Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не слагайте ксенон на рефлекторни фарове

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ogi28b написа:
    Веднъж на един светофар едно пежо 407 с фабричен ксенон, очертанието на снопа беше толкова ясно и точно.... ето такова: ____/-----____/----- , надявам се става ясно какво искам да кажа
    При мен ксенона е китайски и светлината се проектира точно по начина който колегата е описал.
    Fiat Marea Weekend 2,4 JTD 130 HLX
    2000г.
    Fiat Tempra 1'8 ie 1990 /покойница/

    Коментар


      #17
      chaki написа:
      ogi28b написа:
      Веднъж на един светофар едно пежо 407 с фабричен ксенон, очертанието на снопа беше толкова ясно и точно.... ето такова: ____/-----____/----- , надявам се става ясно какво искам да кажа
      При мен ксенона е китайски и светлината се проектира точно по начина който колегата е описал.
      Ама колега чети малко, става на въпрос за рефлекторните фарове а не за тези с лупи
      Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter

      Коментар


        #18
        не съм сигурен че тези нови пежо-та са с рефлектори И идеята е че проектирането на светлината е работа на рефлектора/лупата. ако с халогенна ти се е проектирала така, нормално е и с HID лампа да се проектира по подобен начин. А това което аз видях - не е плавно преминаване от светло в тъмно, дори и да е за кратко разстояние, ами рязка, точна чертта, като чертано с линия. На една от снимките на онзи сайт има две една след друга - едната е снимано пред екран, а другата - с/у стена на 30-40 метра. И в двата случая чертата м/у светло и тъмно е много ясно очертана и се забелязва еднакво добре както наблизо, така и на 40 метра.

        Коментар


          #19
          ogi28b написа:
          не съм сигурен че тези нови пежо-та са с рефлектори
          Ето доказателството, че са с рефлектори Пежо 307 например
          BMW E90 320D
          ех. FIAT COUPE 2.0 16V
          ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
          ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

          Коментар


            #20
            ici написа:
            Тази рязка граница при късите светлини с лещи се получава от една метална пластина поставена между лампата и лещата като екран.
            Ето колегата го е обяснил по най-простия начин! Има такава пластина! Преди месец разглабях фар на Ауди А6 и забелязах точно тази пластина, тя стои от горната страна на лупата и оттам идва разката граница на светлината, която ние забелязваме!Въпреки, че на Шкода Фабиа са рефлекторни фаровете, я има същата рязка граница
            BMW E90 320D
            ех. FIAT COUPE 2.0 16V
            ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
            ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

            Коментар


              #21
              Един път до мен на паркинга на Билла беше спряло едно Ауди А8 и като си включи ксеноновите фарове сякаш автоматично се свалиха надолу и образуваха рязка черта... Не знам какъв точно е принципа на това регулиране.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #22
                Автоматичното жироскопично регулиране

                Коментар


                  #23
                  На Ауди БМВ Мерцедес от по високия клас има система за автоматично регулиране височината на фаровете. фара има елетрическа машинка като на нормалните коли с ръчно регулиране на височината, а някъде около носачите има датчик сързан с окачването и малко електроника. От личен опит след 5-6 години експлоатация повечето такива автоматики се повреждат /датчика е монтиран в на най-мокрото и мръсно място в калника/ и доста от собствениците на тези коли не им пука за това защото ремонта е скъп пък нали им светят фаровете. Ръчното регулриане си е най-добре стига шофьора да го използва.

                  Коментар


                    #24
                    към колегата blagun: имах предвид точно конкретно пежо 407, а не 307, или 206/7. Понеже са нови автомобили, май са от 2004 или 2005, съмнявам се да са с рефлектори. Ето какво имах предвид с онази аматьорска рисунка на предната страница: Едната снимка е снимка на тавана , осветен от нощна лампа с нажежаема жичка, отдясно на кревата ми. Другата е от същия модел нощна лампа, отляво на кревата, но в нея е инсталирана "енергоспестяваща" крушка осрам дулуксстар - луминисцентен тип. Поради характера на двата вида крушки, виждате колко рязка е границата на сянката която хвърля нажежаемата жичка, и колко по плавно и разсеяно е при енергоспестяващата (а тя е доста близко до HID лампата като местоположение на светлинния източник). Тази разсеяната светлина според мен, се отразява некоректно от рефлекторите и създава "проблясъци" за насрещните шофьори.
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #25
                      Оги, трябва да запишеш и да защатиш докторантура по някоя специалност, свързана със светлината :D
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #26
                        май ми го бяха казвали в една друга тема....

                        Коментар

                        Working...
                        X