коцев написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПРАВЕН ПРОБЛЕМ
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Kuku написа:Значи, АКО автомобил движещ се в лявата лента на Цариградско шосе реши да намали скоростта, без значение по каква причина, всички в дясната лента спират, и го чакат пак да ускори..... ?!?!?! :DТук вече важи правилото за движение в лява и дясна лента, и ако този някой намали, то той трябва да мине в дясната лента. Не твърдя, че всичко, което има в закона като правила е адекватно, но такъв е законът. Изпреварва се от дясната страна на изпреварвания автомобил.
ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
@SUS SCROFAogi28b ти е цитирал точно определение за "изпреварване".Аз като минавам покрай теб от дясната ти страна какво от цялото определение не спазвам, че да ми говориш, че те изпреварвам?Бил ли въм в твоята лента?Напуснал ли съм твоята лента, за да мина покрай теб?След това връщам ли се в твоята лента?Ако не съм, то аз не те изпреварвам. Елементарно е. Едно изречение да се прочете в закона, малко мозък и схващаш що е то изпреварване.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:@SUS SCROFAogi28b ти е цитирал точно определение за "изпреварване".Аз като минавам покрай теб от дясната ти страна какво от цялото определение не спазвам, че да ми говориш, че те изпреварвам?Бил ли въм в твоята лента?Напуснал ли съм твоята лента, за да мина покрай теб?След това връщам ли се в твоята лента?Ако не съм, то аз не те изпреварвам. Елементарно е. Едно изречение да се прочете в закона, малко мозък и схващаш що е то изпреварване.ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Много благодаря на колегата ogi28b!!! Точно това търсих, но попаднах на: "Чл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1." от ППЗДВП, което ме доведе до заблуждение. А цитатът от чл.15, ал.1, т.2 от ЗДВП абсолютно подкрепя моята теза в спора заради който изрових темата. Още веднъж баргодарности, Оги!А колега SUS SCROFA, моите уважения, но много те моля не намесвай в никакъв случай понятието "изрпреварване" в конкретния казус. Тук можем да говорим за "движение в някоя лента", "престрояване" и пр., но в никакъв случай за изпреварване!Ето ви определение за изпреварване моля четете внимателно:Чл.87. (1) Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна.(2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.Значи за да имаме на лице маневрата "изпреварване" е необходима да са изпълени няколко условия:1. ППС напуска лентата, в която се движи;2. Навлиза в съседната лента изцяло или частично;3. Преминава покрай движещото се в същата посока ППС;4. Връща се в напуснатата лента.Та движейки се в моята лента и НЕ напускайки я, няма как да извърша маневрата "изпреварване" дори преминавайки отдясно на автомобил движещ се в съседната лента за движение!За мен вече темата е изчерпана - аз намерих отговор на въпроса си. Дано е било полезно за всички!Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
BO написа:Колега, колега, какво си се разтанцувал толкова много.Я сега ми кажи аз като си карам в съседната лента извършвам ли изписаните неща в член 41, втора точка?
ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
venco67 написа:Много благодаря на колегата ogi28b!!! Точно това търсих, но попаднах на: "Чл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1." от ППЗДВП, което ме доведе до заблуждение. А цитатът от чл.15, ал.1, т.2 от ЗДВП абсолютно подкрепя моята теза в спора заради който изрових темата. Още веднъж баргодарности, Оги!А колега SUS SCROFA, моите уважения, но много те моля не намесвай в никакъв случай понятието "изрпреварване" в конкретния казус. Тук можем да Та движейки се в моята лента и НЕ напускайки я, няма как да извърша маневрата "изпреварване" дори преминавайки отдясно на автомобил движещ се в съседната лента за движение!За мен вече темата е изчерпана - аз намерих отговор на въпроса си. Дано е било полезно за всички!ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Колега SUS SCROFA, аз умея дя чета, а тази тема я изчетох няколко пъти от самото начало. Конкретният казус с който е открита темата е точно въпросът, който интересуваше и мен, а именно може ли при ДВУЛЕНТОВ път за движение в една посока водачът да има право на избор в коя от двете ленти да се движи, а не само в крайната дясна. Не виждам моят казус да е различен! Да аз получих своя отговор, но не виждам защо, при положение че и в чл. 87, ал.1, т.2 от ППЗДВП и в чл. 41, ал.1, т.2 от ЗДВП пише абсолютно едно и също нещо, а именно що е то маневра "изпреварване" и то стъпка по стъпка, а ти продължаваш да твърдиш, че движейки се в две съседни ленти за движение, в който сме си избрали /и оказа се че имаме право на този свободен избор/, с различни скорости, извършваме упоменатата вече много пъти маневра.А казусът, с който е открита темата е пределно ясен:Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.Виновен е водачът на учебния автомобил и точка!Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
SUS SCROFA написа:BO написа:Колега, колега, какво си се разтанцувал толкова много.Я сега ми кажи аз като си карам в съседната лента извършвам ли изписаните неща в член 41, втора точка?
A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
venco67 написа:Колега SUS SCROFA, аз умея дя чета, а тази тема я изчетох няколко пъти от самото начало. Конкретният казус с който е открита темата е точно въпросът, който интересуваше и мен, а именно може ли при ДВУЛЕНТОВ път за движение в една посока водачът да има право на избор водачът, който се намира в дясната пътна лента.Виновен е водачът на учебния автомобил и точка!Интересно ми е да видя двулентов път със знак д1.Изпреварването от дясно е нарушение.Всеки има право на тълкувание.
Хайде Вие ми обяснете, на двупосочен двулентов път, как ще изпреваря от дясно? В банкета ли?Раздел изпреварване ал. 1 касае именно двулентов еднопосочен път.В България по времето на соца беше абсурд някой да те изпревари от дясно, сега е толкова масово явление, че така като гледам и тук сте го приели за нещо "правилно".
ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Ето че сам стигна до верния отговор и пак не искаш да приемеш, че не всяко преминаване покрай движещо се ППС е "изпреварване". Точно при двулентов двупосочен път и при движение по път различен от описания в чл.15, ал.1, т.2, от ЗДВП, вкл. и при движение по автомагистрали можеш да извършиш маневрата "изпреварване", а тя категорично се изпълнява ОТЛЯВО. А между другото, съвсем откровено, не съм виждал двулентов път, предназначен за движение в една посока да е обозначен със знак Д1. Понеже в Ямбол няма улици с повече от 2 платна в една посока, от 2 дни съзерцавам пътните знаци за да видя Д1, ама няма...Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар