Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ПРАВЕН ПРОБЛЕМ

Collapse
Заключена тема
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    venco67 написа:
    Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?
    Член 15 от ЗДП ми се струва напълно ясен и недвусмислен:Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.); 2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 кm/h;------------Т.е. - дали има две, три или 7 ленти - която ми харесва - в нея мога да се движа, в населено място, стига да не се движа с по-малко от 30 км/ч.

    Коментар


      #32
      ogi28b написа:
      venco67 написа:
      Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?
      се движа с по-малко от 30 км/ч.
      Изпеварване и движение са две коренно различни неща, като грабеж и кражба.Недвусмислен е членът, който казва, че изпреварването става само от лявата страна.
      ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

      Коментар


        #33
        SUS SCROFA написа:
        ogi28b написа:
        venco67 написа:
        Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?
        се движа с по-малко от 30 км/ч.
        Изпеварване и движение са две коренно различни неща, като грабеж и кражба.Недвусмислен е членът, който казва, че изпреварването става само от лявата страна.
        Реално в този случай нямаме изпреварване, а движение в удобна на теб лента.

        Коментар


          #34
          Колега SUS SCROFA - не те разбирам какво искаш кажеш? Колегата venco 67 задава конкретен въпрос за движение в определена лента. Аз му давам конкретен отговор, с цитат на конкретния текст от ЗДП. Не разбирам за какво изпреварване говориш и кой е задал въпрос за изпреварване? Кой кого изпреварва? Може би в някой от предишните постове? Извини ме, ако е така, но тях ги пропуснах, защото са на повече от 3 години възраст. Прочетох само най-новото. Ставаше въпрос дали на булевард като ... например Шипченски проход, в София, мога да се движа в лявата лента, ако са свободни и двете. Да, мога. Ако някой се движи в лявата и кара по-бавно от мен - аз не му бибиткам, нито му присветвам. Отивам си в дясната лента и се движа с каквато си искам скорост. Както той прави същото в лявата, защото е позволено. Стига да не е с по-малко от 30 де, както казах, защото така минава в категория "бавнодвижещо се".

          Коментар


            #35
            ogi28b написа:
            Колега SUS SCROFA - не те разбирам какво искаш кажеш? Колегата venco 67 задава конкретен въпрос за движение в определена лента. Аз му давам конкретен отговор, с цитат на конкретния текст от ЗДП. Не разбирам за какво изпреварване говориш и кой е задал въпрос за изпреварване? Кой кого изпреварва? Може би в някой от предишните постове? Извини ме, ако е така, но тях ги пропуснах, защото са на повече от 3 години възраст. Прочетох само най-новото. Ставаше въпрос дали на булевард като ... например Шипченски проход, в София, мога да се движа в лявата лента, ако са свободни и двете. Да, мога. Ако някой се движи в лявата и кара по-бавно от мен - аз не му бибиткам, нито му присветвам. Отивам си в дясната лента и се движа с каквато си искам скорост. Както той прави същото в лявата, защото е позволено. Стига да не е с по-малко от 30 де, както казах, защото така минава в категория "бавнодвижещо се".
            Моля, да бъда извинен, разсеях се и допуснах техническа грешка. Грешния бутон цитат съм натиснал. Предходните коментари, с които е затихнала темата са неверни.
            ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

            Коментар


              #36
              ogi28b написа:
              ППЗДП, глава 14, раздел 1, чл. 81, ал.2 написа:
              Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза.
              абсолютно точния и правилен отговор на колегата ////Punto//// ! При движение в града наличието на 2 и повече ленти позволява на водачите да се движат в която лента пожелаят. Извън града - задължително в дясната ленат, а лявата само за изпреварване. Извън града - при наличие на знак не знам си кой номер, за 3 и повече ленти, водачът може да се движи отново в която пожелае, като е забранено да навлиза в лявата ако не може да развие максималната допустима скорост за тази лента (например тир в крайно ляво на магистрала е абсолютно забранено!)не съм казвал но ще повторя: мигачът не дава предимство! При така описаната ситуация, учебният автомобил е 100% в нарушение и при настъпило ПТП е 100% виновен. стига да не направи маневрата твърде бързо, и ПТП-то да стане удар отзад. Тогава колегата с водещия пост е виновен за неспазване на дистанция, несъобразена скорост и каквото още му измислят
              Ето това е подвеждащо мнение, и е правилния цитат, за който се отнася моят коментар. Виновният е задминаващият, а не учебният автомобил.
              ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

              Коментар


                #37
                ogi28b написа:
                venco67 написа:
                Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?
                Член 15 от ЗДП ми се струва напълно ясен и недвусмислен:Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.); 2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 кm/h;------------Т.е. - дали има две, три или 7 ленти - която ми харесва - в нея мога да се движа, в населено място, стига да не се движа с по-малко от 30 км/ч.
                РАЗПОЛОЖЕНИЕ НА НЕРЕЛСОВИТЕ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ВЪРХУ ПЪТНОТО ПЛАТНО Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка - да използва най-дясната свободна лентаЗДВП - Чл. 8. (1) Водачите на пътни превозни средства използват дясната половина на пътя по посока на движението си, освен в случаите, когато с пътен знак или със светлинен сигнал е указано нещо друго.Така че спрете да карате в лявата лента с 31кмЧл. 22. (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност.
                Fiat Brava 1.8 16V GT

