venco67 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПРАВЕН ПРОБЛЕМ
Collapse
Заключена тема
X
X
-
-
ogi28b написа:venco67 написа:Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
SUS SCROFA написа:ogi28b написа:venco67 написа:Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?
Коментар
-
Колега SUS SCROFA - не те разбирам какво искаш кажеш? Колегата venco 67 задава конкретен въпрос за движение в определена лента. Аз му давам конкретен отговор, с цитат на конкретния текст от ЗДП. Не разбирам за какво изпреварване говориш и кой е задал въпрос за изпреварване? Кой кого изпреварва? Може би в някой от предишните постове? Извини ме, ако е така, но тях ги пропуснах, защото са на повече от 3 години възраст. Прочетох само най-новото. Ставаше въпрос дали на булевард като ... например Шипченски проход, в София, мога да се движа в лявата лента, ако са свободни и двете. Да, мога. Ако някой се движи в лявата и кара по-бавно от мен - аз не му бибиткам, нито му присветвам. Отивам си в дясната лента и се движа с каквато си искам скорост. Както той прави същото в лявата, защото е позволено. Стига да не е с по-малко от 30 де, както казах, защото така минава в категория "бавнодвижещо се".
Коментар
-
ogi28b написа:Колега SUS SCROFA - не те разбирам какво искаш кажеш? Колегата venco 67 задава конкретен въпрос за движение в определена лента. Аз му давам конкретен отговор, с цитат на конкретния текст от ЗДП. Не разбирам за какво изпреварване говориш и кой е задал въпрос за изпреварване? Кой кого изпреварва? Може би в някой от предишните постове? Извини ме, ако е така, но тях ги пропуснах, защото са на повече от 3 години възраст. Прочетох само най-новото. Ставаше въпрос дали на булевард като ... например Шипченски проход, в София, мога да се движа в лявата лента, ако са свободни и двете. Да, мога. Ако някой се движи в лявата и кара по-бавно от мен - аз не му бибиткам, нито му присветвам. Отивам си в дясната лента и се движа с каквато си искам скорост. Както той прави същото в лявата, защото е позволено. Стига да не е с по-малко от 30 де, както казах, защото така минава в категория "бавнодвижещо се".ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
ogi28b написа:ППЗДП, глава 14, раздел 1, чл. 81, ал.2 написа:Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза.ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
ogi28b написа:venco67 написа:Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?Fiat Brava 1.8 16V GT
Коментар
-
Слушал съм даже и съм чел някъде че в чужбина водачите спазват стриктно едно правило че подадеш ли мигач да се преустроиш в друга лента ,то тия които са в лентата в която ти се преустройваш намалят скороста и ти дават възможност да се престроиш. Примерно път с три ленти и ти си в най дясната но на предстоящото къстовище трябва да завиеш наляво то подаваш ляв мигач и постепенно се изнасяш наляво като тия автомобили в лявото платно намалят за да се включиш нормално в тяхната лента. После от средната пак ляв мигач и вече отиваш в най лявата и на кръстовището завиваш наляво. Естествено водача който извършва тая маневра следи колите в лентата в която се преустройва и тогава отива в нея. В случая става нещо като изпреварване от дясната страна което е забранено, но по какъв начин би се престроил за да завиеш наляво ? За софиянци бих посочил примера движейки се по бул България по посока Банкя в най дясното платно и наближавайки пресичането на бул Гоце Делчев трябва да се завие наляво то щеш нещеш трябва да изпревариш тия от средното платно отдясно и после да се преустроиш в най лявото и да завиеш наляво . Ако нещо греша поправете ме защото често го ползвам тоя маршрут и винаги щом съм подавал ляв мигач за престрояване съм попадал на съвестни водачи и те са намаляли и са ме пропускали , за да мога да премина в най лявата лента .
Коментар
-
коцев написа:Слушал съм даже и съм чел някъде че в чужбина водачите спазват стриктно едно правило че подадеш ли мигач да се преустроиш в друга лента ,то тия които са в лентата в която ти се преустройваш намалят скороста и ти дават възможност да се престроиш. Примерно път с три ленти и ти си в най дясната но на предстоящото къстовище трябва да завиеш наляво то подаваш ляв мигач и постепенно се изнасяш наляво като тия автомобили в лявото платно намалят за да се включиш нормално в тяхната лента. После от средната пак ляв мигач и вече отиваш в най лявата и на кръстовището завиваш наляво. Естествено водача който извършва тая маневра следи колите в лентата в която се преустройва и тогава отива в нея. В случая става нещо като изпреварване от дясната страна което е забранено, но по какъв начин би се престроил за да завиеш наляво ? За софиянци бих посочил примера движейки се по бул България по посока Банкя в най дясното платно и наближавайки пресичането на бул Гоце Делчев трябва да се завие наляво то щеш нещеш трябва да изпревариш тия от средното платно отдясно и после да се преустроиш в най лявото и да завиеш наляво . Ако нещо греша поправете ме защото често го ползвам тоя маршрут и винаги щом съм подавал ляв мигач за престрояване съм попадал на съвестни водачи и те са намаляли и са ме пропускали , за да мога да премина в най лявата лента .ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Аз го приемам като аналогичен случая с колегата от преди три години с тая разлика че инструктора движейки се в лявата лента подава мигач да се престрои в дясната и колегата вместо да му се кара според мен е трябвало да намали и му даде път .Друг е въпроса ако инструктора подавайки мигач веднага преприема посока на дясно, а е трябвало да се увери ,че ще бъде допуснат безпроблемно да премине в лявата лента . Поне аз така изтълкувах написаното от колегата.
Коментар
-
В този архивен случай от инструктора са нарушени следните на пръв поглед правила:Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка - да използва най-дясната свободна лентаЧл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1.Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
коцев написа:Аз го приемам като аналогичен случая с колегата от преди три години с тая разлика че инструктора движейки се в лявата лента подава мигач да се престрои в дясната и колегата вместо да му се кара според мен е трябвало да намали и му даде път .Друг е въпроса ако инструктора подавайки мигач веднага преприема посока на дясно, а е трябвало да се увери ,че ще бъде допуснат безпроблемно да премине в лявата лента . Поне аз така изтълкувах написаното от колегата.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:В този архивен случай от инструктора са нарушени следните на пръв поглед правила:Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка - да използва най-дясната свободна лентаЧл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1.Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар