не съществува споменатия знак Д1 с нарисувани две ленти.
                          ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

                          Коментар


                            #28
                            Airfan написа:
                            Добре де колега, караш по 3-лентов булевард с лява лента само за наляво, средната за направо, а последната в дясно за направо и надясно. На 100 м преди кръстовището хората се пристрояват в лява лента и намаляват, ти какво, ще ги чакаш да минат, за да продължиш направо ли?
                            Това е съвсем друг случай, колега. Тук имаш три ленти, а ако са две ЗАОБИКАЛЯШ. Дане говорим, че са разделени с непрекъсната линия вече, преди светофара.Така, че инструктура е бил, напълно прав!
                            ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

                            Коментар


                              #29
                              SUS SCROFA написа:
                              Airfan написа:
                              Добре де колега, караш по 3-лентов булевард с лява лента само за наляво, средната за направо, а последната в дясно за направо и надясно. На 100 м преди кръстовището хората се пристрояват в лява лента и намаляват, ти какво, ще ги чакаш да минат, за да продължиш направо ли?
                              Това е съвсем друг случай, колега. Тук имаш три ленти, а ако са две ЗАОБИКАЛЯШ. Дане говорим, че са разделени с непрекъсната линия вече, преди светофара.Така, е инструктура е бил, напълно прав!
                              Да, за три и повече ленти е в закона по спомен. Инак на 100 м преди кръстовището със сигурност е прекъсната линия и на около 30 м става непрекъсната.

                              Коментар


                                #30
                                Airfan написа:
                                SUS SCROFA написа:
                                Airfan написа:
                                Добре де колега, караш по 3-лентов булевард с лява лента само за наляво, средната за направо, а последната в дясно за направо и надясно. На 100 м преди кръстовището хората се пристрояват в лява лента и намаляват, ти какво, ще ги чакаш да минат, за да продължиш направо ли?
                                Това е съвсем друг случай, колега. Тук имаш три ленти, а ако са две ЗАОБИКАЛЯШ. Дане говорим, че са разделени с непрекъсната линия вече, преди светофара.Така, е инструктура е бил, напълно прав!
                                Да, за три и повече ленти е в закона по спомен. Инак на 100 м преди кръстовището със сигурност е прекъсната линия и на около 30 м става непрекъсната.
                                В темата говорят за двулентов еднопосочен път. Пълна глупост е, че там можеш да изпреварваш от дясната страна на автомобилите.
                                ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

                                Коментар

                                Working...
                                X