                Коментар


                  #38
                  Слушал съм даже и съм чел някъде че в чужбина водачите спазват стриктно едно правило че подадеш ли мигач да се преустроиш в друга лента ,то тия които са в лентата в която ти се преустройваш намалят скороста и ти дават възможност да се престроиш. Примерно път с три ленти и ти си в най дясната но на предстоящото къстовище трябва да завиеш наляво то подаваш ляв мигач и постепенно се изнасяш наляво като тия автомобили в лявото платно намалят за да се включиш нормално в тяхната лента. После от средната пак ляв мигач и вече отиваш в най лявата и на кръстовището завиваш наляво. Естествено водача който извършва тая маневра следи колите в лентата в която се преустройва и тогава отива в нея. В случая става нещо като изпреварване от дясната страна което е забранено, но по какъв начин би се престроил за да завиеш наляво ? За софиянци бих посочил примера движейки се по бул България по посока Банкя в най дясното платно и наближавайки пресичането на бул Гоце Делчев трябва да се завие наляво то щеш нещеш трябва да изпревариш тия от средното платно отдясно и после да се преустроиш в най лявото и да завиеш наляво . Ако нещо греша поправете ме защото често го ползвам тоя маршрут и винаги щом съм подавал ляв мигач за престрояване съм попадал на съвестни водачи и те са намаляли и са ме пропускали , за да мога да премина в най лявата лента .
                  Фиат Панда 1.2 2006година
                  Синджира си идва ,а козата я няма...

                  Коментар


                    #39
                    коцев написа:
                    Слушал съм даже и съм чел някъде че в чужбина водачите спазват стриктно едно правило че подадеш ли мигач да се преустроиш в друга лента ,то тия които са в лентата в която ти се преустройваш намалят скороста и ти дават възможност да се престроиш. Примерно път с три ленти и ти си в най дясната но на предстоящото къстовище трябва да завиеш наляво то подаваш ляв мигач и постепенно се изнасяш наляво като тия автомобили в лявото платно намалят за да се включиш нормално в тяхната лента. После от средната пак ляв мигач и вече отиваш в най лявата и на кръстовището завиваш наляво. Естествено водача който извършва тая маневра следи колите в лентата в която се преустройва и тогава отива в нея. В случая става нещо като изпреварване от дясната страна което е забранено, но по какъв начин би се престроил за да завиеш наляво ? За софиянци бих посочил примера движейки се по бул България по посока Банкя в най дясното платно и наближавайки пресичането на бул Гоце Делчев трябва да се завие наляво то щеш нещеш трябва да изпревариш тия от средното платно отдясно и после да се преустроиш в най лявото и да завиеш наляво . Ако нещо греша поправете ме защото често го ползвам тоя маршрут и винаги щом съм подавал ляв мигач за престрояване съм попадал на съвестни водачи и те са намаляли и са ме пропускали , за да мога да премина в най лявата лента .
                    Получава се нещо, като "от крайно лево до крайно десно"))))))))))))))))))))))))В темата се коментираше съвсем друг случай. При теб има приближаване към светофар, в близост до него линиите са непрекъснати и бля бля бля. Да не говорим, че самото движение там е сбъркано и ненормално. Въпросът тук беше, дали задминаващият отдясно е в правото си? За мен не е. Говоря за началото на темата. , която била на три годишна възраст. а аз я захапах като пресен салам.
                    ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

                    Коментар


                      #40
                      Аз го приемам като аналогичен случая с колегата от преди три години с тая разлика че инструктора движейки се в лявата лента подава мигач да се престрои в дясната и колегата вместо да му се кара според мен е трябвало да намали и му даде път .Друг е въпроса ако инструктора подавайки мигач веднага преприема посока на дясно, а е трябвало да се увери ,че ще бъде допуснат безпроблемно да премине в лявата лента . Поне аз така изтълкувах написаното от колегата.
                      Фиат Панда 1.2 2006година
                      Синджира си идва ,а козата я няма...

                      Коментар


                        #41
                        В този архивен случай от инструктора са нарушени следните на пръв поглед правила:
                        Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка - да използва най-дясната свободна лента
                        Чл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1.
                        Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          коцев написа:
                          Аз го приемам като аналогичен случая с колегата от преди три години с тая разлика че инструктора движейки се в лявата лента подава мигач да се престрои в дясната и колегата вместо да му се кара според мен е трябвало да намали и му даде път .Друг е въпроса ако инструктора подавайки мигач веднага преприема посока на дясно, а е трябвало да се увери ,че ще бъде допуснат безпроблемно да премине в лявата лента . Поне аз така изтълкувах написаното от колегата.
                          Няма понятието "трябва". Даваш мигач и чакаш, това е. Ако друг те пусне добре, възползваш се, ама има закон и се водиш по него. Да си мислил по-рано за къде отиваш и къде трябва да се престроиш.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #43
                            Чл. 22. (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и порадитова причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да гипропусне при първа възможност Не забравяйте и това, колегата е казал че е имало колона
                            Fiat Brava 1.8 16V GT

                            Коментар


                              #44
                              Даваш мигач и чакаш, това е
                              Да ,ама и колите след теб ще чакат ли ?? Затова би следвало да те пропуснат тия от лентата в която се насочваш.
                              Фиат Панда 1.2 2006година
                              Синджира си идва ,а козата я няма...

                              Коментар


                                #45
                                BO написа:
                                В този архивен случай от инструктора са нарушени следните на пръв поглед правила:
                                Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка - да използва най-дясната свободна лента
                                Чл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1.
                                Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.
                                Първото и основно нарушение е извършено от задминаващия от дясно. Има си цял раздел в закона. Тук имаме един основен нарушител. Нямаме три ленти-чл. 69 отпада.
                                ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.

                                Коментар

                                Working...
                                X