Здравейте колеги.Тази вечер имах малък спор с един инструктор на учебна кола ;У; от тези учебни които произвеждат бъдещите ни колеги.И така карам си аз в моето платно по случайност дясно а в лявото платно колона от 5-6 автомобила предвождана от един учебен автомобил си летят с около 20-25 km/h аз разбира се карам по-бързо и ги изпреварвам,но всъщност улицата е еднопосочна с 2 платна и на практика аз не изпреварвам а просто си карам по-бързо и тъкмо ми остава 1 кола до У автомобил когато виждам,че той пуска десен мигач, ИЗНЕНАДА !!!! Учебният автомобил буквално се шмугна в моето платно.Аз веднага тествах спирачките набързо подредих багажника,но както и да е всичко се размина само,че аз вече бях бесен.Колегата инструктор караше FIAT на всичко отгоре Stilo като моето може би затова го пожалих иначе го беше отнесал .След това го спрях ,та нали очаквах извинение но вместо това изслушах една невероятна интерпретация на закона за движение по пътищата ама наистина момчето има талант само дето не каза че неговият мигач за мен е като червен светофар.И така ,въпроса ми е има ли колега от форума който да е запознат със закона повече от мен в смисъл /точки/,/алинеи/мисля че така се казваха. Целта ми не е да му натрия носа това можеше да го свърши и един хубав бой целта е да му покажа че не е прав в този случай и да внимава как учи бъдещите ни колеги защото след 20 дни ще се пръкне още един новоизлюпен шофьор и тогава ние ще си блъскаме главите с него.Маи прекалих с писането чак аз го усетих,но ще ви бъда благодарен ако помогнете.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПРАВЕН ПРОБЛЕМ
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Не е много ясно какво питаш,но при всички случай щом не извършваш изпреварване,пък дори и да извършваш,щом той е пуснал мигач и е пред теб на достатъчно разстояние,то може да започне да извършва маневрата и ако има ПТП ти ще си виновен.Освен това как така десен мигач и е пред теб?Ти отдясно ли изпреварваш?Указано ли е на тази улица,че е разрешено многолентово движение?В България се изпреварва от ляво!Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
-
В момента ми се върти в главата нещо за еднопосочна улица с две платна, което означава, че са равноправни и реално ти не изпреварваш, когато многолентовото движение е указано със знак, но автомобила в лявата лента е първи по време и по място, и това мисля му отрежда предимството, в конкретния случай Пак казвам, това само си го мисля в момента, защото не ми се рови из закона и може да не е правилно
Коментар
-
До колкото ми е известно, лявата лента винаги е за изпреварване. Ако дясната е свободна се движиш по нея.Но ако колега е започнал изпреварването, ти нямаш право да сменяш посоката, да променяш скоростта и в тоя ред на мисли, да засичаш изпреварващия. Ако сте на кръстовище, има бяла , непрекъсната линия, 30-50 метра преди него.Ако ти си от дясно, а той няма възможност да те изпревари правилно, изпреварването за него е опасно, създава предпоставка за произшествие, и тъй като ти се движиш с постоянна скорост, той изпреварва неправилно.Вземи си един подкован с нещо тежко закон и ако почне пак да обяснява...със закона!Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
////Punto//// написа:Без значение къде е бил, първо мигача не дава предимство !!!! и второ той е ДЛЪЖЕН да пропусне движещите се в тази пътна лента автомобили в която иска да се намърдаBrava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
ППЗДП, глава 14, раздел 1, чл. 81, ал.2 написа:Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза.
Коментар
-
Ако има табела указваща многолентово движение в град всеки може да си кара в своята лента без значение какво има в другата. Но когато ги сменя ... чака.Престрояване Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.
Коментар
-
Благодаря на всички колеги и най-вече на колегата ilkor. Този цитат трябва да го сложа в метална рамка за да мога по-нагледно да им го обяснявам на сливенските инструктори защото в Сливен това е практика мигача да е предимство, най- бавните коли да карат в лявото платно а за правилото на дясностоящият на нереголирано кръстовище тук никой не е чувал.FIAT Stilo 1.9 Jtd
Коментар
-
Приятели, само ще подхвърля още един жокер в подкрепа на секор - правилото на дясностоящия Но ogi28b даде цитатът, който трябваше да сложи край на спора. Аз лично този инструктор щях да го докладвам в ДАИ.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
cekop написа:Благодаря на всички колеги и най-вече на колегата ilkor. Този цитат трябва да го сложа в метална рамка за да мога по-нагледно да им го обяснявам на сливенските инструктори защото в Сливен това е практика мигача да е предимство, най- бавните коли да карат в лявото платно а за правилото на дясностоящият на нереголирано кръстовище тук никой не е чувал.
Коментар
-
само да допълня колегата ilkor: знак Д1 в този му вид се слага извън града, а в града е бял фон с черни стрелки, обикновено наличен преди кръстовище.ППЗДП написа:Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътнамаркировка - да използва най-дясната свободна лента.(2) Броят на пътните ленти се определя от пътната маркировка или от пътен знак, а когато няма такива - от водачите, съобразно широчината на платното за движение, широчината на недвуколесните пътни превозни средства и от необходимото странично разстояние между тях.Чл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1.Чл. 70. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, на водача на пътно превозно средство, което не може да развива или на което не е разрешено да развива максимално допустимата за пътя скорост, се забранява да навлиза в крайната лява лента за тази посока, освен при завиване и заобикаляне.Чл. 71. Водачът на бавнодвижещо се пътно превозно средство задължително се движи в най-дясната пътна лента, освен при завиване или заобикаляне.ЗДП написа:Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение. (2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента. Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал.
Коментар
-
и в София ги има всякакви инструктори. Случи се така че си карам по улицата, а срещу мене учебен автомобил. Тоя се правеше на терикат и изпреварваше всички дето чакаха на светофара. Да, ама при мене не минава това - никакъв път не му дадох и спряхме на милиметри един пред друг. Инструктора от вътре почна да ми ръкомаха че били 2 ленти, че не знам си кво - ми да, 2 ленти са - 1 за него и една за мене (по 1 в посока, а той кара в мойта в насрещното), това че при кръстовището отзад стават 4-5 ленти, мен не ме интересува. И аз му поръкомахах пръстчета и му показах едни средни работи Видя че няма на къде и задна .. само че зад него другите терикатчета - после и те един по един включваха заднаТова че са инструктори не означава че са прави - всеки бърка, всеки грешки, всеки се учи докато е живAudi 1.8S златен талон
Коментар
-
А бе има едно общо правило.Две или повече пътни платна в едната посока, не се приема като изпреварване.Който където си кара няма общо с другите участници в движението (не ги изпреварва а ги задминава).Ако (както в нашия случай) искаш да се престроиш, то тогава трябва да се съобразяваш с превозните средства в платното, в което отиваш. Естествено, че ако карат по-бързо, трябва да ги изчакаш, както е трябвало да те изчакат и теб.Както това не означава, че някой те изпреварва от дясната лента. Това не е изпреварване, просто е лента за движение, в която колите се движат по-бързо от теб, НЕ те изпреварват.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Разни хора-разни идиоти. Те инсруктурите май че са брадчеди на бакшишите. Един беше накарал курсиста да качи учебната кола на тротоара и за да мине пешеходец трябваше да върви по улицата, питам го аз така ли ги учи всичките шофьори, а она като гракна.... добре че имаше повече хора иначе щях сигурно да отнеса боя.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар